Anders Bekeken

De Elektrische Renault Master Z.E. Bestelbus En Master Z.E. Hydrogen by Renault Pro+

Geschreven op 6-3-2018 - Erik van Erne. Geplaatst in Vervoer en OV Facebooktwitterredditpinterestlinkedintumblrmail

22 oktober 2019: De waterstoftechnologie die Renault met partner Symbio sinds 2014 heeft ontwikkeld, is nu leverbaar in de lichte bedrijfswagens van Groupe Renault.

De waterstofauto’s zijn geschikt voor intensief gebruik, bieden een grote actieradius en het tanken gaat bijzonder snel (5 tot 10 minuten). Vooral in binnensteden en milieuzones komen waterstofauto’s optimaal tot hun recht omdat ze geluidloos zijn en geen CO2 uitstoten.

Emissievrije waterstofauto’s zijn vooral voor ondernemers belangrijk. Voor hen is een bestelauto het gereedschap voor het werk dat ze vooral uitvoeren in stadscentra, waar steeds meer milieuzones worden ingesteld.

Aanvullend op de introductie van de nieuwe MASTER, afgelopen september, brengt Groupe Renault in 2020 ook de MASTER Z.E Hydrogen op de markt. De MASTER Z.E. Hydrogen heeft een drie keer zo grote actieradius als de MASTER Z.E.: 350 tegenover 120 km.

Renault biedt de MASTER Z.E. Hydrogen aan als bestelauto in twee lengtematen en als chassis-cabine. Hij is voorzien van twee waterstoftanks, die onder de auto zijn gemonteerd. Dat vergroot de bruikbaarheid van de auto zonder dat dat ten koste gaat van het laadvolume van 10 m3. De gewichtstoename door de waterstofinstallatie is een bescheiden 200 kg.

Een waterstof-elektrisch aangedreven auto werkt als volgt. Een brandstofcel zet waterstof uit de tank in de auto samen met zuurstof uit de lucht om in elektriciteit (waarmee de batterij en de elektromotor worden gevoed) en water. Het voordeel is dat een dergelijke auto emissievrij is, net als elektrisch aangedreven voertuigen. Daarbij komt de grotere actieradius, het snelle tanken van waterstof (5-10 minuten) en eenvoudige onderhoud.

Met deze voordelen zijn de waterstof-elektrische lichte bedrijfswagens van Renault uitstekend geschikt voor ondernemers in de transport en logistiek (last-mile delivery in steden), dienstverlening als pechhulp en onderhoudsdiensten, gemeentewerken en gemeentelijke dienstverlening en expresse- en post(pakket-)bezorging.

6 maart 2018: De nieuwe elektrische Renault Master Z.E. is het ideale voertuig voor emissievrije distributie in stadscentra ontwikkeld voor klanten die zorg voor het milieu essentieel vinden.

De Renault Master Z.E. combineert een batterij van de nieuwste generatie, met geoptimaliseerd elektronicabeheer, met een geavanceerde elektromotor met een hoge energie-efficiency. Die zorgen voor een realistische actieradius van 200 kilometer (NEDC-actieradius) en een laadtijd van slechts zes uur met de Wallbox van 7 kW om de batterij volledig op te laden. Daarmee is de Master Z.E. uitermate geschikt voor zijn taak: stadsdistributie.

De Renault Master Z.E. is het perfecte werkpaard verkrijgbaar in een groot aantal versies en op maat gemaakte ombouwvarianten. De bedrijfswagen is beschikbaar in drie lengtes van 5,04 m tot 6,19 m en met twee hoogtes, van 2,3 m tot 2,49 m. Bij de versie met de platformcabine zijn er vele conversies mogelijk: zo kan er een carrosserie met een groot volume worden gebruikt, zodat u tot wel 22 m3 kunt vervoeren. Met de elektrische MASTER Z.E. bedrijfswagens kan een belading van 1.000 tot 1.100 kg worden vervoerd.

De nieuwe Renault MASTER Z.E. zal het eerste kwartaal 2018 op de markt verschijnen.

