De Elektrische Volkswagen e-Up, Volkswagen e-Up Style En Volkswagen e-Golf
Geschreven op 17-9-2009 - Erik van Erne. Geplaatst in Vervoer en OVUpdate 25 september 2019: De vernieuwde Volkswagen e-Up, de volledig elektrische stadsauto van Volkswagen, wordt binnenkort voor iets minder dan 25.000 euro.
Dankzij het accupakket van 36,8 kWh komt de e-Up zo’n 260 kilometer ver, aldus Volkswagen. De vorige e-Up schopte het met een batterij van 18,7 kWh tot ongeveer de helft.
De e-Up is standaard voorzien van onder meer airconditioning, smartphone-aansluiting en elektrische ramen. De Style-uitvoering is een paar duizend euro duurder en voegt daar zaken als een achteruitrijcamera, parkeersensoren en lichtmetalen wielen aan toe.
De opgewaardeerde e-Up kan voortaan ook aan de snellader, waarmee de auto binnen een uur weer tot 80 procent volgeladen is. De e-Up komt begin 2020 naar Nederland.
De zustermodellen de Seat Mii Electric en de Skoda Citigo E iV, verschijnen rond dezelfde tijd.
3 mei 2010: Volkswagen heeft bekend gemaakt dat de plannen wat zijn gewijzigd. Men wil nu als eerste elektrische Volkswagen de E-Golf gaan produceren.
Daarna komen de E-Jetta en de E-Up. Volkswagen wil zo snel mogelijk met de E-Golf op de markt komen. Waarschijnlijk eind 2012, uiterlijk begin 2013.
18 februari 2010: Kijk, zo gaat dat nu in de praktijk met al die mooie aankondigingen. Volkswagen gaat vier jaar na de aankondiging, eindelijk de eerste elektrische Volkswagen in serie productie nemen.
De elektrische Volkswagen E-Up is vanaf 2013 te koop. De stadsauto heeft een actieradius van ongeveer 130 op volgeladen batterijen. Topsnelheid 135 km/uur.
Zie ook: De Volkswagen E-Lavida komt eraan –Elektrische Volkswagen e-Golf McDrive Edition Voor Ronald McDonald Kinderfonds by McDonald’s – De Elektrische Volkswagen I.D. 3 1ST: De Eerste Editie Met Een Bereik Van 420 Kilometer
Erik van Erne zegt:
27 juli 2010 om 19:09 | Permalink
VW zet in op hybride en elektrische auto’s: 3% van alle VW’s in 2018
Volkswagen heeft zijn plannen onthuld voor de productie van nieuwe hybride en elektrische voertuigen. De nieuwe modellen moeten tegen 2018 drie procent uitmaken van de wereldwijde omzet.
Erik van Erne zegt:
15 december 2010 om 02:17 | Permalink
VW Unveil Electric E-Bora in China
The company plans to trial the E-Bora next year in Foshan City, Guangdong Province, and Changchun City, Jilin, with a full market launch in 2013.
The Bora is stocked with VW’s Blue-e-Motion Li-ion batteries rated at 26.5kWH whilst the batteries weigh in at 315kg including their cooling systems.
The E-Bora’s traction motor was developed by Sanyo with batteries supplied by BYD.
VW are also working with various other battery suppliers to find the optimal one. Source: Electric Vehicle News
Erik van Erne zegt:
21 december 2017 om 14:11 | Permalink
Volkswagen e-Golf
De nieuwe 100% elektrische e-Golf brengt je verder dan ooit. Tot maximaal 300 kilometer. Zo ben je niet meer gebonden aan de stedelijke ritten.
Verder is de e-Golf precies zoals elke andere Golf: standaard van alle gemakken voorzien.
Zie ook: Elektrische Volkswagen e-Golf McDrive Edition Voor Ronald McDonald Kinderfonds by McDonald’s
Erik van Erne zegt:
1 maart 2018 om 12:07 | Permalink
Volkswagen Delivers 50 e-Golfs To Hamburg Residents
The 50 Volkswagen e-Golfs were to delivered to a variety of Hamburg government employees, members of the general public, and businesses.
The 50 e-Golf were handed over as part of the partnership between the Volkswagen Group and the City of Hamburg. Together, the partners aim to shape the sustainable urban mobility of the future and are committed to the use of electric drives for both passenger cars and buses. The use of these 50 electric cars under the e-Drive Hamburg 2018 program is supported by the Federal Ministry of Transport and Digital Infrastructure.
Source: Clean Technica
Erik van Erne zegt:
1 januari 2019 om 19:30 | Permalink
De Glazen Volkswagen Fabriek: belangrijke schakel in de elektrische revolutie bij Volkswagen
De Glazen Fabriek in Dresden speelt een belangrijke rol in de elektrische revolutie bij Volkswagen. Deze unieke autofabriek is veranderd in een Center of Future Mobility. Hier wordt niet alleen de e-Golf gebouwd, maar ook hard gewerkt aan de doorbraak van de elektrische auto. De Glazen Fabriek is ook een echte start-up incubator, gericht op het ontwikkelen van nieuwe mobiliteit in de breedste zin van het woord. Kijks mee achter de glazen muren van deze bruisende fabriek.
Erik van Erne zegt:
28 januari 2020 om 18:22 | Permalink
100.000 Keer De Volkswagen e-Golf
Dit gebeurde in de Glazen Fabriek in Dresden, een van de Centers of Future Mobility van het merk waar ook de emissievrij rijdende Golf wordt gebouwd. Nederland is één van de belangrijkste markten voor de e-Golf. Inmiddels is hier zo’n 40% van de verkochte Golf-modellen elektrisch.
Ook in Nederland is de Volkswagen e-Golf een van de meest verkochte elektrische auto’s. Aan de basis van het succes van deze emissievrij rijdende hatchback, die in 2017 een grote update onderging, staat de combinatie van elektrische aandrijving met alle geliefde elementen van de populaire Golf. Dit jaar jaar was zo’n 2 op de 5 in ons land verkochte Golf-modellen elektrisch. Naast Nederland, zijn Noorwegen, Duitsland, de Verenigde Staten en Engeland de belangrijkste markten voor de elektrische Golf.
De e-Golf zoeft door en is sinds kort als luxe E-DITION bereikbaarder voor nóg meer Nederlanders, of ze nu zakelijk of privé rijden. Hij is onder meer voorzien van LED-verlichting, een verwarmde voorruit, spraakbediening en een uitgebreid infotainmentsysteem. De zeer complete uitrusting in combinatie met de lage gebruikskosten maken emissievrij rijden met een Golf interessanter dan ooit.
De e-Golf E-DITION heeft een 35,8 kWh sterke batterij en een elektromotor die 100 kW/136 pk levert. Op een volle accu heeft deze elektrische Volkswagen een actieradius tot 230** kilometer en met een 40 kW-snellader is het accupakket in 45 minuten voor 80 procent op te laden. Volkswagen maakt elektrisch rijden niet alleen bereikbaar, maar ook zorgeloos. De Volkswagen-dealer kan een laadoplossing van A tot Z verzorgen, inclusief laadpunt, laadpas en mobiliteit van Shuttel.
Zakelijke rijders kunnen nog dít jaar de sleutels van een e-Golf E-DITION in ontvangst nemen en zo de komende vijf jaar profiteren van slechts vier procent bijtelling.
Erik van Erne zegt:
28 oktober 2020 om 05:58 | Permalink
Carbon Footprint of Volkswagen E-Golf EV Production