Anders Bekeken

Duitse Subsidie Voor Elektrische Auto’s Omhoog: Op Weg Naar 10 Miljoen Elektrische Auto’s

Geschreven op 6-11-2019 - Erik van Erne. Geplaatst in Vervoer en OV Facebooktwitterredditpinterestlinkedintumblrmail

De subsidie op plug-inb hybrides en volledig elektrische voertuigen in Duitsland wordt met 50 procent verhoogd.

Dat heeft bondskanselier Angela Merkel afgesproken met de Duitse auto-industrie.

Op die manier moeten in 2030 minimaal tien miljoen stekkerauto’s op de Duitse wegen rijden.

De subsidie op volledig elektrische auto’s met een prijs tot 40.000 euro gaat omhoog naar 6.000 euro. Voor plug-inhybrides in die prijsklasse stijgt de subsidie naar 4.500 euro.

De aankondiging van de hogere subsidies vallen samen met de start van de productie van de volledig elektrische Volkswagen ID.3, die in Duitsland voor minder dan 40.000 euro in de markt gezet zal worden. Volgend jaar verschijnt een uitvoering van zo’n 30.000 euro.

Duurdere elektrische voertuigen krijgen voortaan 5.000 euro subsidie, terwijl het bedrag voor duurdere plug-in hybrides wordt verhoogd naar 4.000 euro.

Audi, BMW, Mercedes-Benz en Volkswagen hebben de afgelopen maanden tientallen nieuwe elektrische auto’s aangekondigd, het gros ervan in het hogere marktsegment. Stekkerauto’s hebben op dit moment een aandeel van 2 procent in de verkoop in Duitsland.

De regering-Merkel trekt ook 3,5 miljard euro uit voor het uitbreiden van de laadinfrastructuur in Duitsland. Duitsland heeft nu pas ongeveer 21.000 laadpunten, terwijl er in Nederland al ruim 46.000 staan. Dat aantal moet in Duitsland stijgen naar een miljoen laadpunten in 2030. De auto-industrie zal daar zelf ook aan bijdragen. Zo gaat Volkswagen de komende vijf jaar vierduizend laadpalen bij zijn productielocaties plaatsen.

Zie ook: Opel Electric City In Duitsland: Rüsselsheim am Main, De Thuisbasis Van Opel

Één Reactie

  1. Erik van Erne zegt:

    6 november 2019 om 17:33 | Permalink

    Duitsland Gaat Aantal Waterstof Tankstations Verdubbelen Naar 130

    In Duitsland moet het aantal locaties waar waterstof getankt kan worden de komende twee jaar uitgebreid worden naar 130. Ook moeten de nieuwe tankstations groter worden, zodat er meer auto’s terecht kunnen.

    Het Duitse ministerie van Transport en H2 Mobility Deutschland hebben dat afgesproken. Op dit moment kunnen de meeste van de 76 stations in Duitsland zo’n 50 voertuigen per dag bedienen. De nieuwe stations, waarvan de eerste 30 vanaf het derde kwartaal van volgend jaar gebouwd zullen worden, moeten driemaal zoveel auto’s aankunnen. Aan het einde van 2021 moeten dagelijks 60.000 waterstofauto’s kunnen tanken.

Plaats zelf een reactie:

(U heeft ruimte voor 400 tekens)

Categorieën

  • Afval (663)
  • Agenda (3.192)
  • Barack Obama (116)
  • Biologisch (120)
  • Blog Action Day (57)
  • Bouwen-Klussen (822)
  • Communicatie (376)
  • Cradle to Cradle – Circulair (505)
  • Design (234)
  • Dieren (176)
  • Donald Trump (3)
  • Duurzaam (2.315)
  • Educatie (346)
  • EEN-Armoede (252)
  • Energie en Besparing (3.415)
  • Europa (29)
  • Evenementen (193)
  • Geluid (26)
  • Gezondheid (306)
  • Goed Doel (119)
  • Green Deal (30)
  • Greenwashing (119)
  • Hergebruik-Kringloop (319)
  • Iets anders (371)
  • Int. Samenwerking (191)
  • Investeren (136)
  • Kerst (123)
  • Klimaat (1.674)
  • Licht (384)
  • Lucht (34)
  • Mensenrechten (169)
  • Milieu (750)
  • MVO (109)
  • Natuur (749)
  • Nederland (24)
  • Olympische Spelen (68)
  • Oranje (157)
  • Oud & Nieuw (127)
  • Pasen (2)
  • Sinterklaas (16)
  • Sport (225)
  • Vakantie (80)
  • Valentijn (38)
  • Verkiezingen (62)
  • Vervoer en OV (1.421)
  • Vrijwilligerswerk (16)
  • Water (302)
  • Welzijnswerk (30)
  • Recente berichten

  • REE Utrecht: Gemeente Stelt 1,15 Miljoen Euro Beschikbaar Voor Energiebesparing Huiseigenaren
  • Energieneutrale Sportaccommodatie De Wissel in Ridderkerk: Een Kleine Energiecentrale by LIAG
  • Energieneutrale En Gasloze Sportaccomodatie Loevenhoutsedijk In Utrecht Overvecht by LIAG
  • De Elektrische Renault Twingo ZE: De Elektrische Variant Van De Renault Twingo by Renault
  • Certified Cruel: Wellfur Keurmerk Niet Betrouwbaar En Niet Onafhankelijk
  • Spoorpro Seminar: Omvorming ProRail Tot ZBO by Spoorpro
  • MKB Dag Jouw Afval Is Goud Waard: Rotterdams MKB Gaat Geld Verdienen Met Afval by Blue City
  • Zero Waste Festival BlueCity Rotterdam: Breng Afval Terug, In Plaats Van Weg
  • De Elektrische Luca: Een Auto Gemaakt Van Afval by TU-Ecomotive Eindhoven
  • De Elektra: De Elektrische Waterstof Duwboot Voor Een Emissieloze Binnenvaart by TU Berlin
  • Publieksmonitor Klimaat en Energie: Klimaatverandering Komt Door De Mens Denken Nederlanders
  • Pensionfonds ABP Investeert In Windmolenpark Oostflakkee 8 Windturbines In Goeree-Overflakkee
  • Smart Floating Farms: Solar-Powered Island That Can Produce 20 Tons Of Vegetables Every Day 
  • Amazon Gaat 10.000 Elektrische Bezorg Riksja’s Inzetten In India
  • The Story of Citizens United v. FEC by The Story of Stuff
  • Palm Oil Buyers Scorecard: Voedselproducenten Gebruiken Geen Duurzame Palmolie by WWF
  • Microsoft Will Be Carbon Negative by 2030: Micosoft Pathway To Be Carbon Negative In 2030
  • 20.000 Laadpunten Voor Elektrische Auto’s In Noord-Holland, Flevoland En Utrecht by Pitpoint
  • Woven City Bij Mt. Fuji In Japan: De Duurzame Waterstof Stad Van De Toekomst by Toyota
  • Duurzame Energie Groeit 13 Procent In 2019: Aandeel Duurzame Energie Stijgt Naar 8,6 procent
  • Links

    Milieunet op..