De Elektrische INDI One SUV Met Vehicle Integrated Computer (VIC) by INDI EV
Geschreven op 12-12-2021 - Erik van Erne. Geplaatst in Vervoer en OVINDI EV zegt dat haar elektrische auto de 5G-verbonden kantoor- en speelruimte van de toekomst zal worden. Maar het is niet duidelijk of het onafhankelijke, grotendeels onbekende EV-bedrijf dit ook echt kan waarmaken.
INDI EV begint het nieuwe jaar knallend en gaat op weg naar CES 2022! Ze liggen op schema om een duidelijk aanwezig te zijn op de technische showcase van Las Vegas.
Op de INDI EV-stand zullen nooit eerder vertoonde, hands-on ervaringen met de INDI One en zijn baanbrekende computersystemen te zien zijn. INDI EV zal de kracht van de Vehicle Integrated Computer (VIC) demonstreren, een supercomputer-infotainmentsysteem dat de markt voor persoonlijk vervoer nog nooit eerder heeft gezien. Geselecteerde gasten krijgen de kans voor een nog exclusievere en revolutionaire demonstratie van de mogelijkheden van de INDI One.
Op de Los Angeles Auto Show heeft de nieuwe autofabrikant INDI EV het publiek kennis laten maken met zijn paradepaardje, een SUV die de Indi One heet. Onder de motorkap, waar je een motor zou verwachten, zit een computer. Het bedrijf zegt dat die op een dag drie camera’s, drie schermen op het dashboard en 5G-connectiviteit zal aandrijven, zodat gebruikers in hun auto kunnen werken, foto’s en video’s maken, content bewerken, posten op sociale media en videogames spelen.
“We hebben ons gericht op de mogelijkheden van deze auto om content te creëren”, zei een Indi EV-mediavertegenwoordiger op de Los Angeles Auto Show, waar het bedrijf de INDIOne proof of concept toonde. “Neem die altijd op internet of things connectiviteit en geef het aan passagiers. We wilden het allemaal in de auto zelf inbouwen.”
De vijfzitter is gestroomlijnd en comfortabel, met een futuristisch stuurwiel en heads-up display, pluche zetels, een panoramisch dak en tal van opties om de achterbank te verplaatsen en de kofferbak aan te passen.
Vooraan zijn er drie schermen die elk een andere functie zullen hebben, wanneer ze echt werken. (De inhoud die op de schermen op de autoshow werd getoond, was slechts een simulatie). Eén scherm is naar de bestuurder gericht en toont typische rij-informatie, zoals snelheid en accuniveau. Een ander scherm in het midden is bedoeld voor zaken als muziek en klimaatregeling. Het scherm voor de passagiersstoel is bedoeld voor gaming en sociale media. Het heeft twee camera’s voor het vastleggen van beelden van de passagiers, en een gericht op de autostoel achterin. Die beelden worden naar de schermen voorin gestreamd, zodat een ouder ze in realtime kan bekijken.
De integratie van auto, computer en inhoud klinkt geweldig. Maar het is een lange weg van visie naar realiteit, die andere ooit veelbelovende bedrijven al eerder hebben geprobeerd en niet met succes hebben afgelegd.