google.com, pub-1373830308765288, DIRECT, f08c47fec0942fa0

Anders Bekeken

Daimler Delivers First Electric FUSO eCanter Trucks to UPS

Geschreven op 19-9-2017 - Erik van Erne. Geplaatst in Vervoer en OV Facebooktwitterredditpinterestlinkedintumblrmail

Daimler’s FUSO delivered the first few trucks to carrier UPS as part of its all-electric eCanter truck program. 

The German automaker claims that it’s the first all-electric truck in series production and they plan to deliver about 500 more over the next 2 years before starting volume production.

The FUSO eCanter is meant for urban routes with a range of only 100 kilometers and a load capacity up to three and a half tons depending on body and usage. The vehicle is powered by an electric powertrain with six high voltage lithium ion battery packs with 420V and 13.8 kWh each for a total of approx. 83 kWh of capacity.

The trucks are currently made in low volume production in Portugal, but they plan to make them in higher volume starting in 2019.

De FUSO eCanter heeft een wielbasis van 3.400 mm die ervoor zorgt dat het voertuig dankzij de kleine draaicirkel goed uit de voeten kan in binnenstedelijk gebied. Met een GVW van 7.490 kilogram heeft de FUSO eCanter, afhankelijk van de opbouw en inzet, een laadvermogen tot wel 4.000 kilogram. De elektrische aandrijflijn van het voertuig bevat zes hoogspanningslithium-ion batterijen met 420 V en 82 kWh (13,8 kWh per stuk). De eCanter is daarmee niet alleen milieuvriendelijk, maar ook economisch in gebruik. Volgens verschillende tests kan de FUSO eCanter zorgen voor een besparing op de brandstofkosten van ongeveer € 1.000 euro per 10.000 kilometer in vergelijking met een dieselmotortruck.

De elektrische aandrijving op de achteras wordt mogelijk gemaakt door de krachtige permanente elektromotor met een indrukwekkend vermogen van 129 kW (176 pk) en een koppel van 390 Nm. Daarmee versnelt de 7,5-tonner bijna als een personenwagen en is het koppel al beschikbaar vanaf stilstand. De maximale snelheid van de eCanter is begrensd, zoals bij alle voertuigen in deze gewichtscategorie. De accu’s maken een bereik van 100 kilometer mogelijk. Het kost ongeveer negen uur om de accu’s te laden met 7,4 kW, terwijl de tijd tot anderhalf uur gereduceerd wordt bij gebruik van een snellaadsysteem (50 kW).

De FUSO eCanter is standaard uitgerust met ABS, ESP en Lane Departure Warning System (LDWS) veiligheidssystemen. BMN Bouwmaterialen heeft de eCanter extra uitgerust met een camerasysteem waarmee de chauffeur rondom zicht heeft. Aan het gemak is ook gedacht door het voertuig te voorzien van elektrische raambediening, radio, navigatie en een extra display. Om het voor hen in de zomermaanden zo comfortabel mogelijk te maken is de eCanter voorzien van airconditioning. De eCanter biedt met deze inmiddels bewezen techniek een solide basis voor een transport inzet van verschillende klanten. Ook de opbouwvriendelijkheid van de FUSO eCanter zorgt voor veel flexibiliteit in de configuratie. FUSO valt net als Mercedes-Benz onder de vlag van Daimler. Mercedes-Benz truckdealers in Nederland staan garant voor een fijnmazig dealernetwerk voor onderhoud en reparatie van de eCanter.

See also: UPS Expands Its Zero-Emissions Rolling Laboratory Fleet With 1.000 Workhorse Electric Trucks – De UPS Pret à Transporter Challenge: Duurzame Herbruikbare Verpakking Voor Mode-industrie – UPS Plaatst Order Voor 125 Elektrische Tesla Semi Vrachtwagens – Daimler Delivers First Electric FUSO eCanter Trucks to UPS – UPS Adds Battery Energy Storage for 118 Electric Vans in UK – ‘It’s the beginning of the end’ for internal combustion engines, says UPS

De Elektrische StreetScooter Work XL by Ford en Deutsche Post DHL Duitsland – TNT Unveiled First Full Electric Delivery Vehicles in China – TNT Neemt Zeven Elektrische e-Ducato Express Voertuigen in Gebruik in Amsterdam en Rotterdam – Royal Mail Unveils Nine New Electric Trucks by Arrival UK

4 Reacties

  1. Erik van Erne zegt:

    14 november 2017 om 13:40 | Permalink

    The E-FUSO Vision ONE By Daimler Mitsubishi

    At the Tokyo Motor Show today, Daimler’s Mitsubishi Fuso Truck division launched a new product brand entirely dedicated to electric trucks & buses.

