Anders Bekeken

De Tycho Brahe en de Aurora: Twee Volledig Elektrische Veerponten by HH Ferries Group

Geschreven op 21-9-2017 - Erik van Erne. Geplaatst in Vervoer en OV Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedintumblrmail

De HH Ferries Group heeft samen met ABB de Tycho Brahe en de Aurora aangepast tot twee volledig elektrisch veerponten.

Veerponten bieden goede mogelijkheden voor een elektrische aandrijving, omdat ze doorgaans korte afstanden afleggen. De Tycho Brahe en de Aurora worden ingezet voor een route van 4 kilometer, tussen Helsingborg (Zweden) and Helsingör (Denemarken).

Hiervoor is een accupakket van ruim 4 megawattuur nodig. Ze zijn in staat om jaarlijks 7,4 miljoen passagiers en 1,9 miljoen voertuigen te vervoeren. ABB is verantwoordelijk voor de installatie van het accupakket en voor de installatie van enorme robotarmen, die het accupakket volledig geautomatiseerd kunnen koppelen aan laadstations aan de kust. Hierdoor wordt de oplaadtijd aanzienlijk teruggedrongen.

The HH Ferries Group are rebuilding two ferries, the Tycho Brahe and the Aurora, for battery operation to make for a cleaner and more peaceful environment around the Sound. By the end of 2017, we are installing the batteries needed for the forward propulsion of the two ferries and upgrading the ports on both sides of the strait – so the trip on the region’s floating bridge will be an even greener experience.

The two ferries will be among the first in the world to run on pure battery power on such a high-frequency ferry route as Helsingborg – Helsingör. This is good news for fish, birds and people in the region – and it doesn’t even affect the timetable! The ferries will not spend more time in port or on the crossing. The only difference is that the ships cut off the diesel engines and are instead charged with electricity from the newly built charging stations at each port.

It takes more than a pair of AA batteries to operate 8414 tonnes of ferry across the Sound. 640 batteries of 6.5 kWh are installed on top of each ferry along with two deckhouses for transformers, converters and cooling of the batteries. Cables run from the deckhouses to connecting points at each end of the ship, so that the batteries can be quick-charged – to provide the power of 70 electric cars.

A fully automatic laser-guided robotic arm connects the batteries to the grid every time the ferries are in port. It typically takes only 5-9 minutes each time, so no time is wasted.

ABB is the supplier of the power and propulsion systems onboard Tycho Brahe, the world’s largest battery-driven ferry operating between Helsingör and Helsinborg. The modernization of the vessel (first commissioned in 1991) includes the supply of batteries, an energy storage control system and onboard DC Grid technology. At both ends of the route, ABB is also supplying fully automated shore-side charging stations that will optimize the connection time and maximize the charging period of the vessel. This pioneering technology is the world’s first automated shore-side charging solution that leverages 3D laser scanning and wireless communication between ship and shore.

The robotic arms and related technology are mounted at the docks in Helsingborg and Helsingør in towers more than 10 meters high, providing shelter from wind and weather between charging of the ferries’ batteries. Towers, technology and robotic arms are manufactured by ABB, which is HH Ferries Group’s main supplier in connection with the battery project.

De Ampere: ’s Werelds Eerste Elektrische Veerboot in Gebruik Genomen in Noorwegen – De Elfrida: ‘s Werelds Eerste Elektrich Aangedreven Werkschip voor Visteelt in Noorwegen – Future of The Fjords: A Ground Breaking Zero Emission Electric Passenger Vessel  – Vijf Elektrische Ro-Ro Veerponten Voor GVB Amsterdam by C-Job Naval Architects – Seven Battery-Powered Electric Ferries for Fjord1 in Norway by Havyard Shipyard – Converting The Stena Jutlandica to Battery-Powered Electric Ferrie by Stena Line

Plaats zelf een reactie:

(U heeft ruimte voor 400 tekens)

Categorieën

  • Afval (579)
  • Agenda (3.020)
  • Barack Obama (116)
  • Biologisch (118)
  • Blog Action Day (59)
  • Bouwen-Klussen (752)
  • Communicatie (372)
  • Cradle to Cradle – Circulair (460)
  • Design (231)
  • Dieren (173)
  • Donald Trump (3)
  • Duurzaam (2.207)
  • Educatie (341)
  • EEN-Armoede (251)
  • Energie en Besparing (3.108)
  • Europa (29)
  • Evenementen (135)
  • Geluid (25)
  • Gezondheid (302)
  • Goed Doel (118)
  • Green Deal (18)
  • Greenwashing (114)
  • Hergebruik-Kringloop (308)
  • Iets anders (361)
  • Int. Samenwerking (190)
  • Investeren (133)
  • Kerst (152)
  • Klimaat (1.621)
  • Licht (371)
  • Lucht (32)
  • Mensenrechten (167)
  • Milieu (743)
  • MVO (107)
  • Natuur (697)
  • Nederland (19)
  • Olympische Spelen (67)
  • Oranje (157)
  • Oud & Nieuw (120)
  • Pasen (2)
  • Sinterklaas (26)
  • Sport (212)
  • Vakantie (77)
  • Valentijn (38)
  • Verkiezingen (62)
  • Vervoer en OV (1.119)
  • Vrijwilligerswerk (16)
  • Water (293)
  • Welzijnswerk (30)
  • Recente berichten

  • Ongeveer 1 Procent Minder OV-Gebruik Door BTW-Verhoging Van 6 Naar 9 Procent by KiM
  • SolarImpact: Solar And Battery Powered Yacht
  • De Elektrische Volkswagen Cargo e-bike by Volkswagen Bedrijfswagens
  • Gazelle Gaat 6.000 Zonnepanelen Plaatsen Op Dak Gazelle-Fabriek In Dieren
  • De Elektrische Cargobike D10 e-cargo by Gazelle
  • EV Boost 2000: 900 Elektrische Voertuigen Vervangen Diesel Bedijfswagens by ENGIE
  • Plastic Soupterrine 2018: De Genomineerden Zijn Bekend by Plastic Soup Foundation
  • Aan Sjuuteeänjd in Schinnen: Het Duurzaamste Restaurant Van Nederland By Gaia Green Awards
  • Final Countdown: Multinationals Blijven Regenwouden Vernietigen Voor Palmolie by Greenpeace
  • De Elektrische Renault EZ-PRO: A Solution For Tomorrow’s Urban Delivery by Renault Pro+
  • Dutch Agri Food Week 2018 #DAFW: Wat Eten We Nu En In 2050?
  • Negen Offshore Windparken Voor De Belgische Kust In 2020 Goed Voor 2,2 Gigawatt
  • Van Reenen Transport In Barneveld Plaatst 1.50 Zonnepanelen op Het Dak by Beter Duurzaam
  • Symposium Duizend Duurzame Daden: De Gemeentelijke Duurzaamheidsindex (GDI) 2018
  • BouwCirculair Congres: Beweging In Ketens En Samenwerken
  • De Duurzame Betoncentrale In Almere: Groen Beton by Theo Pouw Groep
  • Prinsjesdag 2018: De Troonrede 2018 en de Miljoenennota 2019
  • Online Course Waste Management and Critical Raw Materials by TU Delft
  • Grote Zorgverzekeraars CZ, Menzis en VGZ Beleggen Niet Duurzaam by Eerlijke Verzekeringswijzer
  • SBIR-Traject Energietransitie Vaarwegen: Competitie Energietransitie Vaarwegen In Zuid-Holland
  • Links

    Milieunet op..