google.com, pub-1373830308765288, DIRECT, f08c47fec0942fa0

Anders Bekeken

De Elektrische Citroen 19_19 Concept Auto: Een Soort Maanwagen Met Actieradius Van 800 KM

Geschreven op 20-5-2019 - Erik van Erne. Geplaatst in Vervoer en OV Facebooktwitterredditpinterestlinkedintumblrmail

Veel autonome, elektrische concept en productie auto’s hebben ongeveer hetzelfde ontwerp. Alles van de Volkswagen I.D. Vizzion tot de Lucid Air maakt gebruik van een sedan ontwerp met gladde lijnen. Citroën dacht het daarom met de 19_19 Concept volledig anders aan te pakken.

De Citroen 19_19 heeft nog het meeste weg van een auto die de maan over moet kunnen rijden. Dat komt mede door zijn 30-inch banden die speciaal ontwikkeld zijn door Goodyear.

Deze zorgen ervoor dat de conceptauto hoog op zijn poten staat. Daarnaast zitten alle wielen allemaal in een eigen behuizing die ver van de rest van de auto afstaan.

De koplampen zijn gemaakt van LED en vormen het Citroën logo als ze aanstaan. Hetzelfde gebeurd aan de achterkant maar dan in het rood. Op het dak zitten sensoren die nog het meeste weg hebben van vinnen. De meerderheid van het ontwerp heeft transparante openingen die passagiers niet alleen het landschap maar ook de weg onder hun en de vering laat zien.

Het interieur is net zo funky en stijlvol als je van Citroën mag hopen. Elke stoel is een klein beetje anders. De bestuurdersstoel is redelijk conventioneel en zorgt ervoor dat de bestuurder rechtop blijft zitten. De passagiersstoel is lang en kan ver naar achteren zakken voor maximum comfort, ook heeft deze een verstelbare hoofdsteun. De achterbank is een kleine love seat met elastische banden waar je tegenaan kunt leunen.

Alles is bekleed met een een stoffen bekleding in de kleuren blauw, wit en rood, de kleuren van de Franse vlag. Het stuurwiel en de pedalen zijn volledig in te klappen. Dit kan worden gedaan als de auto autonoom rijdt. Alle informatie wordt weergegeven op de voorruit. In het centrum van het dashboard is een verlichte cilinder te vinden die de digitale, persoonlijke assistent moet voorstellen. Gedeeltes van het interieur zijn afgewerkt met plastic dat op marmer lijkt.

Citroën heeft de conceptauto ook wat realistische mechanische onderdelen meegegeven. De auto gebruikt dezelfde hydraulische vering als dat het in andere auto’s gebruikt. De aandrijving wordt verzorgt door twee elektrische motoren die 456 pk en 590 Nm leveren. Dit alles wordt aangedreven door een 100 kWh batterij die de auto 800 km kan voortbewegen volgens WLTP standaarden.

Of deze gewaagde conceptauto er ooit zal komen is natuurlijk de vraag. De Citroën 19_19 is niet een auto waarvan verwacht wordt dat hij snel op de openbare weg is terug te vinden.

Plaats zelf een reactie:

(U heeft ruimte voor 400 tekens)

Categorieën

  • Afval (706)
  • Agenda (3.418)
  • Biologisch (121)
  • Blog Action Day (57)
  • Bouwen-Klussen (931)
  • Communicatie (380)
  • Cradle to Cradle – Circulair (541)
  • Design (245)
  • Dieren (181)
  • Donald Trump (3)
  • Duurzaam (2.476)
  • Educatie (351)
  • EEN-Armoede (253)
  • Energie en Besparing (3.770)
  • Europa (29)
  • Evenementen (205)
  • Geluid (26)
  • Gezondheid (322)
  • Goed Doel (122)
  • Green Deal (38)
  • Greenwashing (121)
  • Hergebruik-Kringloop (336)
  • Iets anders (431)
  • Int. Samenwerking (195)
  • Investeren (151)
  • Joe Biden – Barack Obama (119)
  • Kerst (125)
  • Klimaat (1.743)
  • Licht (399)
  • Lucht (35)
  • Mensenrechten (176)
  • Milieu (762)
  • MVO (114)
  • Natuur (810)
  • Nederland (43)
  • Olympische Spelen (68)
  • Oranje (157)
  • Oud & Nieuw (133)
  • Pasen (2)
  • Sinterklaas (17)
  • Sport (243)
  • Vakantie (73)
  • Valentijn (38)
  • Verkiezingen (51)
  • Vervoer en OV (1.796)
  • Vrijwilligerswerk (16)
  • Water (314)
  • Welzijnswerk (30)
  • Recente berichten

  • Anders Werken, Anders Reizen En Anders Inkopen by Ministerie Van Binnenlandse Zaken (BZK)
  • IKEA Plaatst 1.584 Zonnepanelen Op Carports IKEA Eindhoven Son en Breugel
  • Hydrohub Gigawatt Scale Electrolyser: 1 GW Industriële Groene Waterstof Fabriek by ISPT
  • De Elektrische Bugatti Step by Bugatti En Bytech International
  • Europese Unie Heeft Doelstelling Van 20% Groene Stroom Voor 2020 Ruim Behaald
  • Boost je Buurt Challenge 2022 Voor Impact Ondernemers In Amsterdam
  • 2022: Het Jaar Van De Tijger by WNF
  • Zeeuwind Innovatie Challenge 2022: Iedereen Kan Meedoen Aan Energietransitie by Zeeuwind En Dockwize
  • Animatie Slimmer Laden: Vervolg Leven Van De Wind, Rijden Op De Zon! by ElaadNL
  • Bakhuis-Woltersprijs In Utrecht: Winnaars Krijgen Beeldje Proud to Be by Pinky Messchaert
  • Havendebat Amsterdam: Elektriciteitscongestie, Duurzame Circulaire Haven En Duurzame Energie
  • Zesbladige Verticale Freya Windturbine Voor Thuisgebruik by Icewind
  • Uitgaven Overheden Aan Verkeer En Vervoer Gedaald 2008-2019 by KiM
  • MarramWind and CampionWind Floating Wind Farms In Scotland: 5 GW Wind Power by Shell and ScottishPower
  • Herbestemming De Koepel Haarlem: Koepelgevangenis Wordt Duurzaam Utiliteitsgebouw
  • Warmste Acht Jaar Sinds 1880: 2021 45e Jaar Op Rij Met Hogere Temperaturen by NASA En NOAA
  • Zonnegevel Kunst Project Op Demseyflat In Sittard by ZigZagSolar
  • De Elektrische Solar City Train: Zero-Emission Stadsdistributie Binnensteden by Trens Solar Trains
  • How Holland Became The Most Efficient In the Agricultural Field by Innovative Techs
  • Nederland Koploper In Europa: Meeste Zonnepanelen Per Inwoner Geïnstalleerd
  • Links

    Milieunet op..