google.com, pub-1373830308765288, DIRECT, f08c47fec0942fa0

Anders Bekeken

Greenwheels Winnaar MVO Marketing Excellence Award 2008

Geschreven op 29-11-2008 - Erik van Erne. Geplaatst in Agenda, Communicatie, MVO Facebooktwitterredditpinterestlinkedintumblrmail

marketing-excellence-awards.jpgUpdate 29 november: Tijdens het Marketing Excellence Event heeft de vakjury Greenwheels uitgeroepen tot winnaar van de Marketing Excellence Award 08 in de categorie Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen.

Uit het juryrapport: Greenwheels
‘Dankzij een uniek planningsysteem, hoge servicegraad, goede landelijke dekking en de samenwerking met een sterke partner – de NS – is Greenwheels erin geslaagd een totaalconcept neer te zetten, dat bovendien maatschappelijke waarde heeft. De cellenstructuur van Wintzen heeft het merk daarbij geen windeieren gelegd. Greenwheels heeft een volledig nieuwe markt voor zichzelf gecreëerd. Het is een volwaardig, maatschappelijk verantwoord alternatief in mobiliteit en het winstgevende antwoord op de huidige parkeer-, file- en milieuproblemen. Het bedrijf heeft de 3 P’s dan ook uitstekend ingevuld. Ze bewéért niet ‘MVO’ te zijn, ze ís het gewoon; dat is de kracht van haar communicatie. Tevens is de kwaliteit van de dienstverlening – het waarmaken van de belofte aan de klant – opvallend goed. Het productconcept is sterk en met lef op de markt gebracht. De marketingmix is op onderdelen zodanig uitgebalanceerd dat gebruikers zich kunnen identificeren met dit verantwoorde merk: het is oké om te zeggen dat je met Greenwheels rijdt. Met beperkte middelen is een grote klantengroep ambassadeur van Greenwheels geworden – hét bewijs van een krachtige propositie.’  Bron: NIMA

7 november 2008: De jury van de Marketing Excellence Awards heeft donderdag 6 november de finalisten voor de Marketing Excellence Awards bekend gemaakt.

Tijdens het Marketing Excellence Event op 28 november worden de winnaars bekendgemaakt. Finalisten overall: de award Marketing Excellence overall is bestemd voor hét marketingbedrijf van het jaar. De finalisten hiervoor zijn: · Philips, Rabobank en Suit Supply

De overige drie awards zijn zogenaamde impulsprijzen voor beste product-markt-combinatie, marketingcase of marketingconcept, en zijn gekoppeld aan de thema’s van de NIMA Marketingagenda. De finalisten in de categorieën Innovatie zijn: DSM, Marqt  en SENZ Umbrellas. In de categorie Connected Customer zijn dat: GeenStijl – Hi en TomTom en in de categorie Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen zijn genomineerd: Greenweels, TNT en Tony Chocolonely.

De Excellence-factoren voor de categorie Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen zijn: Het concept draagt bij aan oplossen van een maatschappelijk probleem (duurzame marketing, social marketing, cradle to cradle). De mate van invulling van de 3 MVO P’s – People, Planet, Profit (positie op duurzaamheidsspiegel). Bronnen: Molblog en NIMA

Zie ook: TNT Post opent CO2-neutraal pand in Veenendaal en Denk groen, doe groen – de groene postzegel van TNT ! en De groene chocoladeletter van Tony Chocolonely

Één Reactie

  1. Erik van Erne zegt:

    29 november 2008 om 10:31 | Permalink

Plaats zelf een reactie:

(U heeft ruimte voor 400 tekens)

Categorieën

  • Afval (701)
  • Agenda (3.389)
  • Biologisch (119)
  • Blog Action Day (57)
  • Bouwen-Klussen (912)
  • Communicatie (378)
  • Cradle to Cradle – Circulair (534)
  • Design (244)
  • Dieren (179)
  • Donald Trump (3)
  • Duurzaam (2.461)
  • Educatie (351)
  • EEN-Armoede (253)
  • Energie en Besparing (3.734)
  • Europa (29)
  • Evenementen (203)
  • Geluid (26)
  • Gezondheid (320)
  • Goed Doel (119)
  • Green Deal (38)
  • Greenwashing (121)
  • Hergebruik-Kringloop (331)
  • Iets anders (423)
  • Int. Samenwerking (195)
  • Investeren (149)
  • Joe Biden – Barack Obama (119)
  • Kerst (124)
  • Klimaat (1.732)
  • Licht (397)
  • Lucht (35)
  • Mensenrechten (175)
  • Milieu (760)
  • MVO (113)
  • Natuur (799)
  • Nederland (42)
  • Olympische Spelen (68)
  • Oranje (157)
  • Oud & Nieuw (130)
  • Pasen (2)
  • Sinterklaas (17)
  • Sport (240)
  • Vakantie (73)
  • Valentijn (38)
  • Verkiezingen (51)
  • Vervoer en OV (1.733)
  • Vrijwilligerswerk (16)
  • Water (309)
  • Welzijnswerk (30)
  • Recente berichten

  • Sustainablilitry Live 2022: Shaping The Future Of Sustainable Business by Sustainability Magazine
  • Finale Najaarseditie SDG-Challenge 2021 Voor Nederlandse Universiteiten
  • Subsidieregeling R&D Mobiliteitssectoren: 150 Miljoen Euro Voor 8 Projecten Schonere, Slimmere Mobiliteit
  • De MINI Vision Urbanaut Multi Purpose Vehicle (MPV): De Toekomst by MINI
  • Starbucks Vakantiemok In De VS: Gratis Een Herbruikbare Rode Kerst Beker
  • Ohmie The Orange Lamp: De Oranje Sinaasappellamp by Krill Design
  • Groene Nieuwbouw Aeres Hogeschool Almere: Entreegebouw Voor Floriade Expo 2022
  • Student Experience Amsterdam Minervahaven: Europa’s Duurzaamste Studentenhuisvesting Met Zonnegevel
  • What Does The Extinction Of Bees Mean For All Of Humanity? by Innovative Techs
  • Klimaatnieuws: ETS CO2 Prijs Voor 1 Ton CO2 In Europa Schiet Omhoog Naar Record Van 70 Euro
  • Winnaars ARC21 Awards: Depot Boijmans Van Beuningen Winnaar ARC21 Architectuur Award
  • Superuse Studios Winnaar ARC21 Oeuvre Award: ARC21 Jong Talent Award Voor Frank Loer
  • Autosalon Brussel 2022 Gaat Niet Door: Digitaal Platform AskOTO Komt Eraan by Febiac
  • De Campagne Beter Wordt Het Niet Buiten: Golf Go For Green #GoForGreen by GOLF NL En KNGF
  • Symposium Duurzaam Watergebruik Sportvelden Bij Hockeyclub Den Bosch
  • De Elektrische Mercedes-Benz VISION EQXX Met Een Actieradius Van 1000 Kilometer
  • Eerste Elektrische Waterstof Binnenvaarttanker Van Nederland by VT Group En INOVYN
  • De Vele Voordelen Van Gramitherm Grasisolatie: Circulair, Duurzaam En Biobased by BZW Holland
  • De Duurzame Elektrische 3D Geprinte Sloep Van Gerecyclede PET-Flessen by Sloepmakerrij
  • Maximumsnelheid Op Meeste Wegen In Amsterdam Gaat In 2023 Naar 30 Kilometer Per Uur
  • Links

    Milieunet op..