google.com, pub-1373830308765288, DIRECT, f08c47fec0942fa0

Anders Bekeken

Waarom Is de Fiets Zo Populair in Nederland Infographic? Fietsen Is Gezond en Goed voor Milieu

Geschreven op 3-9-2015 - Erik van Erne. Geplaatst in Hergebruik-Kringloop, Vervoer en OV Facebooktwitterredditpinterestlinkedintumblrmail

Fiets in NederlandMooie infographic van Fietsmarktplein, het online marktplein voor tweedehands fietsen in Nederland.

Fietsmarktplein is een onafhankelijke vergelijkingssite met een geruime keuze aan tweedehands fietsen. Zij verzamelen voor jou het huidige aanbod van zowel fietswinkels en online shops als consumenten.

Zo heb je op één website een handig overzicht van alle gebruikte fietsen die op dit moment worden aangeboden.

Nederland staat bekend als het ultieme fietsland. We hebben duizenden kilometers fietspaden waar we gretig gebruik van maken en nergens zijn er meer fietsen per hoofd van de bevolking. Met z’n allen hebben we maar liefst 18 miljoen fietsen in ons bezit en er worden elk jaar zo’n 1,5 miljoen gloednieuwe fietsen verkocht.

Maar wat gebeurt er dan met al die “oude” fietsen? De meeste tweedehands fietsen in Nederland zijn nog in uitstekende staat en vaak hoeft er niet veel aan te gebeuren om ze weer even op te knappen. Een nieuwe lamp, de ketting even nakijken en smeren of gewoon een goede schoonmaakbeurt.

Om te voorkomen dat al die goede tweedehands fietsen vergeten zouden worden is Fietsmarktplein in het leven geroepen. Een online marktplaats waar verkopers en kopers van gebruikte fietsen elkaar vinden. Zowel particulieren als bedrijven kunnen op deze gespecialiseerde website gebruikte fietsen kopen en verkopen.

Fietsen is goed voor het milieu. Door een tweedehands fiets te kopen draag je op zeker twee manieren bij aan een schoner milieu. Ten eerste worden er geen grondstoffen verspild om een nieuwe fiets te maken. Ten tweede bespaar je door te fietsen veel brandstof, wat uiteraard tot minder uitlaatgassen leidt. Zo zie je dat zo’n tweedehands fiets helemaal zo gek nog niet is. En dan we hebben we het nog niet over de positieve invloed die fietsen op je conditie heeft.

Zie ook: Kringloopnet, dé site voor hergebruik. Gratis alle adressen van alle leveranciers van tweedehands, oude, gebruikte, antieke, ambachtelijke en historische artikelen en (recuperatie) materialen in Nederland en Vlaanderen (Noord-België).

Zie ook: Nederlanders Fietsen Steeds Meer: Elektrische Fiets Steeds Populairder in Nederland – Fietsnelwegen in Nederland: Non stop op de fiets naar de binnenstad – De Urban Arrow Elektrische Transportfiets: Hét Alternatief Voor Transport in de Stad – De elektrische Babboe bakfiets, de Babboe E-Power –De Vrachtfiets by Onno Sminia en Louis Pierre Geerinckx – De Johnny Loco Elektrische Bakfiets: De Cargo E-Bike Johnny Loco – Elektrisch Rijden in Nederland: Mooie Voorbeelden van Elektrisch Transport – De Fiets en Wandelbeurs 2018 in Nederland en België – De e-bike Xperience 2018 in de Jaarbeurs Utrecht: Test Zelf een E-bike – Koning Willem-Alexander Opent Velo-City 2017: ’s Werelds Grootste Fietscongres en Team Earth – Het Nationaal Fietscongres 2018 in Rotterdam: De Tour de Force Innovatieprijs 2018 – Dutchfiets: De Fiets van Recyclebaar Kunststof met Statiegeld – Fietsen Scoort Stopt Na 25 Jaar Fietsstimulering in het Woon-Werkverkeer in Nederland

7 Reacties

  1. Erik van Erne zegt:

    12 juli 2017 om 15:40 | Permalink

    Smart Mobility in Noord-Holland: Prioriteit Voor de Fiets in Noord-Holland

    In Noord-Holland komt er een hoofdfietsnetwerk en gaat de slimme technologie ook meer ingezet worden voor fietsers. Het provinciale hoofdfietsnetwerk kan gaan aansluiten op het fietsnetwerk van de Vervoerregio Amsterdam en kan als model dienen voor het oplossen en cofinancieren van zwakke schakels in gemeentelijke fietspaden.

