Anders Bekeken

United Nations Seal the Deal: Partnership Stichting Milieunet

Geschreven op 3-9-2009 - Erik van Erne. Geplaatst in Agenda, Klimaat Facebooktwitterredditpinterestlinkedintumblrmail

Seal the Deal-Sign PetitionDat was een onverwacht en in eerste instantie onduidelijk telefoontje een week of twee geleden. Yes, yes we speak English, but can you repeat that please.

Nou toen wist ik zeker dat ik het goed had gehoord.

De United Nations Environment Program (UNEP) vraagt aan stichting Milieunet om partner te worden in de grote, wereldwijde campagne Seal the Deal.

Tja, dan ben je toch ietwat verbaasd. Hoe en waarom? Ik bleek een e-mail niet te hebben ontvangen en die mail kwam even later wel binnen, met wat uitleg.

“This is an urgent request from the United Nations Seal the Deal! campaign on Climate Change.  We are launching our new website soon and would be very keen to partner with you to showcase some of your innovative climate change related material on our site and at our exhibitions on climate change around the world.

I cannot stress the importance of this e-mail.  Do please ensure that it arrives in the right hands as we are soon to launch a UN wide website in the run up to the Copenhagen Conference and see your climate change work, particulalrly the cartoons and animations, as stimulating and interesting.” Arjun Kohli, Division of Communications and Public Information (DCPI), United Nations Environment Programme (UNEP).

Na wat bellen en mailen waren wij er snel uit door een aantal van onze Engelstalige Energy Saving Tips beschikbaar te stellen voor de Seal the Deal campagne.

Sinds vandaag komt dat partnership ook tot uitdrukking op de Seal the Deal website. Waar en wanneer onze communicatiemiddelen exact worden ingezet, blijft nog een verrassing. Men werkt achter de schermen hard aan een volgende update van de website. Die zal zeer binnenkort plaatsvinden want de eerste grote activiteit van de campagne staat gepland van 21 tot en met 25 september 2009. Dan is het Global Climate Week

Seal the Deal partner Milieunet FoundationOnze steun aan Seal the Deal zal naast het beschikbaar stellen van grafisch materiaal en communicatiemiddelen, bestaan uit het uitvoeren van een nieuw concept voor communicatie op het internet: De Communication Wave.

Hoe dat precies in zijn werk gaat, kunnen we natuurlijk niet exact uit de doeken doen, maar samengevat komt het neer op een bundeling van communicatie berichten in veel verschillende vormen, die zich als een golf over het internet verspreiden via talloze kanalen en met hulp van bevriende nieuwssites, blogs, twitteraars en via een zorgvuldig samengestelde mix aan internet-community’s in alle delen van de wereld.
AndersBekekenBlogWe doen dat overigens ook voor nog een hele grote klimaatactie waar we de komende tijd veel van gaan horen: 350.org, de campagne om 350 ppm. CO2 als absolute bovengrens te hanteren. We zitten nu op net boven de 390 ppm CO2 in de atmosfeer. Hoogtepunt van deze campagne is de International Day of Climate Action 2009 op 24 oktober 2009.

We shall start a wave of articles, messages, feeds, tweets and so on to support this global action and to ask people to join 350.0rg.

Furthermore we are trying to connect all actions. The Design Squad for Milieunet is an initiative of Milieunet Foundation, Utrecht the Netherlands, to create awareness on climate change and other environmental issues by graphic design. The team members are students of the Graphic School Utrecht and some other graphic and design (high)schools. The Design Squad started September 1st 2009 with the first projects.

So far they realised some artwork on the United Nations Seal te Deal Campaign and 350.org. Other Climate Change Action projects will be Earth Hour 2010 , the Dutch campaign Beat the Heat. In the next periode new artwork will be made to support Milieunet’s Communication Waves for 350.org

See: https://www.stichtingmilieunet.nl/the-design-squad/climate-action.html
Feel free to use all artwork (commen license) to support 350.org

Follow me on Twitter @Milieunet and just spread the messages around. Choose what you like to retweet, post, bookmark and so on.

We are also supporting Seal the Deal, Tck Tck Tck, You Turn the Earth and many others.

