The Full Electric Battery Powered Plane by EasyJet and Wright Electric
Geschreven op 28-9-2017 - Erik van Erne. Geplaatst in Vervoer en OVUK budget airline EasyJet has paired with US firm Wright Electric to develop all-electric aircraft that can be used for its short haul flights. As part of a wider strategy to progressively decarbonise and reduce noise from aviation operations, EasyJet hope to build the all-electric commercial passenger jet within the next decade.
EasyJet and Wright Electric envision that the electric planes will be powered by swappable battery packs with advanced cell chemistry. Distributed electric propulsion system will be installed in the wings, which will have a high aspect ratio to enable a more energy efficient flight.
The electric aircraft could be used for flights under two hours or 335 miles, which would cover up to 20 per cent of EasyJet seats flown, including UK and European routes such as London to Paris and Amsterdam, and Edinburgh to Bristol. With commercial electric flights promised within the next decade, the airline says that every short haul flight could be electric within 20 years.
The move makes EasyJet the first major airline to commit to developing all-electric aircraft.
See also: Solar Impulse HB-SIA Flying on Solar: International Flight Le Bourget Paris – Payerne Switzerland – The Alpha Electric (Prototype WATTsUP): An All-Electric Two-Seater Airplane by Pipestrel Slovenia – Zero-Emission Airplane: The Antares DLR-H2 by DLR – The Centenary E-Race 2019 – The Great Air Race: Electric Planes to Race from London to Darwin – Zie ook: The 100-Seat Wright Electric Plane Will Be Ready In 2027 by Wright Electric
Erik van Erne zegt:
31 januari 2020 om 20:19 | Permalink
De Wright 1: Wright Electric Start Ontwikkeling Motor Voor Elektrisch Wright 1 Vliegtuig Met 186 Zitplaatsen
Wright Electric ontwerpt elektrische systemen op megawattschaal die nodig zijn om een 186-zits elektrische vliegtuig op commerciële vluchten in te zetten. Wright bouwt een 1.5 MW-elektromotor en -omvormer op 3 kilovolt. Deze componenten vormen de krachtcentrale van het revolutionaire Wright 1-vliegtuig. Dit is een stap op de weg naar een toekomst waarin er in Europa en de rest van de wereld zonder uitstoot gevlogen kan worden.
Wright Electric is in gesprek met het Britse BAE Systems over de ontwikkeling van vluchtbesturing en energiebeheersystemen. Wright is van plan om in 2021 grondtesten uit te voeren met de motor, gevolgd door de eerste testvluchten in 2023. Tijdens een evenement van het bedrijf in New York op 30 januari demonstreerde Wright de motor. Wright heeft ook aangekondigd zijn hoofdkantoor naar Albany, New York, te verplaatsen, om beter gebruik te kunnen maken van het daar aanwezige ingenieurstalent.
Zie ook: The 100-Seat Wright Electric Plane Will Be Ready In 2027 by Wright Electric