google.com, pub-1373830308765288, DIRECT, f08c47fec0942fa0

Anders Bekeken

Solar Team Twente Met RED Horizon Wint Solar Challenge Morocco 2021 by Solar Team Twente

Geschreven op 21-9-2015 - Erik van Erne. Geplaatst in Agenda, Vervoer en OV Facebooktwitterredditpinterestlinkedintumblrmail

29 oktober: Het Solar Team Twente heeft met zijn zonneauto RED Horizon de Solar Challenge in Marokko gewonnen.

Op de laatste dag wist het team met studenten van de Hogeschool Saxion en de Universiteit Twente de leiding vast te houden.

Het Twentse team wist in vijf dagen als snelste het parcours van 2.500 kilometer door de Sahara en het hooggebergte van Marokko af te leggen. De laatste etappe begon het Solar Team Twente aan de leiding en die werd niet meer afgestaan.

Het Belgische Agoria, dat verbonden is aan de universiteit van Leuven en tot aan woensdag de koploper was in het klassement, wist de laatste etappe van de Solar Challenge Morocco te winnen.

De eindstand van de Solar Challenge Morocco 2021 is: 1. Solar Team Twente 2. Agoria Solar Team 3. Vattenfall Solar Team. Het derde Nederlandse team Top Dutch eindigde als vierde.

28 oktober 2021: Solar Team Twente heeft op de vierde dag de voorsprong op het Belgische team vergroot naar 49 minuten.Met nog één etappe te gaan, staat het team als eerste op het Solar Challenge Marokko-klassement. Morgen is de finish in Agadir waar de eerste winnaar van Solar Challenge Marokko bekend wordt gemaakt.

Het studententeam van de Universiteit Twente en Hogeschool Saxion is vanochtend als eerste van start gegaan in de vierde etappe van de race voor zonneauto’s in Marokko. Drie minuten nadat zonnewagen RED Horizon wegreed van Merzouga, volgde de nummer twee, het team van KU Leuven. “Het was erg spannend vandaag. Natuurlijk wisten we vooraf niet wat de weersomstandigheden zouden zijn en wat de strategie van het Belgische team is. In ieder geval hebben we vandaag het team uit België achter ons weten te zetten, waardoor we onze voorsprong hebben kunnen behouden. Morgen is de beslissende dag. We zullen er alles aan doen om de voorsprong vast te houden!” aldus raceleider Thomas Jansink.

De vierde wedstrijddag zat vol verrassingen voor het studententeam uit Twente. Niet alleen RED Horizon maar ook het teamwork werd vandaag op de proef gesteld. Zo is RED Horizon met succes door een ondergelopen traject gereden. “We kregen van de voorste auto van het konvooi te horen dat een weg onder water stond. Met de hulp van het hele team zijn we hier zonder problemen doorheen gekomen. Op verzoek van de strategen stonden acht teamleden klaar om de auto op de juiste manier door de situatie te loodsen. Het laat maar weer eens zien dat niet alleen de coureur maar het hele team van groot belang is voor het succesvol rijden van zo’n parcours”, zegt coureur Tim Traas. RED Horizon liep over verschillende onverharde wegen en reed door drukke dorpen. Ook moest de zonnewagen een hoogteverschil van meer dan 3000 meter oplopen.

Morgen is de laatste etappe van Solar Challenge Marokko. De race start in Zagora waar het team direct de bergen in rijdt. “Morgen wordt een beslissende dag voor ons. We weten niets over hoe vol de batterij van het Belgische team is. We hebben een flinke bergetappe voor de boeg en we nemen het op tegen de wereldkampioen uit 2019. We bereiden ons goed voor op deze allesbepalende etappe”, aldus Jansink. De Twentse ploeg begint om 09:00 uur aan de etappe.

27 oktober 2021: Het Solar Team Twente is de nieuwe koploper in de Solar Challenge Morocco. In de derde etappe, die vandaag werd verreden wist het Twentse team de achterstand van twaalf minuten op de koploper uit België goed te maken.

