google.com, pub-1373830308765288, DIRECT, f08c47fec0942fa0

Anders Bekeken

Electric Hyzon Hydrogen Trucks, Buses, Vans And Minibuses by Hyzon Motors Singapore

Geschreven op 28-1-2020 - Erik van Erne. Geplaatst in Vervoer en OV Facebooktwitterredditpinterestlinkedintumblrmail

15 oktober 2021: De nieuwe productiefaciliteit van Hyzon Motors Europe in Winschoten krijgt in 2022 een capaciteit van 1000 trucks, een verdubbeling ten opzichte van dit jaar.

De fabriek werd in maart 2021 geopend en heeft een capaciteit van maximaal 500 vrachtwagens per jaar.

In 2022 verwacht het bedrijf de capaciteit te kunnen verhogen tot 1.000 vrachtwagens per jaar door operationele updates en de toevoeging van een tweede ploeg personeel.

De fabriek in Winschoten wordt de Europese hub voor de assemblage van voertuigen en de ontwikkeling van nieuwe voertuigtechnologie, zoals het eenvoudig te monteren, lichtgewicht waterstofopslagsysteem.

28 januari 2020: Hyzon Motors heeft een andere visie op zero-emission vervoer. Het bedrijf uit Singapore is ervan overtuigd dat vrachtwagens met de conventionele elektrische aandrijving niet de toekomst hebben maar kiest voor een combinatie met waterstof.

Hyzon heeft al 17 jaar ervaring op het gebied van brandstofceltechnologie. Het merk heeft als doel om vanuit de Verenigde Staten van Amerika te gaan opereren. De vrachtwagens moeten dan wereld wijd verkocht gaan worden.

Er komen diverse modellen voor verschillende doeleinden. Tevens zijn er drie gradaties qua vermogen. Het begint met 150 kW (204 pk). Een stap daarboven is de motor met 200 kW (272 pk). De sterkste variant heeft 370 kW (494 pk). Nu zijn dit, net als de Tesla Semi en Nikolai truck, elektrische motoren. Ze zijn stil én leveren direct hun koppel.

Met een vrachtwagen krijg je al gauw te maken met enorme afstanden die worden gereden. Dan heeft een elektrische vrachtwagen met accu een paar grote nadelen. De range is relatief kort en het laden duurt lang. Met waterstof is dat probleem opgelost, want je kan tanks meenemen om het te vervoeren.

Je kant tot vier rijen aan tanks bestellen. De instapper heeft 1 rij en een actieradius van zo’n 500 km. De tweede rij brengt het totaal naar 1.000 km. Rij 3 zorgt voor 1.500 en het is waarschijnlijk geen verrassing dat je met een vierde rij tanks 2.000 km actieradius tot je beschikking hebt.

Hyzon heeft grote plannen. Deze serie Heavy Duty Waterstof Trucks moeten al in november van dit jaar beschikbaar worden. In het eerste kwartaal van 2021 komen daar kleine trucks (distributievrachtwagens) bij.  In 2022 is de beurt aan personenauto’s op waterstof. HYzon heeft verder nog waterstof bussen en kleine waterstof bestelauto’s en minibusjes in de planning staan.

Geweldig. We zijn benieuwd of dat allemaal gaat lukken. We houden u op de hoogte.

Zie ook: The Full Electric Tesla Semi Truck: A Beast by TeslaCummins AEOS Electric Concept Truck Unveiled by Cummins – The Nikola One and The Nikola Two Electric Hydrogen Fuel Cell Trucks by Nikola Motor Company – The Einride T-Pod: An Electric, Self-Driving Truck Without Windows by Einride – De Truck van de Toekomst – The Zero Emission Electric Bus of the Future – The Future of Trucking – Renault Falcon Truck: Een Laboratorium op Wielen by Renault – Thor Wants to Throw Down an Electric Hammer with the ET-One on Tesla by Bloomberg

2 Reacties

  1. Erik van Erne zegt:

    1 september 2020 om 16:34 | Permalink

    Holthausen Energy Gaat Hyzon Waterstoftrucks Bouwen

    Hyzon en de Groningse waterstofpioniers van Holthausen Energy hebben een akkoord! De nieuwe joint venture Hyzon Motors Europe gaat voor de Europese markt produceren. De capaciteit zal langzaam maar zeker worden opgevoerd naar zo’n 2000 groene waterstofvrachtwagens per jaar.

