google.com, pub-1373830308765288, DIRECT, f08c47fec0942fa0

Anders Bekeken

De Elektrische Hyundai IONIQ SEVEN Concept SUV (SUEV)

Geschreven op 17-11-2021 - Erik van Erne. Geplaatst in Vervoer en OV Facebooktwitterredditpinterestlinkedintumblrmail

Hyundai presenteert SEVEN. Het is een concept van een nieuwe elektrisch aangedreven SUV (SUEV). De designstudie schittert als wereldprimeur op AutoMobility LA in Los Angeles van 19-28 november 2021.

De Hyundai IONIQ 5 en de Hyundai XCIENT Fuel Cell truck beleven op deze autoshow ook hun debuut voor de Noord-Amerikaanse markt.

De Hyundai SEVEN borduurt voort op de 45 Concept van 2019 en de Prophecy Concept van 2020. De nieuwe creatie is een volgende stap op weg naar een nieuw model in het line-up-merk IONIQ van Hyundai, speciaal voor batterij-elektrisch aangedreven auto’s (BEV). Het conceptmodel SEVEN is bovendien een bewijs van de commitment van Hyundai om in 2045 een CO2-neutrale bedrijfsvoering te realiseren.

‘De Hyundai SEVEN toont Hyundai’s creatieve kracht en de focus op de ontwikkeling van geavanceerde technologie voor geëlektrificeerd mobiliteit in de toekomst’, aldus Jose Munoz, President en CEO Hyundai Motor North America. ‘Het innovatieve interieur, de emissievrije aandrijflijn, de grensverleggende veiligheid en de op comfort gerichte technologieën schetsen een opwindende toekomst voor SUV-rijders.’

Elke model van Hyundai’s line-up-merk IONIQ biedt een rijbeleving waarbij geavanceerde technologie naadloos aansluit bij het dagelijks leven van de gebruikers. Ook SEVEN is daarvan een perfect voorbeeld, met zijn slimme ruimte-indeling en features waardoor een innovatieve leefruimte op wielen ontstaat.

‘Als tastbaar bewijs van Hyundai’s visie ‘Progress for Humanity’ verandert IONIQ de beleving van elektrische voertuigen door de ruimte te geven aan diverse lifestyles, zonder enig voorbehoud’, aldus Thomas Schemera, Executive Vice President en Global Chief Marketing Officer bij Hyundai Motor Company. ‘SEVEN representeert een benadering waarin de mens centraal staat, wat heeft geleid tot herijking van gangbare opvattingen en ervaringen.’

De SEVEN is gebouwd op het Electric-Global Modular Platform (E-GMP) van Hyundai, met een specifieke batterij-elektrische architectuur. De lange wielbasis en een vlakke vloer maken een heel nieuw type voertuig mogelijk dat de weg vrijmaakt voor een andere vormgeving en slimmere benutting van ruimte.

Het aerodynamische en pure silhouet verschilt duidelijk van dat van een gangbare SUV. De lage en hoekige motorkap, de daklijn en de grote wielbasis verschillen van een doorsnee SUV met verbrandingsmotor. De minimalistische vormtaal van SEVEN contrasteert met de krachtige stand op de weg en een respect afdwingend voorkomen. De wielkuipen dragen bij aan het krachtdadige uiterlijk, waarbij geïntegreerde Active Air Flaps automatisch in- en uitklappen voor ofwel een lage luchtweerstand of koeling van de remmen wanneer dat nodig is.

In het donker is SEVEN te herkennen aan de voor IONIQ kenmerkende Parametric Pixel-verlichting, met een Welcome Light-functie bij het activeren van de auto. Parametric Pixels bieden een lichtsignatuur waarin digitale en analoge stijlen aan elkaar zijn gelinkt. Het toont aan dat de vormgevers gedetailleerd elk aspect van SEVEN hebben bepaald, letterlijk tot op pixel-niveau.

Het interieurdesign van SEVEN valt op door de slimme wijze waarop is omgegaan met ruimte en door de bewegingsvrijheid en aandacht voor hygiëne. De wielbasis van 3,2 meter en de vlakke vloer bieden meer speelruimte voor een vrijere indeling van de zitplaatsen. Door het ontbreken van deurstijlen tussen de voor- en achterportieren ontstaat een riante instap naar een uitnodigend interieur dat het beeld oproept van een premium lounge.

SEVEN laat ook zien hoe Hyundai autonoom rijden in de toekomst ziet. In de leuning van de bestuurdersstoel zit een uittrekbare stuurknuppel, die eenvoudigweg verdwijnt als hij niet nodig is. Omdat ook de gebruikelijke besturingselementen niet nodig zijn is het dashboard volledig vlak met geïntegreerde beeldschermen. Voorin zijn de twee fauteuil-achtige stoelen draaibaar en achterin bevindt zich een hoekbank, een chaise longue. Deze opzet maakt het mogelijk de zitplaatsen te arrangeren voor zelf rijden of autonoom rijden.

