google.com, pub-1373830308765288, DIRECT, f08c47fec0942fa0

Anders Bekeken

De Elektrische Pick-Up EF1-T En Elektrische Bestelbus EF1-V by Edison Future

Geschreven op 28-10-2021 - Erik van Erne. Geplaatst in Vervoer en OV Facebooktwitterredditpinterestlinkedintumblrmail

Pick-ups zijn in Europa een zeldzaamheid, laat staan dat je een elektrische pick-up tegenkomt. In de VS daarentegen zijn pick-ups zeer gewild en zo’n beetje elk pick-up merk heeft inmiddels al een elektrische pick-up gepresenteerd. Nu is het de beurt aan Edison Future. om twee elektriscertuigen te presenteren.

De nieuwste speler in de auto-industrie grijpt een iconische slimmerik aan voor zijn merknaam: Edison Future. Het nog onbekende merk, onderdeel van het in Hongkong gevestigde SPI Energy, laat van zich horen met twee veelbelovende modellen te zien zijn, de EF1-T pick-up en de EF1-V bestelbus.

De Edison Future EF1-T doet nog het meest denken aan een wat conservatiever gelijnd alternatief voor de Tesla Cybertruck. Het ziet er alles behalve gek uit, ook vanbinnen oogt de EF1-T serieus en eigentijds.

Het bijzonderste onderdeel is echter het dak. Dat is tegen meerprijs namelijk helemaal vol te hangen met zonnepanelen en kan bovendien worden uitgestrekt over de laadbak. Dan tover je de EF1-T om in een soort enorme SUV met schuin aflopende daklijn. Het doel daarvan is simpel: zo kun je meer stroom bijladen op zonnekracht en blijft de lading achterin beschermd tegen grijpgrage boefjes.

Concrete technische informatie laat Edison Future nog niet los, al meldt het wel dat er drie versies komen. De basisuitvoering (Standard) heeft één elektromotor, kan in 6,5 seconden van 0 naar 97 km/h (60 mph) sprinten en maar liefst 3.400 kg trekken.

De variant daarboven (Premium) heeft twee motoren, doet slechts 4,5 seconden over dezelfde sprint en trekt zelfs 3.628 kg. Het topmodel, Super genaamd, heeft twee of drie motoren – dat weten ze kennelijk nog niet – en zit in 3,9 seconden al op 97 km/h.

Het maximale trekgewicht is een indrukwekkende 3.855 kilo. Zoals gezegd is er verder nog niet veel bekend, dus ook het rijbereik zijn we je vooralsnog verschuldigd.

Dan is er de EF1-V nog, waarbij de ‘V’ uiteraard voor ‘Van’ staat. Die is net zo lang als de EF1-T, alleen heeft die achter de voorstoelen direct een enorme afgesloten laadruimte in plaats van drie riante zitplaatsen.

Daarvan komen twee uitvoeringsniveaus, de Standard en de Long Range.

Edison Future laat voorlopig alleen weten dat ze allebei in 6,5 seconden naar 97 km/h kunnen versnellen en dat ze respectievelijk 3.400 kg en 3.628 kg mogen trekken.

Zie ook: The Electric Rivian R1T And R1S: First Electric Adventure Vehicle Pick-Up Truck In The World – The Electric Atlis XT Pick-Up Truck – De Elektrische Ford Pick-Up Truck: The Electric Ford F 150 Pick Up Truck – De Elektrische Tesla Cybertruck Pick-Up Truck by Tesla – De Elektrische Nikola Badger BEV/FCEV Pick-Up Truck by Nikola – Better Than Tesla Cybertruck? 10 Electric Pick-Ups Dorm a New EV Segment by Automotive Territory – Top 5 All-Electric Pickup Trucks Will Challenge Tesla Cybertruck by Future Lab

Plaats zelf een reactie:

(U heeft ruimte voor 400 tekens)

