Anders Bekeken

Greenwheels Winnaar MVO Marketing Excellence Award 2008

Geschreven op 29-11-2008 - Erik van Erne. Geplaatst in Agenda, Communicatie, MVO Facebooktwitterredditpinterestlinkedintumblrmail

marketing-excellence-awards.jpgUpdate 29 november: Tijdens het Marketing Excellence Event heeft de vakjury Greenwheels uitgeroepen tot winnaar van de Marketing Excellence Award 08 in de categorie Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. 

Uit het juryrapport: Greenwheels
‘Dankzij een uniek planningsysteem, hoge servicegraad, goede landelijke dekking en de samenwerking met een sterke partner – de NS – is Greenwheels erin geslaagd een totaalconcept neer te zetten, dat bovendien maatschappelijke waarde heeft. De cellenstructuur van Wintzen heeft het merk daarbij geen windeieren gelegd. Greenwheels heeft een volledig nieuwe markt voor zichzelf gecreëerd. Het is een volwaardig, maatschappelijk verantwoord alternatief in mobiliteit en het winstgevende antwoord op de huidige parkeer-, file- en milieuproblemen. Het bedrijf heeft de 3 P’s dan ook uitstekend ingevuld. Ze bewéért niet ‘MVO’ te zijn, ze ís het gewoon; dat is de kracht van haar communicatie. Tevens is de kwaliteit van de dienstverlening – het waarmaken van de belofte aan de klant – opvallend goed. Het productconcept is sterk en met lef op de markt gebracht. De marketingmix is op onderdelen zodanig uitgebalanceerd dat gebruikers zich kunnen identificeren met dit verantwoorde merk: het is oké om te zeggen dat je met Greenwheels rijdt. Met beperkte middelen is een grote klantengroep ambassadeur van Greenwheels geworden – hét bewijs van een krachtige propositie.’  Bron: NIMA

7 november 2008: De jury van de Marketing Excellence Awards heeft donderdag 6 november de finalisten voor de Marketing Excellence Awards bekend gemaakt.

Tijdens het Marketing Excellence Event op 28 november worden de winnaars bekendgemaakt. Finalisten overall: de award Marketing Excellence overall is bestemd voor hét marketingbedrijf van het jaar. De finalisten hiervoor zijn: · Philips, Rabobank en Suit Supply

De overige drie awards zijn zogenaamde impulsprijzen voor beste product-markt-combinatie, marketingcase of marketingconcept, en zijn gekoppeld aan de thema’s van de NIMA Marketingagenda. De finalisten in de categorieën Innovatie zijn: DSM, Marqt  en SENZ Umbrellas. In de categorie Connected Customer zijn dat: GeenStijl – Hi en TomTom en in de categorie Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen zijn genomineerd: Greenweels, TNT en Tony Chocolonely.

De Excellence-factoren voor de categorie Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen zijn: Het concept draagt bij aan oplossen van een maatschappelijk probleem (duurzame marketing, social marketing, cradle to cradle). De mate van invulling van de 3 MVO P’s – People, Planet, Profit (positie op duurzaamheidsspiegel). Bronnen: Molblog en NIMA

Zie ook: TNT Post opent CO2-neutraal pand in Veenendaal en Denk groen, doe groen – de groene postzegel van TNT ! en De groene chocoladeletter van Tony Chocolonely

Één Reactie

  1. Erik van Erne zegt:

    29 november 2008 om 10:31 | Permalink

Plaats zelf een reactie:

(U heeft ruimte voor 400 tekens)

Categorieën

  • Afval (672)
  • Agenda (3.210)
  • Barack Obama (116)
  • Biologisch (115)
  • Blog Action Day (57)
  • Bouwen-Klussen (831)
  • Communicatie (376)
  • Cradle to Cradle – Circulair (509)
  • Design (236)
  • Dieren (177)
  • Donald Trump (3)
  • Duurzaam (2.329)
  • Educatie (347)
  • EEN-Armoede (251)
  • Energie en Besparing (3.464)
  • Europa (29)
  • Evenementen (197)
  • Geluid (26)
  • Gezondheid (308)
  • Goed Doel (119)
  • Green Deal (30)
  • Greenwashing (120)
  • Hergebruik-Kringloop (321)
  • Iets anders (372)
  • Int. Samenwerking (191)
  • Investeren (136)
  • Kerst (123)
  • Klimaat (1.681)
  • Licht (385)
  • Lucht (34)
  • Mensenrechten (170)
  • Milieu (748)
  • MVO (109)
  • Natuur (756)
  • Nederland (26)
  • Olympische Spelen (68)
  • Oranje (157)
  • Oud & Nieuw (127)
  • Pasen (2)
  • Sinterklaas (16)
  • Sport (226)
  • Vakantie (82)
  • Valentijn (38)
  • Verkiezingen (62)
  • Vervoer en OV (1.455)
  • Vrijwilligerswerk (16)
  • Water (302)
  • Welzijnswerk (30)
  • Recente berichten

  • Michael Moore Presents Planet of the Humans: Full Documentary Directed by Jeff Gibbs
  • GoodFoodClub Zet Alle Duurzame, Lokale Streekprodukten Op De Kaart by NMF’s
  • Duurzaam Nu Of Nooit by VPRO Tegenlicht
  • Freek de Jonge Publiceert Al Zijn Werk: Oud- En Nieuwjaarsconferencies, Verkiezingsconferencies
  • Better Than Tesla Cybertruck? 10 Electric Pickups Dorm a New EV Segment by Automotive Territory
  • ’s Werelds Eerste Elektrische 1-12 Ton Wals In Gebruik Genomen by BAM Infra
  • Kabinet Neemt Maatregelen Voor Extra CO2-Reductie
  • Trends En De Nederlandse (Internationale) Zeevaart by KiM
  • Nieuw Holland Casino Utrecht Langs De A12: Duurzaam, Zonnepanelen Met BREEAM NL Excellent
  • Het Nieuwe Holland Casino Langs De A67 In Venlo: Duurzaam, Cradle to Cradle En LED-Verlichting
  • Philips Innovation Award 2020: De Acht Finalisten Zijn Bekend
  • Mobiliteit En De Coronacrisis: Verandert Werksituatie En Mobiliteit Mogelijk Blijvend by KiM
  • Kabinet Wil Minder CO2-Uitstoot Kolen Energiecentrales: Eén Of Twee Kolencentrales Gaan Dicht
  • Stop De Grote Gifroute: Bayer, Syngenta En BASF Exporteren In EU Verboden Pesticiden
  • Trendprognose Wegverkeer 2020-2025: Coronacrisis Remt Groei Wegverkeer Aanzienlijk by KiM
  • Verbruiken We Meer Energie Nu We Ons Vermaak Steeds Meer Online Halen?
  • JABROER Onemanshow by Ton Kas
  • Monitoren Van De Transitie Naar Autonoom Vervoer by KiM
  • Zonnegevel Met 504 Zonnepanelen Bij De Hoog Orchideeën Langs De N470 by SolSolutions
  • Duitse Retailer Kaufland Gaat Herbruikbare Deksels Gebruiken Voor Yoghurt- En Roomkaas
  • Links

    Milieunet op..