Zie ook:  De Elektrische Renault EZ-GO: Driverless, Electric Urban Mobility by Renault – De Elektrische Renault SYMBIOZ: De Toekomstvisie tot 2030 by Renault –Renault Falcon Truck: Een Laboratorium op Wielen by Renault – Renault Full Electric Kangoo, Fluence, Zoe en Twizy Zero-Emission – De 100% elektrische Renault Kangoo Be Bop – Renault kiest voor de 100% elektrische auto en stopt met hybride auto’s – Eerste Van Zeventien Elektrische Renault Master Z.E. Bestelauto’s voor PostNL

2 Reacties

  1. Erik van Erne zegt:

    19 maart 2018 om 12:28 | Permalink

    De Elektrische Renault Master Z.E. Getest by RTL Transportwereld

  2. Erik van Erne zegt:

    26 april 2018 om 13:14 | Permalink

    Eerste Rit in de Elektrische Renault Master Z.E (Zero Emission) by TTMtv

Plaats zelf een reactie:

(U heeft ruimte voor 400 tekens)

Categorieën

  • Afval (665)
  • Agenda (3.193)
  • Barack Obama (116)
  • Biologisch (120)
  • Blog Action Day (57)
  • Bouwen-Klussen (822)
  • Communicatie (376)
  • Cradle to Cradle – Circulair (505)
  • Design (234)
  • Dieren (176)
  • Donald Trump (3)
  • Duurzaam (2.317)
  • Educatie (346)
  • EEN-Armoede (252)
  • Energie en Besparing (3.423)
  • Europa (29)
  • Evenementen (193)
  • Geluid (26)
  • Gezondheid (306)
  • Goed Doel (119)
  • Green Deal (30)
  • Greenwashing (119)
  • Hergebruik-Kringloop (320)
  • Iets anders (370)
  • Int. Samenwerking (191)
  • Investeren (136)
  • Kerst (123)
  • Klimaat (1.675)
  • Licht (384)
  • Lucht (34)
  • Mensenrechten (170)
  • Milieu (750)
  • MVO (109)
  • Natuur (749)
  • Nederland (24)
  • Olympische Spelen (68)
  • Oranje (157)
  • Oud & Nieuw (127)
  • Pasen (2)
  • Sinterklaas (16)
  • Sport (225)
  • Vakantie (80)
  • Valentijn (38)
  • Verkiezingen (62)
  • Vervoer en OV (1.427)
  • Vrijwilligerswerk (16)
  • Water (302)
  • Welzijnswerk (30)
  • Recente berichten

  • Zonnedak Nationaal Rugby Centrum Amsterdam Met 350 Zonnepanelen Sportpark De Eendracht
  • Solar Carport Biddinghuizen Met 90.000 Zonnepanelen: Grootste Solar Carport Ter Wereld by Solarfields
  • The New Holocaust Monument LEVENSLICHT by Studio Roosegaarde
  • Duurzaam ReNew Beddengoed: De Recycleservice Voor Dekbedden En Kussens by Yumeko
  • Het Nationaal Warmtepomp Trendrapport 2020 by Dutch New Energy Research
  • De Elektrische Sevic e Cargo 500 Koelwagen by Seval eMobility
  • Solar Parking Bloemendaal: 5.000 Zonnepanelen Op Twee Parkeerterreinen by Rooftop Energy
  • Zonnedak Met 15.204 Zonnepanelen Op Distributiecentrum VolkerWessels In Breda by KiesZon
  • Maserati MMXXI: De Elektrische Maserati GranTurismo En GranCabrio by Maserati
  • Het Fietspad van de Toekomst: SolarPath – Zonnepanelen Fietspad Bij N225 Rhenen by Easypath
  • De Elektrische Kubota X-Tractor Cross: Elektrisch Voertuig Op Rupsbanden by Kubota
  • FrieslandCampina Stopt Met Plastic Rietjes En Stapt Over Op Duurzame Papieren Rietjes
  • Invest-NL En Regionale Energiefondsen Gaan Energietransitie Financieren
  • Maaslijn Wordt Elektrisch: Spoorlijn Roermond-Nijmegen Wordt In 2024 Geëlektrificeerd by Arriva
  • De Eerste Elektrische Subaru: De Subaru Viziv Komt Er Aan In 2025
  • De Sustainaball: De Duurzame Tennisbal Van Gerecyclede Oude Tennisballen by ABN AMRO
  • Groter Dan Ik by Froukje Veenstra
  • Electric Harley Scooter And Harley E-Bike: De Elektrische Scooter En Fiets by Harley-Davidson
  • Symposium Van Ambitie tot Aanpak: Zero Waste by Green  Business Club Nederland
  • Energie Besparen Is Geld besparen: 101 Tips Om Thuis Energie Te Besparen by Energievergelijk
  • Links

    Milieunet op..