Nieuwe Imagocampagne voor Nederland: The Paint the World Orange Contest
Geschreven op 1-10-2008 - Erik van Erne. Geplaatst in Agenda, OranjeUpdate 16 juni 2010: Zo, het gaat geweldig met Oranje in de wereld. Heeft overigens weinig te maken met de imagocampagne, want daar hebben we nooit meer iets van gezien.
Nee, het Wereldkampioenschap Voetbal is dé Oranje boodschapper. Nog niet eens de prestaties van Oranje, maar het Oranje supportersgeweld haalt overal de media met dank aan de dames in een Oranje jurkje. Kijkt u even naar een mooie Oranje reportage van CNN: “Orange Army” Invades S. Africa .
Zie ook: Oranje Boven: #MakeOrangeTrending op Twitter - Koninginnedag 2013 Inhuldiging Koning Willem-Alexander: Wij houden van Oranje – Oranjefeest
01-10-2008: Hoe dat allemaal gaat gebeuren was nog niet duidelijk, maar dankzij een snelle reactie van Eef Siekman (EVD) weten we meer: De wedstrijd staat open voor iedereen; individuen, bedrijven en organisaties in elk land. Wel even rekening houden met Nation Branding and Holland Branding en dan aan de slag met uw idee en het Huisstijlboek met de op zich al innovatieve titel: ‘De visuele economische identiteit van Holland - Economische beeldvorming’
U kunt inzenden vanaf 15 oktober tot en met 15 november. Let op: voor 12: uur. Daar moet iets moois uit gaan komen. En die imagocamgane mag de winnaar van de Paint the World Orange Contest gaan uitvoeren voor een maximaal bedrag van 500.000 euro. Let op, dat is inclusief BTW. En weet u wat zo mooi is aan deze contest? Iedereen kan meedoen !
Update 27 september: Op vrijdag 26 september lanceerde Staatssecretaris EZ, Innovatie Platform, onder leiding van onze Minister-President Jan Peter Balkende zich stelt. De ambitie is om Nederland tot de top 5 van de meest concurrerende kenniseconomieën te laten behoren.
Versterking van concurrentiekracht door middel van effectieve verbindingen en stroomlijning, in aansluiting op de sleutelgebiedenaanpak. Analyseren waar onze sterktes/kansrijke gebieden zitten in bedrijfsleven en wetenschap en hoe en waar we ons concurrerend vermogen verder kunnen versterken.
Deze wedstrijd staat open voor alle creatieve mensen en organisaties om nieuwe ideeën en concepten te bedenken om Nederland internationaal beter op de kaart te zetten. Nederland heeft veel kwaliteiten, maar stelt zich in het buitenland vaak te bescheiden op. Ten onrechte, vinden het Innovatieplatform en EZ. Een stevige imagocampagne moet daar verandering in brengen.
Eerder bericht: mei 2008: De concurrentiekracht van Nederland willen men versterken door effectieve verbindingen en stroomlijning, in aansluiting op de sleutelgebiedenaanpak. We analyseren wat onze sterktes en kansrijke gebieden zijn in het bedrijfsleven en wetenschap en hoe en waar we ons concurrerend vermogen verder kunnen versterken. Het project ‘NL in de wereld’ is ingedeeld in vier deelprojecten: Concurrentiekracht in NL, Branding, Sleutelgebiedenaanpak en Parels.
De werkgroep Branding organiseert hiervoor de volgende acties in 2008:
a. de Paint the World Orange challenge met de creatieve industrie
b. uitnodiging voor “opinion leaders” en talenten in het buitenland om week te gast te zijn in Nederland.
c. Dutch Diaspora: organiseer een bijeenkomst onder leiding van IP-voorzitter minister-president Balkenende voor Nederlandse toppers die in buitenland werkzaam zijn.
In het najaar wordt de creativiteit van Nederland uitgedaagd om het merk ‘Nederland’ te verbeelden via een campagne. De winnende campagne wordt onder andere ingezet om Nederland beter op de kaart te zetten. Bron: Innovatie Platform
Nou, daar gaan we zeker aan meedoen want u weet dat wij helemaal gek zijn van Oranje. Oranje is mooi en is overal aanwezig. Een prettige kleur ook. En ons Oranje heeft het toch uitstekend gedaan tijdens het EK2008 en daarmee heeft Oranje Nederland weer heel aardig in beeld gebracht bij de rest van de wereld.
En komende maand staat er nog veel meer Oranje op het programma en wie weet zetten al die Oranje sporters Nederland weer heel mooi in de schijnwerpers met wat Gouden, Zilveren en Bronzen medailles op de Olympische Spelen 2008 in Beijing.
Als opwarmertje hebben we alvast even de Oranje kwast gebruikt voor een eerste bijdrage aan Paint the World Orange challenge 2008 !
De Vlieger zegt:
2 december 2009 om 10:01 | Permalink
KLM kleurt langzamerhand een beetje oranje
Om het imago op te frissen en om de Nederlandse wortels te benadrukken gaat luchtvaartmaatschappij KLM naast het vertrouwde blauw steeds meer gebruik maken van de kleuren wit en oranje. “Blauw blijft, dat zit in ons DNA. Maar het blauw moet frisser; daarom gaan we meer wit gebruiken. Oranje is als kleur complementair aan blauw en onderstreept onze Nederlandse wortels”, zegt Frank Houben, verantwoordelijk voor het merkbeleid bij KLM.
Erik van Erne zegt:
7 oktober 2010 om 15:12 | Permalink
EU erkenning voor Gouda Holland en Edam Holland Kaas
Als er op kaas ‘Gouda Holland’ of ‘Edam Holland’ staat dan is deze gegarandeerd van Nederlandse bodem. De Europese Commissie heeft Gouda Holland en Edam Holland erkend als Beschermde Geografische Aanduiding. Dat betekent dat deze kazen in Nederland zijn gemaakt van melk afkomstig van Nederlandse koeien en op traditionele manier zijn bereid en en natuurlijk gerijpt zijn. Het Europese logo garandeert een hoge kwaliteit gekoppeld aan de herkomst van de kaas.
Maria zegt:
9 augustus 2015 om 14:43 | Permalink
The Alzheimer’s Association Walk to End Alzheimer’s is the world’s largest event to raise awareness and funds for Alzheimer’s care, support and research.
Held annually in more than 600 communities nationwide, this inspiring event calls on participants of all ages and abilities to reclaim the future for millions.
Together, we can end Alzheimer’s disease, the nation’s sixth-leading cause of death.
Erik van Erne zegt:
11 juli 2018 om 17:14 | Permalink
From Blue to Orange: Adding Orange For a Touch of Dutch
KLM Royal Dutch Airlines introduced its unique orange-coloured Boeing 777-300. The well-known KLM Blue is being combined with orange highlights. The transition between the two colours features aspects of the Dutch flag. The combination emphasises KLM’s Dutch roots and pride in the national colour of the Netherlands.