Anders Bekeken

Greenwheels Winnaar MVO Marketing Excellence Award 2008

Geschreven op 29-11-2008 - Erik van Erne. Geplaatst in Agenda, Communicatie, MVO Facebooktwitterredditpinterestlinkedintumblrmail

marketing-excellence-awards.jpgUpdate 29 november: Tijdens het Marketing Excellence Event heeft de vakjury Greenwheels uitgeroepen tot winnaar van de Marketing Excellence Award 08 in de categorie Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. 

Uit het juryrapport: Greenwheels
‘Dankzij een uniek planningsysteem, hoge servicegraad, goede landelijke dekking en de samenwerking met een sterke partner – de NS – is Greenwheels erin geslaagd een totaalconcept neer te zetten, dat bovendien maatschappelijke waarde heeft. De cellenstructuur van Wintzen heeft het merk daarbij geen windeieren gelegd. Greenwheels heeft een volledig nieuwe markt voor zichzelf gecreëerd. Het is een volwaardig, maatschappelijk verantwoord alternatief in mobiliteit en het winstgevende antwoord op de huidige parkeer-, file- en milieuproblemen. Het bedrijf heeft de 3 P’s dan ook uitstekend ingevuld. Ze bewéért niet ‘MVO’ te zijn, ze ís het gewoon; dat is de kracht van haar communicatie. Tevens is de kwaliteit van de dienstverlening – het waarmaken van de belofte aan de klant – opvallend goed. Het productconcept is sterk en met lef op de markt gebracht. De marketingmix is op onderdelen zodanig uitgebalanceerd dat gebruikers zich kunnen identificeren met dit verantwoorde merk: het is oké om te zeggen dat je met Greenwheels rijdt. Met beperkte middelen is een grote klantengroep ambassadeur van Greenwheels geworden – hét bewijs van een krachtige propositie.’  Bron: NIMA

7 november 2008: De jury van de Marketing Excellence Awards heeft donderdag 6 november de finalisten voor de Marketing Excellence Awards bekend gemaakt.

Tijdens het Marketing Excellence Event op 28 november worden de winnaars bekendgemaakt. Finalisten overall: de award Marketing Excellence overall is bestemd voor hét marketingbedrijf van het jaar. De finalisten hiervoor zijn: · Philips, Rabobank en Suit Supply

De overige drie awards zijn zogenaamde impulsprijzen voor beste product-markt-combinatie, marketingcase of marketingconcept, en zijn gekoppeld aan de thema’s van de NIMA Marketingagenda. De finalisten in de categorieën Innovatie zijn: DSM, Marqt  en SENZ Umbrellas. In de categorie Connected Customer zijn dat: GeenStijl – Hi en TomTom en in de categorie Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen zijn genomineerd: Greenweels, TNT en Tony Chocolonely.

De Excellence-factoren voor de categorie Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen zijn: Het concept draagt bij aan oplossen van een maatschappelijk probleem (duurzame marketing, social marketing, cradle to cradle). De mate van invulling van de 3 MVO P’s – People, Planet, Profit (positie op duurzaamheidsspiegel). Bronnen: Molblog en NIMA

Zie ook: TNT Post opent CO2-neutraal pand in Veenendaal en Denk groen, doe groen – de groene postzegel van TNT ! en De groene chocoladeletter van Tony Chocolonely

Één Reactie

  1. Erik van Erne zegt:

    29 november 2008 om 10:31 | Permalink

Plaats zelf een reactie:

(U heeft ruimte voor 400 tekens)

Categorieën

  • Afval (635)
  • Agenda (3.109)
  • Barack Obama (116)
  • Biologisch (118)
  • Blog Action Day (57)
  • Bouwen-Klussen (787)
  • Communicatie (375)
  • Cradle to Cradle – Circulair (485)
  • Design (231)
  • Dieren (175)
  • Donald Trump (3)
  • Duurzaam (2.266)
  • Educatie (345)
  • EEN-Armoede (252)
  • Energie en Besparing (3.277)
  • Europa (29)
  • Evenementen (154)
  • Geluid (26)
  • Gezondheid (304)
  • Goed Doel (119)
  • Green Deal (29)
  • Greenwashing (117)
  • Hergebruik-Kringloop (318)
  • Iets anders (365)
  • Int. Samenwerking (191)
  • Investeren (136)
  • Kerst (152)
  • Klimaat (1.642)
  • Licht (373)
  • Lucht (32)
  • Mensenrechten (169)
  • Milieu (748)
  • MVO (109)
  • Natuur (728)
  • Nederland (22)
  • Olympische Spelen (67)
  • Oranje (157)
  • Oud & Nieuw (125)
  • Pasen (2)
  • Sinterklaas (25)
  • Sport (220)
  • Vakantie (78)
  • Valentijn (38)
  • Verkiezingen (62)
  • Vervoer en OV (1.285)
  • Vrijwilligerswerk (16)
  • Water (300)
  • Welzijnswerk (30)
  • Recente berichten

  • The Story of Water: Who Controls The Way We Drink by The Story of Stuff
  • Bajesdakrevolutie: Zonnepanelen Op Alle Gevangenissen by Dienst Justiële Inrichtingen (DJI)
  • Northvolt In Skelleftea, Zweden: De Grootste Accufabriek Van Europa by VW En BMW
  • Zero Energy Hotel Breeze in IJburg Amsterdam: Een Duurzaam Energieneutraal Hotel
  • Zero Waste Zuidas in Amsterdam: Zuidas Wil In 2030 Circulair Zijn
  • Missie 2030 ABN AMRO: Verduurzaming Vastgoed – Eigen Panden In 2030 Allemaal Paris Proof
  • Lidl Zero Woerden: De Eerste Energieneutrale Circulaire Lidl Winkel Van Nederland by Lidl
  • Kerosine Fabriek In Delfzijl Gaat Duurzame Kerosine Voor KLM Produceren by SkyNRG
  • WindOpbrengst: Wij De Wind, Jij De Winst Met Eneco WindOpbrengst by Eneco
  • Windmolenpark Nieuwe Waterweg Met Zes Windmolens: Groene, Duurzame Stroom by Eneco
  • Cleantech Stad Fennenoord in Deventer: Duurzame Energie, Groene Grondstoffen En Research
  • De Eerste Kip Caravan Met Energielabel: De Shelter Plus Met Energielabel A
  • Arriva Limburg Koopt 55 Citea’s LLE-115 Electric Bussen Voor Openbaar Vervoer Limburg by VDL
  • De Zomer Van Aarschot Kiest Voor Herbruikbare Bekers Bij De Komende Evenementen
  • Overzicht Financiële Mogelijkheden Voor Verduurzamen Eigen Huis by Pricewise
  • De Ultieme Tweedehands Elektrische Auto Guide: Voordelen En Nadelen by Mountox
  • Gemeente Kortrijk Koopt 25.000 Herbruikbare Bekers Voor Sinksen En Andere Evenementen
  • Green Deal Binnenvaart, Zeevaart En Havens: Uitstoot CO2 En Schadelijke Stoffen Verminderen
  • Budgetneutraal Gerenoveerd Gemeentehuis Woerden Met Energielabel A+++ by cepezed
  • Energeia Energy Day 2019 Congres: Een Tweede Net
  • Links

    Milieunet op..