50 Jaar Ster: Olifant van ROLO Wint Gouden Loeki Aller Tijden Verkiezing by Ster
Geschreven op 2-11-2015 - Erik van Erne. Geplaatst in Agenda, Iets andersUpdate 2 februari 2022: Zo, het is weer tijd voor de Ster Gouden Loeki verkiezing. Dit zijn de 10 finalisten van de Gouden Loekie 2021.
Albert Heijn, Jumbo, Kruidvat, Plus: retail voert de boventoon bij de Ster Gouden Loeki 2022 verkiezing.
De tien finalisten van de Ster Gouden Loeki zijn bekend. De commercials die nog in de race zijn voor de publieksprijs voor tv-commercials zijn die van Albert Heijn (2x), Het Vergeten Kind, Jumbo (2x), KNGF, Kruidvat, Ohra, Plus supermarkt en Staatsloterij.
Het bureau met de meeste nominaties is TBWA\Neboko dat drie maal in de top-10 voorkomt met commercials voor AH en de Staatsloterij. Alfred scoorde twee nominaties met Jumbo.
Tot en met 20 februari kan er gestemd worden. De winnaar van de Ster Gouden Loeki wordt op 25 februari onthuld in een speciale uitzending van Omroep Max.
26 november 2015: Nou het was niet mijn favoriet, maar wel mijn tweede keus. Olifant van ROLO wint de Gouden Loeki Aller Tijden. Van harte gefeliciteerd!
De ROLO commercial met het overbekende “Nanananana. Bedenk goed wat je met je laatste ROLO doet” stamt uit 1996 en is toen gemaakt door reclamebureau Ammirati Puris Lintas.
De Ster Gouden Loeki Aller Tijden is uitgereikt ter ere van het 50 jaar bestaan van de Ster (Stichting Ether Reclame) , die reclamezendtijd op de televisie- en radiozenders en de websites van de publieke omroep beheert.
ROLO is een cup van romige melkchocolade gevuld met zachte karamel. Deze combinatie geeft ROLO een unieke smaak. ROLO is het enige chocoladesnoepje in een handige rol.
2 november 2015: Ter gelegenheid van het 50-jarig bestaan van Ster wordt de Ster Gouden Loeki Aller Tijden uitgereikt. Dé prijs voor de populairste en meest memorabele tv-commercial aller tijden. Een publiekspanel selecteerde vijftig spotjes uit een halve eeuw Nederlandse televisiereclame, waarna de vakjury een nieuwe selectie maakte van twaalf commercials, die nog kans maken op de Gouden Loeki Aller Tijden.
Dit zijn de laatste 12 genomineerden op alfabetische volgorde van titel commercial: Bommetje van de Melkunie, Der Rudi van Heineken, Goeiemoggel van KPN, Klok van Centraal Beheer Achmea, Lekker lang bellen van Telfort, Met de Fiat Panda lach je iedereen uit van Fiat, Olifant van Rolo, Petje Pitamientje van Calvé Pindakaas, Pietertje van Calvé Pindakaas, Stoplicht van Fruit Joy, Walk-in Fridge van Heineken, Zwanen van KLM.
Een onafhankelijk publiekspanel van marktonderzoeker GFK gaat deze commercials opnieuw beoordelen en daaruit volgt de winnaar van de Gouden Loeki Aller Tijden. Op woensdag 25 november wordt de winnaar bekend gemaakt.
Erik van Erne zegt:
25 november 2015 om 07:38 | Permalink
De beste, wat mij betreft: Melk Unie Geen bommetje 1996
Peer Mascini in een melk unie zuivel spot
ik had nog zo gezegd: geen bommetje!
Erik van Erne zegt:
25 november 2015 om 07:41 | Permalink
Heineken Der Rudi
Erik van Erne zegt:
25 november 2015 om 07:44 | Permalink
KPN Goeiemoggel!
Erik van Erne zegt:
25 november 2015 om 07:46 | Permalink
Centraal Beheer Klok (1989) – Even Apeldoorn bellen –
Erik van Erne zegt:
25 november 2015 om 07:48 | Permalink
Telfort Lekker Lang Bellen
Erik van Erne zegt:
25 november 2015 om 07:50 | Permalink
Fiat Panda | Met een Panda lach je iedereen uit (1983)
Erik van Erne zegt:
25 november 2015 om 07:52 | Permalink
Een hele goed tweede plaats wat mij betreft: Bedenk Goed wat je met je laatste Rolo doet: Rolo commercial (Elephant) from the 90s
Erik van Erne zegt:
25 november 2015 om 07:53 | Permalink
“Petje Pitamientje” -‘k vind ‘t gewoon lekker!-
Erik van Erne zegt:
25 november 2015 om 07:57 | Permalink
Stoplicht Fruit Joy commercial from the 90s
Erik van Erne zegt:
25 november 2015 om 07:58 | Permalink
Mijn derde plaats: Heineken Walk in Fridge
Zie ook: Ster Gouden Loeki 2009 voor Walk-in Fridge by Heineken
Erik van Erne zegt:
25 november 2015 om 08:07 | Permalink
KLM Zwanen Commercial uit 1995
Erik van Erne zegt:
14 februari 2020 om 09:57 | Permalink
Gouden Loeki Voor Staatsloterij-Reclame Met Egeltje Freddie
De Oudejaarsloterij-reclame van de Staatsloterij, met een hoofdrol voor het egeltje Freddie, is donderdag uitgeroepen tot winnaar van de Gouden Loeki.
De prijs werd voor de 25e keer uitgereikt. Ook vorig jaar ging de prijs voor de beste reclame van het afgelopen jaar naar een reclame van de Staatsloterij.
Disneyland Paris en de kerstreclame van Albert Heijn zijn de winnaars van respectievelijk de Zilveren en Bronzen Loeki, de prijzen die speciaal voor de jubileumeditie van de reclameprijs in het leven zijn geroepen.
Eerdere winnaars van de Gouden Loeki, die sinds 1995 wordt uitgereikt, zijn onder meer KNGF Geleidehonden (Pak die portemonnee), Albert Heijn (Het afscheid van filiaalmanager Van Dalen), KPN (Goeiemoggel) en Heineken (Walk-in Fridge). KLM was de eerste winnaar van de prijs.