Anders Bekeken

Toyota e-Palette: An Autonomous, Fully Electric Vehicle – Toyota’s Future Of Mobility

Geschreven op 10-1-2018 - Erik van Erne. Geplaatst in Vervoer en OV Facebooktwitterredditpinterestlinkedintumblrmail

This video shows Toyota’s e-Palette prototype, which made its debut at the Consumer Electronics Show (CES 2018) in Las Vegas.

Car company Toyota has unveiled an autonomous, fully electric concept vehicle that could function as a communal taxi, delivery truck and mobile retail store depending on the time of day.

Toyota aims to create a network of the pod-like vehicles, overhauling current mobility systems by offering a service that accommodates the needs of passengers, businesses and logistics operations.

Designed for a wide range of uses, the automated cuboid volume has wheels at each corner of the low flat floor, freeing up as much space as possible on the inside and offering maximum flexibility.

Toyota e-Palette vehicles could be produced in three sizes, between four and seven metres in length, to accommodate different amounts of cargo. Companies could customise the interiors to their requirements, and update the digital exterior panels with their branding.

Alternatively, the pods could remain flexible and serve multiple purposes throughout the day, simply updating their digital displays to reflect current use.

See also: The Toyota Effect: Battery Life After Cars by Toyota – The Toyota Effect – Three Short Films: Coming Home – Saving Sight – 116 Innovators – De Toyota Mirai Zero-Emission Elektrische Waterstofauto: Innovatie van het Decennium by CAM – De plug-in Toyota FT-EV en de Toyota Prius III – Toyota Prius Plug-In Hybrid Roadtest by Autoweek – De Prius sport wagon SUV – Algea + plug-in Prius = The Algaeus – New Toyota Prius C Concept – De Toyota 1/X plug-in hybrid met LED – Toyota Meest Transparante, Groene en Eerlijke automerk by Rank a Brand – Toyota Prius Model 2016 – De Elektrische Toyota BEV: Ultracompacte 2-Zits City Car

2 Reacties

  1. Erik van Erne zegt:

    9 oktober 2019 om 13:20 | Permalink

    Toyota e-Palette ‘Tokyo 2020 Version’ Biedt Geautomatiseerde Mobiliteit Tijdens Olympische Spelen Tokyo 2020

    Toyota heeft bekendgemaakt dat het twintig exemplaren van de speciale Toyota e-Palette ‘Tokyo 2020 Version’ beschikbaar stelt tijdens de Olympische en Paralympische Spelen, die in 2020 plaatsvinden in Tokyo. De geautomatiseerde batterij-elektrische voertuigen verzorgen via een vaste route het vervoer van atleten en hun assistenten. De Toyota e-Palette is speciaal aangepast op basis van feedback van atleten over hun mobiliteitsbehoeften tijdens de spelen.

    “Olympische en Paralympische atleten werken keihard om het onmogelijke bereiken. Daarom wil Toyota hen een voertuig bieden dat speciaal is afgestemd op hun vervoersbehoeften tijdens Tokyo 2020”, vertelt Takahiro Muta, development leader voor deze unieke versie van de Toyota e-Palette ‘Tokyo 2020 version’. “Tijdens de ontwikkeling van deze speciale versie hebben vooral gehandicapte atleten ons geholpen om hun behoeften te begrijpen en de Toyota e-Palette daaraan aan te passen voor simpele, gemakkelijke en comfortabele mobiliteit tijdens het evenement. We zijn er trots op dat we met hen kunnen werken aan een vervoermiddel dat hen niet alleen fysiek vervoert, maar hen ook de gelegenheid biedt om andere atleten te ontmoeten en ervaringen en emoties persoonlijk te delen.”

    Toyota presenteerde de e-Palette al in 2018. Het is Toyota’s eerste voertuig dat specifiek voor toepassingen voor autonome mobiliteit als dienstverlening (Autonomous mobility as a Service – Autono-MaaS) is ontwikkeld. Het illustreert Toyota’s voortdurende transitie naar een mobiliteitsbedrijf en combineert elektrificatie, verbonden netwerken en geavanceerde rijtechnologie om nieuwe bedrijven en businessmodellen op het gebied van gedeelde mobiliteit te ondersteunen.

