google.com, pub-1373830308765288, DIRECT, f08c47fec0942fa0

Anders Bekeken

Bombardier Talent 3 Battery-Operated Train by Bombardier Transportation

Geschreven op 15-9-2018 - Erik van Erne. Geplaatst in Vervoer en OV Facebooktwitterredditpinterestlinkedintumblrmail

Emissievrij, energiezuinig en geluidsarm dat is de nieuwe batterijgestuurde trein van Bombardier Transportation, die vandaag voor het eerst aan het publiek wordt voorgesteld.

“We willen het spoorvervoer blijven elektrifiseren. Een trein die tijdens het rijden zijn accu’s uit de bovenleiding kan laden, is een enorme stap in de goede richting en het toonbeeld van innovatie, “verklaarde Enak Ferlemann, staatssecretaris bij het federale ministerie van Verkeer en Digitale Infrastructuur en Federale Commissaris voor Railvervoer in Duitsland.

“Op niet-geëlektrificeerde of slechts gedeeltelijk geëlektrificeerde routes, is het motto: wegrijden van diesel op de sporen en naar schonere en milieuvriendelijkere mobiliteit.”

De nieuwe op batterijen werkende Telent 3 trein is de eerste in zijn soort. De trein genereert geen uitlaatgassen en stelt de normen voor slimme mobiliteit met piekwaarden van 90 procent op het gebied van efficiëntie en recycleerbaarheid. De Talent 3 is ook ongeveer 50 procent stiller dan moderne dieseltreinen. Volgens een vergelijkende studie van de Technische Universiteit van Dresden heeft de op batterijen werkende trein duidelijk een voorsprong ten opzichte van de totale kosten gedurende de levensduur van 30 jaar.

“Met onze nieuwe op batterijen werkende trein zetten we echte innovatie op de rails”, zegt Michael Fohrer, hoofd van Bombardier Transportation in Duitsland. “Deze trein is de technologische reactie van Bombardier op uitdagingen zoals luchtvervuiling, klimaatverandering en schaarste aan hulpbronnen. Ongeveer 40 procent van het Duitse spoorwegnet is niet geëlektrificeerd. De batterij-aangedreven trein van Bombardier is een aantrekkelijke optie om dat tegen te gaan, zowel economisch als ecologisch. ”

Over het algemeen zijn de vooruitzichten voor de op batterijen werkende trein positief. Het bereik neemt evenredig toe met de continue capaciteitsuitbreiding als gevolg van nieuwe batterijontwikkelingen. Het huidige prototype is uitgerust met vier Bombardier MITRAC- tractiebatterijen en kan een reisroute van ongeveer 40 kilometer afleggen. In 2019 kan de volgende generatie batterijgevoede treinen afstanden tot 100 kilometer overbruggen op niet-geëlektrificeerde spoorwegen. In 2019 start Deutsche Bahn (DB) een proefrit van twaalf maanden met passagiers met het huidige prototype in de regio Alb-Bodensee.

De ontwikkeling van de batterij-aangedreven trein wordt gesubsidieerd door de Duitse federale overheid in het kader van een innovatieprogramma voor elektromobiliteit met vier miljoen euro. De projectpartners omvatten de DB Regio-dochter DB ZugBus Regionalverkehr Alb-Bodensee (regionaal transport voor de regio Bodensee), Nahverkehrsgesellschaft Baden-Württemberg (regionale vervoersmaatschappij Baden-Wuerttemberg) en de nationale organisatie Wasserstoff- und Brennstoffzellentechnologie (nationale organisatie voor waterstof en Fuel Cell Technology) en de Technische Universiteit van Berlijn.