    Smart Mobility projects in the province of Noord-Holland. This video provides you with an overview of various smart mobility tests done in the province of Noord-Holland, the Netherlands.

    Noord-Holland is a dense province in Holland. It has industry, a popular airport and it holds the capital city of Holland, Amsterdam. Noord-Holland has every reason to support smart mobility projects in order to assure appropriate flow of traffic.

    Noord-Holland has the right infrastructure (roads, traffic control systems, etc.), knowhow and relations with partners from over the world for doing smart mobility projects. For that reason parties such as Daimler-Benz (future Bus), Nissan, Technical University Delft and telco provider KPN have worked together with this province already.

    Zie ook: Provincie Noord-Holland Investeert in Smart Mobility voor Auto, Fiets, OV en Transportsector

  2. Erik van Erne zegt:

    20 februari 2018 om 13:53 | Permalink

    De Oudere Fietser: Doortrappen

    Stoppen met fietsen omdat je wat ouder bent? Schei toch uit! Ontdek hoe jij scoort in het doortrappersklassement en krijg meteen slimme fietstips.

    Doortrappers aan het woord. ‘Mooi weer fietser? Ik ben toch niet van suikergoed.’ Willem Derksen (68), Gele Trui doortrapper.

  3. Erik van Erne zegt:

    22 december 2019 om 17:16 | Permalink

    From the Netherlands Translating the World’s Best Bikeway Designs

  4. Erik van Erne zegt:

    22 december 2019 om 17:45 | Permalink

    Chris Boardman compares cycling in Holland and Britain

    What can we in Britain learn from the Dutch attitude to urban cycling.

  5. Erik van Erne zegt:

    22 december 2019 om 17:50 | Permalink

    Bicycle Anecdotes From Amsterdam

  6. Erik van Erne zegt:

    22 december 2019 om 17:54 | Permalink

    Groningen: The World’s Cycling City

    It’s no secret that just about anywhere you go in the Netherlands is an incredible place to bicycle. And in Groningen, a northern city with a population of 190,000 and a bike mode share of 50 percent, the cycling is as comfortable as in any city on Earth. The sheer number of people riding at any one time will astound you, as will the absence of automobiles in the city center, where cars seem extinct. It is remarkable just how quiet the city is. People go about their business running errands by bike, going to work by bike, and even holding hands by bike.

    The story of how they got there is a mix of great transportation policy, location and chance. You’ll learn quite a bit of history in the film, but essentially Groningen decided in the 1970s to enact policies to make it easier to walk and bike, and discourage the use of cars in the city center. By pedestrianizing some streets, building cycle tracks everywhere, and creating a unique transportation circulation pattern that prohibits vehicles from cutting through the city, Groningen actually made the bicycle — in most cases — the fastest and most preferred choice of transportation.

    It does feel like bicycle nirvana. When I first got off the train in Groningen, I couldn’t stop smiling at what I saw around me. In an email exchange with my friend Jonathan Maus from Bike Portland, he described it as being “like a fairy tale.” This jibed with my first thought to him — that I had “entered the game Candyland, but for bikes!” In fact, for our teaser I originally titled this Streetfilm “Groningen: The Bicycle World of Your Dreams,” before I talked myself out of it. Although there is a magical quality about being there, in reality there is nothing dreamy or childlike about it. With political will and planning, what they have done should and can be done everywhere.

    In our Streetfilm you’ll see the 10,000 (!) bicycle parking spaces at the train station, some of the incredible infrastructure that enables cyclists to make their journeys safer and quicker, and you’ll hear from many residents we encountered who go by bike just about everywhere they travel. But as one of my interview subjects, Professor Ashworth, wanted me to point out: the three days I was there were bright and sunny, and the hardy people keep up the bicycling through the cold winters. As with many bicycling cities, there area also big problems with cycle theft, and residents are always yearning for more bicycle parking.

    I think most of us would trade some of those problems for a city with 50 percent mode share (and up to 60 percent in the city.

