google.com, pub-1373830308765288, DIRECT, f08c47fec0942fa0

Anders Bekeken

Buurauto: De Elektrische Auto Die Je Deelt Met Je Buren

Geschreven op 6-2-2018 - Erik van Erne. Geplaatst in Vervoer en OV Facebooktwitterredditpinterestlinkedintumblrmail

Het delen van elektrische auto’s is in Nederland eindelijk voor iedereen mogelijk. Buurauto brengt het rijden van elektrische auto’s voor particulieren binnen handbereik. Buurauto stelt elektrische deelauto’s beschikbaar aan groepjes vaste gebruikers; delen met je buren dus.

Deelnemen aan Buurauto is voordelig en draagt bij aan schonere lucht en minder (parkeer)overlast. Buurauto is actief in AmersfoortBredaDen Haag en Rotterdam. Binnenkort ook in AmsterdamDelft en Hilversum

Voor veel particulieren is de overstap naar een elektrische auto lastig. Elektrische auto’s zijn duur in aanschaf en het plaatsen van een laadpaal is ingewikkeld. Buurauto brengt hier verandering in. Met een groepje vaste buren krijg je een elektrische auto voor de deur, op een gereserveerde parkeerplaats met laadpaal. Je weet met wie je de auto deelt en samen bepaal je de spelregels. Buurauto regelt de auto en de laadpaal en neemt verder alle zorg uit handen.

In veel buurten in Nederland is er sprake van parkeeroverlast, doordat huishoudens steeds vaker over twee auto’s beschikken. Daarnaast legt een auto een flink beslag op het huishoudbudget. Buurauto biedt voor beiden een slimme oplossing. Als buren heb je dus niet de lasten, maar wel het gemak van een elektrische auto. Samen deel je de kosten.

Met de buurauto-app kun je eenvoudig een buurauto reserveren. Voer de gewenste datum en tijd in en druk op VIND. Als je de gewenste auto hebt gevonden, druk je op ik accepteer de voorwaarden en op RESERVEER. Als de tijd van de reservering is aangebroken, druk je op START om je reservering te starten. Met openen en sluiten maak je de auto open en sluit je deze af. Als je de auto niet meer nodig hebt, druk je nadat je de auto hebt afgesloten en eventueel aan de lader hebt gezet op STOP. De auto is dan voor de volgende deelnemer beschikbaar. De app houdt keurig de gereden kilometers bij. Een maal per maand wordt het gebruik gefactureerd aan de hand van een vooraf afgesproken voorschotbedrag. Uiteindelijk komt er eenmaal per jaar een jaarafrekening voor meer- en minderkilometers.

Open Buurauto is een concept waaraan in principe iedereen kan deelnemen. Wanneer er veel deelnemers in een buurt zijn, wordt er door Buurauto een extra auto ingezet. De deelnemers kunnen hun voorkeur geven voor het type auto dat ingezet wordt.

Voor VVE’s, CPO’s en energiecoöperaties presenteren is er Besloten Buurauto. Net een gewone Buurauto, maar de VVE, CPO of coöperatie bepaalt zelf de regels. De VVE, CPO of coöperatie betalen een vooraf afgesproken tarief voor de auto, waarbij Buurauto zorgt voor de service en kostenverdeling.

Steeds meer bedrijven stellen hun elektrische deelauto ‘s avonds en in het weekend ter beschikking aan de buren. Daarvoor is Buurauto Zakelijk dé geschikte oplossing.

Zie ook: De Eerste Elektrische Deelauto in Den Haag, Amsterdam, Rotterdam en Utrecht –  Greenwheels gaat honderden elektrische auto’s inzetten – Car2Go Electric Drive by Daimler: Elektrische Smart Deelauto’s Vanaf Eind 2011 in Amsterdam – Elektrisch Rijden in Nederland: Mooie Voorbeelden van Elektrisch Transport – SnappCar Autodelen: Private Lease & Delen: Lease Een Auto En Verdien Je Leasekosten Terug

Één Reactie

  1. Erik van Erne zegt:

    6 februari 2018 om 15:05 | Permalink

    WattCar Stopt Ermee: Elektrische Deelauto Slaat Onvoldoende Aan Bij Toeristen

    Op 1 februari 2018 stond het ineens op de website van WattCar. Ze stoppen ermee; geen elektrische deelauto’s meer op Terschelling. Leeuwarden is koud Culturele Hoofdstad van Europa en de voorbereidingen voor de Elfwegentocht in juli 2018 zijn in volle gang. Dit steekt schril af tegen het trieste bericht waar de bestuurders van WattCar mee naar buiten moesten komen. Het concept WattCar blijkt niet levensvatbaar.

