Anders Bekeken

De Tycho Brahe en de Aurora: Twee Volledig Elektrische Veerponten by HH Ferries Group

Geschreven op 21-9-2017 - Erik van Erne. Geplaatst in Vervoer en OV Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedintumblrmail

De HH Ferries Group heeft samen met ABB de Tycho Brahe en de Aurora aangepast tot twee volledig elektrisch veerponten.

Veerponten bieden goede mogelijkheden voor een elektrische aandrijving, omdat ze doorgaans korte afstanden afleggen. De Tycho Brahe en de Aurora worden ingezet voor een route van 4 kilometer, tussen Helsingborg (Zweden) and Helsingör (Denemarken).

Hiervoor is een accupakket van ruim 4 megawattuur nodig. Ze zijn in staat om jaarlijks 7,4 miljoen passagiers en 1,9 miljoen voertuigen te vervoeren. ABB is verantwoordelijk voor de installatie van het accupakket en voor de installatie van enorme robotarmen, die het accupakket volledig geautomatiseerd kunnen koppelen aan laadstations aan de kust. Hierdoor wordt de oplaadtijd aanzienlijk teruggedrongen.

The HH Ferries Group are rebuilding two ferries, the Tycho Brahe and the Aurora, for battery operation to make for a cleaner and more peaceful environment around the Sound. By the end of 2017, we are installing the batteries needed for the forward propulsion of the two ferries and upgrading the ports on both sides of the strait – so the trip on the region’s floating bridge will be an even greener experience.

The two ferries will be among the first in the world to run on pure battery power on such a high-frequency ferry route as Helsingborg – Helsingör. This is good news for fish, birds and people in the region – and it doesn’t even affect the timetable! The ferries will not spend more time in port or on the crossing. The only difference is that the ships cut off the diesel engines and are instead charged with electricity from the newly built charging stations at each port.

It takes more than a pair of AA batteries to operate 8414 tonnes of ferry across the Sound. 640 batteries of 6.5 kWh are installed on top of each ferry along with two deckhouses for transformers, converters and cooling of the batteries. Cables run from the deckhouses to connecting points at each end of the ship, so that the batteries can be quick-charged – to provide the power of 70 electric cars.

A fully automatic laser-guided robotic arm connects the batteries to the grid every time the ferries are in port. It typically takes only 5-9 minutes each time, so no time is wasted.

ABB is the supplier of the power and propulsion systems onboard Tycho Brahe, the world’s largest battery-driven ferry operating between Helsingör and Helsinborg. The modernization of the vessel (first commissioned in 1991) includes the supply of batteries, an energy storage control system and onboard DC Grid technology. At both ends of the route, ABB is also supplying fully automated shore-side charging stations that will optimize the connection time and maximize the charging period of the vessel. This pioneering technology is the world’s first automated shore-side charging solution that leverages 3D laser scanning and wireless communication between ship and shore.

The robotic arms and related technology are mounted at the docks in Helsingborg and Helsingør in towers more than 10 meters high, providing shelter from wind and weather between charging of the ferries’ batteries. Towers, technology and robotic arms are manufactured by ABB, which is HH Ferries Group’s main supplier in connection with the battery project.

De Ampere: ’s Werelds Eerste Elektrische Veerboot in Gebruik Genomen in Noorwegen – De Elfrida: ‘s Werelds Eerste Elektrich Aangedreven Werkschip voor Visteelt in Noorwegen – Future of The Fjords: A Ground Breaking Zero Emission Electric Passenger Vessel  – Vijf Elektrische Ro-Ro Veerponten Voor GVB Amsterdam by C-Job Naval Architects – Seven Battery-Powered Electric Ferries for Fjord1 in Norway by Havyard Shipyard – Converting The Stena Jutlandica to Battery-Powered Electric Ferrie by Stena Line

Plaats zelf een reactie:

(U heeft ruimte voor 400 tekens)