En meer dan dat, de studenten uit Enschede hebben met nog twee etappes te gaan nu een voorsprong van maar liefst 36 minuten op de naaste concurrent.

Al vrij kort na de start slaagde Solar Team Twente er in de Belgische koploper te achterhalen en meteen te versnellen waardoor de concurrentie al vrij snel uit zicht verdween.

Morgen begint het team aan de voorlaatste racedag. Het team durft nog niet te speculeren over wie er met de beker naar huis kan.  Er kan nog van alles gebeuren. We weten niet wat deconcurrentie doet, en hoe vol bijvoorbeeld hun accu is. Het is zeker mogelijk dat de andere teams morgen een inhaalslag maken. We houden focus en richten ons op onze eigen strategie.

Morgen rijdt het Solar Team Twente van de Sahara duinen in Merzouga naar Zagora, een etappe van 447 kilometer.

26 oktober 2021: Solar Team Twente heeft op dag twee van Solar Challenge Morocco de snelste tijd neergezet.

Het Twentse team staat nog wel tweede in het algemeen klassement. Het goede nieuws is dat door de snelle tijd die werd neergezet met zonneauto RED Horizon de achterstand op de koploper uit België met zes minuten is teruggebracht tot twaalf minuten.

Het team Top Dutch Solar Racing heeft een moeizame tweede etappe van de Solar Challenge Morocco achter de rug. De Noord-Nederlandse ploeg, met daarin vijf Drenten, is met een tijdstraf over de finish gekomen. Top Dutch Solar Racing staat nog wel – net als na de eerste etappe – op de vierde plaats in het klassement.

In de Solar Challenge Morocco ligt op dag twee de zonnewagen van de KU Leuven nog steeds op kop. Gisteren startte het team vanop plaats drie, na de kwalificaties, maar de Bluepoint Atlas kon meteen zijn twee voorliggers voorbijsteken.

De zonneauto’s legden vandaag 551 kilometer af door een heuvelachtig parcours aan de voet van het Atlasgebergte. De etappe tussen Zagora en Merzouga was een flinke uitdaging voor het Twentse team. De zonneauto’s moesten veel klimmen. Ondanks de goede voorbereiding was het voor het team een spannende dag.

De race duurt nog tot vrijdag, in totaal moeten de wagens 2.500 kilometer door Marokko rijden.

25 oktober 2021: De drie Nederlandse studententeams zijn vandaag succesvol gefinisht tijdens de eerste etappe van de Solar Challenge in Marokko, achter de zonnewagen van de KU Leuven.

Na het Belgische team volgden de studententeams uit Enschede, Delft en Groningen. Met racewagens die op zonne-energie rijden proberen de drie Nederlandse en vier andere teams nog tot en met vrijdag zo snel mogelijk 2.500 kilometer af te leggen.

Solar Team Twente heeft na de eerste etappe in Marokko de tweede tijd neergezet. Over het parcours van 475 kilometer deed het team 7 uur en 39 minuten. Dat is volgens de eerste berekeningen 17 minuten langzamer dan het Belgische team dat eerste staat in de Solar Challenge Morocco. Zonneauto RED Horizon ging vandaag als vierde van start in Agadir.

Het was een pittige etappe met hectisch verkeer, onder meer omdat er kamelen op de weg stonden. “Ook de steile berghellingen met haarspeldbochten waren lastig”, laat Christiaan Wiers, captain van het Delftse Vattenfall Solar Team, weten.

24 oktober 2021: De Solar Challenge Morocco is begonnen en de drie Nederlandse studententeams zijn voortvarend van start gegaan in de kwalificatie.

Top Dutch Solar Racing gaat vanaf pole position beginnen aan de Solar Challenge Morocco. Het Nederlandse studententeam uit Groningen reed tijdens een kwalificatieronde de snelste tijd.

