google.com, pub-1373830308765288, DIRECT, f08c47fec0942fa0

Anders Bekeken

Elektrische Volvo XC 40 Recharge En Volvo C 40 Recharge: De Eerste Elektrische Volvo’s

Geschreven op 12-7-2018 - Erik van Erne. Geplaatst in Vervoer en OV Facebooktwitterredditpinterestlinkedintumblrmail

24 september 2021: Het lederen interieur heeft geen toekomst meer bij Volvo.

Alle elektrische modellen van Volvo worden helemaal ledervrij, te beginnen met de C40 Recharge.

Volvo wil volledig ledervrij worden en haalt hiervoor ethische redenen aan. Dierenwelzijn primeert. “Door bij te dragen tot een verminderde vraag naar materialen die dierlijke producten bevatten, doet Volvo wat het kan om dierenleed te stoppen”, klinkt het.

De overstap naar ledervrije interieurs is ook ingegeven door de bezorgdheid over de negatieve milieueffecten van de veeteelt, zoals ontbossing. Vee is verantwoordelijk voor naar schatting 14 procent van de wereldwijde uitstoot van broeikasgassen als gevolg van menselijke activiteit.

De C40 Recharge, de nieuwe SUV-coupé op basis van de XC40, wordt de eerste Volvo waarin je geen lederen interieur meer kunt krijgen. Daarna volgen alle elektrische modellen. Volvo wil tegen 2030 alleen nog volledig elektrische auto’s op de markt brengen en wordt dus de facto een ledervrij automerk.

Waarmee wil Volvo zijn interieurs dan wel bekleden? Met duurzame materialen, afkomstig van biologische en gerecycleerde bronnen. Volvo ontwikkelde bijvoorbeeld een nieuw interieurmateriaal (Nordico) gemaakt uit petflessen, biologisch materiaal van duurzaam beheerde bossen in Zweden en Finland en gerecycleerde kurken uit de wijnindustrie. Het merk blijft ook wolmixen aanbieden.

4 maart 2021: Volvo Kondigt De Volledig Elektrische C40 Recharge Aan. Dat is de tweede volledig elektrische Volvo. De Volvo C40 Recharge is een echte knaller, met zijn slanke uiterlijk en het kenmerkende Recharge-rooster dat het voor iedereen duidelijk maakt dat dit geen oude dinosaurussen hoeft te verbranden om over de weg te gaan.

De voorkant van het voertuig voelt heel vertrouwd aan, met veel ontwerpelementen van zijn grote broer, de XC40 Recharge (voorheen de XC40 P8 genoemd).

Achterin is e een schuin luik dat taps toeloopt tot een kleine spoiler. Opvallende achterlichten dragen de kenmerkende lijnen van Volvo voort en strekken zich uit naar de hemel met een gedurfd nieuw patroon.

De nieuwe Volvo C40 Recharge combineert de kenmerkende hogere zithouding van Volvo met de laaghangende lijnen van deze kenmerkende Volvo-lijn met een 78 kWh-batterij die naar verwachting een actieradius van 420 kilometer (WLTP) per oplaadbeurt zal leveren. Dubbele motoren maken gebruik van de accu om maximaal vermogen aan de grond te leveren en tegelijkertijd maximale tractie te garanderen op onoverzichtelijke wegomstandigheden.

De C40 Recharge wordt vanuit de fabriek geleverd met een snellaadvermogen van 150 kW, zodat eigenaren gebruik kunnen maken van de groeiende netwerken van snellaadstations over de hele wereld. Dat gaat geen nieuwe records vestigen, met veel nieuwe snellaadstations die snelheden van 350 kW ondersteunen, maar het is meer dan voldoende om eigenaren weer op de weg te krijgen na een snelle pitstop voor langere autoritten. Volvo verwacht dat de C40 Recharge in ongeveer 40 minuten van 0 tot 80 procent kan opladen.

Het vinden van een oplader zou gemakkelijker dan ooit moeten zijn in de C40 Recharge met het aangepaste Google-besturingssysteem van Volvo. Alle openbare laadpalen zijn geïntegreerd in Google Maps om het laadproces te stroomlijnen. We zullen moeten zien hoe goed ze zijn verbonden met het navigatiesysteem, want dat is echt de sleutel om opladen een naadloos onderdeel van elke reis te maken.

De actieradius is niet alleen afhankelijk van het vermogen in de accu, maar ook van het terrein, het weer, de temperatuur en de rijstijl. Door deze informatie centraal te stellen voor de bestuurder, kan de bestuurder genieten van de rit en de beste beslissing nemen over het opladen voor haar specifieke situatie. Als de actieradius geen probleem is, kan de C40 in slechts 4,9 seconden van 0 naar 100 km/u springen.

