google.com, pub-1373830308765288, DIRECT, f08c47fec0942fa0

Anders Bekeken

FSC campagne 2009: Verantwoord kappen, verantwoord kopen!

Geschreven op 5-2-2009 - Erik van Erne. Geplaatst in Bouwen-Klussen, Communicatie Facebooktwitterredditpinterestlinkedintumblrmail

verantwoord-kappen-fsc.jpgFSC België, de Belgische poot van de internationale Forest Stewardship Council (FSC), lanceert een nieuwe campagne. Daarmee wil men ook de gewone consument overtuigen om te kiezen voor hout en papier uit verantwoord beheerde bossen.

Verantwoord kappen, verantwoord kopen is de kern van een systeem als FSC, en dat is dan ook meteen de copy geworden voor de campagne.

Het doel van FSC is ervoor zorgen dat steeds meer bossen wereldwijd op een duurzame manier worden beheerd. Elk bos dat beheert wordt volgens strikte ecologische en sociale principes kan worden gekeurd tegen de FSC Standaard. Wereldwijd zijn al meer dan 100 miljoen hectare bos gecertificeerd onder het FSC-systeem. Zowel het FSC systeem als de campagne worden daardoor ondersteund door het WWF.

Steeds meer overheden en bedrijven kiezen vandaag reeds voor hout- en papierproducten met het FSC-label, en dit niet zonder resultaat. Uit een recente marktstudie blijkt immers dat naar schatting al 13% van de houtinvoer naar België afkomstig is uit FSC-gecertificeerde bossen.

Om de bekendheid van het label verder te doen uitbreiden, komt er nu voor het eerst een meer grootschalige publiekscampagne. “Het FSC-label begint al bekend te geraken bij het grote publiek, maar er is zeker nog veel werk voor de boeg. Met deze campagne hopen we de bekendheid van het label verder te stimuleren, en particulieren ook aan te zetten tot een verantwoorde keuze bij hun aankopen van hout- en papierproducten.” aldus Maarten Debecker (communicatieverantwoordelijke FSC België). “De campagne is een ontwerp van communicatiebureau Cayman, die zelf ook FSC gecertificeerd zijn en met volle overgave in dit project gestapt zijn.”

De FSC campagne zal in de loop van 2009 te zien zijn bij een groot aantal verkooppunten van diverse grote retailers en doe-het-zelfzaken, en ook de gecertificeerde bedrijven (ongeveer 350 ondernemingen uit de hout- en papiersector) krijgen het campagnemateriaal ter beschikking. Bron: Fair Timber

Zie ook: Duurzaam Inkopen: Goed Hout is Duurzaam Hout

Één Reactie

  1. Ans Krauwel zegt:

    21 november 2009 om 17:03 | Permalink

    H/M
    Goede Morgen
    Mag ik U een vraagje stellen?
    Mijn 3 kleinkinderen verzamelen winkelwagenmuntjes.
    Nu hebben ze gezien dat U ook mooie heeft,
    en wilde ik U vragen of ze er misschien ook
    voor in aanmerking mogen komen s.v.p. Heel erg graag.
    (event.zonder hangers.)
    Met Vriendelijke Groet
    Ans krauwel
    Hemstraat 6
    4481 bm
    Kloetinge mooie muntjes gezien van FSC KOOP VERANTWOORD!!

Plaats zelf een reactie:

(U heeft ruimte voor 400 tekens)

Categorieën

  • Afval (678)
  • Agenda (3.228)
  • Barack Obama (116)
  • Biologisch (115)
  • Blog Action Day (57)
  • Bouwen-Klussen (834)
  • Communicatie (376)
  • Cradle to Cradle – Circulair (514)
  • Design (237)
  • Dieren (177)
  • Donald Trump (3)
  • Duurzaam (2.356)
  • Educatie (348)
  • EEN-Armoede (251)
  • Energie en Besparing (3.531)
  • Europa (29)
  • Evenementen (199)
  • Geluid (26)
  • Gezondheid (311)
  • Goed Doel (119)
  • Green Deal (33)
  • Greenwashing (120)
  • Hergebruik-Kringloop (323)
  • Iets anders (383)
  • Int. Samenwerking (191)
  • Investeren (137)
  • Kerst (123)
  • Klimaat (1.689)
  • Licht (387)
  • Lucht (34)
  • Mensenrechten (171)
  • Milieu (751)
  • MVO (111)
  • Natuur (759)
  • Nederland (27)
  • Olympische Spelen (68)
  • Oranje (157)
  • Oud & Nieuw (127)
  • Pasen (2)
  • Sinterklaas (16)
  • Sport (229)
  • Vakantie (83)
  • Valentijn (38)
  • Verkiezingen (62)
  • Vervoer en OV (1.513)
  • Vrijwilligerswerk (16)
  • Water (302)
  • Welzijnswerk (30)
  • Recente berichten

  • MVI-Congres: Maatschappelijk Verantwoord Inkopen – Beleid, Beweging En Borging
  • De Elektrische Asfaltspreidmachine En Elektrische Drieroller Wals: Elektrisch Asfalteren by KWS
  • Uniper Energiecentrale Maasvlakte Kiest Voor Grootschalige Uitrol LED-Verlichting by Innolumis
  • Verduurzamen Zeehavens Het Noordzeekanaalgebied En of Den Helder: 4, 2 Miljoen Euro Subsidie
  • Windpark Koningspleij Met Vier Windmolens Langs De N325 Bij Industriepark Kleefse Waard In Arnhem
  • Transitie Naar Een Duurzaam Voedselsysteem: Versnellingsagenda Voor Transitie
  • Subsidie Omschakelprogramma Duurzame Landbouw: 175 Miljoen Euro Voor Boeren Die Willen Omschakelen
  • Sentinel 6 Satelliet Michael Freilich Gelanceerd Voor Nauwkeurige Monitoring Zeespiegelstijging
  • De Yes We Can! Campagne: Statiegeld Op Blikjes by De Statiegeldalliantie
  • 11 Procent 55-Plussers Dagelijks Op Een Elektrische Fiets (E-Bike) In 2018 by CBS
  • Aantal Speedpedelecs Blijft Stijgen: Veel Snelle Elektrische Fietsen Voor 45 tot 65 Jarigen by CBS
  • Energieneutraal Gemeentehuis Zuidplas Met BREEAM Excellent Duurzaamheidsscore by Kraaijvanger
  • De Lokalist: Alles Van Jouw Lokale Winkeliers In Utrecht E.O. Met Één Bestelling In Huis
  • Paardenhouderij Stal C. De Bruijn In Wijk bij Duurstede Vervangt Dieselshovel Door Elektrische Shovel
  • De Elektrische Aiways U5 SUV Met Een Actieradius Van 400 Of 410 Kilometer by Aiways
  • How Do Windturbines Work?
  • Windsurfing Jaws: The Mother of All Waves With Windsurfing World Champion Jason Polakow
  • Down Wind: Ontario’s Rush Into Industrial Wind Farm Development
  • The Windmill Farmer by Joaquin Baldwin
  • Geoengeneering: Fine Tuning The Climate by DW Documentary
  • Links

    Milieunet op..