Anders Bekeken

Greenwheels Winnaar MVO Marketing Excellence Award 2008

Geschreven op 29-11-2008 - Erik van Erne. Geplaatst in Agenda, Communicatie, MVO Facebooktwitterredditpinterestlinkedintumblrmail

marketing-excellence-awards.jpgUpdate 29 november: Tijdens het Marketing Excellence Event heeft de vakjury Greenwheels uitgeroepen tot winnaar van de Marketing Excellence Award 08 in de categorie Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen.

Uit het juryrapport: Greenwheels
‘Dankzij een uniek planningsysteem, hoge servicegraad, goede landelijke dekking en de samenwerking met een sterke partner - de NS - is Greenwheels erin geslaagd een totaalconcept neer te zetten, dat bovendien maatschappelijke waarde heeft. De cellenstructuur van Wintzen heeft het merk daarbij geen windeieren gelegd. Greenwheels heeft een volledig nieuwe markt voor zichzelf gecreëerd. Het is een volwaardig, maatschappelijk verantwoord alternatief in mobiliteit en het winstgevende antwoord op de huidige parkeer-, file- en milieuproblemen. Het bedrijf heeft de 3 P’s dan ook uitstekend ingevuld. Ze bewéért niet ‘MVO’ te zijn, ze ís het gewoon; dat is de kracht van haar communicatie. Tevens is de kwaliteit van de dienstverlening - het waarmaken van de belofte aan de klant - opvallend goed. Het productconcept is sterk en met lef op de markt gebracht. De marketingmix is op onderdelen zodanig uitgebalanceerd dat gebruikers zich kunnen identificeren met dit verantwoorde merk: het is oké om te zeggen dat je met Greenwheels rijdt. Met beperkte middelen is een grote klantengroep ambassadeur van Greenwheels geworden - hét bewijs van een krachtige propositie.’ Bron: NIMA

7 november 2008: De jury van de Marketing Excellence Awards heeft donderdag 6 november de finalisten voor de Marketing Excellence Awards bekend gemaakt.

Tijdens het Marketing Excellence Event op 28 november worden de winnaars bekendgemaakt. Finalisten overall: de award Marketing Excellence overall is bestemd voor hét marketingbedrijf van het jaar. De finalisten hiervoor zijn: · Philips, Rabobank en Suit Supply

De overige drie awards zijn zogenaamde impulsprijzen voor beste product-markt-combinatie, marketingcase of marketingconcept, en zijn gekoppeld aan de thema’s van de NIMA Marketingagenda. De finalisten in de categorieën Innovatie zijn: DSM, Marqt en SENZ Umbrellas. In de categorie Connected Customer zijn dat: GeenStijl - Hi en TomTom en in de categorie Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen zijn genomineerd: Greenweels, TNT en Tony Chocolonely.

De Excellence-factoren voor de categorie Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen zijn: Het concept draagt bij aan oplossen van een maatschappelijk probleem (duurzame marketing, social marketing, cradle to cradle). De mate van invulling van de 3 MVO P’s - People, Planet, Profit (positie op duurzaamheidsspiegel). Bronnen: Molblog en NIMA

Zie ook: TNT Post opent CO2-neutraal pand in Veenendaal en Denk groen, doe groen - de groene postzegel van TNT ! en De groene chocoladeletter van Tony Chocolonely

Één Reactie

  1. Erik van Erne zegt:

    29 november 2008 om 10:31 | Permalink

Plaats zelf een reactie:

(U heeft ruimte voor 400 tekens)

Categorieën

  • Afval (614)
  • Agenda (3.079)
  • Barack Obama (116)
  • Biologisch (118)
  • Blog Action Day (57)
  • Bouwen-Klussen (776)
  • Communicatie (374)
  • Cradle to Cradle - Circulair (482)
  • Design (231)
  • Dieren (174)
  • Donald Trump (3)
  • Duurzaam (2.244)
  • Educatie (343)
  • EEN-Armoede (252)
  • Energie en Besparing (3.240)
  • Europa (29)
  • Evenementen (142)
  • Geluid (26)
  • Gezondheid (302)
  • Goed Doel (119)
  • Green Deal (26)
  • Greenwashing (115)
  • Hergebruik-Kringloop (317)
  • Iets anders (371)
  • Int. Samenwerking (191)
  • Investeren (135)
  • Kerst (152)
  • Klimaat (1.633)
  • Licht (373)
  • Lucht (32)
  • Mensenrechten (168)
  • Milieu (744)
  • MVO (109)
  • Natuur (722)
  • Nederland (21)
  • Olympische Spelen (67)
  • Oranje (157)
  • Oud & Nieuw (125)
  • Pasen (2)
  • Sinterklaas (25)
  • Sport (217)
  • Vakantie (77)
  • Valentijn (38)
  • Verkiezingen (62)
  • Vervoer en OV (1.241)
  • Vrijwilligerswerk (16)
  • Water (297)
  • Welzijnswerk (30)
  • Recente berichten

  • Nederland Moet Meer Doen Om Doelstelling Van 14 % Duurzame Energie In 2020 Te Halen
  • The Walktrough Green Trail Groningen: Hardloopwedstrijd Langs Groningse Duurzame Initiatieven
  • De Eerste Groene Staatsobligatie (DSL) Van Nederland: Groene Kapitaalmarkt Ondersteunen
  • Buitenfonds: Vijf Miljoen Bomen Planten In Nederland by Shell En Staatsbosbeheer
  • Waarom Zonnepanelen Op Jouw Dak Leggen?
  • China Launched Its Frst All-Electric Cargo Ship Powered by A 2,400-Kilowatt-Hour Battery
  • Nieuw Zwemcentrum In de Bende In Landgraaf Energieneutraal En Duurzaam
  • MVO Manager Van Het Jaar 2019: Wie Gaat De MVO Bokaal 2019 Winnen?
  • Bijzondere Woonbeurs Nederland: Duurzame Energieoplossingen
  • Samenwerking Eneco en Het Nationale Park De Hoge Veluwe: Duurzame Energie En Natuurherstel
  • Greenchoice, Windunie en ABN AMRO Kopen Windpark Greenport Venlo Van Etriplus
  • Tilburg Heeft Het Lekkerste Kraanwater Van Nederland? De Gouden Kraan by KRNWTR
  • Tuinbouwakkoord: De Tuinbouwagenda 2019-2023 Op Weg Naar Een Circulaire Tuinbouwsector
  • Zonnepark Magnumcentrale Eemshaven Met 18.000 Zonnepanelen by Vattenfall
  • Bugatti 110 Jaar: De Elektrische Bugatti Baby II Opvolger Van De Bugatti Baby Uit 1926
  • EU Gaat Greenwashing Aanpakken: Classificatiesysteem Voor Groene Activiteiten Op Komst
  • Zonnedak Familie Kelderhuis In Legeweer Met 202 Zonnepanelen by Coöperatie Sinnich Langwar
  • Nederlanders Wachten Op De Overheid Om In Zelf In Actie Te Komen Tegen Klimaatverandering
  • Hemweg Vattenfall Kolencentrale In Amsterdam Gaat Dicht In 2020
  • De Eerste Elektrische Toyota Komt In 2021
  • Links

    Milieunet op..