De kwalificatie bestond uit een zogenaamde hotlap over een geïmproviseerd circuit op de parkeerplaats van het stadion in de Marokkaanse stad Agadir, waarbij de zes deelnemende teams de snelste tijd in hun zonnewagen probeerden te rijden om op pole position te mogen starten tijdens de wedstrijd. Starten op pole betekent dat er geen andere racers hoeven worden ingehaald, een voordeel op het parcours waar inhaalmogelijkheden schaars zijn.

Nuna 11 Van het Vattenfall Solar Team van de TU Delft heeft zich als tweede gekwaliciteerd.

De nieuw gebouwde Twentse zonnewagen RED Horizon kwalificeerde zich zondag in Agadir als vierde. Door corona en alle bijkomende problemen is het deelnemersveld gedecimeerd tot zeven ploegen. Naast de teams van Twente, Groningen en Delft doen er ploegen uit Duitsland, België, Zweden en Estland mee aan de wedstrijd. Verdeeld over vijf dagen leggen de teams 2500 kilometer af met hun zonnewagens.

24 oktober 2021: Drie studententeams uit Delft, Twente en Groningen doen dit jaar mee aan de Solar Challenge Morocco, een prestigieuze wedstrijd met zonneauto’s door de Marokkaanse woestijn.

Dit zijn de Nederlandse voertuigen die vanaf maandag in vijf dagen tijd 2.500 kilometer gaan afleggen.

Vattenfall Solar Team TU Delf met de Nuna11. Een groep van zeventien studenten van de TU Delft heeft een asymmetrische driewieler ontworpen. Al zeven keer eerder won de universiteit de World Solar Challenge, die voorheen in Australië werd gehouden. Vanwege het coronavirus vindt de wedstrijd dit jaar plaats in Marokko.

Solar Team Twente met de RED Horizon. Studenten van de Universiteit Twente en Hogeschool Saxion zijn eveneens voor een driewielige zonneauto gegaan. “Wij geloven dat een zonneauto met drie wielen sneller is dan een exemplaar met vier wielen. Het scheelt niet alleen gewicht, maar ook rol- en luchtweerstand”, vertelt teamlid Mark van Eijk. De groep van achttien studenten begon in augustus vorig jaar met het bedenken van de zonneauto. Bijna allemaal hadden ze net hun bachelor afgerond of namen ze een tussenjaar. Net als de andere teams overigens, want het bouwen van zo’n voertuig is een fulltimebaan.

Top Dutch Solar Racing Groningen met de Green Spirit. De 22 studenten van de Rijksuniversiteit Groningen, Hanzehogeschool Groningen, Noorderpoort en ROC Friese Poort hebben als enige Nederlandse team een zonneauto op vier wielen ontworpen. “Wij denken dat we daardoor meer stabiliteit hebben. Dat is belangrijk, omdat je veel in de bergen moet rijden. Er zijn veel bochten”, zegt teamlid Jamie Jankowsky. De Groningse studenten hebben net als het Delftse team een eigen motorcontroller gemaakt. “Ongeveer 85 procent van onze elektromechanica hebben we zelf ontwikkeld. Ook het rem- en stuursysteem, de elektromotor en de accu hebben we zelf gebouwd. Daar zijn we trots op.”

21 juli 2021: De nieuwste zonneauto van de TU Delft, de Nuna 11, is gereed. Het voertuig zit vol met innovatieve technische vindingen. Het meest opvallende hierbij is wel dat de Nuna11 een driewieler is. Met daarbij een schuin geplaatst zonnepaneel.

Met deze zonnewagen hoopt het Delftse team dit najaar de wereldtop te verslaan tijdens de Solar Challenge Morocco.