    In de ‘Tokyo 2020 Version’ is de Toyota e-Palette aangepast om te voldoen aan de specifieke behoeften in het olympisch en het paralympisch dorp. Hij is voorzien van grote deuren en elektrische oprijplaten zodat groepen atleten – dus ook paralympische atleten – vlot en eenvoudig het voertuig in en uit kunnen. Het voertuig wordt aangestuurd door een gerobotiseerd aandrijfsysteem dat de Toyota e-Palette een maximumsnelheid tot 20 km/u geeft op autonomieniveau 4 (SAE1), maar er is voor de veiligheid ook iemand aan boord die het voertuig zo nodig kan besturen.

    De inzet van de Toyota e-Palette voor de mobiliteit van sporters en hun medewerkers is een essentieel onderdeel van Toyota’s missie om geavanceerde mobiliteit te bieden voor de Olympische en Paralympische Spelen van Tokyo in 2020 – waarvan Toyota de eerste wereldwijde mobiliteitspartner is. Verder wil Toyota de kennis die het verzamelt tijdens de evenementen toepassen om de ontwikkeling van de Toyota e-Palette voort te zetten en toekomstige toepassingen van ‘Mobility-as-a-Service’ te ondersteunen. De Toyota e-Palette wordt onthuld op de Toyota stand tijdens komende Tokyo Motor Show, die plaatsvindt van 23 oktober tot en met 4 november 2019.

    De Toyota e-Palette is voor-achter symmetrisch, heeft een kenmerkende kubusvorm met de wielen op de uiterste hoeken en biedt een zeer ruim en comfortabel interieur. Als illustratie van Toyota’s missie om ‘mobiliteit voor iedereen’ te bieden, is de e-Palette voorzien van handgrepen en zitplaatsen die ongeacht de lengte van de passagier eenvoudig zijn te gebruiken. Alle elementen in het interieur – vloer, stoelen, bekleding etc. – zijn uitgevoerd in contrasterende kleuren om mensen met kleurenblindheid te helpen.

    De e-Palette is voorzien van grote schuifdeuren, een lage vloer, elektrisch bedienbare oprijplaten en het Arrival Control2-systeem dat passagiers – inclusief rolstoelers – helpt om het voertuig bij de halte snel en eenvoudig te betreden en te verlaten. Met zijn lange wielbasis en lage vloer kan de e-Palette tot wel vier rolstoelers tegelijk vervoeren terwijl ook zeven staande passagiers meereizen.

    De Toyota e-Palette is uitgerust met een speciaal autonoom rijsysteem met hard- en software voor de besturing en geavanceerde sensors, camera’s en LiDAR. In combinatie met zeer nauwkeurige 3D mapping en een besturingssysteem kan de Toyota e-Palette op lage snelheden op niveau 4 autonoom rijden. Voor de veiligheid tijdens het gebruik is de Toyota e-Palette voorzien van een mens-machine-interface die tijdens autonoom rijden de communicatie met de mensen rond het voertuig – inclusief voetgangers – mogelijk maakt. De lampen aan beide zijden van het voertuig imiteren oogcontact om voetgangers te informeren over welke manoeuvres het voertuig maakt.

    Het autonome rijsysteem houdt dankzij zijn 360 graden brede blikveld eventuele obstakels rond het voertuig in de gaten. Het past de snelheid van de Toyota e-Palette aan de omstandigheden aan. Als extra voorzorgsmaatregel is er voor de veiligheid ook iemand aan boord die het gedrag van het voertuig controleert en wanneer nodig de besturing overneemt.

  2. Erik van Erne zegt:

    9 oktober 2019 om 13:38 | Permalink

    Toyota To Bring Various Mobility To The Olympic and Paralympic Games Tokyo 2020

    Toyota’s three main pillars for Tokyo 2020 center on (1) Mobility for All, or allowing all people the freedom to move, (2) Sustainability, centering on the realization of a hydrogen society (environment/safety), and (3) Transportation support for the Games using the Toyota Production System (TPS). With these three pillars, Toyota has been aiming to provide mobility solutions that go beyond the traditional provision of vehicles.

