google.com, pub-1373830308765288, DIRECT, f08c47fec0942fa0

Anders Bekeken

De Urban Arrow Elektrische Transportfiets: Hét Alternatief Voor Transport in de Stad

Geschreven op 16-4-2011 - Erik van Erne. Geplaatst in Vervoer en OV Facebooktwitterredditpinterestlinkedintumblrmail

Urban ArrowUpdate 9 november 2021: Wereldwijd rijden meer dan 45.000 Urban Arrow fietsen rond, verdeeld over meer dan 26 landen waar ze inmiddels een hele community achter ontstaan is.

In het afgelopen decennium hebben wij elektrische bakfietsen van een Nederlandse niche naar een serieus segment binnen de Europese markt gebracht.

Steeds meer mensen en bedrijven stappen over op elektrische bakfietsen voor hun transportbehoeften in de stad.

Urban Arrow zette tien jaar geleden de elektrische bakfiets op de kaart. Dat vierde de fabrikant vandaag met de presentatie van een speciale versie van de inmiddels iconische bakfiets, de Urban Arrow Family Anniversary. Leverbaar vanaf eind januari 2022

Bij Urban Arrow zijn we koplopers in stedelijke mobiliteit. Geïnspireerd om hét stadsvoertuig van de toekomst te bouwen, zijn we begonnen met het ontwerpen van een elektrische bakfiets die je nooit in de steek zal laten en die gemakkelijk te hanteren is in het verkeer. Robuust, maar wendbaar. Duurzaam en toch licht. We blijven onze ontwerpen steeds vernieuwen en verbeteren om de rijervaring te optimaliseren. Na een decennium van optimalisaties kunnen we met trots zeggen dat het ontwerp van de Family er in essentie nog steeds hetzelfde uitziet, maar tegelijkertijd veel evenwichtiger en doordachter aanvoelt dan de eerste versie uit 2010.

Een Urban Arrow wordt altijd vervaardigd met aandacht voor detail en kwaliteit. Wij verwerken onderdelen van gerenommeerde fietsonderdelen fabrikanten zoals Bosch, enviolo, Magura, Tektro, Schwalbe en Lezyne in onze fietsontwerpen. Door deze onderdelen te combineren met de Urban Arrow engineering magie creëren we een synergie die meer is dan de som van zijn onderdelen. Geloof ons niet op ons woord, rij maar eens op een van onze fietsen…

Zowel de Shorty als de Family zijn er in verschillende uitvoeringen. Zo is er altijd een Urban Arrow die bij je past, die past bij de manier waarop je je elektrische bakfiets wil gebruiken en die past bij wat je geografische omgeving ook is.

Er is een sterren line-up aan accessoires beschikbaar als het gaat om het finetunen van je Urban Arrow. De Family en Shorty fietsen kunnen beide worden omgebouwd voor compleet nieuwe gebruiksmogelijkheden. Je kunt extra kinderzitjes installeren, je fiets weerbestendig maken met een van de verschillende regenhuiven of besluiten dat je toch liever een afsluitbare deksel op je Shorty hebt. We zijn altijd bezig met het ontwikkelen van nieuwe accessoires om je Urban Arrow fietservaring verder te verrijken en we staan altijd open voor suggesties van onze community.

16 april 2011: Het nieuwe Nederlandse fiets merk Urban Arrow maakt slimme elektrische transportfietsen voor in de stad. Het eerste model is speciaal ontwikkeld voor families met jonge kinderen die een groen, betaalbaar en tijdbesparend alternatief willen voor hun tweede auto.

Urban Arrow heeft de transportfiets opnieuw uitgevonden: een fris nieuw ontwerp, gemaakt van lichte, veilige and comfortabele materialen, uitgevoerd met een moderne krachtige Duitse elektrische trapondersteuning en opgebouwd met A-merken (o.a. Shimano, SKS, Rigida).

Het slimme modulaire frame ontwerp maakt het mogelijk om verschillende voorframes te bevestigen aan het robuuste achterframe, waardoor je of een ‘normale’ elektrische twee-wiel transportfiets krijgt (de zogenaamde bakkersfiets) of een elektrische drie-wiel transportfiets (de zogenaamde bakfiets). Urban Arrow gaat verkocht worden via de betere fietsvakhandel.

Ontwerp fiets: Wytze van Mansum; Ontwerp regen- en zonnekap: Renske Solkesz; Productie prototypes bike: Flevobike; Productie prototypes bak: Synprodo

De elektrische Babboe bakfiets, de Babboe E-Power –De Vrachtfiets by Onno Sminia en Louis Pierre Geerinckx – De Johnny Loco Elektrische Bakfiets: De Cargo E-Bike Johnny Loco – The Officine REcycle Italian Cargo Bike: Transformed Old Bike Frames Into Cargo Bicycles – The Full Electric TRIPL Urban Cargo E-Scooter: Zero-Emission Delivery in the City

9 Reacties

  1. Keyaerts zegt:

    27 oktober 2011 om 19:08 | Permalink

    Geachte heren,
    Ik zie op jullie advertentie geen prijzen. Kan ik die bekomen ?
    Met dank bij voorbaat.
    A;Keyaerts.

