google.com, pub-1373830308765288, DIRECT, f08c47fec0942fa0

Anders Bekeken

De SpinAwards: Maak Seks Lekker Duidelijk – Can You Fix It? Wint Spinaward 2010-2011

Geschreven op 13-10-2009 - Erik van Erne. Geplaatst in EEN-Armoede, Int. Samenwerking, Klimaat Facebooktwitterredditpinterestlinkedintumblrmail

Can You Fix ItUpdate 12 april 2011: Can you fix it?, het online spel van de campagne Maak Seks Lekker Duidelijk, wint de SpinAward 2011 voor beste interactieve video concept. Dit werd donderdag, 7 april 2011, bekend gemaakt tijdens de SpinAwards Night.

De jury prijst Can you fix it? voor een goede vertaling van het probleem en om het onderscheidende scenario. Soa Aids Nederland en Rutgers WPF zijn trots op deze prijs. Sinds de lancering van het spel in november hebben meer dan 77.000 jongeren het gespeeld.

Met Can you fix it? kunnen jongeren oefenen in het aangeven van grenzen en wensen op seksueel gebied. In de game zien de spelers films van jongeren die zich samen in een seksueel spannende situatie bevinden die uit de hand dreigt te lopen. Door op de ‘ Fix it’ knop te drukken kunnen ze de afloop van het filmpje beïnvloeden. De korte films gaan onder andere over uitgaan, webcammen, seksuele geaardheid en geloof.

De winnaars van de SpinAwards 2010-2011 op een rijtje:

Beste design
Zilver:
Polo 444 – ACHTUNG! In opdracht van Volkswagen Nederland
Rivella Kicks & Thrills – SuperHeroes in opdracht van Rivella

Beste content
Zilver:
Darth Vader neemt zijn stem op voor TomTom – Pool Worldwide in opdracht van TomTom
Het Achterhuis Online – LBi Lost Boys in opdracht van Anne Frank Stichting

Goud:
iFly Magazine – Born05 in opdracht van KLM Royal Dutch Airlines

Beste media inzet
Zilver:
JaofNee Donorweek trapt af met eerste nationale online wervingsactie. Live op NU.nl – KesselsKramer & NOISE in opdracht van Rijksoverheid – ministerie van VWS en ministerie van AZ
Live interactief billboard tegen agressie – N=5 in opdracht van Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties/Rijksoverheid
Vodafone The Voice of Holland – OMD in opdracht van Vodafone

Beste innovatie
Zilver:
Film It Yourself – Stunst, Noodlewerk, Video dock, Martijn Pannevis in opdracht van VPRO
Quest je webcam – Bureau Bambi BV in opdracht van G+J Uitgevers, Quest

Goud:
Appie van Albert Heijn – Icemobile & Muse Amsterdam in opdracht van Albert Heijn

Beste jong talent
Zilver:
Shotgun – Gabin van Hal en Eefje Liebrechts (Fontys Hogescholen)
Sam – Didi Koller en Babbe Noya (Hogeschool van Amsterdam)

Goud:
Blurshirt – Nik Sluijs en Nanette Visser (Willem de Kooning Academie)

Beste online campagne
Zilver:
KLM Surprise – Boondoggle in opdracht van KLM Royal Dutch Airlines

Goud:
Liquid Mountaineering – CCCP in opdracht van Hi-Tec
PHILIPS – Wake up the Town (intergrated) – Tribal DDB Amsterdam, DDB Worldwide, One Voice in opdracht van Philips

Beste website concept
Geen prijzen

Beste mobiele concept
Zilver:
Sennheiser Frequency Finder – mediaBunker in opdracht van Sennheiser Benelux
Film It Yourself – Stunst, Noodlewerk, Video dock, Martijn Pannevis in opdracht van VPRO
ikPod: interactief en persoonlijk – Mediamatic Lab / Ubiquity in opdracht van Joods Historisch Museum

Beste interactieve video concept
Zilver:
Can you fix it? – IJsfontein in opdracht van SOA Aids Nederland
Collapsus – Submarine i.s.m. VPRO

Beste gaming concept
Zilver:
HEMA Bonkies Online – Guilty People / CCCP in opdracht van HEMA
Silver Line Society – INDIE- Amsterdam in opdracht van Microsoft

Goud:
Noisia Infection – Flavour BV in opdracht van Noisia

Beste sociale media concept
Zilver:
Ikgebruik Can Facebook Help Monica Quit Drugs – Lemz in opdracht van ikgebruik.nl
Nike Take Mokum – Boondoggle in opdracht van Nike Running

Beste crossmedia concept
Zilver:
AXE Heaven on earth – Media Republic in opdracht van Axe Unilever
Volkswagen Rijbewijs – ACHTUNG!, MTV Networks in opdracht van Pon’s Automobielhandel B.V.