    Het leek even simpel als briljant. Plaats op een waddeneiland elektrische deelauto’s voor eilanders en toeristen. Gezien de geringe omvang van het eiland hebben veel eilanders niet vaak een auto nodig en toeristen komen zonder auto aan op het eiland. Na drie jaar blijkt de werkelijkheid anders. Met name toeristen maken te weinig gebruik van de auto’s. Of zo je wilt, de eilanders vullen dat te weinig aan.

    De bestuurders van WattCar vinden het niet langer verstandig om door te gaan met het project in de huidige setting. Kort gezegd: de autodeel-service stopt per direct.

Plaats zelf een reactie:

(U heeft ruimte voor 400 tekens)

Categorieën

  • Afval (686)
  • Agenda (3.270)
  • Biologisch (117)
  • Blog Action Day (57)
  • Bouwen-Klussen (865)
  • Communicatie (376)
  • Cradle to Cradle – Circulair (524)
  • Design (239)
  • Dieren (178)
  • Donald Trump (3)
  • Duurzaam (2.386)
  • Educatie (352)
  • EEN-Armoede (251)
  • Energie en Besparing (3.607)
  • Europa (29)
  • Evenementen (202)
  • Geluid (26)
  • Gezondheid (315)
  • Goed Doel (119)
  • Green Deal (33)
  • Greenwashing (120)
  • Hergebruik-Kringloop (327)
  • Iets anders (397)
  • Int. Samenwerking (192)
  • Investeren (142)
  • Joe Biden – Barack Obama (118)
  • Kerst (123)
  • Klimaat (1.706)
  • Licht (393)
  • Lucht (34)
  • Mensenrechten (171)
  • Milieu (754)
  • MVO (112)
  • Natuur (773)
  • Nederland (34)
  • Olympische Spelen (68)
  • Oranje (157)
  • Oud & Nieuw (127)
  • Pasen (2)
  • Sinterklaas (16)
  • Sport (232)
  • Vakantie (83)
  • Valentijn (38)
  • Verkiezingen (62)
  • Vervoer en OV (1.587)
  • Vrijwilligerswerk (16)
  • Water (303)
  • Welzijnswerk (30)
  • Recente berichten

  • De Volledig Elektrische Rigitrac SKE 50 Electric Tractor by Rigitrac
  • Zonnepark Trekweg A6: Gelegen Tussen De A6 En De Trekweg In Almere by RVB
  • Alle 120 Basisscholen In Gemeente Utrecht Van Het Aardgas Af
  • Flatmate Energiebesparende Douchewarmtewisselaar Voor 97 Huurwoningen De Alliantie
  • Duurzaamheidsparagraaf Taxaties Doorontwikkeld Voor En Door Steeds Meer Partijen by DGBC
  • ENGIE Vernieuwt Waterkrachtcentrales Bervercé (9 MW) en Heid de Goreux (8 MW)
  • Hoe Dump Je Veilig En Milieuvriendelijk Oude Laptops 
  • Financiële Impuls Van 300 Miljoen Euro Voor Regionale Ontwikkelmaatschappijen (ROM’s)
  • Flowbatterij Havengebied Rotterdam Drijvend Laadstation Elektrisch Varen by Greenchoice
  • Green Deal H2-Wijken: Praktische Toepassing Waterstof Als Warmtevoorziening In Woonwijken
  • Groenste Ondergrondse Fietsenstalling Stationslein Zwolle Met 5.800 Stallingsplekken Geopend
  • ICO Windpark Met Elf Windturbines Haven Van Zeebrugge: Stroom Elektrische Auto’s by ENGIE
  • Online Kansspelen: Wat Zijn De Do’s En Don’ts?
  • Een Duurzame Uitvaart: De Mogelijkheden Voor Een Duurzame Uitvaart
  • Uitstoot Broeikasgassen Acht Procent Lager In 2020 by CBS
  • Het Verband Tussen Gezondheid En Actief Reizen: Lopen Gunstig Voor Gewicht by KiM
  • De Nationale Bruggenbank: Van Overheden, Voor Overheden – Hergebruik Bruggen by AmRoR
  • De EV Experience Op Formule 1 Circuit Zandvoort: The Future is Electric – Ervaar Elektrisch Rijden
  • Waterstofevent Is Waterstof Uw Toekomst: Kansen Voor Tankstations & Mobiliteit by NWBA
  • Nieuw Waterstof Binnenvaartschip Antonie In Ontwikkeling Dankzij 4 Miljoen Euro Subsidie
  • Links

    Milieunet op..