De bijzondere vorm van de Nuna 11, twee wielen rechts en één links, is gekozen om de beste aerodynamica te krijgen. Mechanical engineer Thies Postma legt uit: ,,Traditionele driewielers hebben het derde wiel middenvoor of middenachter. Dan moet de lucht op drie plekken om een wiel heen. Door te kiezen voor twee wielen rechts – voor en achter de coureur – en één wiel links, hebben we maar op twee plekken luchtweerstand. Dit is de meest aerodynamische vorm die denkbaar is.”

17 oktober 2019: De NunaX van het Vattenfall Solar Team van de TU Delft is in de nacht van woensdag op donderdag volledig uitgebrand tijdens de Bridgestone World Solar Challenge in Australië. De coureur kon het voertuig op tijd verlaten.

De NunaX vloog op de vijfde en laatste dag van de Challenge in brand. Het Vattenfall Solar Team stond op dat moment bovenaan in het klassement en moest nog 300 kilometer afleggen om voor de achtste keer de wereldtitel te veroveren.

TU Delft is het tweede Nederlandse studententeam dat uitviel in de Bridgestone World Solar Challenge 2019. Woensdag, op de vierde dag, viel de door studenten van de Universiteit Twente en Hogeschool Saxion gemaakte Red E uit.

Red E viel uit doordat plotselinge harde wind de auto van de weg blies. De zonneauto belandde in de berm en raakte dusdanig beschadigd dat het voertuig niet meer terug de weg op kon. De coureur raakte niet gewond, maar moest wel voor controle naar het ziekenhuis.

17 juli 2019: Studenten van het Vattenfall Solar Team Van TU Delft gaan met innovatieve NunaX voor achtste wereldtitel. Vandaag wordt in de Amsterdome in Amsterdam de nieuwste zonneracewagen van het Vattenfall Solar Team gepresenteerd: NunaX.

De tiende auto van Delftse makelij is niet alleen lichter en efficiënter, maar heeft ook een geheim wapen: de auto is zó gebouwd dat de wind zorgt voor extra snelheid.

In oktober hopen de studenten met hun NunaX voor de achtste keer de wereldtitel binnen te slepen tijdens de Bridgestone World Solar Challenge in Australië.

Na ruim een jaar lang ontwerpen en bouwen is hij eindelijk af: NunaX, de nieuwste, zelfgebouwde zonneracewagen van het Vattenfall Solar Team. Een mijlpaal voor de teamleden, allemaal studenten van de TU Delft, die hun studie minimaal 1,5 jaar opzijzetten om mee te kunnen doen aan de Bridgestone World Solar Challenge.

Ondanks dat het Vattenfall Solar Team zeven keer eerder wereldkampioen werd, is de uitdaging er niet minder om. Technisch manager Bruno Martens: “De regels rond het zonneracen zijn in de afgelopen jaren amper veranderd. Waar auto’s in de eerste races nog heel verschillend konden zijn, merk je dat teams bij elkaar afkijken en de auto’s steeds meer op elkaar beginnen te lijken. Het komt dus meer dan ooit aan op innovatie: de slimme snufjes maken het verschil.

Gelukkig is innoveren wel aan het Vattenfall Solar Team besteed. Vorige editie wonnen de studenten uit Delft mede dankzij een innovatief kleiner model auto – de verwachting is dat veel concurrenten dit jaar hetzelfde formaat hanteren. De teamleden uit Delft zijn er ondertussen in geslaagd om hun nieuwe auto nog een stukje lichter, kleiner en efficiënter te maken: met 135 kg lijkt het zelfs de kleinste en lichtste auto ooit. Daarbij is een klein vleugeltje aan de auto gemaakt, dat zó is geplaatst dat de panelen op dat vleugeltje zoveel mogelijk zon pakken.

Het meest verwacht het team echter van het aerodynamisch ontwerp. Bruno: “Tijdens de vorige race ontdekten we dat de kleine Nuna9 flink profiteerde van de harde zijwind die we altijd hebben in het zuiden van Australië. Een beetje zoals een zeilboot op de wind vaart. Ditmaal hebben we daar in het ontwerp specifiek rekening mee gehouden. De canopy en wielkappen zijn zo gevormd dat de auto bij zijwind als het ware een duwtje in de rug krijgt. We maken met deze auto dus niet alleen gebruik van zonne-energie, maar ook een beetje van windenergie.”

