Detroit Motor Show 2010: Audi Electric e-Tron
Geschreven op 12-1-2010 - Erik van Erne. Geplaatst in Vervoer en OVWie zei er nou ook alweer dat elektrische auto’s nog heel ver weg zijn?
Denk dat de Europese auto-industrie in navolging van de aziatische auto-industrie de juiste stappen heeft gezet. Nu de Amerikaanse auto-giganten nog.
Merk na merk presenteert elektrische modellen. Hybride is ook populair, maar heeft het nadeel dat we niet kunnen spreken over een zer0-emission voertuig. Mits opgeladen met echt groene stroom. Bron: Wheels NY Times
De Audi Electric E-tron is uiteraard nog een concept car, maar wel één die volledig elektrisch wordt aangedreven. E-tron moet het Audi merk worden voor full electric, net zoals Quattro staat voor vierwiel-aandrijving.
Zie ook: De Elektrische Audi Aicon Concept: Futuristisch Zonder Stuur, Gaspedaal en Koplampen
Erik van Erne zegt:
2 oktober 2010 om 13:15 | Permalink
Paris Motor Show 2010: Audi e-tron Spyder
Erik van Erne zegt:
14 november 2010 om 10:57 | Permalink
Audi R8 e-tron
Erik van Erne zegt:
17 november 2010 om 09:57 | Permalink
Audi Q5 Hybrid quattro revealed – design
Erik van Erne zegt:
2 december 2010 om 06:05 | Permalink
The 2011 Audi A6 Hybrid
Erik van Erne zegt:
8 januari 2011 om 06:51 | Permalink
CES 2011: Audi E-Tron
Erik van Erne zegt:
8 januari 2011 om 07:05 | Permalink
CES 2011: Audi R8 E-Tron Packs Hefty Features for an EV by WIRED
Erik van Erne zegt:
20 november 2019 om 15:04 | Permalink
Audi Presenteert Volledig Elektrische Audi e-tron Sportback 55 SUV Coupé
Volgens Audi komt de e-tron Sportback maximaal 448 kilometer ver op een acculading. Dat is een winst van 37 kilometer ten opzichte van de reguliere uitvoering. Het merk zegt dat dit voor een deel toe te schrijven is aan de carrosserievorm.
In de bodem van de e-tron Sportback 55 zit een accupakket van 95 kWh, waarvan 86,5 kWh bruikbaar is. Standaard heeft de bestuurder de beschikking over 265 kW aan vermogen, waarmee de auto in 6,6 seconden naar 100 kilometer per uur snelt. In de zogeheten boost-mode stijgt het vermogen naar 300 kW en duurt het sprintje nog maar 5,7 seconden. De topsnelheid is in alle gevallen begrensd op 200 kilometer per uur.