  2. Erik van Erne zegt:

    27 oktober 2011 om 20:35 | Permalink

    @Keyaerts

    Welke advertentie?

  3. D zegt:

    1 mei 2012 om 21:43 | Permalink

    Beste heren,
    waar kan ik deze fiets proberen en ev. kopen?
    Groet Diederik.

  4. Erik van Erne zegt:

    2 mei 2012 om 07:29 | Permalink

    @Diederik
    Bij Urban Arrow uiteraard.

  5. Erik van Erne zegt:

    4 mei 2018 om 16:08 | Permalink

    Roos Meijer met de elektrische vrachtfiets

  6. Erik van Erne zegt:

    25 juli 2018 om 17:18 | Permalink

    Getest: De Elektrische Bakfiets Van Urban Arrow

  7. Erik van Erne zegt:

    22 augustus 2019 om 17:10 | Permalink

    Urban Arrow’s Alternatief Voor De Bestelbus: De Elektrische Urban Arrow Tender Post & Parcel 1300

    Met de Urban Arrow Tender Post & Parcel 1300 heeft de koerier in het bestelbusje er in de stad een geduchte concurrent bij. In deze post- en pakketbakfiets kan een enorme berg Wehkamp- en Zalando-bestellingen. Hij is voor het eerst op Eurobike te bewonderen.

    De Post & Parcel 1300 is gebaseerd op de Tender 1000. Deze bakfiets is voorzien van een Bosch Performance CX-motor van 250W en wordt gevoed door een 500Wh PowerPack van Bosch. Om de dag ondersteund door te komen, is er uiteraard plek ingeruimd voor een tweede accu. Schakelen gaat met een Rohloff-naaf, KMC tekent voor de aandrijflijn. Onder de 1.300 liter grote kunststof bak ligt een zware as met wielen en banden die onder een auto niet zouden misstaan. Bij de ontwikkeling keek Urban Arrow dan ook met een schuin oog naar de manier waarop auto’s worden gebouwd.

    In de immens grote bak – formaat 310 bij 99 bij 130 cm – passen honderden poststukken. Of die allemaal geladen kunnen worden, hangt af van de zwaarte van de bestelde pakketten. De totale last mag van Urban Arrow de 400 kg namelijk niet overschrijden. Dat gewicht is inclusief dat van de berijder en de fiets zelf (90 kg). Om het geheel veilig van A naar B en tijdig tot stilstand te krijgen, is het aluminium frame oerdegelijk uitgevoerd en is de bakfiets uitgerust met flink zware remmen.

  8. Erik van Erne zegt:

    26 november 2019 om 15:49 | Permalink

    Pon Bike Acquires Electric Cargo Bike Brand Urban Arrow

    Pon Bike finalized the acquisition of Urban Arrow. This Amsterdam based Dutch electric cargo bike brand has seen fierce growth in recent years; even to such extent that the company’s 5,000 euro costing Family urban electric kids transporter has become a familiar phenomenon in cities in an outside the Netherlands.

    Urban Arrow is currently active in 20 countries. The company that has a staff of about 60 people at its HQ and production facility in Amsterdam, is “One of the fastest-growing manufacturers of electric cargo bikes in the world.” This is claimed by Pon Bike in an earlier today issued press release.

    Pon Bike is a part of Pon Holdings, the largest mobility group in The Netherlands. Pon Bike is a top-five player on the global bicycle market with international top brands such as Cervélo, Kalkhoff, Santa Cruz, Focus and Royal Dutch Gazelle. The company also owns other innovative concepts such as Swapfiets and Lease-A-Bike.

  9. Erik van Erne zegt:

    18 maart 2021 om 14:26 | Permalink

    Swapfiets breidt verder uit in Europa

    Op een missie om nog meer steden in Europa leefbaarder te maken voor iedereen, breidt Swapfiets verder uit in Europa. Swapfiets is sinds deze maand actief in Barcelona en vanaf eind april zullen ook de eerste winkels geopend worden in Wenen. Hiermee is de uitbreiding naar Spanje en Oostenrijk een feit. Na het recente succes in Parijs, is de fiets met de iconische blauwe voorband vanaf eind volgende maand ook te zien op de wegen van Lyon, Nantes, Straatsburg en Toulouse.

    De afgelopen jaren hebben steden fors geïnvesteerd in een goede fietsinfrastructuur. Daarbij is micromobiliteit sinds de covid-19 pandemie in heel Europa in een stroomversnelling gekomen. De verdere uitbreiding van Swapfiets komt daarmee op het juiste moment en helpt dichtslibbende steden die af willen van de milieuvervuilende verkeersdrukte. De vraag naar Swapfiets blijft in Europa dan ook steeds verder toenemen. ‘s Werelds eerste ‘bicycle as a service’ abonnement heeft inmiddels 220.000 leden en is vanaf nu actief in maar liefst acht landen.

    Samen met deze aankondiging, verwelkomt Swapfiets ook een nieuwe CEO. Marc de Vries volgt mede-oprichter Steven Uitentuis op. De Vries stond eerder aan het roer bij bedrijven als Hyves, Twitter en PARK NOW Group.

