Anders Bekeken

Sustainable Brand Index 2019: Greenchoice Meest Duurzame Energiemerk Van Nederland

Geschreven op 4-3-2019 - Erik van Erne. Geplaatst in Agenda, Duurzaam Facebooktwitterredditpinterestlinkedintumblrmail

17 april 2019: In Amsterdam zijn vanavond de Sustainable Brand Index Awards uitgereikt. Voor het derde jaar op rij staat Greenchoice in de top drie van meest duurzame merken van Nederland.

De groene energieleverancier neemt de tweede plaats in, tussen Tony’s Chocolonely (1) en Zonnatura (3). Binnen de energiesector wordt Greenchoice door Nederlandse consumenten zelfs gezien als het meest duurzame merk, blijkt uit de Sustainable Brand Index 2019.

De Sustainable Brand Index wordt jaarlijks uitgevoerd in Zweden, Noorwegen, Denemarken, Finland en sinds 2017 ook in Nederland. Het is het grootste en meest toonaangevende onderzoek in Europa op het gebied van consumentenmerken en duurzaamheid. Er zijn in ons land interviews gehouden onder 5.000 consumenten, waarmee de duurzaamheid, branding en communicatie van ruim 160 consumentenmerken in kaart zijn gebracht en geanalyseerd.

Greenchoice is er trots op zich weer een jaar het meest duurzame energiemerk van Nederland te mogen noemen. “We zijn opgericht met de missie om Nederland echt groener te maken”, licht commercieel directeur Marieke van den Hoek toe. “Duurzaamheid zit in onze DNA. Het is geen strategie, maar zit verweven in alles wat we doen en zeggen. Het is fantastisch om te zien dat consumenten dat ook herkennen en waarderen.”

Sustainable Brand Index™ B2C is a brand study on sustainability within the business-to-consumer market in The Netherlands. The study is based on research among Dutch consumers and shows how brands are perceived within environmental and social responsibility. Discover the official ranking and download the official report for more sustainability insights into industries, stakeholders and brands.

Official Ranking 2019
Top 20
1. Tony’s Chocolonely
2. Greenchoice
3. Zonnatura
4. Tesla
5. ANWB
6. NS
7. IKEA
8. Philips
9. Eneco
10. Campina
11. Albert Heijn
12. Alpro
13. The Body Shop
14. ASN Bank
15. Arla
16. Becel
17. Becel Pro Activ
18. Landal GreenParks
19. Lidl
20. Triodos Bank

Industry winners of 2019:
Tony’s Chocolonely – Food & Beverage
Greenchoice – Energy
Tesla – Automotive
ANWB – Mobility
IKEA -Retail
Albert Heijn – Supermarkets
ASN Bank -Banks
Landal Greenparks -Travel & Leisure
Menzis -Insurance
La Place -Restaurants
Van Der Valk – Hotels

4 March 2019: Sustainable Brand Index is an independent study consisting of more than 1 000 brands and over 40 000 stakeholder-interviews in The Nordics & The Netherlands.

The study maps out and analyses how sustainability affects branding, communication and business development. Sustainable Brand Index has been founded in 2011 and has been conducted yearly ever since.

Sustainable Brand Index consists of a yearly brand ranking, a free official report and tailored strategy reports for all brands included in the study.

Learn more about your position in the ranking and gain increased market knowledge of competitors, stakeholders and current trends in sustainability and how they affect your specific brand. The strategy report uncover risks and opportunities, giving the marketing department the opportunity to be pro-active. It is also a great tool for getting to know target groups and their behaviour in order to create communication that will have a desired effect. Get a complete analysis of your brand from the Sustainable Perspective.

April marks the launch of the 2019 official results of Sustainable Brand Index B2C. Over 1000 consumer brands across 5 countries have been analysed on sustainability. Who will be this year’s most sustainable brands according to the consumer? Get access to the most relevant sustainability insights and be the first to know who will be the most sustainable brands of 2019.

April 2 in MESH, Oslo, Norway. April 4, in MATRIKEL1, Copenhagen, Denmark. April 8 in SOFIA FUTURE FARM, Helsinki, Finland. April 11 in EPICENTER, Stockholm, Sweden. April 17 in PAKHUIS DE ZWIJGER, Amsterdam, The Netherlands.