Categorieën

  • Afval (720)
  • Agenda (3.457)
  • Biologisch (121)
  • Blog Action Day (57)
  • Bouwen-Klussen (944)
  • Communicatie (382)
  • Cradle to Cradle – Circulair (549)
  • Design (245)
  • Dieren (182)
  • Donald Trump (3)
  • Duurzaam (2.490)
  • Educatie (352)
  • EEN-Armoede (253)
  • Energie en Besparing (3.802)
  • Europa (29)
  • Evenementen (211)
  • Geluid (27)
  • Gezondheid (324)
  • Goed Doel (122)
  • Green Deal (43)
  • Greenwashing (123)
  • Hergebruik-Kringloop (339)
  • Iets anders (448)
  • Int. Samenwerking (195)
  • Investeren (151)
  • Joe Biden – Barack Obama (119)
  • Kerst (125)
  • Klimaat (1.751)
  • Licht (403)
  • Lucht (35)
  • Mensenrechten (176)
  • Milieu (761)
  • MVO (114)
  • Natuur (823)
  • Nederland (46)
  • Olympische Spelen (68)
  • Oranje (158)
  • Oud & Nieuw (133)
  • Pasen (2)
  • Sinterklaas (17)
  • Sport (247)
  • Vakantie (73)
  • Valentijn (38)
  • Verkiezingen (52)
  • Vervoer en OV (1.836)
  • Vrijwilligerswerk (16)
  • Water (317)
  • Welzijnswerk (30)
  • Recente berichten

  • Snellaadpalen Voor Elektrische Auto’s Bij Jumbo Supermarkten En La Place Restaurants by PowerGo
  • Dutch Cups Leverancier Van Herbruikbare Glazen Krijgt 205 Zonnepanelen Op Het Dak
  • Lelystad Stimuleert Gebruik Herbruikbare Bekers Met Statiegeld Op Evenementen by GreenCups
  • Den Bosch Wil Herbruikbare Bekers Bij Evenementen: Jazz in Duketown, Vuelta, Carnaval
  • LeidseKoplopers Willen Herbruikbare Bekers Op Kantoren In Leiden
  • KVK-KIDV Business Challenge Innovatief Verpakken: Zes Nieuwe Verpakkingsuitdagingen
  • Recordopbrengst Duurzame Energie: Bijna 54 Procent Stroom Uit Duurzame Bronnen by Energieopwek
  • Three Little Birds: Every Little Thing Is Gonne Be All Right by Bob Marley & The Wailers
  • Greenwashing: Reclame Code Commissie Noemt CO2-Vrij Vliegen Bij KLM Misleidend
  • Eerste Waterstoftankstation In Horst Aan de Maas in Limburg Geopend
  • De VEMW Energiedag 2022 by Koninklijke VEMW
  • Groene Waterstoffabriek Sinnewetterstof Oosterwolde: Zonne-Energie by Alliander En GroenLeven
  • Drents Tiny House Op Waterstof Uit Zuid- en Oost-Drenthe Gepresenteerd In Den Haag
  • Atlas Werkconferentie Online Op 21 april 2022 by Atlas Leefomgeving: Van Praten Naar Doen
  • De Week Van De Groene Tuin: Hittestress En Wateroverlast Aanpakken – Zeven Tips
  • Europese Commissie Presenteert Plannen Tegen Wegwerpeconomie: Alleen Nog Duurzame Producten
  • Geen Wegwerpbekers En Borden Bij Ronde Van Vlaanderen: Herbruikbare Bekers En Borden Verplicht
  • Zoetwaterriffen In Utrechtse Singel Voor Bevorderen Biodiversiteit
  • Subsidie Groene Daken In Zeeland Voor Particulieren En Verenigingen van Eigenaren (VvE’s)
  • Koninklijke Nederlandsche Automobiel Club (KNAC) Rapport Op Weg Met Waterstof Gepresenteerd
  • Links

    Milieunet op..