De C40 Recharge en alle andere volledig elektrische voertuigen van Volvo kunnen vanaf nu alleen online worden besteld. Dit maakt maximale keuze voor de klant mogelijk en omarmt de digitale mentaliteit van de nieuwe generatie Volvo-klanten. “De C40 Recharge vertegenwoordigt de toekomst van Volvo en laat zien waar we heen gaan”, zei Henrik Green, chief technology officer bij Volvo. “Hij is volledig elektrisch, wordt alleen online aangeboden met een handig verzorgingspakket en zal beschikbaar zijn voor snelle levering.”

In lijn met Volvo’s uitrolstrategie voor de XC40, zal de nieuwe C40 online beschikbaar zijn voor aankoop of lease, afhankelijk van wat het beste bij de klant past. De Volvo C40 Recharge is de tweede volledig elektrische auto van Volvo, nu het merk haar inspanningen op het gebied van elektrificatie opvoert om tegen 2030 100 procent van de autoverkopen elektrisch te maken. voertuigen en verkoopt al een op de drie voertuigen aan klanten met een soort van stekker.

Tegen 2025 verwacht Volvo dat 50 procent van de autoverkopen volledig elektrisch zal zijn als een mijlpaal op korte termijn, met een veel groter doel om het hele bedrijf tegen 2040 CO2-neutraal te hebben. De toekomst is elektrisch. De toekomst is nu.

Klimaatverandering is het nieuwe mandaat voor Volvo en als de C40 Recharge een indicatie is, zullen klimaatvriendelijke voertuigen van Volvo het zelfs beter doen dan zijn huidige gamma van verbrandingsvoertuigen. Om dit doel te bereiken, is de C40 de eerste Volvo-auto die leervrij is en inconsistent leer vervangt door duurzamere, speciaal gebouwde synthetische alternatieven.

16 oktober 2019: Nou het is dan eindelijk zover. Volvo heeft zijn eerste elektrische auto onthuld, de XC40 P8.

Het model komt meer dan 400 kilometer ver op een acculading en mag 1.500 kilo trekken.

De XC40 is voorzien van een 78 kWh accupakket en twee 150 kW sterke elektromotoren. Volvo monteert er een op de voor- en een op de achteras, waarmee de auto vierwielaandrijving heeft.

De auto zit na snelladen met 150 kW in veertig minuten weer voor 80 procent vol. Als je thuis kan laden met 11 kW, dan zou 7,5 uur voldoende moeten zijn.

De nieuwe XC40 P8 wordt standaard voorzien van alle veiligheidssystemen die Volvo kan leveren. Daarnaast is het model voorzien van het nieuwe Android infotainmentsysteem. Meer details worden begin 2020 bekendgemaakt.

25 september 2019: Volvo heeft bekend gemaakt dat de langverwachte eerste volledig elektrische Volvo in oktober wordt onthuld. De volledig elektrische variant van de XC40 is de elektrische variant van het op een na populairste model van Volvo in Nederland. Volvo zet daarbij traditiegetrouw in op veiligheid. De XC40 wordt de eerste volledig elektrische auto van het Zweedse merk.

De auto is zo gebouwd dat zowel de inzittenden als het accupakket zoveel mogelijk ongedeerd blijven bij een ongeval. Zo krijgt de batterij zijn eigen kreukelzone en zijn de plekken waar de elektrische aandrijflijn is geïntegreerd versterkt.

12 juli 2018: Volvo heeft vorige week bekend gemaakt dat men op korte termijn met een elektrische Volvo XC 40 komt. Op korte termijn is in dit geval tussen eind 2019 en begin 2020.

Volvo maakt al langer hybride auto’s, maar de Volvo XC 40 zal de eerste volledige elektrische auto zijn van het merk.

Volvo’s designdirecteur Thomas Ingenlath maakte duidelijk dat de XC 40 de eerst volgende auto is die zijn opwachting zal maken na de lancering van de Polestar 2 die volgend jaar verwacht wordt. De Volvo XC 40 zal op de markt worden gebracht als volledig elektrische auto en als plug-in hybride. Kort na de lancering van de elektrische Volvo XC 40 zal Volvo met een elektrische Volvo XC 90 komen. Daarna zullen andere modellen volgen.

In tegenstelling tot de meeste merken kiest Volvo ervoor om bestaande modellen elektrisch te maken met de gedachte dat deze modellen reeds geliefd zijn bij het publiek. Andere fabrikanten zoals bijvoorbeeld Jaguar en Audi brachten speciale elektrische modellen op de markt, zoals de i-Pace en de E-tron. Ook Volkswagen en Mercedes-Benz volgden die koers met de ID-lijn en de EQ. Automaker BMW koos eerder voor een nieuwe i-lijn, maar heeft onlangs aangekondigd hierin verandering aan te brengen. Zo werd kort geleden een conceptversie van de iX3 getoond. Een elektrische variant van de X3, een model dat reeds op de markt is.

