Wordt dit de full-electric 2CV ?
Geschreven op 6-8-2008 - Erik van Erne. Geplaatst in Energie en Besparing, Klimaat, Vervoer en OVNou, het ontwerp ziet er alvast zeer futuristisch uit, maar wie weet wordt deze nieuwe 2CV wel net zo’n succes als het origineel.
Want laten we eerlijk zijn, dat was toch ook een heel vreemd ontwerp, een vreemde eend, een lelijke eend.
Gek genoeg heb ik dat bij dit ontwerp ook. Lelijk, vreemd, maar toch gaat er een bepaalde aantrekkingskracht van uit.
Veel is er verder niet bekend. Men heeft het over een energiezuinige auto en met alle nieuwe ontwikkelingen op batterijgebied lijkt het mij niet onwaarschijnlijk dat ook dit een electrisch karretje gaat worden.
Ben benieuwd of we deze moderne lelijke eend ooit op de weg gaan zien. Het futuristische ontwerp wilde ik u niet onthouden.
Bron: Tuvie
Tags: Duurzaam
Jorrit zegt:
4 september 2009 om 20:54 | Permalink
wel ff de banden oppompen!
jan zegt:
12 januari 2010 om 20:06 | Permalink
Af-schu-we-lijk.
Daarmee vergeleken was de 2cv een toonbeeld van elegantie en sierlijkheid.
erik smit zegt:
13 februari 2011 om 00:21 | Permalink
Wat een briljant ontwerp. Ik wou dat dit soort modellen ook echt gingen rondrijden, maar het zal wel bij luchtfietserij blijven… Het lijkt nauwelijks op de oude eend, op een paar details na, maar het is wel een uniek model dat tussen alle andere auto’s meteen opvalt.
sjaqie zegt:
7 maart 2011 om 16:16 | Permalink
het is wel mooi, maar alleen zou ik die achterkant anders ontwerpen. die is wel lelijk
Paul Traction zegt:
11 maart 2011 om 10:54 | Permalink
Het verschil met de originele 2CV is dat hij ‘origineel’ was. Toute simplement.
Dit ontwerp probeert op iets te lijken, naamlijk op de oude 2cv.
De voorkant is gestyleerde ‘nostalgie-kitch’. Een zwakte bod.
De eerste 2cv was uitsluitend gebouwd op pragmatiek en zuinigheid. Zero style, minimaal luxe, allemaal gericht op functioneel en volledig opgeofferd aan de zuinigheid. In productiekosten, zowel als in gebruik.
Vergeet niet: het moest een Frans antwoord worden op het succes van de Amerikaanse T-Fort, evenals de Duitse VW. Terrein en helling slagvaardigheid waren de pre van de 2cv.