Anders Bekeken

The Wall, The Cockpit en The GZN Langs de A2 bij Utrecht

Geschreven op 19-11-2007 - Erik van Erne. Geplaatst in Duurzaam, Energie en Besparing, Geluid Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedintumblrmail

Utrecht, de verlegging en ondertunneling van de A2, de bouw van Leidsche Rijn, een nieuwe brug over het kanaal, de spoorverdubbeling en de bouw van geluidsschermen zijn slechts een paar van de enorme bouwkundige en infrastructurele projecten die Utrecht een ander gezicht gaan geven.

The Wall is het volgende hoogstandje na de realisatie -wanneer is het echt klaar vraag ik mij weleens af?- van The Cockpit.

Ook in Maarssen-Maarssenbroek is men bezig met het Geluidsscherm Zonder Naam, zeg maar The GZN en dat begrijp ik best want veel meer dan een betonnen muur is het niet.

Nou ja, het zal ooit wel goed komen als de klimop het gaat doen.

Ondertussen zitten de bewoners langs de A2 al heel erg lang zonder geluidsscherm en dat wordt er echt niet voor niets neergezet. Leuk zicht ook voor als je lekker in het park aan het wandelen bent.

Weet u wat ik nou zo jammer vind. Al die kilometers scherm hadden we natuurlijk net zo goed gelijk kunnen voorzien van zonnepanelen.

Kan natuurlijk altijd nog. Gewoon doen zou ik zeggen, kan een geweldige energiecentrale opleveren van duurzame energie.

Zie ook: Duurzame Reclamemast Met Bijenhotel Langs A2 bij Utrecht Tegenover The Wall by Interbest – MARK Het Verticale Dorp: Drie Hoge Torens In Leidsche Rijn Centrum In Utrecht by KEES

5 Reacties

  1. Hater zegt:

    29 oktober 2008 om 22:33 | Permalink

    Cracker!

  2. Erik van Erne zegt:

    30 oktober 2008 om 08:31 | Permalink

    @Hater
    Ja, misschien is dat wel een mooie naam voor het scherm bij Maarssen. Overigens zijn we bijna een jaar verder en is dat scherm nog steeds niet af.

  3. Weetje zegt:

    20 maart 2009 om 12:01 | Permalink

    A2: verbreding Maarssen tot knooppunt Oudenrijn
    De laatste jaren rijden steeds meer forensen over de A2 naar hun werk. Ook worden in de omgeving van Utrecht veel nieuwe woningen gebouwd. Dit zorgt voor meer files, vooral in de spits. Door de A2 te verbreden, probeert Rijkswaterstaat de groei op te vangen.

    De verbreding van de A2 leidt tot grote aanpassingen en verbeteringen van lokale wegen en aansluitingen. Vanaf Vinkeveen tot het knooppunt Oudenrijn wordt de nieuwe rijbaan aangelegd aan de westkant van de bestaande A2. Het viaduct in de Noordelijke Randweg Utrecht krijgt er enkele rijstroken bij. Daarna neemt Rijkswaterstaat, in samenwerking met de provincie Utrecht, de op- en afritten van de regionale wegen onder handen.

    De toekomstige Noordelijke Randweg Utrecht
    Vanaf de Noordelijke Randweg Utrecht bij Maarssen tot aan het knooppunt Oudenrijn krijgt de A2 de vorm van een hoofdrijbaan van 2×3 rijstroken met aan weerszijden – gescheiden door een vangrail – een parallelbaan van 2 rijstroken. Een systeem dus van 2-3-3-2 rijstroken. De hoofdrijbaan is alleen bestemd voor doorgaand verkeer, de beide parallelbanen met op– en afritten zijn voor lokaal verkeer bedoeld.

    De nieuwe landtunnel bij Utrecht
    Met het nieuwe stadsdeel Leidsche Rijn, loopt de A2 in feite door de bebouwde kom van Utrecht. Tussen de spoorlijn Utrecht-Woerden en de aansluiting Hooggelegen schuift de snelweg ongeveer 100 meter in de richting van Leidsche Rijn. Dit wordt dus een volledig nieuwe weg. Op de plaats van de oude weg komt een woonwijk. Omdat de snelweg geen muur moet zijn die de stad in tweeën splijt, wordt de weg ruim anderhalve kilometer overkapt. Dat gebeurt vanaf de kruising met de spoorlijn Utrecht-Woerden tot de kruising met het riviertje de Leidsche Rijn. De landtunnel die zo ontstaat, houdt – samen met futuristisch vormgegeven geluidsschermen – het verkeersgeluid tegen. Ook is de landtunnel beter voor de luchtkwaliteit in de stad.

    Niet alleen de snelweg wordt breder, ook de spoorlijn tussen Utrecht en Woerden wordt verdubbeld. Op de plaats waar de A2 en het spoor elkaar kruisen, bouwt de stad Utrecht het stadscentrum van Leidsche Rijn, compleet met een NS-station. Rijkswaterstaat werkt nauw samen met de gemeente Utrecht en ProRail om de stad bereikbaar te houden en het verkeer goed te laten doorrijden.

  4. Fredje zegt:

    21 maart 2009 om 11:51 | Permalink

    Scherm in Maarssen is nu zo goed als klaar. Wat een ongelofelijk leleijke grijze muur is dat geworden zeg. Meters hoog en kilometers lang. Echt visitekaartje.

    De tegenstelling met de andere kant van de A2 is groot. Daar staan de mooie geluidsschermen. Kwestie van geld of kwestie van visie?