Goud:
KLM Surprise – Boondoggle in opdracht van KLM Royal Dutch Airlines

Beste interactieve opdrachtgever
KLM Royal Dutch Airlines

Beste interactieve bureau
Boondoggle

Daar ben ik

8 december 2010: Het verslag met alle presentaties van de internationale DAAR-conferentie “4th Conference on Adaptation to Climate Change in Devloping Countries” is gereed.

Het volledige verslag inclusief foto’s is te vinden op HIER. Ongeveer 150 deelnemers uit binnen- en buitenland waren 25 november 2010 aanwezig in het Museum voor Communicatie in Den Haag. Hoofdgast was de CEO van het Great Green Wall for Africa Initiative, Professor Abdoulaye DIA. Nieuwsuur interviewde hem voor een reportage.

10 april 2010: Mooi hoor, de Daar ben ik campagne is bekroond met de Spin Award 2009 voor beste crossmedia concept. Voor de volledigheid even alle winnaars van een SpinAward 2009-2010:

Beste content
Hair Level XL (Bespeak & TinQwise/Philyra (branche-instituut voor scholing en examinering in de uiterlijke verzorging))
Amstel Teamlink (2010 Amsterdam/Heineken Nederland)
IKEA Design Your Own Life platform (LEMZ/IKEA)

Beste crossmedia concept
Volkswagen Pak de Polo (ACHTUNG!/PON’s Automobielhandel)
Daar ben ik (XXS/Klimaatbureau, NCDO)

Beste design
Geen winnaar

Beste gaming concept
Het Grote Chocomel Hot Sneeuwballen Gevecht (ACHTUNG!/Friesland Foods)

Beste innovatie
Geen nominaties

Beste interactieve video concept
Skoda Octavia RC (ACHTUNG!/Pon’s Automobielhandel)
Press to Play: The Playboy Game (NRG3/Coty Fragrances Benelux B. V.)

Beste media-inzet

G-Star’s Next Raw Reporter (G-Star/G-Star)
STANISLAV (KONG/Rijksoverheid/Ministerie van Justitie)

Beste mobiele concept
Appie van Albert Heijn (IceMobile en Muse Amsterdam/Albert Heijn)

Beste online campagne
Baby Olifant (Boondoggle/KMDA/Zoo Antwerpen)
Hi, Pokkie foetsie, Hyves Prank (Red Urban/Hi)
STANISLAV (KONG/Rijksoverheid/Ministerie van Justitie)

Beste website concept
Wieckse Zonneradar (2010 Amsterdam/Heineken Nederland)
Cinema 21:9 (Tribal DDB/Koninklijke Philips Electronics N.V.)

Beste interactieve bureau
ACHTUNG!

Beste opdrachtgever
Ministerie van Justitie

13 oktober 2009: Ruud Lubbers heeft in Den Haag de ‘DAAR ben ik’ campagne geopend. Het is een initiatief van NCDO en de HIER Klimaatcampagne. Hiermee wordt aandacht gevraagd voor klimaatverandering in ontwikkelingslanden.

Belangrijk onderdeel is een virtueel pop-up boekje met Kofi Annan. Met dit boekje legt de oud-secretaris generaal van de VN aan miljoenen Nederlanders uit hoe het leven in ontwikkelingslanden wordt beïnvloed door klimaatverandering. Uiteraard kunt u op Daar ben ik ook nog even een petitie ondertekenen. Heb ik natuurlijk gedaan en dan volgt er een heel vriendelijk bedankje. Graag gedaan.