30 september 2018: Het Nuon Solar Team, bestaande uit studenten van de TU Delft is er met de Nuna 9S in geslaagd de overwinning te pakken in de Sasol Solar Challenge in Zuid-Afrika. Dat is een race met zonneauto’s waarin het gaat om zoveel mogelijk afgelegde kilometers in een voertuig voortgedreven op zonne-energie.

Na slopende laatste dagen, waarbij technische en menselijke tegenslagen zich opstapelden en zonneauto Nuna9S tot twee keer toe de wagen van het Japanse team Tokai van grote afstand moest zien in te halen, wisten de Nederlanders toch nog de eerste plek te bemachtigen. Het Nuon Solar Team wist met 4030.4 kilometer de grootste afstand af te leggen in acht dagen. Het Japanse team legde in totaal 3941.4 kilometer af in de Zuid-Afrikaanse zonnerace.

Ook in 2016 en 2014 wonnen de Nederlanders de Sasol Solar Challenge. Dit jaar kende de race een voor het Nuon Solar Team dramatisch verloop toen de Nederlandse koplopers twee dagen voor de finish door de organisatie bestraft werden voor een vergissing van een ziek teamlid. Hij had per ongeluk zijn bagage in een strategievolgwagen van Tokai gezet en wilde daarin plaatsnemen. Hierop dienden de Japanners een officiële klacht in wegens ‘schending van privacy’ die ertoe leidde dat het Nuon Solar Team meer dan 100 kilometers moest inleveren op Tokai en de koppositie verloor.

Het team reageerde na alle perikelen euforisch op de zege: “Het was een race vol tegenslagen, maar het hele team heeft bewezen over ontzettend veel veerkracht te bezitten. We bleven vertrouwen hebben en zijn vol voor de winst gegaan. Fantastisch dat het is gelukt, zegt teamleider Jelle van der Lugt (24). “Dit is echt een teamprestatie én het bewijs dat onze innovatieve ‘Intelligent Cruise Control’ een zeer effectief wapen was.” De tweejaarlijkse race duurde acht dagen en ging van Pretoria naar Stellenbosch.

24 juli 2018: Studenten van de TU Delft hebben de Nuna9S onthuld, een auto die tijdens de Sasol Solar Challenge van 22 tot en met 29 september in Zuid-Afrika meedoet aan een wedstrijd voor zonneauto’s. De race beslaat een afstand van in totaal 4500km en gaat van Pretoria naar Stellenbosch. De auto is voorzien van een radar waarmee automatisch een botsing met voertuigen en dieren kan worden voorkomen.

De Nuna9S is voorzien van een systeem waarmee voertuigen in het verkeer worden gedetecteerd. Als de aan de voorkant van de auto geïnstalleerde radar een voertuig waarneemt, komt de zonneauto automatisch tot stilstand. De radar is daarnaast, in combinatie met gps-data en de routegegevens, in staat om hellingen, heuvels en bergen voortijdig te herkennen, zodat het vermogen en de snelheid van de Nuna9S automatisch worden aangepast. Daarmee is het bedoeling om zo energiezuinig mogelijk door de Zuid-Afrikaanse berglandschappen te rijden.

12 oktober 2017: Geweldig. Het is weer gelukt om de World Solar Challenge te winnen. Het Solar Team Delft heeft met de Nuna 9 het wereldkampioenschap zonne-auto racen voor de zevende keer gewonnen. Van harte gefeliciteerd.

26 juli 2017: Zo, de Nuna 9 is officieel gepresenteerd door de studenten van de TU Delft die er vol voor gaan om voor de zevende keer de World Solar Challenge te winnen.

