google.com, pub-1373830308765288, DIRECT, f08c47fec0942fa0

Anders Bekeken

Wordt dit de full-electric 2CV ?

Geschreven op 6-8-2008 - Erik van Erne. Geplaatst in Duurzaam, Energie en Besparing, Klimaat, Vervoer en OV Facebooktwitterredditpinterestlinkedintumblrmail

citroen-2cv-classic2.jpgNou, het ontwerp ziet er alvast zeer futuristisch uit, maar wie weet wordt deze nieuwe 2CV wel net zo’n succes als het origineel.

Want laten we eerlijk zijn, dat was toch ook een heel vreemd ontwerp, een vreemde eend, een lelijke eend.

Gek genoeg heb ik dat bij dit ontwerp ook. Lelijk, vreemd, maar toch gaat er een bepaalde aantrekkingskracht van uit.

Veel is er verder niet bekend. Men heeft het over een energiezuinige auto en met alle nieuwe ontwikkelingen op batterijgebied lijkt het mij niet onwaarschijnlijk dat ook dit een electrisch karretje gaat worden.

Ben benieuwd of we deze moderne lelijke eend ooit op de weg gaan zien. Het futuristische ontwerp wilde ik u niet onthouden.

Bron: Tuvie

5 Reacties

  1. Jorrit zegt:

    4 september 2009 om 20:54 | Permalink

    wel ff de banden oppompen!

  2. jan zegt:

    12 januari 2010 om 20:06 | Permalink

    Af-schu-we-lijk.
    Daarmee vergeleken was de 2cv een toonbeeld van elegantie en sierlijkheid.

  3. erik smit zegt:

    13 februari 2011 om 00:21 | Permalink

    Wat een briljant ontwerp. Ik wou dat dit soort modellen ook echt gingen rondrijden, maar het zal wel bij luchtfietserij blijven… Het lijkt nauwelijks op de oude eend, op een paar details na, maar het is wel een uniek model dat tussen alle andere auto’s meteen opvalt.

  4. sjaqie zegt:

    7 maart 2011 om 16:16 | Permalink

    het is wel mooi, maar alleen zou ik die achterkant anders ontwerpen. die is wel lelijk

  5. Paul Traction zegt:

    11 maart 2011 om 10:54 | Permalink

    Het verschil met de originele 2CV is dat hij ‘origineel’ was. Toute simplement.
    Dit ontwerp probeert op iets te lijken, naamlijk op de oude 2cv.
    De voorkant is gestyleerde ‘nostalgie-kitch’. Een zwakte bod.
    De eerste 2cv was uitsluitend gebouwd op pragmatiek en zuinigheid. Zero style, minimaal luxe, allemaal gericht op functioneel en volledig opgeofferd aan de zuinigheid. In productiekosten, zowel als in gebruik.
    Vergeet niet: het moest een Frans antwoord worden op het succes van de Amerikaanse T-Fort, evenals de Duitse VW. Terrein en helling slagvaardigheid waren de pre van de 2cv.

Plaats zelf een reactie:

(U heeft ruimte voor 400 tekens)

Categorieën

  • Afval (706)
  • Agenda (3.414)
  • Biologisch (121)
  • Blog Action Day (57)
  • Bouwen-Klussen (931)
  • Communicatie (380)
  • Cradle to Cradle – Circulair (541)
  • Design (245)
  • Dieren (180)
  • Donald Trump (3)
  • Duurzaam (2.475)
  • Educatie (351)
  • EEN-Armoede (253)
  • Energie en Besparing (3.763)
  • Europa (29)
  • Evenementen (205)
  • Geluid (26)
  • Gezondheid (322)
  • Goed Doel (122)
  • Green Deal (38)
  • Greenwashing (121)
  • Hergebruik-Kringloop (336)
  • Iets anders (430)
  • Int. Samenwerking (195)
  • Investeren (151)
  • Joe Biden – Barack Obama (119)
  • Kerst (125)
  • Klimaat (1.743)
  • Licht (399)
  • Lucht (35)
  • Mensenrechten (175)
  • Milieu (762)
  • MVO (114)
  • Natuur (810)
  • Nederland (43)
  • Olympische Spelen (68)
  • Oranje (157)
  • Oud & Nieuw (133)
  • Pasen (2)
  • Sinterklaas (17)
  • Sport (243)
  • Vakantie (73)
  • Valentijn (38)
  • Verkiezingen (51)
  • Vervoer en OV (1.794)
  • Vrijwilligerswerk (16)
  • Water (314)
  • Welzijnswerk (30)
  • Recente berichten

  • Herbestemming De Koepel Haarlem: Koepelgevangenis Wordt Duurzaam Utiliteitsgebouw
  • Warmste Acht Jaar Sinds 1880: 2021 45e Jaar Op Rij Met Hogere Temperaturen by NASA En NOAA
  • Zonnegevel Kunst Project Op Demseyflat In Sittard by ZigZagSolar
  • De Elektrische Solar City Train: Zero-Emission Stadsdistributie Binnensteden by Trens Solar Trains
  • How Holland Became The Most Efficient In the Agricultural Field by Innovative Techs
  • Nederland Koploper In Europa: Meeste Zonnepanelen Per Inwoner Geïnstalleerd
  • Het Paradijs Op Aarde Begint In Nederland Met De Energietransitie by Ruud Koornstra
  • Documentaire Het Zinkende Land: De Dalende Veenbodem In West- En Noord-Nederland
  • Winnovatie Challenge De Emissieloze Kas: Lekkages Via De Bodem Vanuit Kassen Voorkomen
  • Milieudefensie Wil Dat 30 Grote Vervuilende Bedrijven Met Een Concreet Klimaatplan Komen
  • Koning Willem-Alexander Opent Nieuwe Zeesluis IJmuiden: De Grootste Zeesluis Ter Wereld
  • Energiepark Ballumerbocht Op Ameland: Zonnepanelen En Energieopslag by AEC En Wetterskip Fryslân
  • Het Woord Strippen Is Verkozen Tot Eufemisme Van 2021 by Wakker Dier
  • De Eerste Elektrische Mercedes EQV Camper by Mercedes Benz Vans
  • De Elektriche Citroën Berlingo En Citroën SpaceTourer
  • ABN AMRO Sustainable Impact Fund Investeert In INNAX; Energizing The Future
  • Duurzaam Bouwen Is Ook Topsport Op Sportcentrum Papendal by Eneco
  • Merten Gerecycled Schakelmateriaal Gemaakt Van Oceaan Plastic by Schneider Electric
  • Het 24/7 Energy Lab In The Green Village Van De TU Delft
  • De Elektrische PEUGEOT RIFTER En PEUGEOT TRAVELLER En PEUGEOT EXPERT Combi
  • Links

    Milieunet op..