google.com, pub-1373830308765288, DIRECT, f08c47fec0942fa0

Anders Bekeken

FSC campagne 2009: Verantwoord kappen, verantwoord kopen!

Geschreven op 5-2-2009 - Erik van Erne. Geplaatst in Bouwen-Klussen, Communicatie Facebooktwitterredditpinterestlinkedintumblrmail

verantwoord-kappen-fsc.jpgFSC België, de Belgische poot van de internationale Forest Stewardship Council (FSC), lanceert een nieuwe campagne. Daarmee wil men ook de gewone consument overtuigen om te kiezen voor hout en papier uit verantwoord beheerde bossen.

Verantwoord kappen, verantwoord kopen is de kern van een systeem als FSC, en dat is dan ook meteen de copy geworden voor de campagne.

Het doel van FSC is ervoor zorgen dat steeds meer bossen wereldwijd op een duurzame manier worden beheerd. Elk bos dat beheert wordt volgens strikte ecologische en sociale principes kan worden gekeurd tegen de FSC Standaard. Wereldwijd zijn al meer dan 100 miljoen hectare bos gecertificeerd onder het FSC-systeem. Zowel het FSC systeem als de campagne worden daardoor ondersteund door het WWF.

Steeds meer overheden en bedrijven kiezen vandaag reeds voor hout- en papierproducten met het FSC-label, en dit niet zonder resultaat. Uit een recente marktstudie blijkt immers dat naar schatting al 13% van de houtinvoer naar België afkomstig is uit FSC-gecertificeerde bossen.

Om de bekendheid van het label verder te doen uitbreiden, komt er nu voor het eerst een meer grootschalige publiekscampagne. “Het FSC-label begint al bekend te geraken bij het grote publiek, maar er is zeker nog veel werk voor de boeg. Met deze campagne hopen we de bekendheid van het label verder te stimuleren, en particulieren ook aan te zetten tot een verantwoorde keuze bij hun aankopen van hout- en papierproducten.” aldus Maarten Debecker (communicatieverantwoordelijke FSC België). “De campagne is een ontwerp van communicatiebureau Cayman, die zelf ook FSC gecertificeerd zijn en met volle overgave in dit project gestapt zijn.”

De FSC campagne zal in de loop van 2009 te zien zijn bij een groot aantal verkooppunten van diverse grote retailers en doe-het-zelfzaken, en ook de gecertificeerde bedrijven (ongeveer 350 ondernemingen uit de hout- en papiersector) krijgen het campagnemateriaal ter beschikking. Bron: Fair Timber

Zie ook: Duurzaam Inkopen: Goed Hout is Duurzaam Hout

Één Reactie

  1. Ans Krauwel zegt:

    21 november 2009 om 17:03 | Permalink

    H/M
    Goede Morgen
    Mag ik U een vraagje stellen?
    Mijn 3 kleinkinderen verzamelen winkelwagenmuntjes.
    Nu hebben ze gezien dat U ook mooie heeft,
    en wilde ik U vragen of ze er misschien ook
    voor in aanmerking mogen komen s.v.p. Heel erg graag.
    (event.zonder hangers.)
    Met Vriendelijke Groet
    Ans krauwel
    Hemstraat 6
    4481 bm
    Kloetinge mooie muntjes gezien van FSC KOOP VERANTWOORD!!

Plaats zelf een reactie:

(U heeft ruimte voor 400 tekens)

Categorieën

  • Afval (696)
  • Agenda (3.360)
  • Biologisch (119)
  • Blog Action Day (57)
  • Bouwen-Klussen (890)
  • Communicatie (376)
  • Cradle to Cradle – Circulair (527)
  • Design (238)
  • Dieren (179)
  • Donald Trump (3)
  • Duurzaam (2.443)
  • Educatie (352)
  • EEN-Armoede (253)
  • Energie en Besparing (3.690)
  • Europa (29)
  • Evenementen (203)
  • Geluid (26)
  • Gezondheid (319)
  • Goed Doel (119)
  • Green Deal (38)
  • Greenwashing (120)
  • Hergebruik-Kringloop (329)
  • Iets anders (418)
  • Int. Samenwerking (194)
  • Investeren (147)
  • Joe Biden – Barack Obama (119)
  • Kerst (123)
  • Klimaat (1.723)
  • Licht (395)
  • Lucht (35)
  • Mensenrechten (172)
  • Milieu (757)
  • MVO (113)
  • Natuur (788)
  • Nederland (40)
  • Olympische Spelen (68)
  • Oranje (157)
  • Oud & Nieuw (127)
  • Pasen (2)
  • Sinterklaas (16)
  • Sport (234)
  • Vakantie (86)
  • Valentijn (38)
  • Verkiezingen (51)
  • Vervoer en OV (1.662)
  • Vrijwilligerswerk (16)
  • Water (309)
  • Welzijnswerk (30)
  • Recente berichten

  • Duurzaamheid Ontwikkel Centrum DOC33 In Hoogeveen: Expertisecentrum En DOC DOET
  • Dag Van De Stilte: Stilte Verbindt Ons Met Elkaar, Met De Aarde, Met Onszelf 
  • AM Bestelauto Expo In Expo Haarlemmermeer: Veel Aandacht Voor Elektrische Bestelauto”s
  • Bluekens EV Eerste BYD Dealer in Nederland Voor BYD eVans En BYD eTrucks
  • Digitaal Magazine: Klimaatadaptief en Natuurinclusief Bouwen by Duurzaam Gebouwd
  • Webinar Werken Aan Een Duurzaam En Innovatief Zeeland
  • Kingdom of Bhutan: Sustainable, Happy And Carbon-Neutral? by DW Documentary
  • Prinses Beatrix Opent Prins Clausbrug In Dordrecht: Dordtse Nereïde by René van Zuuk
  • Schouders Onder Schoon: Hoe Ontstaat Zwerfafval En Hoe Pakken We Het Aan? by Rijkswaterstaat
  • The Problem With Solar Energy in Africa by Real Engineering
  • De Elektrische Volkswagen ID. 5 SUV Coupé En De Elektrische Volkswagen ID.5 GTX
  • MeeMetDeStroom Energietransite Vlaanderen Communicatiecampagne: Zuiniger, Slimmer, Groener
  • Orkney Balfour Ziekenhuis: Het Eerste Zero-Energie Ziekenhuis in Schotland
  • Zonnedak Century Aluminium Vlissingen Met 9.000 Zonnepanelen by Zeeuwind
  • Nederlanders Vinden Dat Regering Meer Moet Doen Aan Energietransitie by Windunie
  • The Rise Of Solar Power In The World: Faster Then Expected by CNBC
  • Kingdom of Bhutan: Only Country in the World That Does Not Kill The Planet by Innovative Techs
  • Gokken Met Miljarden Euro’s Voor Waterstof by Nieuwsuur
  • China’s Energy Crisis: Why Is China On The Edge Of The Abyss by Innovative Techs
  • Natuurlijk: Het Congres Voor Natuurinclusief Bouwen In Overijssel
  • Links

    Milieunet op..