People Planet Profit – MVO Voor Kinderen by P+ Magazine
Geschreven op 24-2-2008 - Erik van Erne. Geplaatst in Educatie, EEN-Armoede, KlimaatVolgende week verschijnt de nieuwe P+, hét magazine over People Planet Profit.
Ditmaal is het onderzoekthema van de redactie: hoe slagen bedrijven er in om kinderen uit te leggen hoe zij de wereld een beetje mooier willen maken? Voor wie nog niet geabonneerd is, hier een indruk van de inhoud.
De korte inhoudsopgave:
Klas op bezoek
Wat heeft een meisje van negen jaar in een afvalverwerkingsbedrijf te zoeken? En wat doet dat meisje van zes in de cabine van de trein?
Eigen kinderfonds
Denken bedrijven met een eigen kinderfonds het beter te doen dan organisaties van goede doelen?
Groene Juf
Leren meesters en juffrouwen eigenlijk zelf wel hoe we de wereld een beetje beter kunnen maken?
Rita Kohnstamm
Is het eigenlijk wel zo slecht om schoolkinderen de spelregels van het leven te leren, ook al is dat paternalistisch?
Weeskinderen
Hoe kwamen SOS-Kinderdorpen en Numico/Danone samen om een nieuw dorp voor de weeskinderen van de Tsunami te bouwen?
Lachende kinderarbeiders
Zou een fotoboek met lachende kinderarbeiders meer impact hebben dan fotoboeken met aanklachten?
Financieel analfabetisme
Niek Hoek van Delta Lloyd ontdekte dat jongeren vaak geen flauw benul hebben van de waarde van het geld. Wat doet hij er aan?
Wie zich per omgaande abonneert, krijgt nog net dit nummer in de bus! Zes nummers voor 51 euro per jaar. Doen hoor ! Is echt een goed blad met heel veel nuttige informatie.
Guido F.A.P. ten Berge zegt:
29 juni 2008 om 12:51 | Permalink
Geachte heer, mevrouw,
Graag vragen wij uw aandacht voor het volgende.
CND Consultancy is actief als intermediair en adviseur in het bedrijfsleven. Duurzaam ondernemen wordt steeds belangrijker en CND Consultancy heeft hiertoe een vernieuwde methodiek ontwikkeld voor visionair leiderschap volgens de 4 p’s, te weten people, planet, profit en prophecy. Mede dankzij de samenwerking met de overheid is deze methodiek gepubliceerd in het onlangs verschenen Handboek voor ondernemen in de Nieuwe Tijd ISBN 978-90-78843-02-3. Verantwoord en duurzaam ondernemen vraagt namelijk om evenwicht tussen deze 4 p’s, een pionierende geest en een andere manier van denken en werken in organisaties.
Het Handboek is zeer actueel te noemen, nu steeds duidelijker wordt hoe het wereldwijde geldstelsel o