Zie ook: De Elektrische Polestar 2: Met Actieradius Van 550 Kilometer by Polestar

Één Reactie

  1. Erik van Erne zegt:

    4 december 2020 om 13:22 | Permalink

    Volvo Helemaal Elektrisch In 2030

    Volvo lijkt helemaal voor elektrificatie te gaan. CEO Hakan Samuelsson had in de Britse pers al gezegd dat de aanstormende nieuwe Volvo XC90 de laatste met een verbrandingsmotor zou zijn.

    Vanaf 2025 kan je bij Volvo alleen nog stekkerhybrides krijgen, werd er al gezegd. Nu zet de baas van het Zweedse merk een nieuw ijkpunt uit. Tegen 2030 is Volvo alleen nog elektrisch. Een uitspraak die wellicht werd aangezwengeld door de manier waarop de Polestar 2 (eigenlijk een Chinese bastaard-Volvo met elektrische aandrijving) werd ontvangen. Nochtans was de lancering van de elektrische Polestar verre van probleemloos.

Plaats zelf een reactie:

(U heeft ruimte voor 400 tekens)

Categorieën

  • Afval (689)
  • Agenda (3.296)
  • Biologisch (117)
  • Blog Action Day (57)
  • Bouwen-Klussen (878)
  • Communicatie (376)
  • Cradle to Cradle – Circulair (524)
  • Design (238)
  • Dieren (178)
  • Donald Trump (3)
  • Duurzaam (2.407)
  • Educatie (352)
  • EEN-Armoede (253)
  • Energie en Besparing (3.623)
  • Europa (29)
  • Evenementen (202)
  • Geluid (26)
  • Gezondheid (315)
  • Goed Doel (119)
  • Green Deal (35)
  • Greenwashing (120)
  • Hergebruik-Kringloop (327)
  • Iets anders (404)
  • Int. Samenwerking (194)
  • Investeren (145)
  • Joe Biden – Barack Obama (118)
  • Kerst (123)
  • Klimaat (1.713)
  • Licht (394)
  • Lucht (34)
  • Mensenrechten (171)
  • Milieu (755)
  • MVO (113)
  • Natuur (780)
  • Nederland (34)
  • Olympische Spelen (68)
  • Oranje (157)
  • Oud & Nieuw (127)
  • Pasen (2)
  • Sinterklaas (16)
  • Sport (233)
  • Vakantie (84)
  • Valentijn (38)
  • Verkiezingen (62)
  • Vervoer en OV (1.610)
  • Vrijwilligerswerk (16)
  • Water (305)
  • Welzijnswerk (30)
  • Recente berichten

  • Wijkpark Cromvliet In Molenwijk Den Haag: Van Ongezellig Stenen Plein Naar Gezellig Park
  • Saint Laurent Stopt Eindelijk Met Bont In Modecollectie
  • Mercedes, Total En Stellantis: Samen Accu’s Elektrische Auto’s Produceren by ACC
  • Tips Om Je Internationale Webshop Te Laten Slagen: Kies Voor Een Professioneel Vertaalbureau
  • Drie Keer Zoveel Laadpalen In Vlaanderen in 2022: Op Weg Naar 35.000 Laadpalen In 2025
  • Voedselbos Vierhoven In Roosendaal: 200 Soorten En 16.000 Bomen En Struiken Aanplanten
  • Gasunie Start Proef Met Opslag Groene Waterstof In Ondergrondse Zoutlagen In Groningen
  • Europa Vraagt Nederland Om Ambitieuzer Klimaatdoel Voor 2030 Vast Te Stellen by PBL
  • Towards Two Billion Trees Planting In Australia In Ten Years by WWF Australia
  • Het World Food Day Film Festival: Vier Foodfilms Met Een Stevige Bite
  • Hydrogen Delta Network NL: Zeeuws Waterstofnetwerk by Gasunie En North Sea Port
  • Provincie Drenthe Lanceert Samen Met Inwoners Campagne Voor Energiebesparing
  • Provincie Flevoland Windconferentie: Windenergie In De Provincie Flevoland
  • 23 September Uitgeroepen Tot EU Organic Day
  • Provincie Zuid-Holland Subsidie Voor Restauratie En Herbestemming Van Rijksmonumenten
  • Wat Gaan We Eten? Sitopia: Hoe Goed Eten De Wereld Kan Redden by Carolyn Steel
  • Elektrische Drijvende Zandzuiger Rotterdam 55 Aangesloten Op Groene Stroom by Dekker Groep
  • Green Deal Koffiepads En Theezakjes Bij Het GFT: Composteerbare Theezakjes En Koffiepads
  • Green Deal Duurzaam GWW (DGWW2030) Krijgt Vervolg En Andere Aanpak: Verduurzamen GWW
  • HotelSummit: Hét Jaarcongres Voor Hoge Hotelmanagement – Een Nieuw Begin
  • Links

    Milieunet op..