google.com, pub-1373830308765288, DIRECT, f08c47fec0942fa0

Anders Bekeken

Daimler Delivers First Electric FUSO eCanter Trucks to UPS

Geschreven op 19-9-2017 - Erik van Erne. Geplaatst in Vervoer en OV Facebooktwitterredditpinterestlinkedintumblrmail

Daimler’s FUSO delivered the first few trucks to carrier UPS as part of its all-electric eCanter truck program. 

The German automaker claims that it’s the first all-electric truck in series production and they plan to deliver about 500 more over the next 2 years before starting volume production.

The FUSO eCanter is meant for urban routes with a range of only 100 kilometers and a load capacity up to three and a half tons depending on body and usage. The vehicle is powered by an electric powertrain with six high voltage lithium ion battery packs with 420V and 13.8 kWh each for a total of approx. 83 kWh of capacity.

The trucks are currently made in low volume production in Portugal, but they plan to make them in higher volume starting in 2019.

De FUSO eCanter heeft een wielbasis van 3.400 mm die ervoor zorgt dat het voertuig dankzij de kleine draaicirkel goed uit de voeten kan in binnenstedelijk gebied. Met een GVW van 7.490 kilogram heeft de FUSO eCanter, afhankelijk van de opbouw en inzet, een laadvermogen tot wel 4.000 kilogram. De elektrische aandrijflijn van het voertuig bevat zes hoogspanningslithium-ion batterijen met 420 V en 82 kWh (13,8 kWh per stuk). De eCanter is daarmee niet alleen milieuvriendelijk, maar ook economisch in gebruik. Volgens verschillende tests kan de FUSO eCanter zorgen voor een besparing op de brandstofkosten van ongeveer € 1.000 euro per 10.000 kilometer in vergelijking met een dieselmotortruck.

De elektrische aandrijving op de achteras wordt mogelijk gemaakt door de krachtige permanente elektromotor met een indrukwekkend vermogen van 129 kW (176 pk) en een koppel van 390 Nm. Daarmee versnelt de 7,5-tonner bijna als een personenwagen en is het koppel al beschikbaar vanaf stilstand. De maximale snelheid van de eCanter is begrensd, zoals bij alle voertuigen in deze gewichtscategorie. De accu’s maken een bereik van 100 kilometer mogelijk. Het kost ongeveer negen uur om de accu’s te laden met 7,4 kW, terwijl de tijd tot anderhalf uur gereduceerd wordt bij gebruik van een snellaadsysteem (50 kW).

De FUSO eCanter is standaard uitgerust met ABS, ESP en Lane Departure Warning System (LDWS) veiligheidssystemen. BMN Bouwmaterialen heeft de eCanter extra uitgerust met een camerasysteem waarmee de chauffeur rondom zicht heeft. Aan het gemak is ook gedacht door het voertuig te voorzien van elektrische raambediening, radio, navigatie en een extra display. Om het voor hen in de zomermaanden zo comfortabel mogelijk te maken is de eCanter voorzien van airconditioning. De eCanter biedt met deze inmiddels bewezen techniek een solide basis voor een transport inzet van verschillende klanten. Ook de opbouwvriendelijkheid van de FUSO eCanter zorgt voor veel flexibiliteit in de configuratie. FUSO valt net als Mercedes-Benz onder de vlag van Daimler. Mercedes-Benz truckdealers in Nederland staan garant voor een fijnmazig dealernetwerk voor onderhoud en reparatie van de eCanter.

See also: UPS Expands Its Zero-Emissions Rolling Laboratory Fleet With 1.000 Workhorse Electric Trucks – De UPS Pret à Transporter Challenge: Duurzame Herbruikbare Verpakking Voor Mode-industrie – UPS Plaatst Order Voor 125 Elektrische Tesla Semi Vrachtwagens – Daimler Delivers First Electric FUSO eCanter Trucks to UPS – UPS Adds Battery Energy Storage for 118 Electric Vans in UK – ‘It’s the beginning of the end’ for internal combustion engines, says UPS

De Elektrische StreetScooter Work XL by Ford en Deutsche Post DHL Duitsland – TNT Unveiled First Full Electric Delivery Vehicles in China – TNT Neemt Zeven Elektrische e-Ducato Express Voertuigen in Gebruik in Amsterdam en Rotterdam – Royal Mail Unveils Nine New Electric Trucks by Arrival UK

5 Reacties

  1. Erik van Erne zegt:

    14 november 2017 om 13:40 | Permalink

    The E-FUSO Vision ONE By Daimler Mitsubishi

    At the Tokyo Motor Show today, Daimler’s Mitsubishi Fuso Truck division launched a new product brand entirely dedicated to electric trucks & buses.

