De 100% Elektrische BMW i3: Pure Electric Vehicle – BMW Stopt Productie
Geschreven op 31-7-2013 - Erik van Erne. Geplaatst in Vervoer en OV28 januari 2022: BMW stopt deze zomer met de productie van de BMW i3, de eerste volledige elektrische BMW.
Sinds september 2013 zijn er al 250.000 stuks van het model gebouwd. BMW introduceert later dit jaar een nieuwe kleine elektrische auto, de iX1. Het bedrijf maakt ook al een elektrische versie van de MINI Cooper.
Met de i3 was BMW bij de introductie een voorloper op het gebied van elektrisch rijden. Daarna leek de automaker wat te aarzelen en pas de laatste jaren worden er weer meer elektrische voertuigen gebouwd. Dat zijn nog vooral grotere voertuigen.
De iX1 zal niet worden gebouwd in Leipzig, waar de i3 nu nog van de band loopt, maar in het Zuid-Duitse Regensburg. In Leipzig zullen ook elektrische auto’s worden gebouwd. Daar zal een elektrische versie van de MINI Countryman, een stationwagonversie van de MINI, gemaakt worden.
31 juli 2013: Nou, het is eindelijk zover. De officiële lancering van BMW’s elektrische i3 is een feit. Een 100% elektriusche BMW met een maximale topsnelheid van 150 km/u en een actieradius van 130 tot 160 kilometer afhankelijk van welke instelling u kiest.
In de ECO PRO-modus kunt u ongeveer twintig kilometer meer rijden op de volle accu en in ECO PRO+ zelfs veertig kilometer. De BMW i3 kan aan een normaal stopcontact worden opgeladen. Met de BMW i Wallbox die aan de huis- of garagemuur kan worden gemonteerd, laadt de BMW i3 tot 30% sneller op dan met het standaard meegeleverde laadsnoer. De BMW i3 kan hiermee in maximaal 6 uur volledig worden opgeladen. Met een snellader kan de BMW i3 in 30 minuten voor 80 procent worden opgeladen.
Bij de productie van de BMW i3 in Leipzig wordt 50 procent minder energie en 70 procent minder water verbruikt dan bij andere BMW auto’s. De fabriek maakt bovendien voor 100% gebruik van windenergie. Voor de productie van het CFRP (carbon-fibre reinforced plastic) voor de ‘Life & Drive’-bodyconstructie in het Amerikaanse Moses Lake, wordt gebruikgemaakt van met waterkracht opgewekte elektriciteit. Voor meer informatie: De BMW i3 uitgelegd in video’s
Zie ook: BMW Concept ActiveE – BMW C1-E All-Electric Scooter – BMW Motorrad City Commuter: The BMW Concept C – De 100% Elektrische BMW i4: Productiemodel van de BMW i Vision Dynamics – The 3 standard ways to charge electric vehicles – De Eerste Elektrische Deelauto Voor De Gemeente Goeree-Overflakkee: Een Elektrische BMW i3
Erik van Erne zegt:
27 juli 2017 om 11:33 | Permalink
De BMW Group werkt aan een complete lijn elektrisch auto’s.
In 2018 is het tijd voor de BMW i8 Roadster, in 2020 komt de elektrische BMW X3 en in 2021 de BMW iNext.
ger zegt:
29 augustus 2017 om 14:40 | Permalink
BMW announced the 2018 i3 and i3s
BMW has showcased the power of electricity with its i8. Now BMW has announced its new i3, which, among other updates, includes a slightly hotter variant called the i3s.
The new i3 gets a modest makeover. Its A-pillar and roofline now receive a glossy black finish that matches other accents on the car. The redesigned front and rear bumpers give the i3 a wider look. The front bumper has a matte-black U-shaped accent surrounding the horizontal LED turn indicators. LED low and high beams and daytime running lights now come standard. The rear of the car gets a horizontal chrome strip across the tailgate, and the badges are pushed out toward the edges, emphasizing the sense of width. The i3 also gets two new colors for the 2018 model year: Melbourne Red metallic and Imperial Blue metallic.
New for 2018, BMW is offering a sportier version of the i3 called the i3s. It is more powerful than the standard i3 (which leaves output unchanged at 170 horsepower, 184 pound-feet of torque), at 184 horsepower and 199 pound-feet of torque. Its track is wider by 1.57 inches, with a 0.4-inch lower ride height, providing a more aggressive stance. The i3s’s sport suspension includes unique springs, dampers, and anti-roll bars. The sporty model gets 20-inch light-alloy wheels that are a half-inch wider than the standard i3’s shoes. The i3s has a number of exterior design accents to set it apart, as well as blue seat belts inside the car.
