Anders Bekeken

The Full Electric Byton M-Byte: A SUV With A Giant Dashboard Display

Geschreven op 18-1-2018 - Erik van Erne. Geplaatst in Vervoer en OV Facebooktwitterredditpinterestlinkedintumblrmail

19 January 2019: Byton confirmed again that the M-Byte, its first EV, will debut mid-year with mass production at the end of 2019.

Byton also announced that there will be 25 more stores, including in Beijing and Nanjing. The launch of Byton stores in North America and Europe, we presume, will follow soon after.

The global electric mobility startup Byton is announcing more on how it will sell its electric vehicles (EVs), including news of its first store in Shanghai, China, and 25 more stores to come.

After a successful CES event where the startup announced being on target for production (not bad when it comes to startups), Byton is now announcing how it will sell its first EV, the M-Byte.

18 January 2018: The Byton Concept EV was the most interesting electric car announced at CES 2018. It features a giant 49-inch screen that takes up the whole dashboard, an 8-inch touchscreen in the steering wheel, and a whole lot of weird ideas about the future of cars.

This electric car will pack in technologies that are likely be to crucial in the next decade. Not only will it have 5G connectivity, it will also be able to drive itself.

Chinese car manufacturer Byton considers the car an SUV, a label which might apply in Europe and Asia, but may not stick in the US. The roofline is much lower than a typical American SUV, making it appear more like a wagon. However, the company plans a sedan version sometime after using the same platform. Byton said it would offer the car with two battery sizes: 71 kilowatt-hours, good for 250 miles of range, and 95 kilowatt-hours, able to cover 325 miles. However, the car will also be offered in rear-wheel- or four-wheel-drive, making four potential combinations.

4 Reacties

  1. Erik van Erne zegt:

    28 juli 2018 om 16:20 | Permalink

    Byton Onthult Plannen Voor Werelddominantie in Amsterdam

    Byton is een compleet nieuw automerk. Met een mix van goedkope Chinese arbeid, Duits ingenieurschap en kennis uit Silicon Valley willen ze een betaalbare iPhone op wielen neerzetten, die stapsgewijs de wereld moet veroveren.

    Byton is in theorie een Chinees automerk, maar het bestaat eigenlijk uit bijna het volledige team dat bij BMW verantwoordelijk was voor de futuristisch ogende BMW i8. Vanuit Sjanghai probeert men overal geld vandaan te sprokkelen om hun wereldmerk in de markt te zetten. Een aantal Chinese bedrijven heeft inmiddels geïnvesteerd, inclusief de overheid. En dus lijkt het erop dat eind volgend jaar de eerste auto’s van de band rollen in een nieuw te bouwen fabriek in China.

    De eerste Byton moet eind volgend jaar in China worden geïntroduceerd, waarna een jaar later de Amerikaanse markt zal volgen. Eind 2020 is Europa aan de beurt. De auto zal dan met één en met twee elektromotoren leverbaar zijn en een vanafprijs kennen van zo’n 37.500 euro. Die basisversie krijgt een vermogen van 272 pk mee, terwijl het topmodel kan rekenen op 476 pk. De elektrische actieradius van de instapversie bedraagt 400 kilometer, terwijl het topmodel nog zeker 120 kilometer verder kan.

    Meest opvallende aan de Byton is een digitaal instrumentpaneel dat net zo breed is als de auto zelf. De drie naadloos naast elkaar geplaatste schermen zijn naar de voorkeuren van de bestuurder en bijrijder in te stellen. Ook een aardig trucje: de auto maakt voor het ontgrendelen gebruik van gezichtsherkenning en op basis van die techniek worden eveneens de voorkeuren van de inzittenden geladen op het gebied van audio en klimaat. Ook biedt de auto een lounge ervaring doordat de voorstoelen een klein stukje naar elkaar toe gedraaid kunnen worden.

    Dat dashboard is eigenlijk het meest vernieuwende aan de Byton. Want verder doen ze eigenlijk hetzelfde als waarmee veel andere fabrikanten ook al bezig zijn, namelijk het maken van een elektrische auto die verregaand autonoom kan rijden, zodat je lekker lang online kunt zijn. Byton vindt zichzelf dan ook niet echt een automerk, maar meer een vervoersconcept. Het lijkt wel of ze de auto zelf het minst interessant vinden. Wanneer er vragen komen over de actieradius, wordt de vraag afgedaan met: ‘we vinden de aandrijving eigenlijk niet zo belangrijk, die kopen we gewoon in’. Dat kan tegen die tijd dus ook een brandstofcel zijn.

  2. Erik van Erne zegt:

    19 januari 2019 om 15:48 | Permalink

    Byton Opens 1st Store In China, Soon Followed By 25 More

    The global electric mobility startup Byton is announcing more on how it will sell its electric vehicles (EVs), including news of its first store in Shanghai, China, and 25 more stores to come.

    After a successful CES event where the startup announced being on target for production (not bad when it comes to startups), Byton is now announcing how it will sell its first EV, the M-Byte.