    As part of this new brand, the company unveiled a new all-electric heavy-duty concept truck at the show. The new concept vehicle is called the E-FUSO Vision ONE.

    Fuso says that it’s a Class 8 truck that has a Gross Vehicle Weight (GVW) of 23.26 tons and a payload of 11.11 tons, which is only 1.8 tons less than its diesel counterpart, and a range of up to 220 miles (350 km) with a single charge. The truck maker claims that the range is enabled by a 300 kWh battery pack.

  2. Erik van Erne zegt:

    17 mei 2018 om 18:15 | Permalink

    Vijf Nederlandse Bedrijven Gaan Twee Jaar Met Elektrische Fuso eCanter Rijden

    Mercedes-Benz Trucks Nederland heeft dinsdag in SugarCity te Halfweg de eerste Fuso’s eCanter overhandigd aan Nederlandse klanten. Dat zijn Albert Heijn, Cornelissen Groep, Bidfood, PostNL en Technische Unie. De Nederlandse bedrijven gaan twee jaar met de Fuso’s eCanter rijden.

  3. Erik van Erne zegt:

    12 oktober 2020 om 16:55 | Permalink

    Groen-aannemingsbedrijf Punt Rotterdam Onderweg Met Elektrische Fuso’s eCanter

    Groen-aannemingsbedrijf Punt uit Rotterdam heeft twee Fuso’s eCanter aan het wagenpark toegevoegd. De volledig elektrische distributietrucks dragen bij aan de verduurzaming van het wegtransport en zijn voor het bedrijf een groen alternatief. Met twee verschillende opbouwvarianten zijn de eCanters breed inzetbaar gedurende het hele jaar.

    Met de ingebruikname van twee Fuso’s eCanter heeft Groen-aannemingsbedrijf Punt een duurzaam alternatief voor chassis cabine bestelwagens met een laadbak. Het bedrijf dat gespecialiseerd is in de aanleg en onderhoud van groenvoorziening in de openbare ruimte, zet de twee eCanters in voor het leveren van beplanting en het afvoeren van groenafval. Algemeen directeur Bastiaan Punt: “De aanschaf van de eCanter is een integraal onderdeel van de aanbesteding van de gemeente Rotterdam. Met gemiddeld 60 afgelegde kilometers per dag, is de actieradius voor ons ruim voldoende. Sterker nog, we konden zelfs een zware opbouw laten maken met een hydraulisch kiepsysteem, een grote gereedschapskist achterop en een reservoir voor 2500 liter water voor het besproeien van het groen. Onze tweede eCanter krijgt een elektrische kraan waarmee we volledig emissieloos te werk gaan. De stap naar elektrische mobiliteit werd vergemakkelijkt dankzij de aantrekkelijke operationele leasevoorwaarden waarmee het onderhoud ook volledig is afgedekt.” Mercedes-Benz bedrijfswagendealer Rogam verzorgde de levering en zal ook het periodieke onderhoud op zich nemen.

  4. Erik van Erne zegt:

    10 november 2020 om 12:32 | Permalink

    BMN Bouwmaterialen Kiest Voor Elektrische FUSO eCanter Als Cruciale Stap In Emissievrij Vervoer

    De nieuwe FUSO eCanter is meer dan een praktische aanvulling op het wagenpark van BMN Bouwmaterialen. Het bedrijf ziet emissievrij vervoer als een cruciale volgende stap in de bedrijfsvoering. Maar ook het stiller kunnen laden en lossen wordt als een voordeel gezien.

    De volledig elektrische 7,5 tons truck biedt BMN Bouwmaterialen met bijna drie ton voldoende laadvermogen. De eCanter wordt vooral ingezet in het mutatie- en renovatiewerk waarbij allerlei materialen, van gipsplaten tot bakstenen, op het door de klant gewenste moment geleverd worden.

    Dankzij de opbouw met schuifzeilen kunnen ook langere producten met de eCanter vervoerd worden, omdat vanaf de zijkant laden mogelijk is. Veelal vindt de levering plaats in de binnenstad van Amsterdam. Niet alleen de compacte buitenafmetingen zijn daar heel praktisch, ook het bescheiden eigen gewicht is een voordeel om zwakke kademuren niet te beschadigen.