    Marc de Vries over de verdere uitbreiding in Europa: “We zijn erg verheugd om in Europa verder uit te breiden naar grote steden als Barcelona en Wenen, waar mensen steeds vaker fietsen en ook andere vormen van micromobiliteit gebruiken. We geloven dat we met ons probleemloze fietsabonnement echt kunnen bijdragen aan het leefbaarder maken van deze steden.”

    Om transportproblemen in grote steden aan te pakken, moet de overstap van auto’s naar moderne transportoplossingen zo gemakkelijk mogelijk worden gemaakt. Daarom biedt Swapfiets – met behoud van de focus op fietsen – ook innovatieve e-powered producten. De opvouwbare Swapfiets e-Kick helpt om de reisafstand van- en naar het openbaar vervoer te overbruggen. De Swapfiets Power 7 speelt in op de toenemende vraag naar e-bikes, om snel en gemakkelijk langere afstanden te fietsen. En in verschillende steden is de Swapfiets e-Scoot beschikbaar, een elektrische scooter die is ontworpen en geproduceerd door NIU.

Plaats zelf een reactie:

(U heeft ruimte voor 400 tekens)

Categorieën

  • Afval (720)
  • Agenda (3.457)
  • Biologisch (121)
  • Blog Action Day (57)
  • Bouwen-Klussen (944)
  • Communicatie (382)
  • Cradle to Cradle – Circulair (549)
  • Design (245)
  • Dieren (182)
  • Donald Trump (3)
  • Duurzaam (2.490)
  • Educatie (352)
  • EEN-Armoede (253)
  • Energie en Besparing (3.802)
  • Europa (29)
  • Evenementen (211)
  • Geluid (27)
  • Gezondheid (324)
  • Goed Doel (122)
  • Green Deal (43)
  • Greenwashing (123)
  • Hergebruik-Kringloop (339)
  • Iets anders (448)
  • Int. Samenwerking (195)
  • Investeren (151)
  • Joe Biden – Barack Obama (119)
  • Kerst (125)
  • Klimaat (1.751)
  • Licht (403)
  • Lucht (35)
  • Mensenrechten (176)
  • Milieu (761)
  • MVO (114)
  • Natuur (823)
  • Nederland (46)
  • Olympische Spelen (68)
  • Oranje (158)
  • Oud & Nieuw (133)
  • Pasen (2)
  • Sinterklaas (17)
  • Sport (247)
  • Vakantie (73)
  • Valentijn (38)
  • Verkiezingen (52)
  • Vervoer en OV (1.836)
  • Vrijwilligerswerk (16)
  • Water (317)
  • Welzijnswerk (30)
  • Recente berichten

  • Snellaadpalen Voor Elektrische Auto’s Bij Jumbo Supermarkten En La Place Restaurants by PowerGo
  • Dutch Cups Leverancier Van Herbruikbare Glazen Krijgt 205 Zonnepanelen Op Het Dak
  • Lelystad Stimuleert Gebruik Herbruikbare Bekers Met Statiegeld Op Evenementen by GreenCups
  • Den Bosch Wil Herbruikbare Bekers Bij Evenementen: Jazz in Duketown, Vuelta, Carnaval
  • LeidseKoplopers Willen Herbruikbare Bekers Op Kantoren In Leiden
  • KVK-KIDV Business Challenge Innovatief Verpakken: Zes Nieuwe Verpakkingsuitdagingen
  • Recordopbrengst Duurzame Energie: Bijna 54 Procent Stroom Uit Duurzame Bronnen by Energieopwek
  • Three Little Birds: Every Little Thing Is Gonne Be All Right by Bob Marley & The Wailers
  • Greenwashing: Reclame Code Commissie Noemt CO2-Vrij Vliegen Bij KLM Misleidend
  • Eerste Waterstoftankstation In Horst Aan de Maas in Limburg Geopend
  • De VEMW Energiedag 2022 by Koninklijke VEMW
  • Groene Waterstoffabriek Sinnewetterstof Oosterwolde: Zonne-Energie by Alliander En GroenLeven
  • Drents Tiny House Op Waterstof Uit Zuid- en Oost-Drenthe Gepresenteerd In Den Haag
  • Atlas Werkconferentie Online Op 21 april 2022 by Atlas Leefomgeving: Van Praten Naar Doen
  • De Week Van De Groene Tuin: Hittestress En Wateroverlast Aanpakken – Zeven Tips
  • Europese Commissie Presenteert Plannen Tegen Wegwerpeconomie: Alleen Nog Duurzame Producten
  • Geen Wegwerpbekers En Borden Bij Ronde Van Vlaanderen: Herbruikbare Bekers En Borden Verplicht
  • Zoetwaterriffen In Utrechtse Singel Voor Bevorderen Biodiversiteit
  • Subsidie Groene Daken In Zeeland Voor Particulieren En Verenigingen van Eigenaren (VvE’s)
  • Koninklijke Nederlandsche Automobiel Club (KNAC) Rapport Op Weg Met Waterstof Gepresenteerd
  • Links

    Milieunet op..