Event Website: https://www.stichtingmilieunet.nl/the-design-squad/climate-action.html

In eigen land is er ook net een grote klimaatcampagne gestart: Beat the Heat Now die wordt afgesloten op 12 december 2009 met Het Nationale Klimaatevenement: Beat the Heat Now en het vertrek van de Nederlandse delegatie met de Beat The Heat-Express trein naar Kopenhagen.

Op ons voorstel om geheel gratis ook een soortgelijke actie uit te voeren voor de Nederlandse klimaatactie in de aanloop naar de COP15 Climate Conference hebben wij tot op heden geen reactie ontvangen. Ook hebben wij voorgesteld om een koppeling tot stand te brengen tussen Seal the Deal, 350.0rg en Beat the Heat Now

Één Reactie

  1. Erik van Erne zegt:

    24 oktober 2009 om 13:32 | Permalink

Plaats zelf een reactie:

(U heeft ruimte voor 400 tekens)

Categorieën

  • Afval (662)
  • Agenda (3.169)
  • Barack Obama (116)
  • Biologisch (120)
  • Blog Action Day (57)
  • Bouwen-Klussen (814)
  • Communicatie (376)
  • Cradle to Cradle – Circulair (504)
  • Design (234)
  • Dieren (177)
  • Donald Trump (3)
  • Duurzaam (2.310)
  • Educatie (346)
  • EEN-Armoede (253)
  • Energie en Besparing (3.404)
  • Europa (29)
  • Evenementen (183)
  • Geluid (26)
  • Gezondheid (306)
  • Goed Doel (119)
  • Green Deal (30)
  • Greenwashing (119)
  • Hergebruik-Kringloop (319)
  • Iets anders (373)
  • Int. Samenwerking (192)
  • Investeren (136)
  • Kerst (152)
  • Klimaat (1.673)
  • Licht (376)
  • Lucht (34)
  • Mensenrechten (169)
  • Milieu (749)
  • MVO (109)
  • Natuur (746)
  • Nederland (24)
  • Olympische Spelen (68)
  • Oranje (157)
  • Oud & Nieuw (126)
  • Pasen (2)
  • Sinterklaas (25)
  • Sport (223)
  • Vakantie (80)
  • Valentijn (38)
  • Verkiezingen (62)
  • Vervoer en OV (1.393)
  • Vrijwilligerswerk (16)
  • Water (302)
  • Welzijnswerk (30)
  • Recente berichten

  • Hyundai Presenteert Strategy 2025: Smart Mobility Device En Smart Mobility Service
  • Twee Waterstofbussen Voor Syntus Gelderland by Keolis
  • Keolis Bestelt 259 Elektrische Bussen Voor Apeldoorn, Lelystad en Zwolle by BYD
  • De Ereprijs 2020: Provincie Overijssel Initieert Groene Ondernemersprijs
  • The European EV Charging Summit 2020 In Rotterdam: Driving Into A Cleaner Future by ACI
  • Appelsientje Stapt Over Op Biobased Verpakkingen Met Duurzame Biobased Dop by Riedel
  • OP Oost 2020: Europees Geld Voor Drie Innovatieve Energieprojecten In Overijssel En Gelderland
  • Spectaculaire Groei Zonnepanelen In Rotterdam: Van 101.000 Naar 144.600 Zonnepanelen
  • Grootste Deel Ecosystemen In Nederlandse Natura 2000 Gebieden Is In Slechte Staat
  • The Ugly Truth Of Fast Fashion: Patriot Act by Hasan Minhaj
  • BP Greenwash In New Misleading Ad Campaign: The Whole Truth In Two Minutes by Client Earth
  • European Parliament: Climate Change Should Be Parliament’s First Priority According To Citizens
  • The Amazon Rainforest: 8 Million Hectares Gone in 2019 After Fires by Amazon Watch
  • Gebruik E-Fiets In Nederland Flink Toegenomen: Effecten Op Andere Vervoerwijzen by KiM
  • Lidl XXL Distributiecentrum Nunner Logistics Krijgt Krachtigste Zonnedak Van Europa by Ecorus
  • De Elektrische Brommer Brekr Model B Uit De Achterhoek by Brekr
  • Windpark Markbygden: Europa’s Grootste Onshore Windpark In Zweden
  • The Art Of Green Thinking: Duurzaamheid In Het MBO – De SustainaBul MBO
  • Video Explainer Awesome Oceans
  • Grote Klimaat Oplossingen Congres by MilieuCompleet
  • Links

    Milieunet op..