    Nederlandse klanten als BMN Bouwmaterialen die een FUSO eCanter in gebruik nemen, kiezen voor de eCanter als groen alternatief. Hoewel de compacte 7,5- tons truck uitblinkt in stedelijke distributie, is de inzet van het elektrische voertuig zeer divers. Bij de keuze voor de elektrische truck van FUSO spelen verschillende factoren, zoals geluids- en emissiebeperking en verduurzaming van het wagenpark, een rol.

    De FUSO eCanter is de eerste lichte vrachtwagen die lokaal emissievrij rijdt en daarbij geen geluidsoverlast veroorzaakt. De eCanter is ontwikkeld door Mitsubishi FUSO Truck & Bus Corporation (MFTBC) en wordt voor de Europese markt geproduceerd in Tramagal, Portugal.

  5. Erik van Erne zegt:

    7 september 2021 om 14:19 | Permalink

    More than 250 all-electric eCanter delivered: Daimler Truck subsidiary FUSO pushes ahead with transformation in Q2

    Daimler Truck continues to push the transformation to CO2-neutral transportation with further deliveries of the FUSO eCanter, its fully electric light-duty truck, in the second quarter of 2021. Overall FUSO has now delivered more than 250 eCanter since the beginning of small series production in 2017 to customers in Europe, Japan, the United States and New Zealand. More deliveries are set to follow successively.

    The FUSO eCanter is Daimler Truck’s first all-electric light-duty truck in small-series production. As a 7.49-tonne vehicle with a range of over 100 km, a top speed of 80 km/h and an output of 129 kW, the FUSO eCanter has everything it needs for ecological and economic operation in urban centres. Its agility on top makes the eCanter the ideal vehicle for green inner-city distribution transport.

    Customers deploy FUSO eCanter in various use cases across Europe

    Following the market launch of the FUSO eCanter in Switzerland earlier this year, another Swiss logistics company, Rhyner Logistik, has integrated the FUSO eCanter into its fleet in June. The company uses the electric light-duty truck for inner-city short-range distribution in Zurich: “We need vehicles that reach their destination quickly and safely, especially in narrow urban streets,” explains Stefan Greub, CEO and Managing Director of Rhyner Logistik. “The eCanter even fits into underground car parks and its electric drive brings clear advantages in stop-and-go city traffic.” By adding the FUSO eCanter, Rhyner Logistik aims to push forward the electrification of its fleet.

    In the UK, Warburtons recently grabbed another slice of the EV action with the locally-emission free FUSO eCanter. The UK’s largest bakery brand uses the light-duty truck already early in the morning, setting of at 4am each day from Warburtons’ Bolton bakery to deliver fresh bread to about 25 different customers, mainly in the central Manchester area.

    “Our first impressions of the eCanter are certainly positive,” confirmed Steve Gray, Warburtons National Transport Manager. “Its range is more than adequate for our needs and it has been well received by our drivers. It’s smaller than a conventional 7.5-tonner and this compact footprint, coupled with an excellent turning circle that makes it highly manoeuvrable, is a definite advantage for city centre work.”

    Proving its versatility, the FUSO eCanter is now even on duty as an electric beer truck in the Netherlands. In July, the famous Dutch brewery Heineken received a modified version of the eCanter with a special tank mounted on the back that can be filled with up to 3,000 litres of beer. The brewery uses the light-duty truck for the inner-city distribution of beer to local bars in Amsterdam.

    During the second quarter, DB Schenker, largest electric fleet customer of FUSO, has taken further deliveries of the eCanter. This concludes a larger order over 36 vehicles in 11 European countries announced last October. In Italy, for example, two trucks have been added to the DB Schenker fleet in Milan, signifying yet another market entry for the eCanter in Europe.

    Further electrifying Milestones in Japan and New Zealand

    The success of the eCanter also continues in its home market in Japan, where two units of the FUSO eCanter were delivered to Shikoku Meitetsu Transportation in July. Here the light-duty trucks are in charge of general cargo transportation in Matsuyama City. Making e-Mobility history, they represent the first electric trucks in the Shikoku region.