    As part of this new brand, the company unveiled a new all-electric heavy-duty concept truck at the show. The new concept vehicle is called the E-FUSO Vision ONE.

    Fuso says that it’s a Class 8 truck that has a Gross Vehicle Weight (GVW) of 23.26 tons and a payload of 11.11 tons, which is only 1.8 tons less than its diesel counterpart, and a range of up to 220 miles (350 km) with a single charge. The truck maker claims that the range is enabled by a 300 kWh battery pack.

  2. Erik van Erne zegt:

    17 mei 2018 om 18:15 | Permalink

    Vijf Nederlandse Bedrijven Gaan Twee Jaar Met Elektrische Fuso eCanter Rijden

    Mercedes-Benz Trucks Nederland heeft dinsdag in SugarCity te Halfweg de eerste Fuso’s eCanter overhandigd aan Nederlandse klanten. Dat zijn Albert Heijn, Cornelissen Groep, Bidfood, PostNL en Technische Unie. De Nederlandse bedrijven gaan twee jaar met de Fuso’s eCanter rijden.

  3. Erik van Erne zegt:

    12 oktober 2020 om 16:55 | Permalink

    Groen-aannemingsbedrijf Punt Rotterdam Onderweg Met Elektrische Fuso’s eCanter

    Groen-aannemingsbedrijf Punt uit Rotterdam heeft twee Fuso’s eCanter aan het wagenpark toegevoegd. De volledig elektrische distributietrucks dragen bij aan de verduurzaming van het wegtransport en zijn voor het bedrijf een groen alternatief. Met twee verschillende opbouwvarianten zijn de eCanters breed inzetbaar gedurende het hele jaar.

    Met de ingebruikname van twee Fuso’s eCanter heeft Groen-aannemingsbedrijf Punt een duurzaam alternatief voor chassis cabine bestelwagens met een laadbak. Het bedrijf dat gespecialiseerd is in de aanleg en onderhoud van groenvoorziening in de openbare ruimte, zet de twee eCanters in voor het leveren van beplanting en het afvoeren van groenafval. Algemeen directeur Bastiaan Punt: “De aanschaf van de eCanter is een integraal onderdeel van de aanbesteding van de gemeente Rotterdam. Met gemiddeld 60 afgelegde kilometers per dag, is de actieradius voor ons ruim voldoende. Sterker nog, we konden zelfs een zware opbouw laten maken met een hydraulisch kiepsysteem, een grote gereedschapskist achterop en een reservoir voor 2500 liter water voor het besproeien van het groen. Onze tweede eCanter krijgt een elektrische kraan waarmee we volledig emissieloos te werk gaan. De stap naar elektrische mobiliteit werd vergemakkelijkt dankzij de aantrekkelijke operationele leasevoorwaarden waarmee het onderhoud ook volledig is afgedekt.” Mercedes-Benz bedrijfswagendealer Rogam verzorgde de levering en zal ook het periodieke onderhoud op zich nemen.

  4. Erik van Erne zegt:

    10 november 2020 om 12:32 | Permalink

    BMN Bouwmaterialen Kiest Voor Elektrische FUSO eCanter Als Cruciale Stap In Emissievrij Vervoer

    De nieuwe FUSO eCanter is meer dan een praktische aanvulling op het wagenpark van BMN Bouwmaterialen. Het bedrijf ziet emissievrij vervoer als een cruciale volgende stap in de bedrijfsvoering. Maar ook het stiller kunnen laden en lossen wordt als een voordeel gezien.

    De volledig elektrische 7,5 tons truck biedt BMN Bouwmaterialen met bijna drie ton voldoende laadvermogen. De eCanter wordt vooral ingezet in het mutatie- en renovatiewerk waarbij allerlei materialen, van gipsplaten tot bakstenen, op het door de klant gewenste moment geleverd worden.

    Dankzij de opbouw met schuifzeilen kunnen ook langere producten met de eCanter vervoerd worden, omdat vanaf de zijkant laden mogelijk is. Veelal vindt de levering plaats in de binnenstad van Amsterdam. Niet alleen de compacte buitenafmetingen zijn daar heel praktisch, ook het bescheiden eigen gewicht is een voordeel om zwakke kademuren niet te beschadigen.

