Anders Bekeken

Greenwheels Winnaar MVO Marketing Excellence Award 2008

Geschreven op 29-11-2008 - Erik van Erne. Geplaatst in Agenda, Communicatie, MVO Facebooktwitterredditpinterestlinkedintumblrmail

marketing-excellence-awards.jpgUpdate 29 november: Tijdens het Marketing Excellence Event heeft de vakjury Greenwheels uitgeroepen tot winnaar van de Marketing Excellence Award 08 in de categorie Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. 

Uit het juryrapport: Greenwheels
‘Dankzij een uniek planningsysteem, hoge servicegraad, goede landelijke dekking en de samenwerking met een sterke partner – de NS – is Greenwheels erin geslaagd een totaalconcept neer te zetten, dat bovendien maatschappelijke waarde heeft. De cellenstructuur van Wintzen heeft het merk daarbij geen windeieren gelegd. Greenwheels heeft een volledig nieuwe markt voor zichzelf gecreëerd. Het is een volwaardig, maatschappelijk verantwoord alternatief in mobiliteit en het winstgevende antwoord op de huidige parkeer-, file- en milieuproblemen. Het bedrijf heeft de 3 P’s dan ook uitstekend ingevuld. Ze bewéért niet ‘MVO’ te zijn, ze ís het gewoon; dat is de kracht van haar communicatie. Tevens is de kwaliteit van de dienstverlening – het waarmaken van de belofte aan de klant – opvallend goed. Het productconcept is sterk en met lef op de markt gebracht. De marketingmix is op onderdelen zodanig uitgebalanceerd dat gebruikers zich kunnen identificeren met dit verantwoorde merk: het is oké om te zeggen dat je met Greenwheels rijdt. Met beperkte middelen is een grote klantengroep ambassadeur van Greenwheels geworden – hét bewijs van een krachtige propositie.’  Bron: NIMA

7 november 2008: De jury van de Marketing Excellence Awards heeft donderdag 6 november de finalisten voor de Marketing Excellence Awards bekend gemaakt.

Tijdens het Marketing Excellence Event op 28 november worden de winnaars bekendgemaakt. Finalisten overall: de award Marketing Excellence overall is bestemd voor hét marketingbedrijf van het jaar. De finalisten hiervoor zijn: · Philips, Rabobank en Suit Supply

De overige drie awards zijn zogenaamde impulsprijzen voor beste product-markt-combinatie, marketingcase of marketingconcept, en zijn gekoppeld aan de thema’s van de NIMA Marketingagenda. De finalisten in de categorieën Innovatie zijn: DSM, Marqt  en SENZ Umbrellas. In de categorie Connected Customer zijn dat: GeenStijl – Hi en TomTom en in de categorie Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen zijn genomineerd: Greenweels, TNT en Tony Chocolonely.

De Excellence-factoren voor de categorie Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen zijn: Het concept draagt bij aan oplossen van een maatschappelijk probleem (duurzame marketing, social marketing, cradle to cradle). De mate van invulling van de 3 MVO P’s – People, Planet, Profit (positie op duurzaamheidsspiegel). Bronnen: Molblog en NIMA

Zie ook: TNT Post opent CO2-neutraal pand in Veenendaal en Denk groen, doe groen – de groene postzegel van TNT ! en De groene chocoladeletter van Tony Chocolonely

Één Reactie

  1. Erik van Erne zegt:

    29 november 2008 om 10:31 | Permalink

Plaats zelf een reactie:

(U heeft ruimte voor 400 tekens)

Categorieën

  • Afval (650)
  • Agenda (3.137)
  • Barack Obama (116)
  • Biologisch (118)
  • Blog Action Day (57)
  • Bouwen-Klussen (804)
  • Communicatie (375)
  • Cradle to Cradle – Circulair (493)
  • Design (233)
  • Dieren (176)
  • Donald Trump (3)
  • Duurzaam (2.282)
  • Educatie (346)
  • EEN-Armoede (253)
  • Energie en Besparing (3.340)
  • Europa (29)
  • Evenementen (174)
  • Geluid (26)
  • Gezondheid (305)
  • Goed Doel (119)
  • Green Deal (30)
  • Greenwashing (117)
  • Hergebruik-Kringloop (318)
  • Iets anders (368)
  • Int. Samenwerking (191)
  • Investeren (136)
  • Kerst (152)
  • Klimaat (1.652)
  • Licht (374)
  • Lucht (34)
  • Mensenrechten (169)
  • Milieu (748)
  • MVO (109)
  • Natuur (733)
  • Nederland (22)
  • Olympische Spelen (68)
  • Oranje (157)
  • Oud & Nieuw (125)
  • Pasen (2)
  • Sinterklaas (25)
  • Sport (221)
  • Vakantie (80)
  • Valentijn (38)
  • Verkiezingen (62)
  • Vervoer en OV (1.325)
  • Vrijwilligerswerk (16)
  • Water (301)
  • Welzijnswerk (30)
  • Recente berichten

  • Hollandse Kikkererwten Uit Zeeuws-Vlaanderen by HAK
  • Message In The Bottle: Sending Out An SOS by The Police
  • Our Oceans Challenge 2019-2020: The Third Cycle Has Started
  • De Voordelen Van Duurzame Energiezuinige LED-Verlichting
  • Zon op Bedrijfsdaken Ondernemend Veenendaal: 25.000 Zonnepanelen by ECONNETIC
  • E-Ferry Ellen: De Grootste Elektrische Veerboot In De Wereld by Leclanché
  • ASN Bank En ASN Beleggingsfondsen Klimaatpositief: 118 Procent Klimaatneutraal
  • Zonnepanelen Op 400 Huurwoningen HW Wonen In Hoeksche Waard by Saman Group
  • Zon op Bedrijfsdaken Van Ondernemers Coöperatie Tiel: 25.000 Zonnepanelen by ECONNETIC
  • Shell Opent Tweede Energiezuinige Tankstation Met Zonnepanelen Op Het Dak In Nederland
  • Tijdelijk Zonnepark Met 22.500 Zonnepanelen Bij Autotransport Hooikammer In Rouveen
  • Havendebat Amsterdam 2019: Energietransitie In De Haven – Versnelling Energietransitie
  • Vanaf 2020 Geen Wegwerpbekers, Blikjes En Petflessen Meer In Voetbalstadions In Vlaanderen
  • Gigantisch Drijvend Zonnepark Met 5 Miljoen Zonnepanelen In Saemangeum In Zuid-Korea
  • Zonnepark Oosterweilanden Met 40.000 Zonnepanelen In Twenterand
  • Zonnepark Heemserpoort Met 48.580 Zonnepanelen In Hardenberg by Solarfields
  • Zonnepark Kooypunt Met 36.000 Zonnepanelen In Port of Den Helder by Vattenfall
  • Energiepark Haringvliet Zuid: 6 Windturbines, 124.000 Zonnepanelen, Energieopslag by Vattenfall
  • Grote Kansen Elektrische Stadslogistiek by Topsector Logistiek
  • VIBE-Congres Veerkrachtige En Gezonde Steden
  • Links

    Milieunet op..