Anders Bekeken

Renault kiest voor de 100% elektrische auto en stopt met hybride auto’s

Geschreven op 3-3-2009 - Erik van Erne. Geplaatst in Energie en Besparing, Vervoer en OV Facebooktwitterredditpinterestlinkedintumblrmail

renault-doesnt-heart-hydrogen-2.jpgRenault gaat zich vanaf nu helemaal richten op de ontwikkeling van 100% elektrische auto’s. Men heeft ook gelijk besloten helemaal te stoppen met de ontwikkeling van hybride auto’s. Ook de ontwikkeling van auto’s op basis van een brandstofcel moet eraan geloven. Het totale R&D budget van Renault gaat voortaan naar de ontwikkeling van 100% elektrische auto.

Het besluit sluit naadloos aan op project Better Place dat overal in de wereld deals heeft gesloten voor de ontwikkeling van een netwerk van oplaadstations, inclusief de levering van 100% elektrische auto’s. In eerste instantie voor het project in Israël. Bron: Autoblog Green

Hulde ! Wie volgt?

Zie ook: De Elektrische Renault SYMBIOZ: De Toekomstvisie tot 2030 by Renault – The Float: The Autonomous Car of The Future Concept by Renault and Central Saint Martins – Renault Falcon Truck: Een Laboratorium op Wielen by Renault – R*Generation, a new design center by Renault – Renault Full Electric Kangoo, Fluence, Zoe en Twizy Zero-Emission – De 100% elektrische Renault Kangoo Be Bop – Renault kiest voor de 100% elektrische auto en stopt met hybride auto’s – De Elektrische Renault Master Z.E. Bestelbus in Meerdere Varianten by Renault Pro+

8 december 2009: BMW stopt met onmiddellijke ingang de verschillende testprocessen met de waterstofmotor, dat meldt het Duitse Handelsblatt. In de zoektocht naar schone energie raakt waterstof als brandstof steeds verder achterop. Voorrang krijgt voorlopig de ontwikkeling van elektrische aandrijflijnen en het optimaliseren van de verbrandingsmotor.

5 Reacties

  1. Danny zegt:

    4 maart 2009 om 21:18 | Permalink

    Auto rijden op stroom heeft de toekomst. vele malen efficiënter en vele andere voordelen!

  2. Erik van Erne zegt:

    6 januari 2010 om 07:54 | Permalink

    Zero Emission, le mag: Toute l’aventure du Véhicule électrique Renault en images

  3. JvdH zegt:

    11 maart 2010 om 12:27 | Permalink

    Ik ben voor maar veel zaken moeten beter doordacht worden.
    Volledig electrisch is geen optie voor de meeste particulieren.
    Krijg ik er een parkeerplaats bij mijn huis bij? Nee dus.
    Zelf opladen betekent geen belasting inkomsten voor de overheid en daar wordt vast “iets op gevonden”.
    Fabricage en sloop wordt teveel gebaggitaliseerd bij de bepaling van het “groene label”.
    Het milieuvriendelijke rijden, is voor mensen een vrijbrief om meer tegaan rijden (het is immers milieuvriendelijk) en draagt daardoor bij aan meer filevorming.

  4. Leidi Haaijer zegt:

    12 maart 2010 om 09:24 | Permalink

    En is de electriciteit oliegebaseerd of zonnegebaseerd? Wat is inderdaad de algehele foodprint van de productie van 1 auto/meerdere auto’s? Kan er bijvoorbeeld niet een rekenwijze worden ontwikkeld dat tegen ieder (nodig?) product aan gehouden kan worden, zodat we leren rekenen in schadelijke en niet schadelijke eenheden tav onszelf, onze omgeving en anderen, i.p.v. geld.

  5. Erik van Erne zegt:

    2 april 2010 om 08:07 | Permalink

    Renault’s ‘zero emission’ ad banned – Motoring News – RAC http://goo.gl/0hQD

Plaats zelf een reactie:

(U heeft ruimte voor 400 tekens)

Categorieën

  • Afval (644)
  • Agenda (3.120)
  • Barack Obama (116)
  • Biologisch (118)
  • Blog Action Day (57)
  • Bouwen-Klussen (796)
  • Communicatie (375)
  • Cradle to Cradle – Circulair (488)
  • Design (233)
  • Dieren (176)
  • Donald Trump (3)
  • Duurzaam (2.268)
  • Educatie (346)
  • EEN-Armoede (253)
  • Energie en Besparing (3.304)
  • Europa (29)
  • Evenementen (162)
  • Geluid (26)
  • Gezondheid (304)
  • Goed Doel (119)
  • Green Deal (30)
  • Greenwashing (117)
  • Hergebruik-Kringloop (318)
  • Iets anders (368)
  • Int. Samenwerking (191)
  • Investeren (136)
  • Kerst (152)
  • Klimaat (1.648)
  • Licht (374)
  • Lucht (32)
  • Mensenrechten (169)
  • Milieu (748)
  • MVO (109)
  • Natuur (729)
  • Nederland (22)
  • Olympische Spelen (67)
  • Oranje (157)
  • Oud & Nieuw (125)
  • Pasen (2)
  • Sinterklaas (25)
  • Sport (220)
  • Vakantie (78)
  • Valentijn (38)
  • Verkiezingen (62)
  • Vervoer en OV (1.306)
  • Vrijwilligerswerk (16)
  • Water (300)
  • Welzijnswerk (30)
  • Recente berichten

  • Africa, The Next Green Energy Hub: The Power Of Water In Ethiopië
  • Tivoli Oudegracht Utrecht: Klankkast – Van Kraak Tot Muziekpaleis
  • Slapend Onderweg: Het Potentieel Van De Internationale Nachttrein Van En Naar Nederland by KiM
  • De Bus Over De Grens: Grensoverschrijdende Busverbindingen In Nederland by KiM
  • Energie Voor Scholen: Collectieve Inkoop Energie Voor Ruim 6.000 Scholen
  • Nieuwe Energie Overijssel: 20% Nieuwe Duurzame Energie In 2023 – Energieneutraal In 2050
  • Het Vijverfestival In Dilbeek Gaat Herbruikbare Eetbakjes En Herbruikbare Bekers Gebruiken
  • Iedereen Kan Het Dak Op: Ook Zonnestroom Voor Sociale Huurders by Greenchoice En D2E
  • Kabinet Stelt 80 Miljoen Euro Extra Beschikbaar Voor Bevorderen Circulaire Economie
  • Causes and Effects of Climate Change by National Geographic
  • Zonnepark Rilland Met 45.000 Zonnepanelen In Reimerswaal by Unisun Energy
  • Africa, The Next Green Energy Hub: The Power of Solar In Marokko
  • Stella Era De Opvolger Van De Stella Lux En De Stella Vie by Solar Team Eindhoven
  • De Eerste Elektrische Toyota: ProAce Electric 2020 En De Toyota ProAce City 2021 by Toyota
  • De Elektrische AppScooter Met Internet Verbinding Geproduceerd in Emmen by Etergo
  • De Eerste Offshore WaterstofFabriek Ter Wereld by Neptune Energy
  • Rotterdam Krijgt 150 Elektrische Deelauto’s by Share’ngo
  • Trends En Hun Invloed Op Zeehavens: Lopende En Komende Ontwikkelingen by Kim
  • Belgian Solar Day 2019 by by APERe, Becquerel Institute, EDORA, ODE And Techlink
  • TED Talks: The First Secret Of Great Design by Tony Fadell
  • Links

    Milieunet op..