Anders Bekeken

De Elektrische StreetScooter Work XL by Ford en Deutsche Post DHL Duitsland

Geschreven op 17-8-2017 - Erik van Erne. Geplaatst in Vervoer en OV Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedintumblrmail

Deutsche Post DHL en Ford hebben in Keulen hun nieuwe elektrische bestelauto voorgesteld, de StreetScooter Work XL, gebaseerd op de Ford Transit. Dit jaar worden er om te beginnen 150 StreetScooter Work XL geproduceerd.

Die 150 StreetScooters Work XL gaan proefrijden bij DHL in de pakketbezorging. Tot eind 2018 is het plan dat Ford en Deutsche Post DHL nog eens 2500 StreetScooters Work XL gaan produceren, die allemaal bij DHL gaan rijden.

De StreetScooter Work XL heeft een grote laadruimte van 20 m3, goed voor meer dan 200 pakketten en heeft deuren aan zowel de achterkant als de zijkant. De laadruimte is toegankelijk vanuit de cabine en uitgerust met planken zodat de pakketten netjes gerangschikt kunnen worden. Het laadvermogen is 1350 kg.

Met een modulair accusysteem heeft de StreetScooterWork XL een batterijcapaciteit van 30 tot 90 kWh. De actieradius bedraagt, afhankelijk van het batterijpakket, 80 tot 200 km. De StreetScooter Work XL kan in 3 uur tijd volledig worden opgeladen.

Zie ook: Schoon Werkt Beter: DHL Gaat ism Milgro Voor Schone Bedrijfsterreinen – Nieuw Sorteercentrum DHL Parcel Amsterdam: 3800 Zonnepanelen en BREEAM Excellent – TNT Unveiled First Full Electric Delivery Vehicles in China – TNT Neemt Zeven Elektrische e-Ducato Express Voertuigen in Gebruik in Amsterdam en Rotterdam – Royal Mail Unveils Nine New Electric Trucks by Arrival UK – Daimler Delivers First Electric FUSO eCanter Trucks to UPS

3 Reacties

  1. Freddy zegt:

    4 oktober 2017 om 16:41 | Permalink

    Deutsche Post DHL Building 2nd StreetScooter Electric Van Factory

    Deutsche Post DHL’s has revealed that it will be doubling its own production capacity for the internally developed StreetScooter electric van by building a new factory in Dueren near Cologne.

    This new facility will reportedly employ 250 people, and will possess an annual production capacity of 10,000 units. Further expansion beyond that figure will be possible with the introduction of a second and/or third shift.

    These units will be sold primarily to third parties. Production at the new facility is slated to begin in the second quarter of 2018

  2. Erik van Erne zegt:

    11 oktober 2017 om 15:24 | Permalink

    DHL Parcel Bezorgt op Terschelling met Elektrische DHL StreetScooter

    Sinds kort bezorgt DHL Parcel op Terschelling met de DHL StreetScooter, een elektrische bestelauto. De nieuwe aanblik van de gele auto heeft een vertrouwd gezicht.

    Al bijna 15 jaar bezorgt Marry Harkema pakketten voor DHL. Tot voor kort deed ze dat in haar eigen auto, nu komt ze met de StreetScooter die door DHL in eigen fabriek speciaal gemaakt is voor de bezorging van pakketten. De StreetScooter staat bij de DHL-bezorgster thuis en wordt opgeladen door de zonnepanelen op haar dak, waarmee het een volledig groene oplossing is. Met een bereik van 70 km is de StreetScooter geknipt voor het eiland.

    Later in het jaar gaat er ook een elektrische StreetScooter op Texel rijden. Van de DHL StreetScooter worden de komende weken weer 50 nieuwe ingezet wat het totale aantal DHL StreetScooters in Nederland op 150 brengt.

  3. Erik van Erne zegt:

    8 augustus 2018 om 16:39 | Permalink

    Louwman Group Start Verkoop Elektrische StreetScooter in Nederland

    De Louwman Group is officieel dealer- en servicepartner geworden voor de Nederlandse markt van StreetScooter. Streetscooter is de bestverkopende fabrikant van volledig elektrische bedrijfswagens in Duitsland. Louwman Group werkt aan een verbreding en verduurzaming van haar portefeuille en ziet StreetScooter als de perfecte aanvulling op het reeds bestaande assortiment waarmee aan de groeiende zakelijke marktvraag naar 100% elektrische bestelwagens kan worden voldaan. StreetScooter is een onderdeel van Deutsche Post DHL Group, dat in eigen regie in Duitsland deze bedrijfswagen ontwikkelde.

