google.com, pub-1373830308765288, DIRECT, f08c47fec0942fa0

Anders Bekeken

Change YOUR WORLD : ‘Get 2 Know Me’ wint 10.000 euro

Geschreven op 11-9-2009 - Erik van Erne. Geplaatst in Agenda, Communicatie, Klimaat Facebooktwitterredditpinterestlinkedintumblrmail

Change Your world

Update 28 september 2009: Afgelopen weekend streden 300 jongeren tegen elkaar met hun plan om de wereld te veranderen. ‘Get to know me’ won de hoofdprijs van € 10.000,- en een maand lang professionele coaching.

300 jongeren deden in Rotterdam mee met het evenement Change YOUR WORLD. Ze werkten in groepen aan ideeën om een movement te starten. Een beweging waarmee ze hun directe leefomgeving en leefwereld kunnen verbeteren. Als winnaar is de movement ‘Get 2 Know Me’ uitgeroepen.

De winnende movement ‘Get 2 Know Me’ rekent af met vooroordelen. De jongeren achter deze movement willen dit bereiken door mensen de boodschap mee te geven elkaar beter te leren kennen.’Get 2 Know Me heeft gewonnen omdat de essentie van een betere wereld begint bij het opheffen van vooroordelen. Het gaat erom dat men elkaar beter leert kennen en dat er daaruit vertrouwen ontstaat. Pas wanneer we elkaar echt leren kennen kunnen vooroordelen verdwijnen’, aldus jury voorzitter Andre Platteel. De hoofdprijs van €10.000,- en een maand lang professionele coaching gaan zij gebruiken om de movement te realiseren. Bron: Change YOUR WORLD

Denk dat het voor ‘Get 2 Know Me’ een hele verrassing is. Is nog nergens iets over te vinden, maar dat zal binnenkort wel veranderen. Ik ga er van uit dat u en ik hier nog meer van gaan horen. En inderdaad ontving ik direct een e-mailtje van Younes Ouazzani, namens het Get 2 Know MeGet to know me team met aanvullende informatie. “We hebben nu een maand lang begeleiding van een coach en gaan ons plan verder uitwerken.

Voor meer informatie zou ik u nu alvast door willen verwijzen naar onze Hyves Get 2 Know Me“.

Iedereen is weleens in aanraking gekomen met vooroordelen of heeft weleens vooroordelen over een ander. Wij willen als multiculturele groep studenten anderen van hun vooroordelen af laten stappen door ze de kans te geven om elkaar beter te leren kennen.

Kinderen krijgen door opvoeding vooroordelen mee over anderen. Wij willen dat veranderen. Om te beginnen willen we langs basisscholen en middelbare scholen met een interactief kennismakingsprogramma om kinderen/jeugd van verschillende culturen en achtergronden om elkaar beter te leren kennen.

Het interactieve kennismakingsprogramma bestaat uit een film waarin kinderen een kijkje kunnen nemen in de levens van andere cultuur, religie, seksuele geaardheid of geloofsovertuigen. Na de film is er ruimte voor vragen aan ons en discussie/rollenspellen. Met als doel te laten zien dat wij, zelf ook een multi-culturele groep, allemaal hetzelfde zijn ongeacht welke achtergrond.

We leven allemaal in hetzelfde land, maar kennen elkaar eigenlijk helemaal niet. Door de media zijn vooroordelen ontstaan en die willen wij doorbreken door de dialoog aan te gaan. Het doel hiervan is mensen van hun vooroordelen af te laten stappen en elkaar echt te leren kennen. Wij willen dat we echt een multi-culturele SAMENleving worden, in plaats van een multi-culturele langs elkaar heen leving.

In de toekomst willen we de doelgroep uitbreiden door naar bejaardentehuizen, businessdagen, sportverenigingen, festivals, concerten, studentenverenigingen, koffiehuizen en religieuze ontmoetingspunten te gaan. Wij willen mensen zo de kans geven om van hun vooroordelen af te stappen en een medemens echt te leren kennen.

We zijn nu eenmaal niet allemaal hetzelfde en dat is niet erg, zolang we elkaar maar respecteren. Ons doel is meer kennis te verspreiden op het gebied van verschillende etniciteiten, culturen en seksuele geaardheden, waardoor de houding ten opzichte van elkaar positiever is en we elkaar met meer respect behandelen. Do you know me? GET 2 KNOW ME

Word alsjeblieft lid van onze hyves als je de movement steunt en Get 2 know us! Bron: GET 2 KNOW ME

11 september 2009: Jong zijn betekent dingen willen veranderen. Change YOUR WORLD is een evenement datjou de kans geeft om de wereld te veranderen. Heb je echter geen idee hoe je dat moet aanpakken? Ook dan kan je je inschrijven voor Change YOUR WORLD.

