I go Green: Een Nieuw Duurzaam Consumentenplatform
Geschreven op 6-11-2008 - Erik van Erne. Geplaatst in GreenwashingUpdate 4 november 2010: Zo, I go Green is na twee jaar een nieuwe weg ingeslagen. Het is nu omgetoverd tot een soort consumentenplatform. Uiteraard in beta. Gisteren is men live gegaan en ja, dat is het eigenlijk wel wat ik erover wil zeggen.
Deze club zit niet echt te wachten op aandacht zo is mij in het verleden duidelijk geworden en gelukkig heb ik een heeeel goed geheugen. Wat nog wel even opvalt is dat er vooral wordt ingegaan op campagnes die bij mij steevast in de categorie Greenwashing terechtkomen. Veel “positieve berichten” over die mooie, groene campagnes. Allemaal erg commercieel zo te zien, maar wie weet wordt dat in de loop van de komende jaren nog beter.
Update 04-11-2008: Ja, dat zag er leuk uit. Een mooi logo, dat we u niet meer mogen laten zien, ivm merkrecht. Wij ontvingen heden een mail met dit verzoek: Graag zien dat het logo en artikel per direct van de site wordt verwijderd. Het logo is verwijderd en het arikel is iets aangepast, maar de strekking blijft hetzelfde.
23-06-2008: U staat centraal, althans dat is de bedoeling. En u bent autorijder. Een bewuste auorijder of juist een autorijder met een slecht geweten, omdat u maar CO2 blijft uitstoten. Dat is natuurlijk helemaal fout, alhoewel er geen echte alternatieven zijn, dus we moeten wel blijven rijden op fossiele brandstoffen en met allemaal vervelende uitlaatgassen. Om nu te zorgen dat u zich toch prettig kunt blijven verplaatsen per auto, kunt u natuurlijk een mooi vignet kopen voor op uw auto.
Voor een op zich luttel bedrag zit u dan helemaal goed, lekker gevoel, alles gecompenseerd, helemaal klimaatneutraal en dat is zoals de professor het onlangs nog even uitlegde per definitie weer een vorm van Greenwashing. Bron: De Pers