De Urban Arrow Elektrische Transportfiets: Hét Alternatief Voor Transport in de Stad
Geschreven op 16-4-2011 - Erik van Erne. Geplaatst in Vervoer en OVUrban Arrow heeft de transportfiets opnieuw uitgevonden: een fris nieuw ontwerp, gemaakt van lichte, veilige and comfortabele materialen, uitgevoerd met een moderne krachtige Duitse elektrische trapondersteuning en opgebouwd met A-merken (o.a. Shimano, SKS, Rigida).
Het slimme modulaire frame ontwerp maakt het mogelijk om verschillende voorframes te bevestigen aan het robuuste achterframe, waardoor je of een ‘normale’ elektrische twee-wiel transportfiets krijgt (de zogenaamde bakkersfiets) of een elektrische drie-wiel transportfiets (de zogenaamde bakfiets). Urban Arrow gaat verkocht worden via de betere fietsvakhandel.
Ontwerp fiets: Wytze van Mansum; Ontwerp regen- en zonnekap: Renske Solkesz; Productie prototypes bike: Flevobike; Productie prototypes bak: Synprodo
De elektrische Babboe bakfiets, de Babboe E-Power –De Vrachtfiets by Onno Sminia en Louis Pierre Geerinckx – De Johnny Loco Elektrische Bakfiets: De Cargo E-Bike Johnny Loco – The Officine REcycle Italian Cargo Bike: Transformed Old Bike Frames Into Cargo Bicycles – The Full Electric TRIPL Urban Cargo E-Scooter: Zero-Emission Delivery in the City
Keyaerts zegt:
27 oktober 2011 om 19:08 | Permalink
Geachte heren,
Ik zie op jullie advertentie geen prijzen. Kan ik die bekomen ?
Met dank bij voorbaat.
A;Keyaerts.
Erik van Erne zegt:
27 oktober 2011 om 20:35 | Permalink
@Keyaerts
Welke advertentie?
D zegt:
1 mei 2012 om 21:43 | Permalink
Beste heren,
waar kan ik deze fiets proberen en ev. kopen?
Groet Diederik.
Erik van Erne zegt:
2 mei 2012 om 07:29 | Permalink
@Diederik
Bij Urban Arrow uiteraard.
Erik van Erne zegt:
4 mei 2018 om 16:08 | Permalink
Roos Meijer met de elektrische vrachtfiets
Erik van Erne zegt:
25 juli 2018 om 17:18 | Permalink
Getest: De Elektrische Bakfiets Van Urban Arrow
Erik van Erne zegt:
22 augustus 2019 om 17:10 | Permalink
Urban Arrow’s Alternatief Voor De Bestelbus: De Elektrische Urban Arrow Tender Post & Parcel 1300
De Post & Parcel 1300 is gebaseerd op de Tender 1000. Deze bakfiets is voorzien van een Bosch Performance CX-motor van 250W en wordt gevoed door een 500Wh PowerPack van Bosch. Om de dag ondersteund door te komen, is er uiteraard plek ingeruimd voor een tweede accu. Schakelen gaat met een Rohloff-naaf, KMC tekent voor de aandrijflijn. Onder de 1.300 liter grote kunststof bak ligt een zware as met wielen en banden die onder een auto niet zouden misstaan. Bij de ontwikkeling keek Urban Arrow dan ook met een schuin oog naar de manier waarop auto’s worden gebouwd.
In de immens grote bak – formaat 310 bij 99 bij 130 cm – passen honderden poststukken. Of die allemaal geladen kunnen worden, hangt af van de zwaarte van de bestelde pakketten. De totale last mag van Urban Arrow de 400 kg namelijk niet overschrijden. Dat gewicht is inclusief dat van de berijder en de fiets zelf (90 kg). Om het geheel veilig van A naar B en tijdig tot stilstand te krijgen, is het aluminium frame oerdegelijk uitgevoerd en is de bakfiets uitgerust met flink zware remmen.
Erik van Erne zegt:
26 november 2019 om 15:49 | Permalink
Pon Bike Acquires Electric Cargo Bike Brand Urban Arrow
Urban Arrow is currently active in 20 countries. The company that has a staff of about 60 people at its HQ and production facility in Amsterdam, is “One of the fastest-growing manufacturers of electric cargo bikes in the world.” This is claimed by Pon Bike in an earlier today issued press release.
Pon Bike is a part of Pon Holdings, the largest mobility group in The Netherlands. Pon Bike is a top-five player on the global bicycle market with international top brands such as Cervélo, Kalkhoff, Santa Cruz, Focus and Royal Dutch Gazelle. The company also owns other innovative concepts such as Swapfiets and Lease-A-Bike.