De Carrefour-groep, één van de partners van de campagne Sustainable Energy Europe , is de eerste Europese detailhandelaar die elektriciteit gaat verkopen aan de eindgebruiker.
“Ik verheug er me echt op te zien dat een volledig ander type onderneming de elektriciteitsmarkt betreedt en de eindgebruikers een interessant product aanbiedt. Ik hoop dat het Carrefour-initiatief snel navolging vindt bij andere ondernemingen in heel Europa ten bate van de consument” , aldus Europees Commissielid Andris Piebalgs.
Carrefour Energie EcoPlanet zal elektriciteit leveren die uitsluitend uit hernieuwbare energiebronnen is gewonnen: windenergie (62,96%), biomassa of biogas (35,58%), kwalitatieve warmtekrachtkoppeling (1,38%) en waterkracht (0,07%). Carrefour zal de administratieve procedure met de huidige leverancier van de consument afhandelen en garandeert een vast elektriciteitstarief gedurende de door de consument gekozen contractperiode.
De campagne Duurzame energie voor Europa 2005-2008 is een initiatief van de Europese Commissie in het kader van het programma Intelligent Energy - Europe dat tot doel heeft het bewustzijn van het grote publiek te vergroten en duurzame energieproductie en het gebruik van duurzame energie te bevorderen bij individuele personen en organisaties, particuliere ondernemingen en overheidsinstanties, beroepsorganisaties en agentschappen, brancheverenigingen en NGO’s in geheel Europa. Bron: Europese Commissie en EMIS
Klik hier om terug te gaan naar de hoofdpagina.