Anders Bekeken

Bombardier Talent 3 Battery-Operated Train by Bombardier Transportation

Geschreven op 15-9-2018 - Erik van Erne. Geplaatst in Vervoer en OV Facebooktwitterredditpinterestlinkedintumblrmail

Emissievrij, energiezuinig en geluidsarm dat is de nieuwe batterijgestuurde trein van Bombardier Transportation, die vandaag voor het eerst aan het publiek wordt voorgesteld.

“We willen het spoorvervoer blijven elektrifiseren. Een trein die tijdens het rijden zijn accu’s uit de bovenleiding kan laden, is een enorme stap in de goede richting en het toonbeeld van innovatie, “verklaarde Enak Ferlemann, staatssecretaris bij het federale ministerie van Verkeer en Digitale Infrastructuur en Federale Commissaris voor Railvervoer in Duitsland.

“Op niet-geëlektrificeerde of slechts gedeeltelijk geëlektrificeerde routes, is het motto: wegrijden van diesel op de sporen en naar schonere en milieuvriendelijkere mobiliteit.”

De nieuwe op batterijen werkende Telent 3 trein is de eerste in zijn soort. De trein genereert geen uitlaatgassen en stelt de normen voor slimme mobiliteit met piekwaarden van 90 procent op het gebied van efficiëntie en recycleerbaarheid. De Talent 3 is ook ongeveer 50 procent stiller dan moderne dieseltreinen. Volgens een vergelijkende studie van de Technische Universiteit van Dresden heeft de op batterijen werkende trein duidelijk een voorsprong ten opzichte van de totale kosten gedurende de levensduur van 30 jaar.

“Met onze nieuwe op batterijen werkende trein zetten we echte innovatie op de rails”, zegt Michael Fohrer, hoofd van Bombardier Transportation in Duitsland. “Deze trein is de technologische reactie van Bombardier op uitdagingen zoals luchtvervuiling, klimaatverandering en schaarste aan hulpbronnen. Ongeveer 40 procent van het Duitse spoorwegnet is niet geëlektrificeerd. De batterij-aangedreven trein van Bombardier is een aantrekkelijke optie om dat tegen te gaan, zowel economisch als ecologisch. ”

Over het algemeen zijn de vooruitzichten voor de op batterijen werkende trein positief. Het bereik neemt evenredig toe met de continue capaciteitsuitbreiding als gevolg van nieuwe batterijontwikkelingen. Het huidige prototype is uitgerust met vier Bombardier MITRAC- tractiebatterijen en kan een reisroute van ongeveer 40 kilometer afleggen. In 2019 kan de volgende generatie batterijgevoede treinen afstanden tot 100 kilometer overbruggen op niet-geëlektrificeerde spoorwegen. In 2019 start Deutsche Bahn (DB) een proefrit van twaalf maanden met passagiers met het huidige prototype in de regio Alb-Bodensee.

De ontwikkeling van de batterij-aangedreven trein wordt gesubsidieerd door de Duitse federale overheid in het kader van een innovatieprogramma voor elektromobiliteit met vier miljoen euro. De projectpartners omvatten de DB Regio-dochter DB ZugBus Regionalverkehr Alb-Bodensee (regionaal transport voor de regio Bodensee), Nahverkehrsgesellschaft Baden-Württemberg (regionale vervoersmaatschappij Baden-Wuerttemberg) en de nationale organisatie Wasserstoff- und Brennstoffzellentechnologie (nationale organisatie voor waterstof en Fuel Cell Technology) en de Technische Universiteit van Berlijn.

