google.com, pub-1373830308765288, DIRECT, f08c47fec0942fa0

Anders Bekeken

Omdat de Nacht by Youp van ‘t Hek

Geschreven op 18-9-2010 - Erik van Erne. Geplaatst in Iets anders Facebooktwitterredditpinterestlinkedintumblrmail

YoupZo af en toe iets geheel anders op Anders Bekeken en Youp van ‘t Hek is een mooi voorbeeld van iemand die de zaken ook altijd net iets anders bekijkt, dus dat sluit mooi aan.

Beetje grof in de bek, dat wel, maar ach dat is zijn stijl nou eenmaal. Heb nog wel een tip voor Youp voor een volgende voorstelling: klimaatneutraal zijn we bijna allemaal.

Denk dat Youp met dat onderwerp wel een avondvullend programma kan maken. Ook buitengewoon geschikt voor een Oudejaarsconference. ‘Omdat de nacht’ van Youp van ‘t Hek. Van 14 september tot en met 16 oktober 2010 in Nieuwe Luxor in Rotterdam en van 26 oktober tot en met 4 december 2010 in Carré.

Zie ook: Oudejaarsconference De Tweede Viool by Youp van ‘t Hek

De Wakkerschudcampagne Schudden Maar: Definitieve Opbrengst De Help is 158,682,75 euroWorld Peace is Possible: We Are One with Youp van ‘t Hek

4 Reacties

  1. Erik van Erne zegt:

    26 oktober 2010 om 05:35 | Permalink

    Pauw en Witteman – Youp gaat T-Mobile aanpakken

    Van het kastje naar de muur, van de hoorn naar de haak, van het hek naar de dam, steeds stuitte Youp van ‘t Hek op het bekende afpoeierbeleid toen hij een probleem had. Woedend wendde hij zich tot Twitter en liet zijn ergernis de vrije loop. Binnen de kortste keren wilde T-Mobile hem toen wel helpen. En dat maakte Van ‘t Hek pas echt boos.

    Goeie actie van Youp. Zou fijn zijn als Youp zich ook even gaat bezighouden met de Telefoongids Madness http://bit.ly/B8uUy

    Zie ook: De Wakkerschudcampagne Schudden Maar: Youp is begonnen… http://bit.ly/dsahNw

  2. Erik van Erne zegt:

    26 oktober 2010 om 09:32 | Permalink

    T-Mobile moet in de aanval, Youp-style aldus Bert op PlusPost Media

    Nu wil ik op PlusPost niet de zoveelste blogger uithangen die meelift op deze toestand om daar op een makkelijke manier even mijn stukje aan te weiden. Maar wat mij triggerde (mooi woord) was het advies van ‘Marketinggoeroe’ Frank van den Wall Bake. Zijn advies: Doodzwijgen. Letterlijk (in het artikel in HP/DeTijd) “Het beste is in dit geval doodzwijgen, want op elke reactie van T-Mobile zal Youp óók weer reageren. En de sympathie van het volk ligt bij hem.”

    FOUT !!
    Dat heeft Frank dan volledig bij het verkeerde eind. We leven in het Internet tijdperk. Het advies van uw Internet-goeroe: Humor, assertiviteit en originaliteit heerst!! Zie GeenStijl dat eindigt met de tekst: “En nou oprotten met je Oma Manders”.

    T-Mobile moet een hele schare jonge moderne en hele scherpe cabaretiers inhuren, die allemaal in een TV-studio bij elkaar zetten en dan een half uur lang Youp van ‘t Hek afzeiken. Filmpje zo op YouTube pleuren. En elke week een nieuw filmpje maken. Allemaal met hetzelfde thema: Youp van ‘t Hek is een arrogante-NRC-Grachtengordel-bal, niet meer van deze tijd, snapt niet waar het over gaat, kortom gewoon een lul.
    Dus niet nuanceren, niet ingaan op het probleem met de helpdesk, geen weerwoord bieden, maar superorigineel afzeiken met keiharde scherpe humor. Lees verder bij PlusPost Media

    Nou ik weet niet wie hier nou het beste advies geeft. Geen van beiden eigenlijk. Wat T-Mobile volgens mij het beste kan doen: er als de sodemieter voor zorgen dat de mensen bij de helpdesk weer respect krijgen voor klanten en gewoon nooit meer iemand in de wacht zetten, maar gewoon direct helpen en uiteraard ook direct terugbellen.

    Dat Youp min of meer misbruik maakt van zijn ooit verworven “machtspositie” is ietwat vreemd, maar past uiteraard geheel bij schreeuwlelijk Youp. Toch blijf ik het mooi vinden dat die arrogante praktijken van tal van grote bedrijven met antwoordcomputers, onbekwame helpdesk medewerkers en ellenlange wachttijden eindelijk eens goed voor schut worden gezet. Of dat zal helpen? Blijft de vraag en zal in grote mate afhangen van het vervolg van deze Youp actie.

    Zoals Youp dat opmerkte: klaar, nee, dit is pas het begin.