    Trots zijn Max Holthausen en zijn vader Carl. Al jaren bouwen zij in Hoogezand voertuigen om op duurzame brandstoffen zoals groengas en waterstof. Hun expertise en passie ligt op gebied van duurzame gassen en mobiliteit. Met deze samenwerking tussen Hyzon en Holthausen Clean Technology (dochter van de Holthausen Groep) gaan honderden nieuwe banen ontstaan.

    De te bouwen trucks van Hyzon en Holthausen gaan rijden op groene waterstof. Daarmee rijden ze zonder enige schadelijke uitstoot. Groen omdat de benodigde energie uitsluitend wordt opgewekt door zonnepanelen en windenergie.

    Hyzon is de eerste onderneming in Europa die, in serie, voertuigen met “nul uitstoot” bouwt. En de enige fabrikant ter wereld die “schone” trucks bouwt van meer dan veertig ton. Holthausen heeft met ombouw van voertuigen op groene waterstof wereldwijd de belangstelling getrokken.

  2. Erik van Erne zegt:

    8 november 2021 om 16:34 | Permalink

    Hyzon Motors partner Hiringa commences construction of nationwide green hydrogen refueling network in New Zealand

    Hyzon Motors congratulates its partner, Hiringa Refuelling New Zealand (“Hiringa”) for commencing the construction phase of the first four high-capacity green hydrogen refueling stations for zero-emission heavy fuel cell electric vehicles (FCEVs). These stations are expected to form the first part of a nationwide refueling network, shifting the New Zealand heavy transport sector towards decarbonization.

    Hyzon Motors, a leading global supplier of zero-emissions hydrogen-powered commercial FCEVs, plans to supply the initial 20 fuel cell electric trucks to underpin the network. Working with Hiringa under a Heads of Agreement, the first 55-ton Hyzon trucks are specified to meet New Zealand regulations and the demanding road conditions. Capable of driving over 370 miles (600km) between refueling stops, the trucks’ range capabilities are similar to existing diesel-based offerings.

    Hyzon’s vehicle deployment will be facilitated by TR Group, New Zealand’s largest heavy vehicle fleet owner. TR Group will own and lease the Hyzon trucks to several leading logistics companies and their end customers. The locations of the initial four refueling network stations have been strategically selected to provide coverage for the major heavy freight routes in New Zealand’s North Island.

    The Hiringa program has benefitted from the New Zealand Government’s investment of over $12 million (NZ$16m) and its support of decarbonizing heavy transport through hydrogen. These investments build on Hiringa Energy’s Strategic Alliance Agreement with Mitsui and Co. (Asia Pacific) Pte Ltd, and the memorandum of cooperation on hydrogen between Japan and New Zealand.

    “Transitioning heavy transport to zero-emissions requires alignment across the hydrogen ecosystem, and Hiringa has been an exceptional partner in strategically selecting and connecting companies which represent the entire value chain,” said Hyzon CEO and Co-Founder Craig Knight. “Hyzon recognizes the collaborative approach necessary to reduce emissions in this hard-to-abate industry, and congratulates Hiringa on this important step towards decarbonizing New Zealand’s heavy transport sector.”

    In addition to the first four stations in Auckland, Hamilton, Tauranga, and Palmerston North, Hiringa has announced that it plans to bring over 24 high-capacity hydrogen refueling stations online across New Zealand in the next 4-5 years to support a growing fleet of fuel cell electric vehicles.

    As a founding member of the Hyzon Zero Carbon Alliance, a consortium of leading companies working to accelerate hydrogen-powered mobility worldwide, Hiringa’s experience developing this hydrogen vehicle and refueling network will inform future deployments globally. The 11 member companies, including TotalEnergies, Bank of America, and AXA, will leverage Hiringa’s guidance, accelerating the transition to hydrogen adoption.