Niet alleen de ruimte is flexibel in te delen, ook zijn diverse functies in de auto te personaliseren. Ook dat illustreert de mensgerichte aanpak. SEVEN laat hiermee zien hoe mobiliteit en connectiviteit in de toekomst eruit gaan zien en legt een fundament voor toekomstige IONIQ-modellen. Andere voorbeelden van die visie zijn de Universal Island-console, speciaal vormgegeven huishoudelijke apparatuur en een multifunctionele Smart Hub-gebruikersinterface. Als de Smart Hub en de voorstoelen samen met de chaise longue in een zitgroep zijn opgesteld, ontstaat in SEVEN een huiselijke sfeer voor de inzittenden, geaccentueerd door de ambianceverlichting in de deuren. Terwijl zij genieten van drankjes uit de ingebouwde koelkast, kunnen ze de schoenen laten opfrissen in speciaal daarvoor ontworpen opbergcompartimenten.

In het dak zit een panoramisch scherm waarmee inzittenden een bij hun smaak passende weergave kunnen kiezen en de sfeer in het interieur kunnen instellen op ontspanning of plezier.

‘SEVEN breekt met gebaande paden’, zegt SangYup Lee, Senior Vice President en hoofd van Hyundai Global Design. ‘Dit studiemodel plaveit de weg voor een SUV in het tijdperk van elektrische mobiliteit, met een unieke aerodynamische vorm die geen concessies doet aan zijn stoere persoonlijkheid.’

Hyundai focust al jaren op het ontwikkelen van auto’s voor veilig en hygiënisch reizen. In SEVEN is gebruikgemaakt van diverse milieuvriendelijke materialen en toonaangevende features voor een schoon interieur, zoals een Hygiene Airflow System en ontsmetting met behulp van UVC-licht.

Hyundai past verder biologische lak toe in het interieur van SEVEN, evenals gerecyclede en hernieuwbare materialen. De deklagen, bamboe, tapijt, biologische hars en interieurlakken zijn allemaal afkomstig van hernieuwbare bronnen en dat zorgt voor minder uitstoot in het productieproces. De uitgebreide toepassing van koper en antibacteriële stoffen zorgt ervoor dat alle oppervlakken in SEVEN langdurig schoon blijven.

Het Hygiene Airflow System is geïnspireerd op het reguleren van de luchtstroom in vliegtuigen. Verticaal stroomt lucht van boven naar beneden door het interieur via openingen in de dakrails naar ventilatiekanalen achter de achterwielkuipen. Horizontaal vloeit de lucht vanaf het smalle dashboard naar de ventilatiekanalen achterin. Het systeem reguleert de doorstroming van lucht, onafhankelijk van rijden of stilstaan, om overdracht van verontreinigingen tussen passagiers te verminderen en houdt de luchtstromen tussen de inzittenden voorin en achterin gescheiden.

Ontsmetting met UVC-licht activeert zodra de inzittenden de auto hebben verlaten. De stuurknuppel komt omhoog uit de leuning, de opberglade voorin opent en speakers komen omhoog uit het dashboard. De in deze componenten geïntegreerde UVC-verlichting helpt om het interieur te vrijwaren van bacteriën en virussen. Persoonlijke spullen zijn te reinigen door die op te bergen in de ontsmettende compartimenten in de kofferbak en de Smart Hub-console.

Het specifiek voor elektrisch rijden ontwikkelde E-GMP-platform garandeert een uitstekende actieradius en opladen gaat zeer snel. Met de 350 kW-lader kan SEVEN het accupakket van 10 naar 80 procent laden in slechts 20 minuten. Het studiemodel is ontwikkeld voor een actieradius tot aan circa 485 km.

Zie ook: De Elektrische Hyundai IONIQ 5 (CUV): Eerste Elektrische Model In Hyundai’s IONIQ Line UpDe Hyundai IONIQ in Drie Elektrische Varianten: Volledig Elektrisch – Plug-In Hybride en Hybride – De Elektrische Hyundai KONA SUV – De Hyundai ix35 Fuel Cell EV: De 100% Elektrische Hyundai met een Actieradius van 600 km – De full-electric Hyundai i10 EV – De 100% elektrische Hyundai Getz EV: Blade Electron – Hyundai Blue-Will – De Toyota Mirai Zero-Emission Elektrische Waterstofauto – De 100% Elektrische Honda FCV Hydrogen Full Cell: 700 kilometer op één tank waterstof – Hyundai Start Uniek Car Sharing Project Met Elektrische Hyundai IONIQ in Amsterdam– FCEV Vision 2030: Hyundai Zet In Op Waterstof Brandstof Cel Technologie En Auto’s –  De Elektrische Hyundai Prophecy EV Concept: Sensuous Sportiness by HyundaiDe Elektrische Hyundai 45 Concept Car: Sensuous Sportiness by Hyundai – Hyundai Presenteert Strategy 2025: Smart Mobility Device En Smart Mobility Service – Hyundai Presenteert Nieuwe Waterstofauto: De Hyundai NEXO – Hyundai NEXO by Fully Charged – Hyundai Blue-Will en de Honda CR-Z – Hyundai Kite IED: An Electric Dune Buggy That Converts Into A Jet Ski by Hyundai– Hyundai Nexo Fuel Cell & Hyundai Kona Electric – De Elektrische Double Decker Bus by Hyundai – Waterstoftruck Hyundai H2 Xcient Gaat Europa Veroveren – Kia En Hyundai Investeren In Ontwikkeling Elektrische Busjes En Bedrijfswagens by Arrival UKHyundai Fuell Cell Truck H2 Xcient: De Elektrische Waterstof Truck by Hyundai – De Elektrische Hyundai S-A1: Vliegende Auto, De Elektrische eVTOL Luchttaxi by Hyundai En Uber