4 Reacties

  1. Erik van Erne zegt:

    28 april 2019 om 21:43 | Permalink

    Ruud Koornstra About Sustainable Brand Index

  2. Erik van Erne zegt:

    28 april 2019 om 21:44 | Permalink

    Jan van Betten About Sustainable Brand Index

  3. Erik van Erne zegt:

    28 april 2019 om 21:45 | Permalink

    Yoeri van Alteren About Sustainable Brand Index

  4. Erik van Erne zegt:

    28 april 2019 om 21:45 | Permalink

    Maurits Groen About Sustainable Brand Index

Plaats zelf een reactie:

(U heeft ruimte voor 400 tekens)

Categorieën

  • Afval (625)
  • Agenda (3.094)
  • Barack Obama (116)
  • Biologisch (118)
  • Blog Action Day (57)
  • Bouwen-Klussen (784)
  • Communicatie (375)
  • Cradle to Cradle – Circulair (482)
  • Design (231)
  • Dieren (175)
  • Donald Trump (3)
  • Duurzaam (2.260)
  • Educatie (345)
  • EEN-Armoede (252)
  • Energie en Besparing (3.262)
  • Europa (29)
  • Evenementen (147)
  • Geluid (26)
  • Gezondheid (303)
  • Goed Doel (119)
  • Green Deal (27)
  • Greenwashing (116)
  • Hergebruik-Kringloop (318)
  • Iets anders (369)
  • Int. Samenwerking (191)
  • Investeren (135)
  • Kerst (152)
  • Klimaat (1.641)
  • Licht (373)
  • Lucht (32)
  • Mensenrechten (168)
  • Milieu (746)
  • MVO (109)
  • Natuur (724)
  • Nederland (22)
  • Olympische Spelen (67)
  • Oranje (157)
  • Oud & Nieuw (125)
  • Pasen (2)
  • Sinterklaas (25)
  • Sport (218)
  • Vakantie (77)
  • Valentijn (38)
  • Verkiezingen (62)
  • Vervoer en OV (1.263)
  • Vrijwilligerswerk (16)
  • Water (299)
  • Welzijnswerk (30)
  • Recente berichten

  • Vijftien Elektrische Bussen Voor TUBASA In Badajoz, Spanje by BYD
  • Vlaamse Zero-Emission Premie Voor Elektrische Auto’s Verlengd Tot Eind 2020
  • Nieuwe Online Serie: Hoe Redden Wij De Wereld? by Radar AVROTROS
  • Microsoft Koopt Nederlandse Winenergie Van Windpark Borssele III En IV by Eneco
  • Mobifestival 2019: Ontdek En Ervaar De Slimme Mobiliteit Van Vandaag En Morgen
  • Nationale Iconen Nederland: Tien Innovaties Genomineerd Als Finalisten Nieuwe Nationale Iconen
  • Duurzame Sprekersbureau SpeakOut Opnieuw Gelanceerd: Voicing A Sustainable World
  • Prada Group Fur Free: De Prada Group Stopt In 2020 Met Bont
  • Subsidieregeling Groen op Gebouwen In Amstelveen: Gemeente Betaalt Maximaal De Helft
  • Personeel Zeeuwse Sloecentrale Rijdt In Elektrische Leaf Van en Naar Het Werk
  • Wie Onwerpt Het Strandpaviljoen Van De Toekomst? Duurzaam En Energieneutraal
  • Miljoenensubsidie Voor Iconische Nederlandse Monumenten: 35 Miljoen Euro Voor 12 Iconen
  • Subsidieregeling Duurzame Scheepsbouw (SDS): Een Schip Duurzaam Bouwen Of Verbouwen
  • Community of Sustainable Packaging Innovators Voor Duurzame Verpakkingsideeën by KIDV
  • Maar Liefst 98,4% Van Afgedankte Auto’s Wordt Nuttig Toegepast by ARN
  • De Elektrische Citroen 19_19 Concept Auto: Een Soort Maanwagen Met Actieradius Van 800 KM
  • De Elektrische Volkswagen I.D. 3 1ST: De Eerste Editie Met Een Bereik Van 420 Kilometer
  • Waar Zit Wat In: Juiste Informatie Over Chemische Stoffen In Producten
  • Sikkens Ecosure Verf, De Beste Duurzame Verf Ter Wereld by Verf NL
  • De Toekomst Van Duurzaam Verpakken In Zeventien Brancheplannen by KIDV
  • Links

    Milieunet op..