De Duurzame Woonbeurs In De Kromhouthal In Amsterdam: Re-design+Re-use = Reduce

Geschreven op 2-8-2019 - Erik van Erne. Geplaatst in Agenda, Duurzaam Facebooktwitterredditpinterestlinkedintumblrmail

Update 20 december 2019: Zo, de eerste duurzame woonbeurs zit erop.

Hoog tijd natuurlijk om de tweede editie op 25, 26 en 27 september 2020 aan te kondigen met een extra dag speciaal voor interieurprofessionals.

Nieuw is niet altijd beter, integendeel, nieuwe spullen produceren is het meest vervuilende wat we aan het doen zijn. Nieuwe auto’s, meubels, electronica, kleding. Allemaal spullen. Spullen die energie kosten om te maken, te vervoeren, te verpakken en te verkopen. En die er weer voor zorgen dat we veel teveel weggooien. Afval wat slechts deels gerecycled wordt. In ‘woning- verbouwing en inrichting’ wordt nog te weinig gelet op de footprint.

De Duurzame Woonbeurs wil daarom consumenten inspireren met een groot en breed aanbod op het gebied van eco wonen in en om het huis. Wij willen laten zien dat duurzaam prachtig is, een zeer actuele gedachte nastreeft en ook goed betaalbaar kan zijn. Dit gaan wij realiseren door alle toffe eco woonmerken samen te brengen onder een dak. Upcycled, tweedehands, bio groen, vintage en circulair design is een kleine greep uit het aanbod van De Duurzame Woonbeurs.

2 augustus 2019: Onder het motto re-design + re-use = reduce wordt zaterdag 5 en zondag 6 oktober de eerste Duurzame Woonbeurs van Nederland gehouden in de Kromhouthal in Amsterdam. De opening van de beurs is op 4 oktober.

Hier zullen duurzame interieurmerken, startups en ontwerpers zichzelf presenteren.

Je vindt er alles wat met wonen te maken heeft en voor elke portemonnee. Alleen is nu het uitgangspunt circulair, duurzaam, ecologisch.

Initiator van de Duurzame Woonbeurs is ontwerper Machteld Rijnten, die mensen wil stimuleren om bewustere keuzes te maken voor de inrichting van hun huis.

‘Alles voor een duurzaam interieur onder één dak en voor elk budget’. Kom langs en laat je inspireren en adviseren door duurzame merken en (interieur)designers. Ontdek de laatste trends op het gebied van goed groen, vintage design, bio-afbreekbare meubels en duurzame vloer- en wandafwerking.

Of neem deel aan een van de inspirerende presentaties of workshops en krijg meer inzicht in hoe jij duurzame keuzes kunt maken in je interieur. Ook aan de kinderen is gedacht, zij kunnen deelnemen aan een van de leuke en leerzame activiteiten.

Zie ook: Bijzondere Woonbeurs Nederland In Beurs Van Berlage Amsterdam: Duurzame Energieoplossingen – De Excellent Wonen & Leven Beurs in Het Beursgebouw Eindhoven– Dé Woonbeurs Amsterdam – Beurs EnergieZuinig Wonen 2018: Is Uw Huis Klaar voor de Toekomst? – Huis & Energie: De Nationale Consumentenbeurs Voor Duurzame Energie by Good!