Heineken - Serving the planet. Dat geeft alvast een beetje vertrouwen in wat er veder gaat komen op de site van Heineken. Je verwacht toch het een en ander van de grootste bierbrouwer van Europa. Voorafgaand een de International Amsterdam Fashion Week (IAFW) kwam sponsor Heineken met een nieuwe designflesje.
De I-CONE is het geworden en dat is de opvolger van de Paco, sinds 2002 het speciale flesje voor ‘high-end’ horecagelegenheden. Het nieuwe flesje is -net als de Paco- ontworpen door Franse designer Ora-Ito, die onder andere ontwerpt voor Gucci, Adidas en Louis Vuitton.
De I-CONE wordt vanaf 3 maart dit jaar verkocht in exclusievere uitgaansgelegenheden als Jimmy Woo, Club NL, Escape en hotel Arena in Amsterdam. Voor de zomer van 2008 moeten zo’n 250 clubs, bars en hotels de fles gaan aanbieden.
De adviesprijs is slechts 3,5 euro want in Nederland willen mensen nog steeds niet teveel betalen voor een drankje in een uitgaansgelegenheid, dus 4 euro was niet haalbaar. Bron: Molblog
Nou, nou, dat moet het biertje wel zijn. Omgerekend kost zo’n design biertje u dus eigenlijk een ouderwets guldentje of 8. En waar komt dat nu door zult u zich net als ik afvragen. Is dit een giga-fles met een litertje of wat bier.
Nee, het is natuurlijk gewoon een marketing stunt met een aluminium - ook zo goed voor het milieu - flesje en natuurlijk willen wij in Nederland niet teveel betalen voor ons biertje en dat doe je wel als je zo stom bent om hetzelfde bier uit een wel heel duur design-flesje te gaan drinken.
Proost voor wie dit wel wil betalen !
Klik hier om terug te gaan naar de hoofdpagina.