    De elektrische bedrijfswagens van StreetScooter zijn perfect afgestemd op het gebruik in stedelijke gebieden waar de luchtkwaliteit onder druk staat en waar milieuzones steeds gebruikelijker worden. De zero-emission Streetscooters zijn breed inzetbaar en bieden een zeer gunstige Total Cost of Ownership. Hiermee passen de elektrische bedrijfswagens in elke duurzame mobiliteitsvisie.

    Achim Kampker, CEO StreetScooter: “In Duitsland hebben we met succes meer dan 6.000 voertuigen op de weg gezet en kunnen we een breed scala aan industrieën bedienen met onze op maat gemaakte voertuigen. We willen nu graag bijdragen aan het doel van de Nederlandse regering om de CO2-uitstoot tegen 2030 met 49% te verminderen en Nederlandse bedrijven ondersteunen die van plan zijn milieuvriendelijke voertuigen in hun commerciële wagenparken op te nemen. Louwman Group is een sterke partner die ons helpt om elektrische mobiliteit verder te brengen in Nederland.”

Plaats zelf een reactie:

(U heeft ruimte voor 400 tekens)

Categorieën

  • Afval (578)
  • Agenda (3.017)
  • Barack Obama (116)
  • Biologisch (118)
  • Blog Action Day (59)
  • Bouwen-Klussen (752)
  • Communicatie (372)
  • Cradle to Cradle – Circulair (460)
  • Design (231)
  • Dieren (173)
  • Donald Trump (3)
  • Duurzaam (2.206)
  • Educatie (341)
  • EEN-Armoede (251)
  • Energie en Besparing (3.107)
  • Europa (29)
  • Evenementen (135)
  • Geluid (25)
  • Gezondheid (302)
  • Goed Doel (118)
  • Green Deal (18)
  • Greenwashing (114)
  • Hergebruik-Kringloop (308)
  • Iets anders (361)
  • Int. Samenwerking (190)
  • Investeren (133)
  • Kerst (152)
  • Klimaat (1.621)
  • Licht (371)
  • Lucht (32)
  • Mensenrechten (167)
  • Milieu (743)
  • MVO (107)
  • Natuur (697)
  • Nederland (19)
  • Olympische Spelen (67)
  • Oranje (157)
  • Oud & Nieuw (120)
  • Pasen (2)
  • Sinterklaas (26)
  • Sport (212)
  • Vakantie (77)
  • Valentijn (38)
  • Verkiezingen (62)
  • Vervoer en OV (1.114)
  • Vrijwilligerswerk (16)
  • Water (293)
  • Welzijnswerk (30)
  • Recente berichten

  • Final Countdown: Multinationals Blijven Regenwouden Vernietigen Voor Palmolie by Greenpeace
  • De Elektrische Renault EZ-PRO: A Solution For Tomorrow’s Urban Delivery by Renault Pro+
  • Dutch Agri Food Week 2018 #DAFW: Wat Eten We Nu En In 2050?
  • Negen Offshore Windparken Voor De Belgische Kust In 2020 Goed Voor 2,2 Gigawatt
  • Van Reenen Transport In Barneveld Plaatst 1.50 Zonnepanelen op Het Dak by Beter Duurzaam
  • Symposium Duizend Duurzame Daden: De Gemeentelijke Duurzaamheidsindex (GDI) 2018
  • BouwCirculair Congres: Beweging In Ketens En Samenwerken
  • De Duurzame Betoncentrale In Almere: Groen Beton by Theo Pouw Groep
  • Prinsjesdag 2018: De Troonrede 2018 en de Miljoenennota 2019
  • Online Course Waste Management and Critical Raw Materials by TU Delft
  • Grote Zorgverzekeraars CZ, Menzis en VGZ Beleggen Niet Duurzaam by Eerlijke Verzekeringswijzer
  • SBIR-Traject Energietransitie Vaarwegen: Competitie Energietransitie Vaarwegen In Zuid-Holland
  • NZKG Jaarcongres: Energietransitie Welke Kansen Kunnen Wij Benutten?
  • Circular Economy Research Symposium by Centre for Sustainability
  • Voorbij De Groene Horizon by VPRO Tegenlicht
  • Mobility-as-a-Service (MaaS): Toegevoegde Waarde – Gedragsverandering Onzeker by KiM
  • Future Grid Labs: Join the Frontier of the Energy Transition by SolarPlaza
  • Kenya’s Plastic Dhow: Traditional Fishing Boat Of Recycled Plastic – Plastic A Second Life
  • Seeing The Light: India’s Path To Energy Efficiency
  • MOOI-Festival in Antwerpen: Duurzame en Innovatieve Mode Van Morgen
  • Links

    Milieunet op..