Zie ook: De Solar-Train: Elektrische Trein Op Zonne-Energie In Australië by Byron Bay Railroad Company – Renewable Energy in Indian Railways: Solar Powered Guwahati Railway Station in Assam, India – Renewable Energy in Indian Railways: Solar Panels On 250 Trains in India by Indian Railways – Green Initiatives by Indian Railways – The Recycled Battery Powered Train by Vivarail – De Coradia iLint Waterstoftrein by Alstom Toegelaten Tot Duitse Spoor: Ook Proef in Nederland – Groen Licht Voor De Waterstof Trein – De Draadloze Bombardier Primove Tram Met Inductie Techniek

Plaats zelf een reactie:

(U heeft ruimte voor 400 tekens)

Categorieën

  • Afval (672)
  • Agenda (3.210)
  • Barack Obama (116)
  • Biologisch (115)
  • Blog Action Day (57)
  • Bouwen-Klussen (831)
  • Communicatie (376)
  • Cradle to Cradle – Circulair (509)
  • Design (236)
  • Dieren (177)
  • Donald Trump (3)
  • Duurzaam (2.330)
  • Educatie (347)
  • EEN-Armoede (251)
  • Energie en Besparing (3.465)
  • Europa (29)
  • Evenementen (197)
  • Geluid (26)
  • Gezondheid (308)
  • Goed Doel (119)
  • Green Deal (30)
  • Greenwashing (120)
  • Hergebruik-Kringloop (321)
  • Iets anders (372)
  • Int. Samenwerking (191)
  • Investeren (136)
  • Kerst (123)
  • Klimaat (1.681)
  • Licht (385)
  • Lucht (34)
  • Mensenrechten (170)
  • Milieu (748)
  • MVO (109)
  • Natuur (756)
  • Nederland (26)
  • Olympische Spelen (68)
  • Oranje (157)
  • Oud & Nieuw (127)
  • Pasen (2)
  • Sinterklaas (16)
  • Sport (226)
  • Vakantie (82)
  • Valentijn (38)
  • Verkiezingen (62)
  • Vervoer en OV (1.455)
  • Vrijwilligerswerk (16)
  • Water (302)
  • Welzijnswerk (30)
  • Recente berichten

  • Hoe Kies Je Een Echt Duurzame Energieleverancier? by Nederland Review
  • Duurzaam Mobiel: Duurzaamheid Bij Smartphones – Telefoonhoes Verlengen Levensduur
  • Michael Moore Presents Planet of the Humans: Full Documentary Directed by Jeff Gibbs
  • GoodFoodClub Zet Alle Duurzame, Lokale Streekprodukten Op De Kaart by NMF’s
  • Duurzaam Nu Of Nooit by VPRO Tegenlicht
  • Freek de Jonge Publiceert Al Zijn Werk: Oud- En Nieuwjaarsconferencies, Verkiezingsconferencies
  • Better Than Tesla Cybertruck? 10 Electric Pickups Dorm a New EV Segment by Automotive Territory
  • ’s Werelds Eerste Elektrische 1-12 Ton Wals In Gebruik Genomen by BAM Infra
  • Kabinet Neemt Maatregelen Voor Extra CO2-Reductie
  • Trends En De Nederlandse (Internationale) Zeevaart by KiM
  • Nieuw Holland Casino Utrecht Langs De A12: Duurzaam, Zonnepanelen Met BREEAM NL Excellent
  • Het Nieuwe Holland Casino Langs De A67 In Venlo: Duurzaam, Cradle to Cradle En LED-Verlichting
  • Philips Innovation Award 2020: De Acht Finalisten Zijn Bekend
  • Mobiliteit En De Coronacrisis: Verandert Werksituatie En Mobiliteit Mogelijk Blijvend by KiM
  • Kabinet Wil Minder CO2-Uitstoot Kolen Energiecentrales: Eén Of Twee Kolencentrales Gaan Dicht
  • Stop De Grote Gifroute: Bayer, Syngenta En BASF Exporteren In EU Verboden Pesticiden
  • Trendprognose Wegverkeer 2020-2025: Coronacrisis Remt Groei Wegverkeer Aanzienlijk by KiM
  • Verbruiken We Meer Energie Nu We Ons Vermaak Steeds Meer Online Halen?
  • JABROER Onemanshow by Ton Kas
  • Monitoren Van De Transitie Naar Autonoom Vervoer by KiM
  • Links

    Milieunet op..