The new i3 and i3s will make their public debut at the Frankfurt Motor Show in September.
Freddy zegt:
8 september 2017 om 12:44 | Permalink
BMW To Electrify: 25 Electrified BMW Models by 2025
BMW’s announcement regarding 12 fully electric models and 13 hybrids by 2025 is a good thing. It’s yet one more statement confirming that we are moving into an electric future. Anyone denying the shift at this point should have their temperature taken.
The most positive aspect of that news, though, is that BMW plans 100% electrification for 12 of those models. Right now, it only has the BMW i3.
Erik van Erne zegt:
15 september 2018 om 21:23 | Permalink
BMW Vision iNext Conceptcar
BMW slingert in 2021 de productielijn in Dingolfing aan waarop de iNext gebouwd gaat worden, een volledig elektrische auto die als uithangbord van BMW’s i-lijn zal gaan dienen.
Met een reeks teasers liet BMW al weten dat het een ‘Vision Vehicle’ in het vat had zitten dat een voorproefje geeft van het uiteindelijke productiemodel. Een gebruiker op Germancarforum heeft een uitgebreide rits foto’s van die Vision iNext op weten te duikelen.
Erik van Erne zegt:
28 oktober 2020 om 05:45 | Permalink
Carbon Footprint of BMW i3 production
Erik van Erne zegt:
4 oktober 2021 om 17:55 | Permalink
BMW iX first drive: A zippy electric SUV with flair
BMW is continuing its move towards total electrification. While the quirky i3 was recently retired, BMW is launching the iX as a new electric SUV.
The exterior is still be polarizing (we’re not sure about those giant faux-grills) but the car sports front and rear cameras with a self-cleaning system, improved navigation and voice assistant features, a redesigned interior, and the performance you’d expect from BMW’s recent EV offerings. We found the cabin homey and comfortable, but the crystal buttons and dials are a slightly odd touch.
Erik van Erne zegt:
4 oktober 2021 om 18:07 | Permalink
BMW iX review: 0-60mph, Autobahn and range test
Erik van Erne zegt:
8 oktober 2021 om 16:20 | Permalink
Almost the best Electric SUV? BMW iX3 Review by Fully Charged
Erik van Erne zegt:
5 januari 2022 om 14:40 | Permalink
2023 BMW iX M60 Electric SUV Debut for CES 2022
Green light for the first BMW M automobile designed for purely electric mobility from the outset. The BMW Group presents the third, even more powerful model variant of its new technology flagship: the BMW iX M60 (combined power consumption: 24.7 – 21.7 kWh/100 km* according to WLTP; combined CO2 emissions: 0 g/km). With an output of 455 kW/619 hp**, a maximum torque of 1.015 Nm* in Sport Mode respectively 1 100 Nm* with activated Launch Control and an M specific suspension set-up, it adds an outstanding performance experience to the world of locally emission-free mobility.
The BMW iX M60 combines a vehicle concept consistently geared towards sustainability with the design of a modern Sports Activity Vehicle and thrilling dynamic driving characteristics. In this way it embodies the best of the three worlds of BMW i, the BMW X models and BMW M GmbH. With its technological highlights, which also include the areas of automated driving, operation and connectivity, the new BMW iX M60 represents a new understanding of advanced luxury, high performance and premium character.
The start signal for electric mobility in hallmark BMW M brand style.
The BMW iX M60 accelerates from a standstill to 100 km/h in only 3.8 seconds*. The vehement power delivery of its M specific electric drive continues steadily into high load ranges, so that the increase in speed also remains almost constant up to the electronically limited maximum speed of 250 km/h. The range of the BMW iX M60 determined in the WLTP test cycle is up to 566 kilometres*.
The debut of the BMW iX M60 marks a milestone in the history of BMW M GmbH, which began 50 years ago. Together with the BMW i4 M50 (combined power consumption: 22.5 – 18.0 kWh/100 km according to WLTP; combined CO2 emissions: 0 g/km), it embodies the departure of the BMW M brand into the segment of electrified performance cars. The extreme power and precise control of the electric all-wheel drive, together with the highly responsive actuator-based wheel slip limitation and a suspension technology that includes, among other things, an M specifically tuned dual-axle air suspension with automatic level control, ensure hallmark BMW M driving experience, agility and precision.
The BMW iX M60 is manufactured together with the other model variants of the all-electric Sports Activity Vehicle (SAV) at the BMW Group Plant Dingolfing. The venue for its world premiere will be the Consumer Electronics Show (CES 2022) in Las Vegas (USA) in January 2022. The global market launch will begin in June 2022.