Anders Bekeken

Neau: Koop een Leeg Flesje en Vul Het Zelf Met Water en Steun Plan Nederland

Geschreven op 18-3-2009 - Erik van Erne. Geplaatst in Educatie, Water Facebooktwitterredditpinterestlinkedintumblrmail

neau.bmpNeau is een leeg flesje dat je eigenhandig met heerlijk kraanwater vult.

Niet één keer, maar zo vaak je wilt.

Neau benadrukt de kwaliteit van het Nederlandse drinkwater en vergroot op een positieve manier het bewustzijn van de internationale drinkwater-problematiek.

Neau is net zo gezond en verfrissend voor jou, maar béter voor anderen. Een flesje Neau wordt tegen bronwaterprijs verkocht, waarbij de opbrengsten ten goede komen aan drinkwaterprojecten in ontwikkelingsgebieden. Samen met Plan Nederland zorgt Neau voor rechtstreekse hulp.

Honderd miljard euro geven we jaarlijks uit aan flessenwater. Daar kun je heel wat water uit de kraan voor krijgen. Per jaar drinkt een mens ongeveer 730 liter drinkwater. Uit de kraan kost dat nog geen euro per jaar. Aan het drinken van bron- of mineraalwater hangt al gauw een prijskaartje van € 827 per jaar. Gek genoeg zijn we ons niet bewust van ons goede drinkwater, en stijgt juist in óns land de consumptie van bron- en mineraalwater heel snel.

Het lijkt misschien raar, maar in Nederland worden hogere eisen gesteld aan kraanwater dan aan bron- of mineraalwater. Volgens de Nederlandse wet hoeven verpakte waters maar op 15 stoffen getest te worden. Drinkwater wordt getest op gehaltes van 65 stoffen. Het kan dus voorkomen dat je mineraalwater drinkt, dat helemaal niet aan de drinkwaternormen voldoet.

We mogen best trots zijn op ons goede drinkwater. Nederland heeft de hoogste kwaliteit drinkwater van heel Europa. Volgens onderzoek van de Europese Commissie steekt Nederland op het gebied van waterkennis en waterzuiverheid zelfs met kop en schouders boven de rest uit. Dat komt vooral door onze extra strenge veiligheids- en kwaliteitsmaatregelen.

Van het Ministerie van VROM krijgt Neau subsidie om scholieren bewust te maken van de kwaliteit van Nederlands drinkwater en van de internationale drinkwaterproblematiek. Onder professionele begeleiding bedenken en ontwikkelen de scholieren zelf een teasercampagne en voeren ze een complete guerrillacampagne op en om de school. Ze showen zelfgemaakte commercials, hangen overal zelf ontworpen posters op, bouwen iedere kraan in het gebouw om tot Neau-refillpoint, verkopen Neau flessen aan medescholieren en organiseren evenementen op Wereld Water Dag 2009. Bron: Neau

Tja, wat moet je daar nu weer van zeggen. Volkomen overbodig lijkt mij om lege flesjes te gaan verkopen, maar wie weet werkt het wel en gaan scholieren voortaan veel bewuster met water om.

Zie ook: World Girl’s Day: Verkocht door mijn Vader Because I am a Girl by Plan Nederland – Open Art Fair ondersteunt Because I am a Girl by Plan Nederland – Daphne Bunskoek Steunt Because I am a Girl by Plan Nederland – De Marikenloop steunt Plan Nederland Girls First: 28.000 Euro voor Moestuinproject in Bolivia – De Twirls gaan Naakt voor de Chique Twirlskalender: Because I Am A Girl by Plan Nederland – Cycle for Plan: A Once in a Lifetime Challenge in Malawi, Vietnam en Nicaragua by Plan Nederland

Plaats zelf een reactie:

(U heeft ruimte voor 400 tekens)

Categorieën

  • Afval (671)
  • Agenda (3.202)
  • Barack Obama (116)
  • Biologisch (115)
  • Blog Action Day (57)
  • Bouwen-Klussen (825)
  • Communicatie (376)
  • Cradle to Cradle – Circulair (506)
  • Design (234)
  • Dieren (177)
  • Donald Trump (3)
  • Duurzaam (2.324)
  • Educatie (346)
  • EEN-Armoede (251)
  • Energie en Besparing (3.450)
  • Europa (29)
  • Evenementen (195)
  • Geluid (26)
  • Gezondheid (307)
  • Goed Doel (119)
  • Green Deal (30)
  • Greenwashing (120)
  • Hergebruik-Kringloop (321)
  • Iets anders (370)
  • Int. Samenwerking (191)
  • Investeren (136)
  • Kerst (123)
  • Klimaat (1.678)
  • Licht (385)
  • Lucht (34)
  • Mensenrechten (170)
  • Milieu (748)
  • MVO (109)
  • Natuur (752)
  • Nederland (24)
  • Olympische Spelen (68)
  • Oranje (157)
  • Oud & Nieuw (127)
  • Pasen (2)
  • Sinterklaas (16)
  • Sport (226)
  • Vakantie (82)
  • Valentijn (38)
  • Verkiezingen (62)
  • Vervoer en OV (1.443)
  • Vrijwilligerswerk (16)
  • Water (302)
  • Welzijnswerk (30)
  • Recente berichten

  • Circular Economy Explained With Drawings & Examples by Sustainability Illustrated
  • Alken Maes (Maes Pils – Cristal) Investeert In 1,5 Miljoen Herbruikbare Bekers Voor Evenementen
  • Future of Charging Symposium: Who’s in charge?
  • Top 10 Electric Muscle Cars: Swapped V8 Engines For Battery E-Motors by Automotive Territory
  • Solarcarport Met 3.200 Zonnepanelen Boven Parkeerplaats Achmea Apeldoorn
  • Bol.com Stopt Met Verkoop Wegwerpplastic: Bestek, Bekers, Rietjes En Wattenstaafjes
  • Elektrische Vrachtwagen In Opkomst In Nederland: Op Weg Naar Emissievrije Bevoorrading Steden
  • De Eerste Elektrische Dacia Komt In 2021
  • SWIM Consortium Ontwikkelt Rotterdamse Waterstof Watertaxi by Watertaxi Rotterdam
  • Babboe Introduceert Babboe Pro Cargo Bikes: Pro Bike, Pro Trike en Pro Trike XL by Babboe
  • De Elektrische Nikola Badger BEV/FCEV Pickup Truck by Nikola
  • Unilever Over Op Duurzame Energie: Alle Unilever Activiteiten Nu Op 100% Duurzame Energie
  • Hyundai Concept EV Prophecy Op Autosalon van Genève: Sensuous Sportiness by Hyundai
  • Alles Over Fiscale Stimulering Elektrische Auto by Staatssecretaris Hans Vijlbrief
  • De Elektrische Skoda Enyaq: De Eerste Elektrische SUV by Skoda
  • Regionale Energie Strategie (RES) Amsterdam: 80% Duurzame Wind- En Zonne-Energie In 2030
  • Het Warmtefonds: Langjarige Financiering Voor Woningeigenaren En VvE’s
  • CO2-Compensatie Is Misleidend En Nattevingerwerk: Vaak Een Loze Belofte Van Bedrijven
  • Plastic Health Summit 2020: Plastic Is A Human Health Risk by Plastic Health Coalition
  • Draag Je Steentje Bij Aan Het Milieu Met Een Refurbished Telefoon: De Apple IPhone 8 Plus
  • Links

    Milieunet op..