  7. Erik van Erne zegt:

    22 december 2019 om 18:03 | Permalink

    Nijmegen: The City That Tamed Cars So People Can Walk & Bike Where They Please

    The car-free center of Nijmegen is full of street life. Kids play and ride bikes without giving it a second thought. People just don’t have to worry about cars. Nijmegen has accomplished this by devising a system where essential motor traffic, like buses and deliveries, has access to central city streets, but other vehicles do not.

    In the city center, bicycling accounts for nearly 60 percent of trips, according to Sjors Van Duren, program director of Velo-City. The stories of these smaller Dutch cities “are not often told,” he said, but they should be. The extent to which Nijmegen has prioritized walking, biking, and transit — and kept car traffic at bay — is something every city should strive for.

Plaats zelf een reactie:

(U heeft ruimte voor 400 tekens)

Categorieën

  • Afval (674)
  • Agenda (3.215)
  • Barack Obama (116)
  • Biologisch (115)
  • Blog Action Day (57)
  • Bouwen-Klussen (831)
  • Communicatie (376)
  • Cradle to Cradle – Circulair (511)
  • Design (236)
  • Dieren (177)
  • Donald Trump (3)
  • Duurzaam (2.340)
  • Educatie (347)
  • EEN-Armoede (251)
  • Energie en Besparing (3.495)
  • Europa (29)
  • Evenementen (197)
  • Geluid (26)
  • Gezondheid (308)
  • Goed Doel (119)
  • Green Deal (31)
  • Greenwashing (120)
  • Hergebruik-Kringloop (322)
  • Iets anders (380)
  • Int. Samenwerking (191)
  • Investeren (136)
  • Kerst (123)
  • Klimaat (1.685)
  • Licht (385)
  • Lucht (34)
  • Mensenrechten (170)
  • Milieu (749)
  • MVO (109)
  • Natuur (756)
  • Nederland (26)
  • Olympische Spelen (68)
  • Oranje (157)
  • Oud & Nieuw (127)
  • Pasen (2)
  • Sinterklaas (16)
  • Sport (228)
  • Vakantie (83)
  • Valentijn (38)
  • Verkiezingen (62)
  • Vervoer en OV (1.478)
  • Vrijwilligerswerk (16)
  • Water (302)
  • Welzijnswerk (30)
  • Recente berichten

  • Sligro Gaat met Solar Train Stadsdistributie Verzorgen by Trens Solar Train
  • Slibdepot In De Krim Wordt Zonnepark by Pure Energie
  • Groen Licht Voor Zonnepark Bankhoef In Wychen by Pure Energie En ECL
  • Drijvend Zonnepark Met 40.000 Zonnepanelen Op Zandwinplas Balderhaar by GroenLeven
  • Ruim Een Vijfde Minder CO2-Uitstoot In Tweede Kwartaal 2020 Dan In Tweede Kwartaal 2019
  • Solar on Top: Tien Trailers Met Acht Zonnepanelen Op Het Dak by Vos Logistics
  • Grootste Drijvende Zonnepark Floating PV Van België Met 17.250 Zonnepanelen Op Zandgroeve De Schans Naast Sibelco Fabriek
  • Top 3 Autobanden by Autodoc NL
  • Project REFLOW: Gemeente Amsterdam Gaat Textielstromen In De Stad Verduurzamen
  • Rooftop Award Voor DakbosDepot Boijmans Van Beuningen
  • Touchwind MONO: De Drijvende Windturbine Met Een Rotor Uit Één Deel by Touchwind
  • Welke Autoverzekering Kun Je Kiezen En Welke Aanvullende Autoverzekerig by Independer
  • Online Gokkasten Steeds Populairder In Nederland
  • Dwarsliggers Van Hergebruikt Plastic En Zwavelbeton Meest Duurzaam by RIVM
  • Gemeente Zeist Gaat 100 Gemeentelijke Panden Verduurzamen: 35% Energie Besparing
  • Coca-Cola Stapt In Nederland Volledig Over Op Flessen Van 100% Gerecycled Plastic
  • Zonnepanelenpark Met 3.122 Zonnepanelen Voor Coca-Cola Services in Anderlecht
  • Hoe Groen Zijn Online Casino’s? 
  • De Stroomtuin IJlst Met 7.300 Zonnepanelen by Energie Coöperatie IJlst En ENGIE
  • De Hernieuwbare Energiesubsidie Regeling (HER): HER+ Subsidieregeling Weer Geopend
  • Links

    Milieunet op..