    Another milestone celebrated in July is the launch of the eCanter in yet another new market: New Zealand. Earlier this year, FUSO New Zealand was granted co-funding by the Ministry of Energy and Resources for operational trials of the eCanter. Five eCanter trucks have since been deployed in the Auckland area for an extended test period. Since July, Genesis Energy Limited, a leading power supplier in New Zealand, uses the country’s first eCanter in customer operations for deliveries in its fleet of around 110 trucks.

    This means that the FUSO eCanter is now operated by customers in 16 different countries worldwide: Germany, France, Netherlands, UK, Portugal, Denmark, Ireland, Norway, Finland, Spain, Italy, Austria, Switzerland, USA, Japan and New Zealand.

Plaats zelf een reactie:

(U heeft ruimte voor 400 tekens)

Categorieën

  • Afval (695)
  • Agenda (3.356)
  • Biologisch (119)
  • Blog Action Day (57)
  • Bouwen-Klussen (889)
  • Communicatie (376)
  • Cradle to Cradle – Circulair (527)
  • Design (238)
  • Dieren (179)
  • Donald Trump (3)
  • Duurzaam (2.440)
  • Educatie (352)
  • EEN-Armoede (253)
  • Energie en Besparing (3.684)
  • Europa (29)
  • Evenementen (203)
  • Geluid (26)
  • Gezondheid (318)
  • Goed Doel (119)
  • Green Deal (38)
  • Greenwashing (120)
  • Hergebruik-Kringloop (329)
  • Iets anders (418)
  • Int. Samenwerking (194)
  • Investeren (147)
  • Joe Biden – Barack Obama (119)
  • Kerst (123)
  • Klimaat (1.722)
  • Licht (395)
  • Lucht (35)
  • Mensenrechten (172)
  • Milieu (757)
  • MVO (113)
  • Natuur (787)
  • Nederland (40)
  • Olympische Spelen (68)
  • Oranje (157)
  • Oud & Nieuw (127)
  • Pasen (2)
  • Sinterklaas (16)
  • Sport (234)
  • Vakantie (86)
  • Valentijn (38)
  • Verkiezingen (51)
  • Vervoer en OV (1.659)
  • Vrijwilligerswerk (16)
  • Water (309)
  • Welzijnswerk (30)
  • Recente berichten

  • The Rise Of Solar Power In The World: Faster Then Expected by CNBC
  • Kingdom of Bhutan: Only Country in the World That Does Not Kill The Planet by Innovative Techs
  • Gokken Met Miljarden Euro’s Voor Waterstof by Nieuwsuur
  • China’s Energy Crisis: Why Is China On The Edge Of The Abyss by Innovative Techs
  • Natuurlijk: Het Congres Voor Natuurinclusief Bouwen In Overijssel
  • Autoshow 100% Auto-Live In Rotterdam: Aandacht Voor Elektrische Auto’s In Electrified Paviljoen
  • The Barry Callebaut Chocolate Box Lokeren: Grootste, Duurzaam Chocolade Magazijn Ter Wereld
  • Why Dutch Bikes Are Better And Why You Should Want One
  • Gouden Cirkel Award Provincie Noord-Brabant: Bedrijven Die Uitblinken In Circulair Ondernemen
  • Een Op De Tien Nieuwe Auto’s In EU Is Volledig Elektrisch: 29,8% Is Semi-Elektrisch
  • Eneco Energysquare: Kanaal Z – Z-Energy
  • AM Driving Business Awards: Kia Niro Zakenauto Van Het Jaar 2022 – Skoda Enyaq iV Beste Nieuwkomer
  • Bomen Planten Tijdens Treevember: Elk Weekend Een Tree Fest
  • Eerste Editie Urban Walk Utrecht: Bekijk De Highlights In De Domstad
  • Green On: De Leukste En Meest Productieve Manier Van Werken by Joris Janssen & Daan Dohmen
  • Defensie 100ste Ondertekenaar Convenant Waterstof In Mobiliteit Provincie Utrecht
  • Stressloos Duurzaam Kalender 2022: In 365 Stappen Naar Een Duurzamer Leven by Imke Houben
  • Het Nationaal HUB Congres In Den Haag: Inclusief Zero Emissie Conferentie
  • The HySeas III: Europe’s First Hydrogen-Fueled Ferry by AqualisBraemar LOC
  • Tankstation & Carwash Vakbeurs 2021: Het Nationaal Waterstof Congres 2021
  • Links

    Milieunet op..