Anders Bekeken

Wordt dit de full-electric 2CV ?

Geschreven op 6-8-2008 - Erik van Erne. Geplaatst in Duurzaam, Energie en Besparing, Klimaat, Vervoer en OV Facebooktwitterredditpinterestlinkedintumblrmail

citroen-2cv-classic2.jpgNou, het ontwerp ziet er alvast zeer futuristisch uit, maar wie weet wordt deze nieuwe 2CV wel net zo’n succes als het origineel.

Want laten we eerlijk zijn, dat was toch ook een heel vreemd ontwerp, een vreemde eend, een lelijke eend.

Gek genoeg heb ik dat bij dit ontwerp ook. Lelijk, vreemd, maar toch gaat er een bepaalde aantrekkingskracht van uit.

Veel is er verder niet bekend. Men heeft het over een energiezuinige auto en met alle nieuwe ontwikkelingen op batterijgebied lijkt het mij niet onwaarschijnlijk dat ook dit een electrisch karretje gaat worden.

Ben benieuwd of we deze moderne lelijke eend ooit op de weg gaan zien. Het futuristische ontwerp wilde ik u niet onthouden.

Bron: Tuvie

5 Reacties

  1. Jorrit zegt:

    4 september 2009 om 20:54 | Permalink

    wel ff de banden oppompen!

  2. jan zegt:

    12 januari 2010 om 20:06 | Permalink

    Af-schu-we-lijk.
    Daarmee vergeleken was de 2cv een toonbeeld van elegantie en sierlijkheid.

  3. erik smit zegt:

    13 februari 2011 om 00:21 | Permalink

    Wat een briljant ontwerp. Ik wou dat dit soort modellen ook echt gingen rondrijden, maar het zal wel bij luchtfietserij blijven… Het lijkt nauwelijks op de oude eend, op een paar details na, maar het is wel een uniek model dat tussen alle andere auto’s meteen opvalt.

  4. sjaqie zegt:

    7 maart 2011 om 16:16 | Permalink

    het is wel mooi, maar alleen zou ik die achterkant anders ontwerpen. die is wel lelijk

  5. Paul Traction zegt:

    11 maart 2011 om 10:54 | Permalink

    Het verschil met de originele 2CV is dat hij ‘origineel’ was. Toute simplement.
    Dit ontwerp probeert op iets te lijken, naamlijk op de oude 2cv.
    De voorkant is gestyleerde ‘nostalgie-kitch’. Een zwakte bod.
    De eerste 2cv was uitsluitend gebouwd op pragmatiek en zuinigheid. Zero style, minimaal luxe, allemaal gericht op functioneel en volledig opgeofferd aan de zuinigheid. In productiekosten, zowel als in gebruik.
    Vergeet niet: het moest een Frans antwoord worden op het succes van de Amerikaanse T-Fort, evenals de Duitse VW. Terrein en helling slagvaardigheid waren de pre van de 2cv.

Plaats zelf een reactie:

(U heeft ruimte voor 400 tekens)

Categorieën

  • Afval (656)
  • Agenda (3.151)
  • Barack Obama (116)
  • Biologisch (119)
  • Blog Action Day (57)
  • Bouwen-Klussen (809)
  • Communicatie (376)
  • Cradle to Cradle – Circulair (501)
  • Design (233)
  • Dieren (176)
  • Donald Trump (3)
  • Duurzaam (2.292)
  • Educatie (346)
  • EEN-Armoede (253)
  • Energie en Besparing (3.383)
  • Europa (29)
  • Evenementen (179)
  • Geluid (26)
  • Gezondheid (306)
  • Goed Doel (119)
  • Green Deal (30)
  • Greenwashing (117)
  • Hergebruik-Kringloop (318)
  • Iets anders (370)
  • Int. Samenwerking (192)
  • Investeren (135)
  • Kerst (152)
  • Klimaat (1.664)
  • Licht (375)
  • Lucht (34)
  • Mensenrechten (169)
  • Milieu (749)
  • MVO (109)
  • Natuur (735)
  • Nederland (23)
  • Olympische Spelen (68)
  • Oranje (157)
  • Oud & Nieuw (125)
  • Pasen (2)
  • Sinterklaas (25)
  • Sport (221)
  • Vakantie (80)
  • Valentijn (38)
  • Verkiezingen (62)
  • Vervoer en OV (1.358)
  • Vrijwilligerswerk (16)
  • Water (301)
  • Welzijnswerk (30)
  • Recente berichten

  • Green Deal Circulaire Festivals Voor Internationale Evenementenindustrie
  • Transdev Investeert In Elektrische Bussen: 156 Elektrische Bussen Voor Noord-Holland by Ebusco
  • Via Parijs: Energietransitie Biedt Kansen Voor Nederland by College van Rijksadviseurs
  • De Eerste Elektrische Mazda: De Mazda e-TPV (electric Technology Prototype Vehicle)
  • De Elektrische Toyota BEV: Ultracompacte 2-Zits City Car
  • EU Subsidie Voor Hydrogen Valley: De Groene Waterstof Regio In Noord Nederland
  • Utrecht Stopt Met Afvalpas: Pasjessysteem Ondergrondse Afval Containers Afgeschaft In 2020
  • Klimaatnieuws: Gletsjers In Andesgebergte Met 40% Gekrompen Of Helemaal Gesmolten
  • Hoe Duurzaam Is Biomassa Nou Eigenlijk?: Energievoorziening Op Basis Van Hout (biomassa)
  • Gridflex Heeten: Duurzamer Dan Duurzaam – Een Zelfstandig Netwerk Samen Met De Buren
  • Achmea Werkt In 2030 Volledig CO2-Neutraal: Sustainable Development Goals (SDG’s) Centraal
  • De Bosatlas Van De Duurzaamheid: Alles Over Duurzaamheid In Nederland
  • State-Of-The-Art Cradle to Cradle Winkelcentrum De Oranjerie In Apeldoorn
  • De RSD-E Tug 2513: Een 70-Tons Elektrische Sleepboot In Auckland, Nieuw Zeeland by Damen
  • Haagse Gemeenteraad Wil Herbruikbare Eco-Bekers Op Evenementen
  • Fokker 7|8: ‘s Werelds Eerste Cradle to Cradle Geoptimaliseerde Logistieke Gebouw
  • Nieuw Duurzaam CO2-Neutraal Pand Voor Laagsteprijsgarantie In Rosmalen
  • Nieuw Duurzaam Hoofdkantoor ING In Amsterdam Zuidoost: Open, Transparant, Energie-Positief
  • DHL Parcel Hub Zaltbommel: Duurzaam E-commerce Sorteercentrum Voor Nederlandse Markt
  • Het Nieuwe Cradle to Cradle Hoofdkantoor Van Mercedes Benz Nederland In Nieuwegein
  • Links

    Milieunet op..