Daar ben ik-bedanktNu maar hopen dat het helpt. Ik heb inmiddels overal petities ondertekend. Allemaal met hezelfde doel: Seal the Deal in Kopenhagen.

Zie ook: Earth Hour’s Vote Earth: It’s Time To Show Where You Stand

Plaats zelf een reactie:

(U heeft ruimte voor 400 tekens)

Categorieën

  • Afval (683)
  • Agenda (3.260)
  • Barack Obama (116)
  • Biologisch (116)
  • Blog Action Day (57)
  • Bouwen-Klussen (854)
  • Communicatie (376)
  • Cradle to Cradle – Circulair (522)
  • Design (239)
  • Dieren (178)
  • Donald Trump (3)
  • Duurzaam (2.376)
  • Educatie (349)
  • EEN-Armoede (251)
  • Energie en Besparing (3.584)
  • Europa (29)
  • Evenementen (201)
  • Geluid (26)
  • Gezondheid (314)
  • Goed Doel (119)
  • Green Deal (33)
  • Greenwashing (120)
  • Hergebruik-Kringloop (326)
  • Iets anders (390)
  • Int. Samenwerking (192)
  • Investeren (140)
  • Kerst (123)
  • Klimaat (1.704)
  • Licht (392)
  • Lucht (34)
  • Mensenrechten (171)
  • Milieu (754)
  • MVO (111)
  • Natuur (770)
  • Nederland (34)
  • Olympische Spelen (68)
  • Oranje (157)
  • Oud & Nieuw (127)
  • Pasen (2)
  • Sinterklaas (16)
  • Sport (231)
  • Vakantie (83)
  • Valentijn (38)
  • Verkiezingen (62)
  • Vervoer en OV (1.558)
  • Vrijwilligerswerk (16)
  • Water (303)
  • Welzijnswerk (30)
  • Recente berichten

  • Burgemeester Aboutaleb Van Rotterdam Presenteert 1000 Cities Adapt Now Plan Tijdens CAS2021
  • The Pravaig Extinction MK1: Luxury Electric Sedan From India by Pravaig Dynamics
  • Shopping Awards 2021 Voor (Web)Winkelbedrijven: De Duurzaamheid Award 2021
  • Vier Slimme Laadpleinen Voor Elektrische Auto’s Geopend In Rotterdam
  • EU Produceerde In 2020 Meer Duurzame Stroom Dan Stroom Uit Fossiele Bronnen by Ember
  • Food Center Amsterdam: Transformatie Tot Nieuw, Duurzaam Foodcenter Amsterdam by RHDHV
  • Leitwolf H2: Waterstof Sneeuwruimer Voor Wereldbeker Alpineskiën Gran-Risa Piste by Prinoth
  • ZEUS: Zero Emission Ultimat Hybride Ship Met Brandstofcel En Dieselgeneratoren by Fincantieri
  • De WRZV Hallen Van Zaalvoetbalvereniging WRZV In Zwolle: Energieneutraal, Duurzaam, Circulair
  • Energieneutrale Nieuwbouw Wilhelminaschool En kinderopvang Kind & Co In Woerden by Arcom
  • Effect Van COVID-19 Op De Wereldwijde Aandelenmarkt
  • Webinar Circulaire Elektronica by TU Delft & Erasmus Universiteit Rotterdam
  • Nobelprijswinnaars Roepen Op Tot Aanpak Klimaatcrisis by Climate Adaption Summit CAS2021
  • Startgids Laden Van Elektrische Auto’s Voor Bedrijven by Nationale Agenda Laadinfrastructuur
  • Slim Laadplein Met 108 Laadstations Geopend In Houthavens Amsterdamby BlueMarble Charging
  • Aardpeer, Samen Voor Grond: Landbouwgronden Voor Minimaal 7 Generaties Veiligstellen
  • Britains Got Talent 2020: SOS From The Kids Song About Climate Change
  • Week Van De AfvalHelden: Zet Vrouwen En Mannen In De Afvalbranche In Het Zonnetje
  • Bijna 20 Procent Van Nederlandse Glastuinders Heeft Zonnepanelen by AgriDirect
  • Webinar Autodelen: Deelmobiliteit Steeds Belangrijker by CROW, Deloitte En Advier
  • Links

    Milieunet op..