google.com, pub-1373830308765288, DIRECT, f08c47fec0942fa0

Anders Bekeken

De Tycho Brahe en de Aurora: Twee Volledig Elektrische Veerponten by HH Ferries Group

Geschreven op 21-9-2017 - Erik van Erne. Geplaatst in Vervoer en OV Facebooktwitterredditpinterestlinkedintumblrmail

De HH Ferries Group heeft samen met ABB de Tycho Brahe en de Aurora aangepast tot twee volledig elektrisch veerponten.

Veerponten bieden goede mogelijkheden voor een elektrische aandrijving, omdat ze doorgaans korte afstanden afleggen. De Tycho Brahe en de Aurora worden ingezet voor een route van 4 kilometer, tussen Helsingborg (Zweden) and Helsingör (Denemarken).

Hiervoor is een accupakket van ruim 4 megawattuur nodig. Ze zijn in staat om jaarlijks 7,4 miljoen passagiers en 1,9 miljoen voertuigen te vervoeren. ABB is verantwoordelijk voor de installatie van het accupakket en voor de installatie van enorme robotarmen, die het accupakket volledig geautomatiseerd kunnen koppelen aan laadstations aan de kust. Hierdoor wordt de oplaadtijd aanzienlijk teruggedrongen.

The HH Ferries Group are rebuilding two ferries, the Tycho Brahe and the Aurora, for battery operation to make for a cleaner and more peaceful environment around the Sound. By the end of 2017, we are installing the batteries needed for the forward propulsion of the two ferries and upgrading the ports on both sides of the strait – so the trip on the region’s floating bridge will be an even greener experience.

The two ferries will be among the first in the world to run on pure battery power on such a high-frequency ferry route as Helsingborg – Helsingör. This is good news for fish, birds and people in the region – and it doesn’t even affect the timetable! The ferries will not spend more time in port or on the crossing. The only difference is that the ships cut off the diesel engines and are instead charged with electricity from the newly built charging stations at each port.

It takes more than a pair of AA batteries to operate 8414 tonnes of ferry across the Sound. 640 batteries of 6.5 kWh are installed on top of each ferry along with two deckhouses for transformers, converters and cooling of the batteries. Cables run from the deckhouses to connecting points at each end of the ship, so that the batteries can be quick-charged – to provide the power of 70 electric cars.

A fully automatic laser-guided robotic arm connects the batteries to the grid every time the ferries are in port. It typically takes only 5-9 minutes each time, so no time is wasted.

ABB is the supplier of the power and propulsion systems onboard Tycho Brahe, the world’s largest battery-driven ferry operating between Helsingör and Helsinborg. The modernization of the vessel (first commissioned in 1991) includes the supply of batteries, an energy storage control system and onboard DC Grid technology. At both ends of the route, ABB is also supplying fully automated shore-side charging stations that will optimize the connection time and maximize the charging period of the vessel. This pioneering technology is the world’s first automated shore-side charging solution that leverages 3D laser scanning and wireless communication between ship and shore.

The robotic arms and related technology are mounted at the docks in Helsingborg and Helsingør in towers more than 10 meters high, providing shelter from wind and weather between charging of the ferries’ batteries. Towers, technology and robotic arms are manufactured by ABB, which is HH Ferries Group’s main supplier in connection with the battery project.

De Ampere: ’s Werelds Eerste Elektrische Veerboot in Gebruik Genomen in Noorwegen – De Elfrida: ‘s Werelds Eerste Elektrich Aangedreven Werkschip voor Visteelt in Noorwegen – Future of The Fjords: A Ground Breaking Zero Emission Electric Passenger Vessel  – Vijf Elektrische Ro-Ro Veerponten Voor GVB Amsterdam by C-Job Naval Architects – Seven Battery-Powered Electric Ferries for Fjord1 in Norway by Havyard Shipyard – Converting The Stena Jutlandica to Battery-Powered Electric Ferrie by Stena Line

Één Reactie

  1. Erik van Erne zegt:

    31 mei 2019 om 20:22 | Permalink

    100% Electric Aurora Ferry Crossing by Fully Charged

    On our recent Tesla Model 3 test drive we crossed from Denmark to Sweden on a 100% battery electric ferry. The 4 kilometre crossing between Helsingborg in Sweden and Helsingør in Denmark doesn’t seem that far, but this ferry is crossing up to 46 times a day, and charging for a few minutes each side. The route handles more than 7 million passengers and almost 2 million vehicles each year with crossings every 15 minutes.

