Anders Bekeken

Transport en Logistiek Nederland (TLN): Alleen Nog Elektrisch Transport in Binnensteden in 2025

Geschreven op 4-9-2017 - Erik van Erne. Geplaatst in Vervoer en OV Facebooktwitterredditpinterestlinkedintumblrmail

Mooi plan van brancheorganisatie Transport en Logistiek Nederland (TLN). Het goederenvervoer in de grotere binnensteden moet in 2025 alleen nog met elektrische transport gebeuren, zodat de uitstoot van CO2 door dat goederenvervoer tot nul wordt gereduceerd. 

Het plan moet bijdragen aan een halvering van de CO2-uitstoot door het Nederlandse beroepsgoederenverkeer vanaf 2030.

De CO2-uitstoot halveren in Nederland. Zero emissie in de binnensteden in 2025 en low emissie in het buitengebied. Dat wil TLN met haar leden en collega-brancheorganisaties realiseren in het Nederlandse beroepsgoederenvervoer. Elektrisch aangedreven vrachtauto’s vormen voor stadsdistributeurs een belangrijke factor in de reductie van CO2-uitstoot in de stad. TLN verwacht dat het haalbaar is om in 2025 de bevoorrading van de grotere binnensteden met zero emissie voertuigen te verrichten.

Er is volgens TLN wel een uitfaseringsregeling tot 2030 nodig voor het gebruik van biodiesel en biogas. Ook moet voldoende materieel beschikbaar zijn, zodat ondernemers niet in de problemen komen tijdens de overgangsfase naar ander materieel. Kortom: TLN wil graag dat de overheid een en ander gaat subsidiëren. Wellicht heeft TLN deze regeling over het hoofd gezien: Subsidie Demonstratieregeling Klimaattechnologieën en Innovaties in Transport: DKTI-Transport – Regeerakkoord Vertrouwen in de Toekomst: Kilometerheffing Vrachtvervoer (Maut) by TLN

Zie ook: De MobiliteitsRAI 2017: Het Wegtransport van Vandaag en Morgen en de Innovation Award – Milieuzone Amsterdam – Milieuzone Utrecht – Meer parkeerbelasting voor vuile auto’s in Amsterdam, Utrecht, Den Haag, Rotterdam – Amsterdam Gaat Meest Vervuilende Scooters vanaf 2018 Weren in het Centrum

De City Supplier: De Elektrische Vrachtboot voor Transport in Amsterdamse Grachten – Mokum Mariteam: Vracht door de Gracht met de Elektrische City Supplier – De Elektrische Vrachttram in Amsterdam: De CityCargo –Verhuizen in Amsterdam met Elektrische Verhuiswagens – Technische Unie Neemt Elektrische 3,8 Ton Vrachtwagen in Gebruik in regio Amsterdam – De 100% Elektrische Vrachtwagen van 020Stadsdistributie in Amsterdam – Twee Elektrische Vrachtwagens voor Bevoorrading Albert Heijn Supermarkten in Amsterdam – TNT Neemt Zeven Elektrische e-Ducato Express Voertuigen in Gebruik in Amsterdam en Rotterdam

De Green Deal 010: Zero-Emission Transport in de Binnenstad van Rotterdam in 2020 – Drie Zero-Emission Elektrische Vrachtwagens in Rotterdam by BREYTNER en Technische Unie

Elektrische Zero Emission Bierboot in Utrecht – De 100% Elektrische Cargohopper Stadsdistributie in Utrecht, Enschede en Amsterdam – Cargohopper gaat met zonnepanelen voor energie-neutraal en emissievrij

Boonstra Transport Neemt Elektrische 44-Tons Trekker Vrachtwagen in Bedrijf – De Eerste 100% Elektrische Verhuiswagen Ter Wereld van Mondial Aad de Wit Verhuizingen – De Zero Emission Smith Newton Taurus 265-12.5E by Custers – HEINEKEN Neemt Grootste Elektrische Vrachtwagen in Gebruik: Heerlijk, Dat Groene Rijden– Elektrisch Rijden in Nederland: Mooie Voorbeelden van Elektrisch Transport– Groene Cirkels in Zoeterwoude by HEINEKEN – HEINEKEN Nederland Zero-Emission Transport in 2020: 12000 Zonnepanelen op Distrinutiecentra – HEINEKEN Gaat Duurzame Biobrandstof Gebruiken in de For Ever: Heerlijk Dat Groene Varen – De Groene Corridor: Intentieverklaring Duurzaam Transport – Heerlijk, Dat Groene Transport

Één Reactie

  1. Erik van Erne zegt:

    17 april 2019 om 11:43 | Permalink

    Kabinet Akkoord Met Twee Varianten Milieuzones In Nederlandse Steden

    Automobilisten die rijden op diesel kunnen vanaf 2020 op twee manieren te maken krijgen met een milieuzone.

    Gemeenten die een milieuzone invoeren, kunnen dieselauto’s die op 1 januari 2020 ouder zijn dan 15 jaar, of ouder dan 20 jaar, in hun zone weigeren.

    Milieuzones blijven wel toegankelijk voor benzineauto’s. Het kabinet heeft dit voorstel van staatssecretaris Stientje van Veldhoven goedgekeurd.