Zie ook: De Solar-Train: Elektrische Trein Op Zonne-Energie In Australië by Byron Bay Railroad Company – Renewable Energy in Indian Railways: Solar Powered Guwahati Railway Station in Assam, India – Renewable Energy in Indian Railways: Solar Panels On 250 Trains in India by Indian Railways – Green Initiatives by Indian Railways – The Recycled Battery Powered Train by Vivarail – De Coradia iLint Waterstoftrein by Alstom Toegelaten Tot Duitse Spoor: Ook Proef in Nederland – Groen Licht Voor De Waterstof Trein – De Draadloze Bombardier Primove Tram Met Inductie Techniek

2 Reacties

  1. Erik van Erne zegt:

    9 november 2018 om 17:26 | Permalink

    Bombardier’s battery powered tram completes test

    Rail technology company Bombardier Transportation has successfully completed a 41.6 km catenary-free test run using a Bombardier-built tram, powered entirely by its Primove battery in combination with Bombardier Mitrac. The test run was conducted in the German city of Mannheim on the Rhein-Neckar-Verkehr (RNV) network. RNV began using SuperCaps energy storage systems in 2009 and has integrated this technology into 30 of their trams. This provided sufficient energy for short CFO distances.

    Rail technology company Bombardier Transportation has successfully completed a 41.6 km catenary-free test run using a Bombardier-built tram, powered entirely by its Primove battery in combination with Bombardier Mitrac. The test run was conducted in the German city of Mannheim on the Rhein-Neckar-Verkehr (RNV) network.

    RNV began using SuperCaps energy storage systems in 2009 and has integrated this technology into 30 of their trams. This provided sufficient energy for short CFO distances. However, the latest generation of Bombardier’s Primove battery system has been specifically developed for use with CFO where greater distances need to be covered.

    The Primove battery and Mitrac propulsion equipment combination has been in successful revenue service on the Hexi line in Nanjing, China since August 2014. Six trams operate without overhead cables on 90 per cent of the lines. The batteries are charged seamlessly during passenger service via the pantograph, statically at tram stops, and dynamically during acceleration. On this demanding route, the CFO propulsion system has proven its suitability for almost any tram line worldwide.

  2. Erik van Erne zegt:

    9 februari 2021 om 17:30 | Permalink

    Bombardier converts five trains to zero-emission

    Bombardier will convert five of its diesel-hybrid AGC (Autorail à Grande Capacité) trains to purely electric operation through combined battery and overhead line operation by 2023. Bombardier Transportation was recently acquired by the Alstom group and supplied the hybrid trains it will also now convert for the French railway company SNCF.

    A new series of these multiple unit trains that were first introduced in 2007 can already run on both overhead line and diesel power. These hybrid trains were developed at Borbardier’s Crespin site in France, where the retrofit is now also taking place. Now the trains diesel capacity will be removed and replaced by four battery units each. An onboard charger and an adapted control system will also be installed.

    In the future, the five converted trains will be able to draw power from the overhead line as well as cover at least 80 kilometres in pure battery operation. The company says this will enable the trains to perform the same tasks as the diesel-electric hybrid trains. In addition, the manufacturer wants to increase the battery range even further.

    In operation, the battery trains are supposed to score with lower energy consumption. They can store braking energy and use it for subsequent acceleration, which, according to Bombardier, “enables significant energy savings and a 15 per cent increase in peak power”. In addition, the converted trains are said to relieve the strain on the overhead line. “The use of the battery to supplement overhead line power during peak acceleration periods will not only improve the environmental profile of the AGC fleet, but also improve overall operations,” the company’s headquarters said.

    With 700 AGC trains, the Autorail à Grande Capacité, introduced in 2004, forms France’s largest regional fleet. Almost half of these are the aforementioned diesel-electric hybrid trains (326 units), which are particularly suitable for conversion. The rest can either run on diesel only or only on overhead lines. The five planned battery trains, which Bombardier calls pre-series, are to be used as demonstrators. The French government and the railway company SNCF have set themselves the goal of phasing out diesel trains by 2035. The project will be realised by 2023 in cooperation with SNCF Voyageurs and the five French regions Nouvelle-Aquitaine, Sud Provence Alpes-Côte d’Azur, Hauts-de-France, Occitanie and Auvergne-Rhône-Alpes.