Plaats zelf een reactie:

(U heeft ruimte voor 400 tekens)

Categorieën

  • Afval (706)
  • Agenda (3.414)
  • Biologisch (121)
  • Blog Action Day (57)
  • Bouwen-Klussen (931)
  • Communicatie (380)
  • Cradle to Cradle – Circulair (541)
  • Design (245)
  • Dieren (180)
  • Donald Trump (3)
  • Duurzaam (2.475)
  • Educatie (351)
  • EEN-Armoede (253)
  • Energie en Besparing (3.763)
  • Europa (29)
  • Evenementen (205)
  • Geluid (26)
  • Gezondheid (322)
  • Goed Doel (122)
  • Green Deal (38)
  • Greenwashing (121)
  • Hergebruik-Kringloop (336)
  • Iets anders (430)
  • Int. Samenwerking (195)
  • Investeren (151)
  • Joe Biden – Barack Obama (119)
  • Kerst (125)
  • Klimaat (1.743)
  • Licht (399)
  • Lucht (35)
  • Mensenrechten (175)
  • Milieu (762)
  • MVO (114)
  • Natuur (810)
  • Nederland (43)
  • Olympische Spelen (68)
  • Oranje (157)
  • Oud & Nieuw (133)
  • Pasen (2)
  • Sinterklaas (17)
  • Sport (243)
  • Vakantie (73)
  • Valentijn (38)
  • Verkiezingen (51)
  • Vervoer en OV (1.794)
  • Vrijwilligerswerk (16)
  • Water (314)
  • Welzijnswerk (30)
  • Recente berichten

  • Herbestemming De Koepel Haarlem: Koepelgevangenis Wordt Duurzaam Utiliteitsgebouw
  • Warmste Acht Jaar Sinds 1880: 2021 45e Jaar Op Rij Met Hogere Temperaturen by NASA En NOAA
  • Zonnegevel Kunst Project Op Demseyflat In Sittard by ZigZagSolar
  • De Elektrische Solar City Train: Zero-Emission Stadsdistributie Binnensteden by Trens Solar Trains
  • How Holland Became The Most Efficient In the Agricultural Field by Innovative Techs
  • Nederland Koploper In Europa: Meeste Zonnepanelen Per Inwoner Geïnstalleerd
  • Het Paradijs Op Aarde Begint In Nederland Met De Energietransitie by Ruud Koornstra
  • Documentaire Het Zinkende Land: De Dalende Veenbodem In West- En Noord-Nederland
  • Winnovatie Challenge De Emissieloze Kas: Lekkages Via De Bodem Vanuit Kassen Voorkomen
  • Milieudefensie Wil Dat 30 Grote Vervuilende Bedrijven Met Een Concreet Klimaatplan Komen
  • Koning Willem-Alexander Opent Nieuwe Zeesluis IJmuiden: De Grootste Zeesluis Ter Wereld
  • Energiepark Ballumerbocht Op Ameland: Zonnepanelen En Energieopslag by AEC En Wetterskip Fryslân
  • Het Woord Strippen Is Verkozen Tot Eufemisme Van 2021 by Wakker Dier
  • De Eerste Elektrische Mercedes EQV Camper by Mercedes Benz Vans
  • De Elektriche Citroën Berlingo En Citroën SpaceTourer
  • ABN AMRO Sustainable Impact Fund Investeert In INNAX; Energizing The Future
  • Duurzaam Bouwen Is Ook Topsport Op Sportcentrum Papendal by Eneco
  • Merten Gerecycled Schakelmateriaal Gemaakt Van Oceaan Plastic by Schneider Electric
  • Het 24/7 Energy Lab In The Green Village Van De TU Delft
  • De Elektrische PEUGEOT RIFTER En PEUGEOT TRAVELLER En PEUGEOT EXPERT Combi
  • Links

    Milieunet op..