Doe mee aan Change YOUR WORLD op 26 en 27 september. Tijdens het weekend kun je 10.000 euro verdienen. Daarnaast krijg je hulp van een coach die je helpt om jouw idee uit te werken. Ook andere mensen met visie en lef zoals Sabrina Starke, Howard Komproe, Victoria Koblenko en Nicolette Kluijver helpen jou. Schrijf je nu in!

3 Reacties

  1. Beertje zegt:

    28 september 2009 om 19:59 | Permalink

  2. Nidwan zegt:

    13 november 2009 om 14:47 | Permalink

    Vet filmpje!

  3. Nrank zegt:

    10 maart 2010 om 14:55 | Permalink

    Wajoo, ommin gelauterd filmpje!

Plaats zelf een reactie:

(U heeft ruimte voor 400 tekens)

Categorieën

  • Afval (689)
  • Agenda (3.296)
  • Biologisch (117)
  • Blog Action Day (57)
  • Bouwen-Klussen (878)
  • Communicatie (376)
  • Cradle to Cradle – Circulair (524)
  • Design (238)
  • Dieren (178)
  • Donald Trump (3)
  • Duurzaam (2.406)
  • Educatie (352)
  • EEN-Armoede (253)
  • Energie en Besparing (3.623)
  • Europa (29)
  • Evenementen (202)
  • Geluid (26)
  • Gezondheid (315)
  • Goed Doel (119)
  • Green Deal (35)
  • Greenwashing (120)
  • Hergebruik-Kringloop (327)
  • Iets anders (404)
  • Int. Samenwerking (194)
  • Investeren (145)
  • Joe Biden – Barack Obama (118)
  • Kerst (123)
  • Klimaat (1.713)
  • Licht (394)
  • Lucht (34)
  • Mensenrechten (171)
  • Milieu (755)
  • MVO (113)
  • Natuur (779)
  • Nederland (34)
  • Olympische Spelen (68)
  • Oranje (157)
  • Oud & Nieuw (127)
  • Pasen (2)
  • Sinterklaas (16)
  • Sport (233)
  • Vakantie (84)
  • Valentijn (38)
  • Verkiezingen (62)
  • Vervoer en OV (1.610)
  • Vrijwilligerswerk (16)
  • Water (305)
  • Welzijnswerk (30)
  • Recente berichten

  • Mercedes, Total En Stellantis: Samen Accu’s Elektrische Auto’s Produceren by ACC
  • Tips Om Je Internationale Webshop Te Laten Slagen: Kies Voor Een Professioneel Vertaalbureau
  • Drie Keer Zoveel Laadpalen In Vlaanderen in 2022: Op Weg Naar 35.000 Laadpalen In 2025
  • Voedselbos Vierhoven In Roosendaal: 200 Soorten En 16.000 Bomen En Struiken Aanplanten
  • Gasunie Start Proef Met Opslag Groene Waterstof In Ondergrondse Zoutlagen In Groningen
  • Europa Vraagt Nederland Om Ambitieuzer Klimaatdoel Voor 2030 Vast Te Stellen by PBL
  • Towards Two Billion Trees Planting In Australia In Ten Years by WWF Australia
  • Het World Food Day Film Festival: Vier Foodfilms Met Een Stevige Bite
  • Hydrogen Delta Network NL: Zeeuws Waterstofnetwerk by Gasunie En North Sea Port
  • Provincie Drenthe Lanceert Samen Met Inwoners Campagne Voor Energiebesparing
  • Provincie Flevoland Windconferentie: Windenergie In De Provincie Flevoland
  • 23 September Uitgeroepen Tot EU Organic Day
  • Provincie Zuid-Holland Subsidie Voor Restauratie En Herbestemming Van Rijksmonumenten
  • Wat Gaan We Eten? Sitopia: Hoe Goed Eten De Wereld Kan Redden by Carolyn Steel
  • Elektrische Drijvende Zandzuiger Rotterdam 55 Aangesloten Op Groene Stroom by Dekker Groep
  • Green Deal Koffiepads En Theezakjes Bij Het GFT: Composteerbare Theezakjes En Koffiepads
  • Green Deal Duurzaam GWW (DGWW2030) Krijgt Vervolg En Andere Aanpak: Verduurzamen GWW
  • HotelSummit: Hét Jaarcongres Voor Hoge Hotelmanagement – Een Nieuw Begin
  • De Bewuste Visweek: Een Goed Verhaal Op Je Bord. Kies Duurzame Vis by MSC En ASC
  • Leonardo DiCaprio Investeert In Nederlands Kweekvleesbedrijf Mosa Meat
  • Links

    Milieunet op..