    The hot news is that the mobility startup announced that its first retail store will be open to the public on January 20th in Shanghai — we will visit it later this year. But more interesting is that Byton says it chose a hybrid sales approach that relies on various channels, such as its Byton app (Android, Apple), WeChat, and, of course, its official website. It will also use call centers and offline channels to ease the purchases of its upcoming EVs at the end of the year.

  3. Erik van Erne zegt:

    19 januari 2019 om 15:52 | Permalink

    BYTON Press Conference ar CES Las Vegas 2019

  4. Erik van Erne zegt:

    19 november 2019 om 16:42 | Permalink

    BYTON Gets California License To Become An Automotive Retailer

    BYTON, the Chinese EV maker announced that it has received a distributor license from the state of California. That means Byton will be a retail entity.

    Jose Guerrero, Managing Director, BYTON Americas shared more: “From the beginning, we believed that a hybrid retail model was essential in order to provide BYTON customers with the best possible ownership experience. We’re building a retail model that has never been attempted in the US. The next pieces of the puzzle will be selecting our retail and aftersales service partners and securing our California dealer license.”

    By receiving a California dealer license, BYTON will be able to sell and lease directly to customers in the state. It also means that BYTON can retail vehicles online to customers in other states.

    With BYTON’s announcement, the company is now in a better place to launch its M-Byte SUV in China next year, to be followed by an introduction in the US in 2021.

Plaats zelf een reactie:

(U heeft ruimte voor 400 tekens)

Categorieën

  • Afval (662)
  • Agenda (3.169)
  • Barack Obama (116)
  • Biologisch (120)
  • Blog Action Day (57)
  • Bouwen-Klussen (814)
  • Communicatie (376)
  • Cradle to Cradle – Circulair (504)
  • Design (234)
  • Dieren (177)
  • Donald Trump (3)
  • Duurzaam (2.310)
  • Educatie (346)
  • EEN-Armoede (253)
  • Energie en Besparing (3.404)
  • Europa (29)
  • Evenementen (183)
  • Geluid (26)
  • Gezondheid (306)
  • Goed Doel (119)
  • Green Deal (30)
  • Greenwashing (119)
  • Hergebruik-Kringloop (319)
  • Iets anders (373)
  • Int. Samenwerking (192)
  • Investeren (136)
  • Kerst (152)
  • Klimaat (1.673)
  • Licht (376)
  • Lucht (34)
  • Mensenrechten (169)
  • Milieu (749)
  • MVO (109)
  • Natuur (746)
  • Nederland (24)
  • Olympische Spelen (68)
  • Oranje (157)
  • Oud & Nieuw (125)
  • Pasen (2)
  • Sinterklaas (25)
  • Sport (223)
  • Vakantie (80)
  • Valentijn (38)
  • Verkiezingen (62)
  • Vervoer en OV (1.393)
  • Vrijwilligerswerk (16)
  • Water (302)
  • Welzijnswerk (30)
  • Recente berichten

  • Hyundai Presenteert Strategy 2025: Smart Mobility Device En Smart Mobility Service
  • Twee Waterstofbussen Voor Syntus Gelderland by Keolis
  • Keolis Bestelt 259 Elektrische Bussen Voor Apeldoorn, Lelystad en Zwolle by BYD
  • De Ereprijs 2020: Provincie Overijssel Initieert Groene Ondernemersprijs
  • The European EV Charging Summit 2020 In Rotterdam: Driving Into A Cleaner Future by ACI
  • Appelsientje Stapt Over Op Biobased Verpakkingen Met Duurzame Biobased Dop by Riedel
  • OP Oost 2020: Europees Geld Voor Drie Innovatieve Energieprojecten In Overijssel En Gelderland
  • Spectaculaire Groei Zonnepanelen In Rotterdam: Van 101.000 Naar 144.600 Zonnepanelen
  • Grootste Deel Ecosystemen In Nederlandse Natura 2000 Gebieden Is In Slechte Staat
  • The Ugly Truth Of Fast Fashion: Patriot Act by Hasan Minhaj
  • BP Greenwash In New Misleading Ad Campaign: The Whole Truth In Two Minutes by Client Earth
  • European Parliament: Climate Change Should Be Parliament’s First Priority According To Citizens
  • The Amazon Rainforest: 8 Million Hectares Gone in 2019 After Fires by Amazon Watch
  • Gebruik E-Fiets In Nederland Flink Toegenomen: Effecten Op Andere Vervoerwijzen by KiM
  • Lidl XXL Distributiecentrum Nunner Logistics Krijgt Krachtigste Zonnedak Van Europa by Ecorus
  • De Elektrische Brommer Brekr Model B Uit De Achterhoek by Brekr
  • Windpark Markbygden: Europa’s Grootste Onshore Windpark In Zweden
  • The Art Of Green Thinking: Duurzaamheid In Het MBO – De SustainaBul MBO
  • Video Explainer Awesome Oceans
  • Grote Klimaat Oplossingen Congres by MilieuCompleet
  • Links

    Milieunet op..