Supermarkten gebruiken wapen !
Geschreven op 9-1-2008 - Natasja Westerink. Geplaatst in Biologisch, Duurzaam, GezondheidDuurzaamheid is het nieuwe strategische wapen van supermarktketens !
Supermarktketens hebben besloten hun inspanningen op het gebied van duurzaamheid in het nieuwe jaar flink uit te breiden. In 2008 wordt duurzaamheid een vast onderdeel van de marketingstrategie van supermarkten.
Distrifood hield in 2007 een enquête onder Nederlandse supermarktketens om te onderzoeken in hoeverre duurzaamheid een rol speelt bij het formule- en bedrijfsbeleid van supermarkten. Hieruit kwam het beeld naar voren dat Albert Heijn en Super de Boer voorlopen op het gebied van duurzaamheid. Maar ook regionale supermarkten gaan steeds meer met duurzaamheid doen !
Uit de enquête blijkt ook dat diervriendelijke producten zoals duurzame vis en varkensvlees van ongecastreerde biggen steeds populairder worden ! Dit lijkt me een goede ontwikkeling !
Wat eet u vanavond?