Plaats zelf een reactie:

(U heeft ruimte voor 400 tekens)

Categorieën

  • Afval (674)
  • Agenda (3.215)
  • Barack Obama (116)
  • Biologisch (115)
  • Blog Action Day (57)
  • Bouwen-Klussen (831)
  • Communicatie (376)
  • Cradle to Cradle – Circulair (511)
  • Design (236)
  • Dieren (177)
  • Donald Trump (3)
  • Duurzaam (2.340)
  • Educatie (347)
  • EEN-Armoede (251)
  • Energie en Besparing (3.495)
  • Europa (29)
  • Evenementen (197)
  • Geluid (26)
  • Gezondheid (308)
  • Goed Doel (119)
  • Green Deal (31)
  • Greenwashing (120)
  • Hergebruik-Kringloop (322)
  • Iets anders (380)
  • Int. Samenwerking (191)
  • Investeren (136)
  • Kerst (123)
  • Klimaat (1.685)
  • Licht (385)
  • Lucht (34)
  • Mensenrechten (170)
  • Milieu (749)
  • MVO (109)
  • Natuur (756)
  • Nederland (26)
  • Olympische Spelen (68)
  • Oranje (157)
  • Oud & Nieuw (127)
  • Pasen (2)
  • Sinterklaas (16)
  • Sport (228)
  • Vakantie (83)
  • Valentijn (38)
  • Verkiezingen (62)
  • Vervoer en OV (1.478)
  • Vrijwilligerswerk (16)
  • Water (302)
  • Welzijnswerk (30)
  • Recente berichten

  • Sligro Gaat met Solar Train Stadsdistributie Verzorgen by Trens Solar Train
  • Slibdepot In De Krim Wordt Zonnepark by Pure Energie
  • Groen Licht Voor Zonnepark Bankhoef In Wychen by Pure Energie En ECL
  • Drijvend Zonnepark Met 40.000 Zonnepanelen Op Zandwinplas Balderhaar by GroenLeven
  • Ruim Een Vijfde Minder CO2-Uitstoot In Tweede Kwartaal 2020 Dan In Tweede Kwartaal 2019
  • Solar on Top: Tien Trailers Met Acht Zonnepanelen Op Het Dak by Vos Logistics
  • Grootste Drijvende Zonnepark Floating PV Van België Met 17.250 Zonnepanelen Op Zandgroeve De Schans Naast Sibelco Fabriek
  • Top 3 Autobanden by Autodoc NL
  • Project REFLOW: Gemeente Amsterdam Gaat Textielstromen In De Stad Verduurzamen
  • Rooftop Award Voor DakbosDepot Boijmans Van Beuningen
  • Touchwind MONO: De Drijvende Windturbine Met Een Rotor Uit Één Deel by Touchwind
  • Welke Autoverzekering Kun Je Kiezen En Welke Aanvullende Autoverzekerig by Independer
  • Online Gokkasten Steeds Populairder In Nederland
  • Dwarsliggers Van Hergebruikt Plastic En Zwavelbeton Meest Duurzaam by RIVM
  • Gemeente Zeist Gaat 100 Gemeentelijke Panden Verduurzamen: 35% Energie Besparing
  • Coca-Cola Stapt In Nederland Volledig Over Op Flessen Van 100% Gerecycled Plastic
  • Zonnepanelenpark Met 3.122 Zonnepanelen Voor Coca-Cola Services in Anderlecht
  • Hoe Groen Zijn Online Casino’s? 
  • De Stroomtuin IJlst Met 7.300 Zonnepanelen by Energie Coöperatie IJlst En ENGIE
  • De Hernieuwbare Energiesubsidie Regeling (HER): HER+ Subsidieregeling Weer Geopend
  • Links

    Milieunet op..