  5. Erik van Erne zegt:

    1 augustus 2018 om 16:22 | Permalink

    Rockin Rollerz: De Grootste Rollerdisco van Nederland In The Wall Langs de A2 Bij Utrecht

    In The Wall in Leidsche Rijn opent vanaf woensdag 1 augustus de grootste rollerdisco van Nederland. Rockin Rollerz komt op de eerste verdieping aan de en is 1150 vierkante meter groot. Drie maanden lang kan er gerolschaatst worden.

    De rollerdisco is op de openingsdag gratis toegankelijk en er zijn rolschaatsen te huur. Op de enorme rollerdisco is alle ruimte om al rollend te dansen. Voor gevorderde rolschaatsers is er bovendien een highspeed blacklight lane waar zij zichzelf kunnen uitdagen om een snelheidsrecord te vestigen.

    “Rocking Rollerz sluit perfect aan bij de visie van The Wall en daarom zijn we blij dat we tijdelijk onderdak kunnen bieden aan dit geweldige event”, vertelt Barbara Ploeger. Met The Wall Moves probeert het winkelcentrum al langer nieuwe concepten te ontwikkelen. “Zo staat vanaf 4 augustus tevens de langste stormbaan van het land, Beat the Wall, op het dak van het gebouw en opende eerder dit jaar het gigantische speelparadijs Play-In hier zijn deuren.”

    Beat the Wall, de enorme stormbaan op het dak van The Wall, was vorig jaar een groot succes en keert dus vanaf aankomend weekend terug.

Plaats zelf een reactie:

(U heeft ruimte voor 400 tekens)

Categorieën

  • Afval (609)
  • Agenda (3.072)
  • Barack Obama (116)
  • Biologisch (118)
  • Blog Action Day (58)
  • Bouwen-Klussen (774)
  • Communicatie (373)
  • Cradle to Cradle – Circulair (481)
  • Design (231)
  • Dieren (174)
  • Donald Trump (3)
  • Duurzaam (2.242)
  • Educatie (343)
  • EEN-Armoede (252)
  • Energie en Besparing (3.225)
  • Europa (29)
  • Evenementen (140)
  • Geluid (26)
  • Gezondheid (302)
  • Goed Doel (119)
  • Green Deal (26)
  • Greenwashing (114)
  • Hergebruik-Kringloop (317)
  • Iets anders (373)
  • Int. Samenwerking (191)
  • Investeren (134)
  • Kerst (152)
  • Klimaat (1.634)
  • Licht (373)
  • Lucht (32)
  • Mensenrechten (168)
  • Milieu (743)
  • MVO (108)
  • Natuur (721)
  • Nederland (21)
  • Olympische Spelen (67)
  • Oranje (157)
  • Oud & Nieuw (125)
  • Pasen (2)
  • Sinterklaas (26)
  • Sport (215)
  • Vakantie (77)
  • Valentijn (38)
  • Verkiezingen (62)
  • Vervoer en OV (1.227)
  • Vrijwilligerswerk (16)
  • Water (297)
  • Welzijnswerk (30)
  • Recente berichten

  • Alle Stadsbussen In Emmen Elektrisch In December 2019
  • Energieverkenning IJsselmeergebied: Zonnezandbanken, Zonne-eilanden En Refugium
  • Nationaal BREEAM Congres 2019: Circulair, Gezond, Klimaatadaptief en Paris Proof, NU!
  • Steeds Meer Gemeenten Gaan Oplaten Ballonnen Verbieden: Den Bosch, Zeist, Den Haag, Utrecht
  • Nederland Tekent Hong Kong Verdrag by IMO: Veilig en Milieuvriendelijk Recyclen Zeeschepen
  • E-Hybrid 36 Duurzaam Elektrisch Motorjacht Met Zonnepanelen by Queens Yacht Design Holland
  • Het Kwartetspel Duurzaamheid by Groene Kerk PG Oosterhout
  • Jumbo Gaat Afval Verminderen Door Verduurzaming Van Ruim 27 Miljoen Drinkbekers
  • Prutsenderwijs Duurzaam Presteren: Over Het Wat, Waarom & Hoe by Egbert Dommerholt
  • Vanaf Eind 2020 55 Extra Elektrische Bussen Voor Qbuzz (U-OV) In Utrecht
  • The Electric MOIA In Hamburg: The Mobility Service Provider Of The Volkswagen Group
  • Fosfaatproductie In Dierlijke Mest Opnieuw Lager: Onder Het Fosfaatplafond – Onder EU-Norm
  • Minder En Duurzamer Verpakkingsmateriaal In Supermarkten: 20% Minder In 2025 by CBL
  • Zonnepark Vopak Met 320.000 Zonnepanelen Langs De A7 Bij Kolham In Midden-Groningen
  • HEMA Stopt Verkoop Plastic Rietjes, Plastic Wattenstaafjes, Plastic Roerstaafjes En Confetti
  • Waterschap Vechtstromen Wil Zonnepanelen Op Tien Rioolwaterzuiveringsinstallaties (RWZI’s)
  • Hogere CO2-Uitstoot In Nederland In Vierde Kwartaal 2018: Plus 0,5 Procent by CBS
  • Zonnepanelen Dak Remeha Apeldoorn Met 1.750 Zonnepanelen by BonGo Solar
  • Nederland Scoort Bijzonder Slecht In Europa Op Gebruik Duurzame Energie
  • BBC Planet Trailer by BBC Earth
  • Links

    Milieunet op..