  3. Sophie zegt:

    5 november 2010 om 04:59 | Permalink

    De klantenservice van veel bedrijven is bedroevend en het is hoog tijd dat iemand hier in actie tegen komt. Korte termijn visie en targets die alleen nieuwe klanten en niet het behoud ervan belonen werken dit in de hand.
    Geld verdienen aan telefoon tikken verergeren dit alleen maar
    Ondersteun Youp met zijn actie op Facebook door `like` te klikken op de Groep Helpdesk Ellende

  4. Erik van Erne zegt:

    7 november 2010 om 15:13 | Permalink

    Youp van ‘t Hek krijgt een eigen rubriek in de consumentenrubriek Kassa.

    De cabaretier heeft de strijd aangebonden met de helpdesks van grote bedrijven in Nederland, en zal in Kassa opmerkelijke klachten voordragen.

    “Op 1 december komt De Help uit, een blad met allerlei klachten van mensen. Tot die tijd kom ik Kassa een beetje opvrolijken, want dat programma kan wel een opkikkertje gebruiken“, zegt Youp. “Elke week, tot De Help er is, doe ik een anekdote uit de bak van klachten.”

Plaats zelf een reactie:

(U heeft ruimte voor 400 tekens)

Categorieën

  • Afval (696)
  • Agenda (3.360)
  • Biologisch (119)
  • Blog Action Day (57)
  • Bouwen-Klussen (890)
  • Communicatie (376)
  • Cradle to Cradle – Circulair (527)
  • Design (238)
  • Dieren (179)
  • Donald Trump (3)
  • Duurzaam (2.443)
  • Educatie (352)
  • EEN-Armoede (253)
  • Energie en Besparing (3.690)
  • Europa (29)
  • Evenementen (203)
  • Geluid (26)
  • Gezondheid (319)
  • Goed Doel (119)
  • Green Deal (38)
  • Greenwashing (120)
  • Hergebruik-Kringloop (329)
  • Iets anders (418)
  • Int. Samenwerking (194)
  • Investeren (147)
  • Joe Biden – Barack Obama (119)
  • Kerst (123)
  • Klimaat (1.723)
  • Licht (395)
  • Lucht (35)
  • Mensenrechten (172)
  • Milieu (757)
  • MVO (113)
  • Natuur (788)
  • Nederland (40)
  • Olympische Spelen (68)
  • Oranje (157)
  • Oud & Nieuw (127)
  • Pasen (2)
  • Sinterklaas (16)
  • Sport (234)
  • Vakantie (86)
  • Valentijn (38)
  • Verkiezingen (51)
  • Vervoer en OV (1.662)
  • Vrijwilligerswerk (16)
  • Water (309)
  • Welzijnswerk (30)
  • Recente berichten

  • Duurzaamheid Ontwikkel Centrum DOC33 In Hoogeveen: Expertisecentrum En DOC DOET
  • Dag Van De Stilte: Stilte Verbindt Ons Met Elkaar, Met De Aarde, Met Onszelf 
  • AM Bestelauto Expo In Expo Haarlemmermeer: Veel Aandacht Voor Elektrische Bestelauto”s
  • Bluekens EV Eerste BYD Dealer in Nederland Voor BYD eVans En BYD eTrucks
  • Digitaal Magazine: Klimaatadaptief en Natuurinclusief Bouwen by Duurzaam Gebouwd
  • Webinar Werken Aan Een Duurzaam En Innovatief Zeeland
  • Kingdom of Bhutan: Sustainable, Happy And Carbon-Neutral? by DW Documentary
  • Prinses Beatrix Opent Prins Clausbrug In Dordrecht: Dordtse Nereïde by René van Zuuk
  • Schouders Onder Schoon: Hoe Ontstaat Zwerfafval En Hoe Pakken We Het Aan? by Rijkswaterstaat
  • The Problem With Solar Energy in Africa by Real Engineering
  • De Elektrische Volkswagen ID. 5 SUV Coupé En De Elektrische Volkswagen ID.5 GTX
  • MeeMetDeStroom Energietransite Vlaanderen Communicatiecampagne: Zuiniger, Slimmer, Groener
  • Orkney Balfour Ziekenhuis: Het Eerste Zero-Energie Ziekenhuis in Schotland
  • Zonnedak Century Aluminium Vlissingen Met 9.000 Zonnepanelen by Zeeuwind
  • Nederlanders Vinden Dat Regering Meer Moet Doen Aan Energietransitie by Windunie
  • The Rise Of Solar Power In The World: Faster Then Expected by CNBC
  • Kingdom of Bhutan: Only Country in the World That Does Not Kill The Planet by Innovative Techs
  • Gokken Met Miljarden Euro’s Voor Waterstof by Nieuwsuur
  • China’s Energy Crisis: Why Is China On The Edge Of The Abyss by Innovative Techs
  • Natuurlijk: Het Congres Voor Natuurinclusief Bouwen In Overijssel
  • Links

    Milieunet op..