Plaats zelf een reactie:

(U heeft ruimte voor 400 tekens)

Categorieën

  • Afval (4)
  • Agenda (3.460)
  • Biologisch (121)
  • Blog Action Day (57)
  • Bouwen-Klussen (946)
  • Communicatie (382)
  • Cradle to Cradle – Circulair (1)
  • Design (245)
  • Dieren (182)
  • Donald Trump (3)
  • Duurzaam (7)
  • Educatie (353)
  • EEN-Armoede (252)
  • Energie en Besparing (3.804)
  • Europa (29)
  • Evenementen (211)
  • Geluid (27)
  • Gezondheid (324)
  • Goed Doel (122)
  • Green Deal (43)
  • Greenwashing (123)
  • Hergebruik-Kringloop (1)
  • Iets anders (451)
  • Int. Samenwerking (195)
  • Investeren (151)
  • Joe Biden – Barack Obama (119)
  • Kerst (125)
  • Klimaat (1.751)
  • Licht (403)
  • Lucht (35)
  • Mensenrechten (176)
  • Milieu (1)
  • MVO (2)
  • Natuur (823)
  • Nederland (46)
  • Olympische Spelen (68)
  • Oranje (158)
  • Oud & Nieuw (133)
  • Pasen (2)
  • Sinterklaas (16)
  • Sport (247)
  • Vakantie (73)
  • Valentijn (38)
  • Verkiezingen (52)
  • Vervoer en OV (1.842)
  • Vrijwilligerswerk (16)
  • Water (317)
  • Welzijnswerk (30)
  • Recente berichten

  • Zonnedak Met 911 Zonnepanelen Op Zeefgebouw Groningen In Gebruik Genomen
  • Museum of the Future: The Most Beautiful Building On Earth In Dubai
  • Simon Loos Rijdt 1,5 miljoen Km Volledig Elektrisch Met Twintig Elektrische Trucks
  • Vernieuwend Concept Om Rubberafval Te Verwerken Tot Nieuwe Producten by New Born Rubber
  • Casino777 Online Spellen: De Ultieme Online Casino Ervaring Van Nederland by Casino777
  • Duurzaam De Toekomst In Met Een Duurzame Leefomgeving
  • Jouw Huis Verduurzamen? Zo Betaal Je Dat!
  • Zero Emissie Truck Debat: De Transitie Naar Zero-Emission In De Trucksector
  • Mobiliteitsbeeld 2022: Actualisatie Verkenning Gebruik Openbaar Vervoer 2022-2026 by KiM
  • Koningin Máxima Op Werkbezoek Bij Stichting Petje Af
  • Tony Chocolonely: Eerlijike, Heerlijke Chocoladerepen Met Een Verhaal by Greengiving
  • Koning Willem-Alexander Opent Internationaal Elaad Testlab Voor Elektrische Voertuigen In Arnhem
  • De 200ste Windmolen Bij Unilin Insulation in Seneffe by ENGIE
  • De Relatie Tussen Attitudes En Reisgedrag En Het Verband Met De Coronapandemie by KiM
  • Essay: Interacties Tussen De Netwerken Voor Energie, Mobiliteit En ICT by KiM
  • Snellaadpalen Voor Elektrische Auto’s Bij Jumbo Supermarkten En La Place Restaurants by PowerGo
  • Dutch Cups Leverancier Van Herbruikbare Glazen Krijgt 205 Zonnepanelen Op Het Dak
  • Lelystad Stimuleert Gebruik Herbruikbare Bekers Met Statiegeld Op Evenementen by GreenCups
  • Den Bosch Wil Herbruikbare Bekers Bij Evenementen: Jazz in Duketown, Vuelta, Carnaval
  • LeidseKoplopers Willen Herbruikbare Bekers Op Kantoren In Leiden
  • Links

    Milieunet op..