Anders Bekeken

Duitse Subsidie Voor Elektrische Auto’s Omhoog: Op Weg Naar 10 Miljoen Elektrische Auto’s

Geschreven op 6-11-2019 - Erik van Erne. Geplaatst in Vervoer en OV Facebooktwitterredditpinterestlinkedintumblrmail

De subsidie op plug-inb hybrides en volledig elektrische voertuigen in Duitsland wordt met 50 procent verhoogd.

Dat heeft bondskanselier Angela Merkel afgesproken met de Duitse auto-industrie.

Op die manier moeten in 2030 minimaal tien miljoen stekkerauto’s op de Duitse wegen rijden.

De subsidie op volledig elektrische auto’s met een prijs tot 40.000 euro gaat omhoog naar 6.000 euro. Voor plug-inhybrides in die prijsklasse stijgt de subsidie naar 4.500 euro.

De aankondiging van de hogere subsidies vallen samen met de start van de productie van de volledig elektrische Volkswagen ID.3, die in Duitsland voor minder dan 40.000 euro in de markt gezet zal worden. Volgend jaar verschijnt een uitvoering van zo’n 30.000 euro.

Duurdere elektrische voertuigen krijgen voortaan 5.000 euro subsidie, terwijl het bedrag voor duurdere plug-in hybrides wordt verhoogd naar 4.000 euro.

Audi, BMW, Mercedes-Benz en Volkswagen hebben de afgelopen maanden tientallen nieuwe elektrische auto’s aangekondigd, het gros ervan in het hogere marktsegment. Stekkerauto’s hebben op dit moment een aandeel van 2 procent in de verkoop in Duitsland.

De regering-Merkel trekt ook 3,5 miljard euro uit voor het uitbreiden van de laadinfrastructuur in Duitsland. Duitsland heeft nu pas ongeveer 21.000 laadpunten, terwijl er in Nederland al ruim 46.000 staan. Dat aantal moet in Duitsland stijgen naar een miljoen laadpunten in 2030. De auto-industrie zal daar zelf ook aan bijdragen. Zo gaat Volkswagen de komende vijf jaar vierduizend laadpalen bij zijn productielocaties plaatsen.

Zie ook: Opel Electric City In Duitsland: Rüsselsheim am Main, De Thuisbasis Van Opel

Één Reactie

  1. Erik van Erne zegt:

    6 november 2019 om 17:33 | Permalink

    Duitsland Gaat Aantal Waterstof Tankstations Verdubbelen Naar 130

    In Duitsland moet het aantal locaties waar waterstof getankt kan worden de komende twee jaar uitgebreid worden naar 130. Ook moeten de nieuwe tankstations groter worden, zodat er meer auto’s terecht kunnen.

    Het Duitse ministerie van Transport en H2 Mobility Deutschland hebben dat afgesproken. Op dit moment kunnen de meeste van de 76 stations in Duitsland zo’n 50 voertuigen per dag bedienen. De nieuwe stations, waarvan de eerste 30 vanaf het derde kwartaal van volgend jaar gebouwd zullen worden, moeten driemaal zoveel auto’s aankunnen. Aan het einde van 2021 moeten dagelijks 60.000 waterstofauto’s kunnen tanken.

Plaats zelf een reactie:

(U heeft ruimte voor 400 tekens)

Categorieën

  • Afval (671)
  • Agenda (3.202)
  • Barack Obama (116)
  • Biologisch (115)
  • Blog Action Day (57)
  • Bouwen-Klussen (825)
  • Communicatie (376)
  • Cradle to Cradle – Circulair (506)
  • Design (234)
  • Dieren (177)
  • Donald Trump (3)
  • Duurzaam (2.324)
  • Educatie (346)
  • EEN-Armoede (251)
  • Energie en Besparing (3.450)
  • Europa (29)
  • Evenementen (195)
  • Geluid (26)
  • Gezondheid (307)
  • Goed Doel (119)
  • Green Deal (30)
  • Greenwashing (120)
  • Hergebruik-Kringloop (321)
  • Iets anders (370)
  • Int. Samenwerking (191)
  • Investeren (136)
  • Kerst (123)
  • Klimaat (1.678)
  • Licht (385)
  • Lucht (34)
  • Mensenrechten (170)
  • Milieu (748)
  • MVO (109)
  • Natuur (752)
  • Nederland (24)
  • Olympische Spelen (68)
  • Oranje (157)
  • Oud & Nieuw (127)
  • Pasen (2)
  • Sinterklaas (16)
  • Sport (226)
  • Vakantie (82)
  • Valentijn (38)
  • Verkiezingen (62)
  • Vervoer en OV (1.443)
  • Vrijwilligerswerk (16)
  • Water (302)
  • Welzijnswerk (30)
  • Recente berichten

  • Circular Economy Explained With Drawings & Examples by Sustainability Illustrated
  • Alken Maes (Maes Pils – Cristal) Investeert In 1,5 Miljoen Herbruikbare Bekers Voor Evenementen
  • Future of Charging Symposium: Who’s in charge?
  • Top 10 Electric Muscle Cars: Swapped V8 Engines For Battery E-Motors by Automotive Territory
  • Solarcarport Met 3.200 Zonnepanelen Boven Parkeerplaats Achmea Apeldoorn
  • Bol.com Stopt Met Verkoop Wegwerpplastic: Bestek, Bekers, Rietjes En Wattenstaafjes
  • Elektrische Vrachtwagen In Opkomst In Nederland: Op Weg Naar Emissievrije Bevoorrading Steden
  • De Eerste Elektrische Dacia Komt In 2021
  • SWIM Consortium Ontwikkelt Rotterdamse Waterstof Watertaxi by Watertaxi Rotterdam
  • Babboe Introduceert Babboe Pro Cargo Bikes: Pro Bike, Pro Trike en Pro Trike XL by Babboe
  • De Elektrische Nikola Badger BEV/FCEV Pickup Truck by Nikola
  • Unilever Over Op Duurzame Energie: Alle Unilever Activiteiten Nu Op 100% Duurzame Energie
  • Hyundai Concept EV Prophecy Op Autosalon van Genève: Sensuous Sportiness by Hyundai
  • Alles Over Fiscale Stimulering Elektrische Auto by Staatssecretaris Hans Vijlbrief
  • De Elektrische Skoda Enyaq: De Eerste Elektrische SUV by Skoda
  • Regionale Energie Strategie (RES) Amsterdam: 80% Duurzame Wind- En Zonne-Energie In 2030
  • Het Warmtefonds: Langjarige Financiering Voor Woningeigenaren En VvE’s
  • CO2-Compensatie Is Misleidend En Nattevingerwerk: Vaak Een Loze Belofte Van Bedrijven
  • Plastic Health Summit 2020: Plastic Is A Human Health Risk by Plastic Health Coalition
  • Draag Je Steentje Bij Aan Het Milieu Met Een Refurbished Telefoon: De Apple IPhone 8 Plus
  • Links

    Milieunet op..