    Nederlandse klanten als BMN Bouwmaterialen die een FUSO eCanter in gebruik nemen, kiezen voor de eCanter als groen alternatief. Hoewel de compacte 7,5- tons truck uitblinkt in stedelijke distributie, is de inzet van het elektrische voertuig zeer divers. Bij de keuze voor de elektrische truck van FUSO spelen verschillende factoren, zoals geluids- en emissiebeperking en verduurzaming van het wagenpark, een rol.

    De FUSO eCanter is de eerste lichte vrachtwagen die lokaal emissievrij rijdt en daarbij geen geluidsoverlast veroorzaakt. De eCanter is ontwikkeld door Mitsubishi FUSO Truck & Bus Corporation (MFTBC) en wordt voor de Europese markt geproduceerd in Tramagal, Portugal.

Plaats zelf een reactie:

(U heeft ruimte voor 400 tekens)

Categorieën

  • Afval (686)
  • Agenda (3.270)
  • Biologisch (116)
  • Blog Action Day (57)
  • Bouwen-Klussen (865)
  • Communicatie (376)
  • Cradle to Cradle – Circulair (524)
  • Design (238)
  • Dieren (178)
  • Donald Trump (3)
  • Duurzaam (2.384)
  • Educatie (352)
  • EEN-Armoede (251)
  • Energie en Besparing (3.607)
  • Europa (29)
  • Evenementen (202)
  • Geluid (26)
  • Gezondheid (315)
  • Goed Doel (119)
  • Green Deal (33)
  • Greenwashing (120)
  • Hergebruik-Kringloop (327)
  • Iets anders (397)
  • Int. Samenwerking (192)
  • Investeren (141)
  • Joe Biden – Barack Obama (118)
  • Kerst (123)
  • Klimaat (1.706)
  • Licht (393)
  • Lucht (34)
  • Mensenrechten (171)
  • Milieu (754)
  • MVO (112)
  • Natuur (773)
  • Nederland (34)
  • Olympische Spelen (68)
  • Oranje (157)
  • Oud & Nieuw (127)
  • Pasen (2)
  • Sinterklaas (16)
  • Sport (232)
  • Vakantie (83)
  • Valentijn (38)
  • Verkiezingen (62)
  • Vervoer en OV (1.587)
  • Vrijwilligerswerk (16)
  • Water (303)
  • Welzijnswerk (30)
  • Recente berichten

  • De Volledig Elektrische Rigitrac SKE 50 Electric Tractor by Rigitrac
  • Zonnepark Trekweg A6: Gelegen Tussen De A6 En De Trekweg In Almere by RVB
  • Alle 120 Basisscholen In Gemeente Utrecht Van Het Aardgas Af
  • Flatmate Energiebesparende Douchewarmtewisselaar Voor 97 Huurwoningen De Alliantie
  • Duurzaamheidsparagraaf Taxaties Doorontwikkeld Voor En Door Steeds Meer Partijen by DGBC
  • ENGIE Vernieuwt Waterkrachtcentrales Bervercé (9 MW) en Heid de Goreux (8 MW)
  • Hoe Dump Je Veilig En Milieuvriendelijk Oude Laptops 
  • Financiële Impuls Van 300 Miljoen Euro Voor Regionale Ontwikkelmaatschappijen (ROM’s)
  • Flowbatterij Havengebied Rotterdam Drijvend Laadstation Elektrisch Varen by Greenchoice
  • Green Deal H2-Wijken: Praktische Toepassing Waterstof Als Warmtevoorziening In Woonwijken
  • Groenste Ondergrondse Fietsenstalling Stationsplein Zwolle Met 5.800 Stallingsplekken Geopend
  • ICO Windpark Met Elf Windturbines Haven Van Zeebrugge: Stroom Elektrische Auto’s by ENGIE
  • Online Kansspelen: Wat Zijn De Do’s En Don’ts?
  • Een Duurzame Uitvaart: De Mogelijkheden Voor Een Duurzame Uitvaart
  • Uitstoot Broeikasgassen Acht Procent Lager In 2020 by CBS
  • Het Verband Tussen Gezondheid En Actief Reizen: Lopen Gunstig Voor Gewicht by KiM
  • De Nationale Bruggenbank: Van Overheden, Voor Overheden – Hergebruik Bruggen by AmRoR
  • De EV Experience Op Formule 1 Circuit Zandvoort: The Future is Electric – Ervaar Elektrisch Rijden
  • Waterstofevent Is Waterstof Uw Toekomst: Kansen Voor Tankstations & Mobiliteit by NWBA
  • Nieuw Waterstof Binnenvaartschip Antonie In Ontwikkeling Dankzij 4 Miljoen Euro Subsidie
  • Links

    Milieunet op..