Anders Bekeken

Neau: Koop een Leeg Flesje en Vul Het Zelf Met Water en Steun Plan Nederland

Geschreven op 18-3-2009 - Erik van Erne. Geplaatst in Educatie, Water Facebooktwitterredditpinterestlinkedintumblrmail

neau.bmpNeau is een leeg flesje dat je eigenhandig met heerlijk kraanwater vult.

Niet één keer, maar zo vaak je wilt.

Neau benadrukt de kwaliteit van het Nederlandse drinkwater en vergroot op een positieve manier het bewustzijn van de internationale drinkwater-problematiek.

Neau is net zo gezond en verfrissend voor jou, maar béter voor anderen. Een flesje Neau wordt tegen bronwaterprijs verkocht, waarbij de opbrengsten ten goede komen aan drinkwaterprojecten in ontwikkelingsgebieden. Samen met Plan Nederland zorgt Neau voor rechtstreekse hulp.

Honderd miljard euro geven we jaarlijks uit aan flessenwater. Daar kun je heel wat water uit de kraan voor krijgen. Per jaar drinkt een mens ongeveer 730 liter drinkwater. Uit de kraan kost dat nog geen euro per jaar. Aan het drinken van bron- of mineraalwater hangt al gauw een prijskaartje van € 827 per jaar. Gek genoeg zijn we ons niet bewust van ons goede drinkwater, en stijgt juist in óns land de consumptie van bron- en mineraalwater heel snel.

Het lijkt misschien raar, maar in Nederland worden hogere eisen gesteld aan kraanwater dan aan bron- of mineraalwater. Volgens de Nederlandse wet hoeven verpakte waters maar op 15 stoffen getest te worden. Drinkwater wordt getest op gehaltes van 65 stoffen. Het kan dus voorkomen dat je mineraalwater drinkt, dat helemaal niet aan de drinkwaternormen voldoet.

We mogen best trots zijn op ons goede drinkwater. Nederland heeft de hoogste kwaliteit drinkwater van heel Europa. Volgens onderzoek van de Europese Commissie steekt Nederland op het gebied van waterkennis en waterzuiverheid zelfs met kop en schouders boven de rest uit. Dat komt vooral door onze extra strenge veiligheids- en kwaliteitsmaatregelen.

Van het Ministerie van VROM krijgt Neau subsidie om scholieren bewust te maken van de kwaliteit van Nederlands drinkwater en van de internationale drinkwaterproblematiek. Onder professionele begeleiding bedenken en ontwikkelen de scholieren zelf een teasercampagne en voeren ze een complete guerrillacampagne op en om de school. Ze showen zelfgemaakte commercials, hangen overal zelf ontworpen posters op, bouwen iedere kraan in het gebouw om tot Neau-refillpoint, verkopen Neau flessen aan medescholieren en organiseren evenementen op Wereld Water Dag 2009. Bron: Neau

Tja, wat moet je daar nu weer van zeggen. Volkomen overbodig lijkt mij om lege flesjes te gaan verkopen, maar wie weet werkt het wel en gaan scholieren voortaan veel bewuster met water om.

Zie ook: World Girl’s Day: Verkocht door mijn Vader Because I am a Girl by Plan Nederland – Open Art Fair ondersteunt Because I am a Girl by Plan Nederland – Daphne Bunskoek Steunt Because I am a Girl by Plan Nederland – De Marikenloop steunt Plan Nederland Girls First: 28.000 Euro voor Moestuinproject in Bolivia – De Twirls gaan Naakt voor de Chique Twirlskalender: Because I Am A Girl by Plan Nederland – Cycle for Plan: A Once in a Lifetime Challenge in Malawi, Vietnam en Nicaragua by Plan Nederland

Plaats zelf een reactie:

(U heeft ruimte voor 400 tekens)

Categorieën

  • Afval (672)
  • Agenda (3.209)
  • Barack Obama (116)
  • Biologisch (115)
  • Blog Action Day (57)
  • Bouwen-Klussen (829)
  • Communicatie (376)
  • Cradle to Cradle – Circulair (509)
  • Design (235)
  • Dieren (177)
  • Donald Trump (3)
  • Duurzaam (2.327)
  • Educatie (347)
  • EEN-Armoede (251)
  • Energie en Besparing (3.462)
  • Europa (29)
  • Evenementen (197)
  • Geluid (26)
  • Gezondheid (307)
  • Goed Doel (119)
  • Green Deal (30)
  • Greenwashing (120)
  • Hergebruik-Kringloop (321)
  • Iets anders (370)
  • Int. Samenwerking (191)
  • Investeren (136)
  • Kerst (123)
  • Klimaat (1.679)
  • Licht (385)
  • Lucht (34)
  • Mensenrechten (170)
  • Milieu (748)
  • MVO (109)
  • Natuur (756)
  • Nederland (25)
  • Olympische Spelen (68)
  • Oranje (157)
  • Oud & Nieuw (127)
  • Pasen (2)
  • Sinterklaas (16)
  • Sport (226)
  • Vakantie (82)
  • Valentijn (38)
  • Verkiezingen (62)
  • Vervoer en OV (1.452)
  • Vrijwilligerswerk (16)
  • Water (302)
  • Welzijnswerk (30)
  • Recente berichten

  • JABROER Onemanshow by Ton Kas
  • Monitoren Van De Transitie Naar Autonoom Vervoer by KiM
  • Zonnegevel Met 504 Zonnepanelen Bij De Hoog Orchideeën Langs De N470 by SolSolutions
  • Duitse Retailer Kaufland Gaat Herbruikbare Deksels Gebruiken Voor Yoghurt- En Roomkaas
  • Zonnedak DHL Pand Flight Forum Eindhoven Met 8.454 Zonnepanelen by Solisplan
  • Grolsch Vervangt Plastic Six-Pack Verpakking Door Duurzaam Kartonnen TopClip Verpakking
  • Vijf Elektrische Noordzeekanaal Veerponten Voor GVB Amsterdam by C-Job Naval Architects
  • Cosun Zonnepark Puttershoek Van De Suiker Unie Met 65.000 Zonnepanelen by KiesZon
  • Elektriciteitsproductie Nederland Naar Recordhoogte In 2019 by CBS
  • CO2-Uitstoot Vierde Kwartaal 2019 Hoger Dan In Vierde Kwartaal 2018 by CBS
  • Toyota Heavy-Duty Fuel Cell Truck: Waterstof Truck Met 600 Kilometer Bereik by Toyota En Hino
  • Duinwijck Gasvrij Op Vlieland: 38 Woningen Aardgasvrij Maken by Urgenda En Nuon
  • Regioplan Windenergie: Windenergie in Flevoland by Provincie Flevoland
  • Is Het Nou Groene Stroom Of Niet?: Echt Groene stroom Uit Nederland by Greenchoice
  • Zonnepark Vloeivelden Hollandia Met 300.000 Zonnepanelen by Solarfields
  • Lentebier Festival Utrecht Op Utrechts Ledig Erf: Kleiner, Duurzamer, Intiemer
  • G-Star RAW Launches Cradle to Cradle Gold Certified Icons Range
  • Beluga Denim: C&A Launches World’s First Platinum Certified Cradle to Cradle Denim Fabric
  • Benutting Multimodale Achterlandknooppunten: Vraag En Aanbod Van Containeroverslag
  • 100% Circulair In Noord-Nederland by Provincies Drenthe, Groningen En Friesland
  • Links

    Milieunet op..