Alles groen wassen
Geschreven op 23-8-2009 - Erik van Erne. Geplaatst in GreenwashingGroen is weer hip, dus iedereen wil het zijn. Ook bedrijven ontdekken dat er geld te verdienen valt en de marketingmachine is op stoom: groene stroom, groene koffie, groene auto’s, groene luiers, groene televisies, groene shampoo. Maar wat is ‘groen’? En wat betekent klimaatneutraal precies? Gek genoeg weet niemand dat.
Voor het vervolg van dit artikel van Maarten Vermeulen in het Nederlands Dagblad verwijs ik u graag naar deze pagina. We hebben er graag aan meegewerkt en zullen op Anders Bekeken Blog aandacht blijven besteden aan het fenomeen Greenwashing, want daar hebben we niets aan !.
Overigens is de Greenwash van het Jaar 2009 wat mij betreft al een feit: Forbes Magazine: ExxonMobil, Green Company of the Year. Denk niet dat iemand dat staaltje greenwashing nog kan overtreffen.
Op milieugebied staan de media bol van het fenomeen Greenwashing, maar ook als het gaat om dierenwelzijn worden er te pas en te onpas de meest onzinnge claims gelegd. Tijd om ook dat eens goed onder de aandacht te brengen met een heuse verkiezing: De Liegebeestverkiezing 2009.
dennis zegt:
15 oktober 2012 om 09:02 | Permalink
ik vind dit heel leerzaam dank u .