    Looking towards Tokyo 2020, Toyota, through mobility solutions that combine TPS with diverse mobility, will support smooth operations for Tokyo 2020 as well as support the transport attendees, including staff and visitors. Also, through its robots, Toyota will support event operations and provide unique experiences, exceeding the general notion of what mobility has meant for the Games while continuing to challenge itself to provide “Mobility for All” by offering various mobility solutions to make Tokyo 2020 a one-of-a-kind event.

Plaats zelf een reactie:

(U heeft ruimte voor 400 tekens)

Categorieën

  • Afval (656)
  • Agenda (3.151)
  • Barack Obama (116)
  • Biologisch (119)
  • Blog Action Day (57)
  • Bouwen-Klussen (809)
  • Communicatie (376)
  • Cradle to Cradle – Circulair (501)
  • Design (233)
  • Dieren (176)
  • Donald Trump (3)
  • Duurzaam (2.292)
  • Educatie (346)
  • EEN-Armoede (253)
  • Energie en Besparing (3.383)
  • Europa (29)
  • Evenementen (179)
  • Geluid (26)
  • Gezondheid (306)
  • Goed Doel (119)
  • Green Deal (30)
  • Greenwashing (117)
  • Hergebruik-Kringloop (318)
  • Iets anders (370)
  • Int. Samenwerking (192)
  • Investeren (135)
  • Kerst (152)
  • Klimaat (1.664)
  • Licht (375)
  • Lucht (34)
  • Mensenrechten (169)
  • Milieu (749)
  • MVO (109)
  • Natuur (735)
  • Nederland (23)
  • Olympische Spelen (68)
  • Oranje (157)
  • Oud & Nieuw (125)
  • Pasen (2)
  • Sinterklaas (25)
  • Sport (221)
  • Vakantie (80)
  • Valentijn (38)
  • Verkiezingen (62)
  • Vervoer en OV (1.358)
  • Vrijwilligerswerk (16)
  • Water (301)
  • Welzijnswerk (30)
  • Recente berichten

  • Green Deal Circulaire Festivals Voor Internationale Evenementenindustrie
  • Transdev Investeert In Elektrische Bussen: 156 Elektrische Bussen Voor Noord-Holland by Ebusco
  • Via Parijs: Energietransitie Biedt Kansen Voor Nederland by College van Rijksadviseurs
  • De Eerste Elektrische Mazda: De Mazda e-TPV (electric Technology Prototype Vehicle)
  • De Elektrische Toyota BEV: Ultracompacte 2-Zits City Car
  • EU Subsidie Voor Hydrogen Valley: De Groene Waterstof Regio In Noord Nederland
  • Utrecht Stopt Met Afvalpas: Pasjessysteem Ondergrondse Afval Containers Afgeschaft In 2020
  • Klimaatnieuws: Gletsjers In Andesgebergte Met 40% Gekrompen Of Helemaal Gesmolten
  • Hoe Duurzaam Is Biomassa Nou Eigenlijk?: Energievoorziening Op Basis Van Hout (biomassa)
  • Gridflex Heeten: Duurzamer Dan Duurzaam – Een Zelfstandig Netwerk Samen Met De Buren
  • Achmea Werkt In 2030 Volledig CO2-Neutraal: Sustainable Development Goals (SDG’s) Centraal
  • De Bosatlas Van De Duurzaamheid: Alles Over Duurzaamheid In Nederland
  • State-Of-The-Art Cradle to Cradle Winkelcentrum De Oranjerie In Apeldoorn
  • De RSD-E Tug 2513: Een 70-Tons Elektrische Sleepboot In Auckland, Nieuw Zeeland by Damen
  • Haagse Gemeenteraad Wil Herbruikbare Eco-Bekers Op Evenementen
  • Fokker 7|8: ‘s Werelds Eerste Cradle to Cradle Geoptimaliseerde Logistieke Gebouw
  • Nieuw Duurzaam CO2-Neutraal Pand Voor Laagsteprijsgarantie In Rosmalen
  • Nieuw Duurzaam Hoofdkantoor ING In Amsterdam Zuidoost: Open, Transparant, Energie-Positief
  • DHL Parcel Hub Zaltbommel: Duurzaam E-commerce Sorteercentrum Voor Nederlandse Markt
  • Het Nieuwe Cradle to Cradle Hoofdkantoor Van Mercedes Benz Nederland In Nieuwegein
  • Links

    Milieunet op..