Nuna 9 gaat in oktober 2017 deelnemen aan de Bridgestone World Solar Challenge. De reglementen van deze editie zijn drastisch veranderd, waardoor Nuna 9 een stuk kleiner is geworden dan haar voorgangers.

Met slechts 2,64 m^2 zonnepaneel, is het de kleinste Nuna ooit gebouwd door het Nuon Solar Team. De grootste zichtbare verandering, is de overhangende neus die alle voorgaande Nuna’s nog hadden. Bij Nuna 9 zit het zonnepaneel volledig geïntegreerd in de aerodynamische body.

Zie ook: Nieuwe zonne-auto Nuna 9 van Delftse studenten is verrassend klein en licht

Nuna 823 juni 2017: Het Nuon Solar Team begint seizoen 2017 met een wereldrecord.

Het team heeft 882 kilometer afgelegd  in twaalf uur tijd met zonne-raceauto Nuna 9.

Daarmee zetten de studenten van de TU Delft op de langste dag van het jaar een nieuw wereldrecord neer tijdens de eerste zonnerace ooit op Nederlandse bodem.

De race tegen de klok werd gereden op de testbaan van de RDW in Lelystad.

Het was de eerste grote praktijktest in aanloop naar de Bridgestone World Solar Challenge, die in oktober 2017 plaatsvindt in Australië.

22 oktober 2015: Het Nuon Solar Team heeft met de Nuna 8 de World Solar Challenge 2015 gewonnen. Het Solar Team Twente met de Red One werd tweede op slechts enkele minuten achterstand. Het is de zesde overwinning van het Delftse Nuon Solar Team in de World Solar Challenge. Van harte gefeliciteerd!

21 oktober 2015: Het Nuon Solar Team gaat aan kop in de World Solar Challenge 2015 in Australië. Na vijf zenuwslopende uren op de vierde racedag, waarin het team zich voorbereidde op het inhalen van de Twentse Red One zonneauto, deed eindelijk de kans zich voor: het Nuon Solar Team kon inhalen.

20 oktober 2015: De strijd tussen de twee Nederlandse teams die aan kop gaan in de World Solar Challenge in Australië, is in alle hevigheid losgebarsten. Het Nuon Solar Team uit Delft en het Solar Team van Twente zijn zeer aan elkaar gewaagd. Het verschil tussen de Nederlandse teams is nog geen minuut.

Op de derde racedag ligt Twente met de Red One nog net aan kop, maar het Nuon Solar Team zet woensdag alles op alles om de grootste concurrent te verslaan. De vierde en een na laatste racedag zal bepalend zijn voor de winst.

19 oktober 2015: Het Nuon Solar Team is een plaats opgeschoven in de ranking en staat aan het einde van de tweede racedag op de tweede plek na het team van de Universiteit van Twente met de Red One. Het verschil tussen de teams  is slechts twee minuten!

Vandaag heeft de Nuna 8 wel 767 kilometer afgelegd. De totale kilometerstand staat  daardoor op 1427. De spanning neemt toe bij de teamleden, iedereen is erop gebrand morgen de koppositie over te kunnen pakken van Twente.

18 oktober 2015: Het Nuon Solar Team staat als derde in het klassement na de eerste racedag van de World Solar Challenge 2015 in Australië.

De zonneauto Nuna8, die op de 18e plaatst startte in Darwin, begon daarna aan een ware inhaalrace. De zonneauto haalde de eerste drie uur 11 zonneauto’s in. In de laatste minuten van de eerste racedag reed het Nuon Solar Team ook het team van Twente met de Red One voorbij.

13 oktober 2015: Mooi, de Nuna 8 is goedgekeurd voor deelname aan de World Solar Challenge 2015 die van 18 tot en met 25 oktober wordt gehouden in Australië.

Een paar stukjes extra isolatie voor de bedrading, meer was dinsdag 13 oktober niet nodig om de zonnewagen van het Nuon Solar Team door de keuring te krijgen.