    Er komt een systeem van eenduidige bebording dat begrijpelijk is voor de automobilist. Het voorstel gaat nu ter goedkeuring naar de Eerste en Tweede Kamer gezonden.

    Steeds meer Nederlandse gemeenten stellen een milieuzone in. De regels kunnen verschillen per gemeente. Gemeenten bepalen zelf of zij een milieuzone invoeren, of ze auto’s van 15 dan wel 20 jaar weren, en hoe groot de milieuzone is. De nieuwe regels gelden vanaf 2020. De twee categorieën van milieuzones schuiven in 2025 een stap op, omdat auto’s de komende jaren steeds schoner worden. Dit geeft gemeenten de mogelijkheid om de luchtkwaliteit te blijven verbeteren.

    In deze steden geldt een milieuzone: Amsterdam, Arnhem, Nijmegen, Rotterdam en Utrecht. In de volgende steden gelden de milieuzones tot nu toe alleen voor vrachtwagens en soms bussen: Breda, Delft, Den Bosch, Den Haag, Eindhoven, Leiden, Maastricht, Rijswijk en Tilburg.

    Zie ook: Weinig Ambitie Voor Duurzame Mobiliteit In Collegeakkoorden by Natuur & MilieuTransport en Logistiek Nederland (TLN): Alleen Nog Elektrisch Transport in Binnensteden in 2025

Plaats zelf een reactie:

(U heeft ruimte voor 400 tekens)

Categorieën

  • Afval (625)
  • Agenda (3.094)
  • Barack Obama (116)
  • Biologisch (118)
  • Blog Action Day (57)
  • Bouwen-Klussen (784)
  • Communicatie (375)
  • Cradle to Cradle – Circulair (482)
  • Design (231)
  • Dieren (175)
  • Donald Trump (3)
  • Duurzaam (2.260)
  • Educatie (345)
  • EEN-Armoede (252)
  • Energie en Besparing (3.262)
  • Europa (29)
  • Evenementen (147)
  • Geluid (26)
  • Gezondheid (303)
  • Goed Doel (119)
  • Green Deal (27)
  • Greenwashing (116)
  • Hergebruik-Kringloop (318)
  • Iets anders (369)
  • Int. Samenwerking (191)
  • Investeren (135)
  • Kerst (152)
  • Klimaat (1.641)
  • Licht (373)
  • Lucht (32)
  • Mensenrechten (168)
  • Milieu (746)
  • MVO (109)
  • Natuur (724)
  • Nederland (22)
  • Olympische Spelen (67)
  • Oranje (157)
  • Oud & Nieuw (125)
  • Pasen (2)
  • Sinterklaas (25)
  • Sport (218)
  • Vakantie (77)
  • Valentijn (38)
  • Verkiezingen (62)
  • Vervoer en OV (1.266)
  • Vrijwilligerswerk (16)
  • Water (299)
  • Welzijnswerk (30)
  • Recente berichten

  • De Elektrische Opel Corsa-e (Zesde Generatie Corsa) Met Een Actieradius Van 330 Km by Opel
  • De Eerste Elektrische Skoda: De Citigo e iV Stadsauto Met Een Bereik Van 265 Km
  • Busmaatschappij Nobina Uit Zweden Bestelt 20 Extra Elektrische Bussen by BYD
  • Vijftien Elektrische Bussen Voor TUBASA In Badajoz, Spanje by BYD
  • Vlaamse Zero-Emission Premie Voor Elektrische Auto’s Verlengd Tot Eind 2020
  • Nieuwe Online Serie: Hoe Redden Wij De Wereld? by Radar AVROTROS
  • Microsoft Koopt Nederlandse Winenergie Van Windpark Borssele III En IV by Eneco
  • Mobifestival 2019: Ontdek En Ervaar De Slimme Mobiliteit Van Vandaag En Morgen
  • Nationale Iconen Nederland: Tien Innovaties Genomineerd Als Finalisten Nieuwe Nationale Iconen
  • Duurzame Sprekersbureau SpeakOut Opnieuw Gelanceerd: Voicing A Sustainable World
  • Prada Group Fur Free: De Prada Group Stopt In 2020 Met Bont
  • Subsidieregeling Groen op Gebouwen In Amstelveen: Gemeente Betaalt Maximaal De Helft
  • Personeel Zeeuwse Sloecentrale Rijdt In Elektrische Leaf Van en Naar Het Werk
  • Wie Onwerpt Het Strandpaviljoen Van De Toekomst? Duurzaam En Energieneutraal
  • Miljoenensubsidie Voor Iconische Nederlandse Monumenten: 35 Miljoen Euro Voor 12 Iconen
  • Subsidieregeling Duurzame Scheepsbouw (SDS): Een Schip Duurzaam Bouwen Of Verbouwen
  • Community of Sustainable Packaging Innovators Voor Duurzame Verpakkingsideeën by KIDV
  • Maar Liefst 98,4% Van Afgedankte Auto’s Wordt Nuttig Toegepast by ARN
  • De Elektrische Citroen 19_19 Concept Auto: Een Soort Maanwagen Met Actieradius Van 800 KM
  • De Elektrische Volkswagen I.D. 3 1ST: De Eerste Editie Met Een Bereik Van 420 Kilometer
  • Links

    Milieunet op..