Na Valid Express is het nu tijd voor Valid People: Official Sponsor van Ambities
Geschreven op 12-10-2009 - Erik van Erne. Geplaatst in Communicatie, WelzijnswerkValid People , de eerste en enige vacaturebank voor 20.000 HBO-ers en academici met hersens, ambitie én een lastig lichaam is gestart. Valid People is een initiatief van Nicolette Mak, bekend van Valid Express, de koeriersdienst voor mensen met een lastig lichaam.
Valid People wil de ambities van 20.000 werkzoekende HBO-ers en academici met een lastig lichaam verwezenlijken; Mensen die de moed en de kracht hadden –ondanks hun lastige lichaam- om een studie te doorlopen, maar nu thuis zitten. Men wil werkgevers helpen die concreet invulling willen geven aan hun MVO -ambitie. En de overheid wordt geholpen om de maatschappelijke kosten te verlagen, want het thuiszitten van mensen met een lastig lichaam, kost de overheid nu 600 miljoen per jaar.
Nicolette Mak zette in 1999 Valid Express op. Een koeriersbedrijf waar nu zestig chronisch zieken en ‘arbeidsgehandicapten’ werken voor 600 klanten. 10 Jaar na de start van Valid Express is nu het moment om het groter aan te pakken: Valid People, de eerste en enige vacaturebank voor 20.000 HBO-ers en academici met een lastig lichaam.
Valid People is er voor mensen, bedrijven en overheden met ambitie, met lef, met zin, met moed en optimisme. En voor hen, die wellicht het lef nog niet hebben, maar wel het lef zouden willen hebben, de wil om te willen: Valid People. Officieel Sponsor van Ambities.
De Valid People communicatiecampagne gaat uit van een logica die zo simpel, vanzelfsprekend, aanstekelijk enthousiast en ontwapenend is, dat je er domweg niet omheen kunt: Als een been geen beleidsanalyse kan schrijven, kan je net zo goed iemand aannemen zonder been. Men stelt letterlijk de vraag: heb je ooit een been een beleidsanalyse zien schrijven?
De communicatie spreekt mensen aan op hun intellect, op de mogelijkheden, niet op de onmogelijkheden. Anders gezegd: het gaat niet om hun lastige lichaam, het gaat om de hersens in hun hoofd. In de vormgeving van de communicatie zal daarom juist op het hoofd, en alles wat het hoofd kan, worden ingetuned.: it’s all about the brains.”
Nicolette, fantastisch. Wens jou en alle mensen die jou helpen heel veel succes om ook dit plan te laten slagen. Van onze kant de bijdrage om jullie nieuws en jullie communicatiecampagne breed te verspreiden.
Nicolette M. Mak zegt:
12 oktober 2009 om 10:54 | Permalink
Hi! Hartstikke bedankt voor jullie bijdrage! Samen moeten we het doen, daar wordt je super blij van! Fijne dag!
Angelika Heller zegt:
13 oktober 2009 om 16:42 | Permalink
Gefeliciteerd, heel, heel goed.
Heb jullie website meteen naar onze HR afdeling gestuurd, wie weet…..
Veel succes en zo doorgaan.
Angelika
Nicolette M. Mak zegt:
13 oktober 2009 om 23:00 | Permalink
Lieve Angelika, Dank je wel! Hoe gaat het met jou?! liefs nicolette
Angelika Heller zegt:
18 november 2009 om 15:47 | Permalink
Lieve Nicolette, alweer een tijd geleden, terwijl ik graag eerder wilde schrijven. Maar…… :) Ik hoop dat het voorspoedig verloopt met jullie nieuwe bedrijf. Maar het ondernemen zat je altijd al in het bloed en niemand kan van je zeggen dat je geen volhouder en doorzetter bent. Na alles wat ik lees heb je ook goede eigenkennis opgebouwd, tjeetje, echt volwassen geworden.
Trouwens, ben je ook in de medische sektor aan het lobbyen? Heb ik veel mee te maken en er zijn zeker ook mogelijkheden.
Goed, ik heb ook mijn draai gevonden. Misschien daarover een andere keer. Lieve groeten, Angelika