Tijdens de autokeuring, te vergelijken met een uitgebreide APK, kijkt de organisatie van de World Solar Challenge 2015 of de zonnewagens veilig genoeg zijn om aan de veeleisende wedstrijd van ruim 3000 kilometer dwars door Australië te kunnen meedoen.

Het Nuon Solar Team liet bij de keuring voor het eerst de ‘trailing edge’ zien, een 3D-geprinte staartvin aan de achterkant. Het extra brandblussysteem voor de accu, dat volgens de reglementen niet verplicht is, oogstte lof van de keurmeesters.

Zaterdag 17 oktober is de rijdende autokeuring , waar de zonnewagens op het racecircuit Hidden Valley nabij Darwin worden getest op remvermogen en wegligging. Zaterdag is ook de dag van de kwalificatie, waarbij de startvolgorde wordt bepaald. Zondag 18 oktober gaat de World Solar Challenge van start. Heel veel succes!

21 september 2015: De nieuwe solar car, de Nuna 8, van het Nuon Solar Team van studenten van de TU Delft is gepresenteerd voor Paleis Soestdijk en bijna klaar voor de strijd om de wereldtitel in de World Solar Challenge 2015.

De World Solar Challenge 2015 wordt van 18 tot en met 25 oktober gehouden en deelnemers moeten een afstand van 3.000 kilometer afleggen in Australië van Darwin in het noorden naar Adelaide in het zuiden. Het Nuon Solar Team gaat ervoor en is klaar om voor de zesde keer de beker te winnen in de Challenger klasse, de meest competitieve klassen van de World Solar Challenge.

De Nuna 8 combineert een zeer efficiënte motor verwerkt in de velg met een ontzettend laag gewicht van 160 kilo, gemiddeld 6 keer lichter dan een gemiddelde auto. De buitenkant van de Nuna 8 is gemaakt van an schuim en een speciaal materiaal dat ook in de Formule1 wordt gebruikt, TeXtreme koolstofweefsel. De nieuwe batterijen van slechts 20 kilo dragen bij aan het lage gewicht. De Nuna 8 kan op de miniaccu even ver rijden als een Tesla. Op de zeer zuinige batterijaccu van een Tesla van ruim 500 kilo kan ongeveer van Amsterdam naar Parijs worden gereden.  De Nuna 8 is voorzien van 391 zonnecellen. Bron: Nuon Solar Team

Er zijn in totaal 3 klassen waarin geracet wordt. De Challenger klasse draait om pure snelheid. In totaal doen hier 30 teams aan mee, waaronder nog een team uit Twente. Verder is er de Cruiser klasse waar naast een chauffeur ook nog een passagier meedoet. De nadruk ligt hier op de gebruiksvriendelijkheid van de auto. Voor Nederland doet het Solar Team Eindhoven hieraan mee met de Stella Lux. De Adventure klasse draait om experimenten en hier doen maar 4 teams aan mee.

Zie ook: The World Solar Challenge 2015 with Three Dutch Solar Cars: Nuna 8 – Red One – Stella Lux – The Red One by Solar Team Twente Ready for the World Solar Challenge 2015 – Stella Lux: The First Energy Positive Family Car With The Solar Navigator in the World Solar Challenge

2 Reacties

  1. Erik van Erne zegt:

    26 juli 2017 om 12:55 | Permalink

    Nieuwe zonne-auto Nuna 9 van Delftse studenten is verrassend klein en licht

    De Nuna9 is de nieuwe zonnewagen van het Nuon Solar Team van studenten van de TU Delft. Kleiner, lichter en aerodynamischer dan ooit. Intervieuw met Sarah Bennink Bolt van het team.

