Milieu & Management - Het Merk Mens !
Geschreven op 30-5-2008 - Erik van Erne. Geplaatst in Agenda, Duurzaam, Klimaat, MilieuMilieu telt mee in het bedrijfsbeleid. In deze sessie brengt Jan Kegels, milieucoördinator van Umicore een getuigenis waarom en hoe een groot bedrijf milieu stelselmatig integreerde in visie, strategie en operationeel management.
Ronald Mortier, General Manager Environmental Department van ArcelorMittal Gent licht toe hoe zij als grote organisatie erin geslaagd zijn om milieuzorg een zaak te maken van alle werknemers, van de top tot op de werkvloer. Maar hoe vertaal je ‘Green to gold’ om Prof. Dan Esty te citeren?
Fons Van Dyck, directeur van think-BBDO, weet als geen ander of en hoe deze milieu-inspanningen imago en positionering van het bedrijf kunnen beïnvloeden en licht toe hoe ze voor het bedrijf meerwaarde kunnen genereren. Fons Van Dyck schreef ‘Het Merk Mens’, waarin hij in kaart brengt wat consumenten, werknemers en burgers vandaag drijft en - doorspekt met tal van praktijkvoorbeelden en -getuigenissen - aangeeft hoe bedrijven daar op kunnen inspelen.
Alle aanwezigen op het seminarie Milieu & Management krijgen dit boek op 12 juni gratis mee naar huis ! Bron: Argus