Plaats zelf een reactie:

(U heeft ruimte voor 400 tekens)

Categorieën

  • Afval (689)
  • Agenda (3.296)
  • Biologisch (117)
  • Blog Action Day (57)
  • Bouwen-Klussen (878)
  • Communicatie (376)
  • Cradle to Cradle – Circulair (524)
  • Design (238)
  • Dieren (178)
  • Donald Trump (3)
  • Duurzaam (2.407)
  • Educatie (352)
  • EEN-Armoede (253)
  • Energie en Besparing (3.623)
  • Europa (29)
  • Evenementen (202)
  • Geluid (26)
  • Gezondheid (315)
  • Goed Doel (119)
  • Green Deal (35)
  • Greenwashing (120)
  • Hergebruik-Kringloop (327)
  • Iets anders (404)
  • Int. Samenwerking (194)
  • Investeren (145)
  • Joe Biden – Barack Obama (118)
  • Kerst (123)
  • Klimaat (1.713)
  • Licht (394)
  • Lucht (34)
  • Mensenrechten (171)
  • Milieu (755)
  • MVO (113)
  • Natuur (780)
  • Nederland (34)
  • Olympische Spelen (68)
  • Oranje (157)
  • Oud & Nieuw (127)
  • Pasen (2)
  • Sinterklaas (16)
  • Sport (233)
  • Vakantie (84)
  • Valentijn (38)
  • Verkiezingen (62)
  • Vervoer en OV (1.610)
  • Vrijwilligerswerk (16)
  • Water (305)
  • Welzijnswerk (30)
  • Recente berichten

  • Wijkpark Cromvliet In Molenwijk Den Haag: Van Ongezellig Stenen Plein Naar Gezellig Park
  • Saint Laurent Stopt Eindelijk Met Bont In Modecollectie
  • Mercedes, Total En Stellantis: Samen Accu’s Elektrische Auto’s Produceren by ACC
  • Tips Om Je Internationale Webshop Te Laten Slagen: Kies Voor Een Professioneel Vertaalbureau
  • Drie Keer Zoveel Laadpalen In Vlaanderen in 2022: Op Weg Naar 35.000 Laadpalen In 2025
  • Voedselbos Vierhoven In Roosendaal: 200 Soorten En 16.000 Bomen En Struiken Aanplanten
  • Gasunie Start Proef Met Opslag Groene Waterstof In Ondergrondse Zoutlagen In Groningen
  • Europa Vraagt Nederland Om Ambitieuzer Klimaatdoel Voor 2030 Vast Te Stellen by PBL
  • Towards Two Billion Trees Planting In Australia In Ten Years by WWF Australia
  • Het World Food Day Film Festival: Vier Foodfilms Met Een Stevige Bite
  • Hydrogen Delta Network NL: Zeeuws Waterstofnetwerk by Gasunie En North Sea Port
  • Provincie Drenthe Lanceert Samen Met Inwoners Campagne Voor Energiebesparing
  • Provincie Flevoland Windconferentie: Windenergie In De Provincie Flevoland
  • 23 September Uitgeroepen Tot EU Organic Day
  • Provincie Zuid-Holland Subsidie Voor Restauratie En Herbestemming Van Rijksmonumenten
  • Wat Gaan We Eten? Sitopia: Hoe Goed Eten De Wereld Kan Redden by Carolyn Steel
  • Elektrische Drijvende Zandzuiger Rotterdam 55 Aangesloten Op Groene Stroom by Dekker Groep
  • Green Deal Koffiepads En Theezakjes Bij Het GFT: Composteerbare Theezakjes En Koffiepads
  • Green Deal Duurzaam GWW (DGWW2030) Krijgt Vervolg En Andere Aanpak: Verduurzamen GWW
  • HotelSummit: Hét Jaarcongres Voor Hoge Hotelmanagement – Een Nieuw Begin
  • Links

    Milieunet op..