  2. Erik van Erne zegt:

    10 augustus 2018 om 15:31 | Permalink

    Why we cut a hole in our intelligent solar car (Nuon Solar Team: on the way to Africa! – episode 1)

    Nuna’s new and aerodynamic design (Nuon Solar Team: on the way to Africa! – episode 2)

Plaats zelf een reactie:

(U heeft ruimte voor 400 tekens)

Categorieën

  • Afval (4)
  • Agenda (3.460)
  • Biologisch (121)
  • Blog Action Day (57)
  • Bouwen-Klussen (946)
  • Communicatie (382)
  • Cradle to Cradle – Circulair (1)
  • Design (245)
  • Dieren (182)
  • Donald Trump (3)
  • Duurzaam (10)
  • Educatie (353)
  • EEN-Armoede (252)
  • Energie en Besparing (3.809)
  • Europa (29)
  • Evenementen (211)
  • Geluid (27)
  • Gezondheid (324)
  • Goed Doel (122)
  • Green Deal (43)
  • Greenwashing (123)
  • Hergebruik-Kringloop (1)
  • Iets anders (458)
  • Int. Samenwerking (195)
  • Investeren (151)
  • Joe Biden – Barack Obama (119)
  • Kerst (125)
  • Klimaat (1.751)
  • Licht (403)
  • Lucht (35)
  • Mensenrechten (176)
  • Milieu (1)
  • MVO (2)
  • Natuur (823)
  • Nederland (46)
  • Olympische Spelen (68)
  • Oranje (158)
  • Oud & Nieuw (133)
  • Pasen (2)
  • Sinterklaas (16)
  • Sport (247)
  • Vakantie (73)
  • Valentijn (38)
  • Verkiezingen (52)
  • Vervoer en OV (1.844)
  • Vrijwilligerswerk (16)
  • Water (317)
  • Welzijnswerk (30)
  • Recente berichten

  • Verduurzaam Jouw Bedrijf En Maak Dat Breed Bekend Bij Gemeenten En Leveranciers
  • Tips Om Een Woning Duurzamer Te Maken: Verlaag Je Energiekosten
  • Conferentie Energieopslag: Ontwikkelingen En Uitdagingen by Klimaatweb
  • Het Merwede NaZomer Festival In De Merwedekanaalzone In Utrecht
  • Drystack Wint ING Circulair Ondernemenprijs 2022 Op Duurzame Dinsdag 2022
  • Windpark Met Zes Windmolens Langs De E34 by ENGIE, Storm En Wind4Flanders
  • Netwerkweek Zwerfafval 2022: Samen Op Weg Naar Minder Zwerfafval by RWS
  • Energiedamwand Nederland Wint Greenchoice Energieprijs 2022 Op Duurzame Dinsdag 2022
  • Tiny Forest Amsterdam Ontvangt VHG Groenprijs 2022 Op Duurzame Dinsdag 2022
  • Essent Voorziet 4.000 Woningen In Merwedekanaalzone Utrecht Van Duurzame Energie 
  • Rechtvaardig Mobiliteitsbeleid by KiM
  • Energieketens Voor CO2-Neutrale Mobiliteit In Kaart Gebracht by KiM En TNO
  • Behoud Van Energie En Een Duurzame En Natuurlijke Omgeving In Nederland
  • Op Zoek Naar Een Duurzame Vloer? Kies Voor Een Kurkvloer, Houten Vloer Of Bamboe Vloer
  • Bescherm Je Houten Tafel Duurzaam Tegen Vlekken En Krassen Met Osmo Topoil
  • Nationale Conferentie Circulaire Bouweconomie
  • Zonnedak Met 911 Zonnepanelen Op Zeefgebouw Groningen In Gebruik Genomen
  • Museum of the Future: The Most Beautiful Building On Earth In Dubai
  • Simon Loos Rijdt 1,5 miljoen Km Volledig Elektrisch Met Twintig Elektrische Trucks
  • Vernieuwend Concept Om Rubberafval Te Verwerken Tot Nieuwe Producten by New Born Rubber
  • Links

    Milieunet op..