Categorieën

  • Afval (585)
  • Agenda (3.035)
  • Barack Obama (116)
  • Biologisch (118)
  • Blog Action Day (59)
  • Bouwen-Klussen (761)
  • Communicatie (373)
  • Cradle to Cradle – Circulair (467)
  • Design (231)
  • Dieren (173)
  • Donald Trump (3)
  • Duurzaam (2.211)
  • Educatie (341)
  • EEN-Armoede (252)
  • Energie en Besparing (3.139)
  • Europa (29)
  • Evenementen (136)
  • Geluid (25)
  • Gezondheid (302)
  • Goed Doel (118)
  • Green Deal (23)
  • Greenwashing (114)
  • Hergebruik-Kringloop (309)
  • Iets anders (365)
  • Int. Samenwerking (190)
  • Investeren (133)
  • Kerst (152)
  • Klimaat (1.624)
  • Licht (371)
  • Lucht (32)
  • Mensenrechten (167)
  • Milieu (743)
  • MVO (108)
  • Natuur (705)
  • Nederland (21)
  • Olympische Spelen (67)
  • Oranje (157)
  • Oud & Nieuw (120)
  • Pasen (2)
  • Sinterklaas (26)
  • Sport (213)
  • Vakantie (77)
  • Valentijn (38)
  • Verkiezingen (62)
  • Vervoer en OV (1.144)
  • Vrijwilligerswerk (16)
  • Water (293)
  • Welzijnswerk (30)
  • Recente berichten

  • Geef Je Banden Elke Twee Maanden Lucht: Autoband Op Juiste Spanning
  • CO2-Uitstoot Iets Hoger In Derde Kwartaal 2018 Vergeleken Met 2017: Plus 0,1 Procent by CBS
  • Dynasties – The Greatest Of Their Kind: The New Sir David Attenborough Series by BBC Earth
  • The Ocean Plastic Cleanup of Boyan Slat by VPRO Backlight Documentary
  • Aanpak PlasticSoep: Plastic Zwerfafval In Rivieren en Plastic In De Grond Verminderen by IW
  • Voorkom En Recycle PMD Bedrijfsafval: Preventie En Hergebruik Van Verpakkingen by RWS
  • Voorkom En Recycle PMD Bedrijfsafval: Gedragsbeïnvloeding Voor Betere Afvalscheiding by RWS
  • Vrachtwagenheffing Voor Binnenlandse En Buitenlandse Vrachtwagens Vanaf 2023
  • Groningen Lighthouse City: Europese Koploper Energietransitie
  • De Elektrische Cupra E-Racer: De Eerste Elektrische TCR-Toerwagenracer Ter Wereld by Seat
  • Cargolev: Dé Lichte E-Truck Voor Duurzame Zero-Emission Stadsdistributie by Electrocar
  • Effecten Vrachtwagenheffing: Hoe Werkt Een Kilometerheffing Voor Vrachtwagens Door? by Kim
  • Kerncijfers Mobiliteit 2018: Reistijdverlies Loopt Komende Jaren Fors Op by KiM
  • Mobiliteitsarmoede in Nederland Is Niet Of Nauwelijks Te Bepalen by KiM
  • Jaarmonitor Wegvoertuigen 2017: Meer Kilometers Door Nederlandse Wegvoertuigen by CBS
  • Elektrische Citroën Berlingo Koelwagen Met B-100 Eco-unit Elektrische Koelmotorby Thermo King
  • Verkoop Elektrische Auto’s in Europa Stijgt Met Bijna 30 Procent In Derde Kwartaal 2018
  • De Spaanse Elektrische Motorfiets Met Drie Wielen: De Elektrische Eezon e3 by VMS
  • Ruim 2,3 Miljoen Zonnepanelen Erbij in Nederland In Eerste Helft 2018 by Dutch New Energy
  • Kennisfestival Energietransitie: Samen Op Weg Naar Een Breed Gedragen Energietransitie
  • Links

    Milieunet op..