De vier genomineerden voor de Broos van Erp Prijs 2008 zijn door een vakjury bekendgemaakt. Uit 56 inzendingen zijn de volgende genomineerden gekozen: Stichting de Groene Garage, Innoviting, Sellaband en I-wood.
De Broos van Erp Prijs is een prijs van € 50.000,- die jaarlijks door het ministerie van Economische Zaken wordt uitgereikt aan jonge bedrijven die een innovatief product of dienst met behulp van informatietechnologie hebben ontwikkeld. De vier startende innovatieve ondernemers die nu zijn genomineerd, houden tijdens het Nationaal ICT Event op 22 mei voor een speciale hoofdjury een Elevator Pitch.
De winnaar van de Broos van Erp Prijs 2008 wordt op 28 mei tijdens de uitreiking van de Nationale ICT Awards bekendgemaakt. Bron: Media Plaza
Genomineerden Broos van Erp Prijs 2008
Stichting de Groene Garage Stichting de Groene Garage pakt het probleem van de 3,5 miljoen auto’s die in Nederland met een te lage bandenspanning rijden aan. Door middel van moderne apparatuur worden banden van geparkeerde auto’s gecontroleerd op hun bandenspanning en zonodig ter plekke aangepast. Een bedrijf of een evenementenorganisatie kan hiervoor een contract afsluiten. Het extra brandstofgebruik door auto’s met te lage bandenspanning kan hierdoor worden aangepakt.
Innoviting heeft een computergestuurd systeem voor het herkennen van patronen in de activiteiten van zorgbehoevenden ontwikkeld. Door middel van het systeem van Innoviting is op afstand te volgen hoe het met een bepaalde bewoner gaat en wordt een waarschuwingssysteem in werking gesteld als er duidelijke afwijkingen in de patronen ontstaan.
Sellaband is een muziekplatform, waarbij muziekliefhebbers uit de hele wereld kunnen investeren in onbekende artiesten. Bands kunnen zich bij Sellaband inschrijven met een profiel, foto,drie tracks en een biografie. Als een muziekliefhebber gelooft in de potentie van de band kan hij in delen van 10 dollar investeren in de band. Op het moment dat er 50.000 dollar bij elkaar is, wordt een professioneel album opgenomen en gedistribueerd naar aangesloten distributiepartners.
I-wood serveert informatie- en of reclamebanners op mobiele telefoons in ruil voor een interessante korting op de abonnementskosten of gratis mobiel internet. Het advertentie-softwaremodel is gebaseerd op het vrijwillig toelaten van reclame (Permission Based Mobile Marketing) door de consument op het hoofdscherm van zijn of haar mobiele telefoon.
Klik hier om terug te gaan naar de hoofdpagina.