Greenwashing Index On-Line: De Eureka Commercial van Shell
Geschreven op 10-1-2008 - Erik van Erne. Geplaatst in Biologisch, Energie en Besparing, Klimaat, NatuurAl eerder aangekondigd, maar nu is het zover. De Greenwashing Index is on-line en er worden al veel misleidende groene reclames aangemeld. De eerste die mij opviel was een commercial van Shell met de sterk misleidende titel Eureka!
Na een overloos lange inleiding met tal van ontroerende plaatjes komt aan het eind de aap uit de mouw. Eureka, op deze manier kunnen we nog meer olie oppompen. Shell geeft zelf deze fraaie ondertitel mee bij de video: learn more about how Shell is providing real energy solutions. Dat moet u beslist even gaan bekijken.
Aanmelden van misleidende advertenties gaat makkelijk en uw stem uitbrengen is ook zo gedaan. Maar voor u dat doet moet u zich even -kort- registreren. Ben heel benieuwd welke advertenties uit ons land op de Greenwashing Index terecht gaan komen.
Een initiatief van EnviroMedia Social Marketing
Tags: Afval, Cradle to Cradle - Circulair, Duurzaam, Milieu